تبلیغات Advertising
اسلاید 1: تبلیغاتAdvertising
اسلاید 2: عنوانتبلیغاتنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی / اجراموضوعبازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحفردی / گروهی / سازمانی / فراسارمانیپیچیدگیمتوسط
اسلاید 3: آنچه که امروز به عنوان تبلیغات نو و جدید میشناسیم، ریشه در اواخر سدهٔ نوزدهم و اوایل سدهٔ بیستم در کشور ایالات متحده دارد. اما به طور کلی برای تبلیغات اعم از سیاسی یا تجاری میتوان سه دوره تاریخی قبل از انقلاب گوتنبرگ و اختراع و تکمیل ماشین چاپ در سال ۱۴۵۰ را در نظر گرفتدوره علایم حجاری شده بر روی کاسهها، کوزههای سفالی و...نشانهها و تبلیغ روی دیوارها و سنگ نبشتههاجارچیهای شهرالبته تمام فرهنگها وتمدنهای گذشته هر کدام به شیوهٔ خود تبلیغات را داشتهاند، به عنوان مثال راههای تبلیغ دین در ادیان مختلف بسیار زیرکانه است وپس از گذشت قرنها صیقل خورده وحرفهای است، مثل آئین سخنوری وخطابه وهمچنین متون مذهبی که به عنوان ادعیه واحادیث متداول است.البرت لاسکر را عنوان پدر تبلیغات نوین معرفی میکنند لاسکر در دهه ۱۹۲۰ تبلیغات را اینگونه تعریف میکند (تبلیغات عبارت از فروشنده در پشت دستگاه چاپ) آنچه مابه عنوان تبلیغات نو و جدید میشناسیم ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوائل قرن بیستم در کشور ایالات متحده دارد زمان ظهور آژانسهای تبلیغاتی به صورت سازمان یافته و به وجود آمدن مجلات و کتابهای تبلیغاتی در سال ۱۹۳۰ مجله عصر تبلیغات گشایش یافت این مجله به صورت رنگی چاپ میشد.میتوان تبلیغات را بصورتهای زیر نیز تعریف کرد :هرگونه حرفه یا فعالیت و اقدامی که به وسیله تولید اطلاعات، سعی در افزایش فروش یک کالا یا محصول کنیم.تبلیغات یعنی ابلاغ یک پیام از طریق یک رسانه به گروهی معین، با صرف هزینه و در یک رابطه غیر شخصی.ابلاغ یک پیام: ممکن است تجاری (مثلا محصول من را بخر، با برند من آشنا شو و…)، سیاسی (از حزب الف دفاع کنید، در انتخابات شرکت کنید و…)، فرهنگی (شهر ما خانه ماست، بین خطوط برانید و…) و یا در دستههای دیگر باشد.از طریق یک رسانه: تلوزیون، یک کانال پربازدید تلگرام، وب سایتهای پرمخاطب، جشن ها، نمایشگاهها و… که خود بر دو نوع ATL و BTL است به گروهی معین: با چه سنی، چه جنسیتی، چه سطح درآمدی، در کدام شهر یا کشوری و…با صرف هزینه: تبلیغات هزینه دارد و غالبا زیاد است!!.
اسلاید 4: در یک رابطه غیر شخصی: این که من در چشمان شما نگاه کنم و بگویم “نوشابه کوکا کولا خوب است و حتما استفاده کن! ” تبلیغ نیست! بلکه نوع دیگری از ترویج است.از نظر علم تبلیغات، پیام باید در یک رابطه غیر شخصی باشد؛ مثلا تبلیغ در بیلبورد یا یک کانال پربازدید تلگرام در یک رابطه غیر شخصیست، اما تماس تلفنی با مشتریان بالقوه این طور نیست!هر کدام از این ۵ مورد را که حذف کنید، کار شما دیگر “تبلیغات” نیست.تقریبا هر نوع ارتباطی که میشناسیم (من جمله تبلیغات) از یک الگوی مشخص پیروی میکند:فرستنده ← پیام ← رسانه ← گیرنده ← دریافت ← درک ← پاسخشش پرسش مهم از خودتان( W6)همیشه یادتان باشد که قبل از هر اقدام عملی در تبلیغات باید این ۶ پرسش مهم را از خودتان بپرسید و بر اساس جوابهای آن برای تبلیغاتتان برنامه بریزید.این شش پرسش به عنوان مدل W6 ، یکی از رایجترین و معروف ترین متدها در برنامهریزی اولیه برای تبلیغات است:مخاطب من چه کسی ست؟ Who))مخاطب من کجاست؟ Where))چه پیامی را باید به او انتقال دهم؟ What))چرا باید این پیام را به او انتقال بدهم؟ Why))از طریق کدام رسانه باید به او پیام بدهم؟ Which))چه وقت باید با او ارتباط برقرار کنم؟ When))از کجا شروع کنیم؟ (M5 ( شاید نتوانید یک برنامه تبلیغاتی (هرچند ساده و کم هزینه و مختصر) را برای سازمانتان طراحی کنید؛ ولی اشکالی ندارد!میتوانید با استفاده از الگوی معروف 5M قدم اول و البته مهمترین قدمتان را بردارید!
اسلاید 5: طبق الگوی5M باید این ترتیب را دنبال کنید: :Mission ابتدا هدفتان را از برنامه تبلیغاتیتان مشخص کنید.:Message برای رسیدن به این هدف چه پیامی را باید اعلام کنید؟Media :بهترین رسانهها برای اطلاع رسانی این پیام به مخاطبان کدام است؟Money:برای تحقق این اهداف چقدر بودجه لازم دارید؟Measurement :بعد از اجرا نیز ارزیابی کنید که چقدر به اهدافتان نزدیک شدید؟کمپین تبلیغاتیدر واقع مدلهای 5M، 6Wو سایر متدها فقط یک طرح کلی برای جمع آوری اطلاعات ابتدایی ضروری هستند و شما باید برای یک فعالیت تبلیغاتی (به خصوص یک فعالیت گسترده و با اهداف و بودجه های بزرگ) یک کمپین تبلیغاتی درست، اصولی و هدفمند طراحی کنید!نحوه طراحی کمپین مناسب بصورت ذیل است : هدف های کلی بازاریابی سازمان تان کدامند؟ آنها را به صورت زمان بندی شده و کمّی بنویسید.اهداف تبلیغات: حال از خودتان بپرسید که با تبلیغات میخواهید به کدام اهداف از مورد اول (که کلی بود) دست پیدا کنید؟آنها را بنویسید و معیاری را برای ارزیابی ثمربخشی کمپینتان در نظر بگیرید.بررسی شرایط: شرایط محیطی، رقابت، بازار، عوامل فصلی، اقتصادی کشور، فنی، روانشناسی، قوانین محدودکننده و… را بررسی کنید.
اسلاید 6: استراتژی های خلاق:دست یابی به ایدههاخلق شعار و پیام (M دوم را که فراموش نکردید؟!)انتخاب جاذبهها (جاذبههای فرهنگی، بصری، نوستالژیک و…)انتخاب تکنیکها (فتوشاپ؟ فیلم برداری؟ عکاسی؟ دوبله؟)تعیین تعداد طرحها و کپیهاانتخاب افههای هنری مناسب با سلیقه مشتری، نوع محصول و پیاماستراتژیهای رسانهای:تعیین گروه رسانهای مناسب (تلوزیون؟ رادیو؟ یک وبسایت پربازدید؟ و…)تعیین رسانههای اصلی و فرعیابعاد، اندازه و زمانسطح پوشش و تیراژتناوب و تکرارتعداد دفعات پخش یا درج آگهیتخمین بودجه اثربخش (ببینید چقدر بودجه لازم است، اگر بودجه کم آوردید، برگردید و در فعالیتها و هزینهها تجدید نظر کنید!)تست برنامهاجرای استراتژی تبلیغاتیبه سایر کارهای ضروری اهمیت بدهید: همزمان با اجرای استراتژی تبلیغاتی سایر کارها را انجام دهید (مثلا فروش حضوریتان، روابط عمومی مناسب، فرایندهای پیشبرد فروش و…)؛ دو مثال میزنیم:یک: برای آژانس هواپیماییتان در حال تبلیغ هستید، ولی هنوز افرادی را که مسئول پاسخگویی به تماسها هستند تقویت نکردهاید، دست بجنبانید و آنهایی را که بیاعصاب هستند و پشت تلفن با مشتری مثل یک دشمن حرف میزنند، اخراج کنید!دو: یک کمپین حرفهای و با بودجه زیاد برای فروشگاه اینترنتیتان راه میاندازید، ولی هنوز شرایط لازم برای رساندن کالا به مشتری را ندارید و کالاها را با یک هفته تاخیر تحویلشان میدهید!!ارزیابی: در پایان ارزیابی کنید که چقدر توانستهاید به اهدافی که در مرحله ۲ تعیین کردید برسید؟
اسلاید 7: آژانس تبلیغاتی چیست؟تبلیغات نیز مانند بسیاری از موضوعات مهم در گسترش کسب و کارها می تواند برون سپاری شود.یک آژانس تبلیغاتی بعد از آن که:اطلاعات مربوط به کسب و کار، برند، بازار، رقبا، کالا، بسته بندی و… شما را شناخت؛به کمک شما، اهداف تبلیغات را مشخص کرد؛امکانات تولید یا ارائه خدمات شما را سنجید؛و امکانات مالیتان را فهمید؛شروع میکند تا کمپینی را برای تحقق اهدافتان طراحی و اجرا کند.چگونه؟با مدیریت و اجرای برخی اقدامات مانند:پیدا کردن ایدهپردازش ایدهتهیه شعار و پیامتولید تیزر و آرت ورک Art Work) )مدیریت و کنترل پخش آگهی در رسانه های صوتی و تصویری یا درج آگهی در روزنامهها و….ارتباط دادن مشتری با رسانهو …
اسلاید 8: ابزارهای مرتبطقیف فروش AIDA AIDA Sales Funnelجدول نیازهای مشتری Customer Needs Table مدیریت برند Brand Management چهار اصل آمیخته ی بازاریابی Four Principles Of The Marketing Mixشهرت سازمان آنلاین Online Corporate Reputationبرند سازی Brandingشخصیت برند Brand Personality Aakerجایگاه یابی Positioning Troutتبلیغات محیط Ambient Advertising تکنیک های ترغیب سازی Persuasion Techniquesاثر روایی Validity Effectبرون سپاری Outsourcingمدیریت روابط و بازاریابی مشتری Customer Marketing And Relationship Management
اسلاید 9: مزایادو مورد از مزیت های بسیار مهم تبلیغاتکنترل، بطور کامل دست شماست برخلاف تلاش هایی که برای ایجاد ارتباطات عمومی صرف می شود، شما با تبلیغات دقیقاً تعیین می کنید که چه زمانی؛ در چه جایی و در چه مواقعی پیام شما برای مردم ظاهر می شود. می دانید که چگونه به نظر می رسد و پیام تان چه حرفی برای گفتن دارد. بدین طریق، به آسانی می توانید مخاطبان خود را موردهدف قرار داده و درمحدوده جمعیت های هرچند کوچک هدف گذاری کنید.می توانید ثابت قدم و نامتناقض باشید حضور یک تصویر جامع از شرکت شما و تکرار پیام های فروش تان به طور مرتب، باعث ایجاد اعتماد و آگاهی می شود. هویت متمایز می تواند به وضوح در ارتباط با شرکت شما قرار می گیرد. در چنین حالتی مشتریان به سرعت برند و محصول شما را می توانند شناسایی کنند.معایبدو مورد از اشکالات تبلیغاتبرنامه ریزی می طلبد وقتی که برنامه ریزی و آمادگی تبلیغات به نحو عالی انجام شود بهترین تبلیغات صورت گرفته و هزینه ی آن حداقل خواهد بود.زمان و ماندگاری می طلبد تاثیرات تبلیغات شما در طول زمان رفته رفته بهتر می شود زیرا این غیرممکن است که هر یک از مشتریان همه ی تبلیغات را مشاهده کنند. شما باید مرتباً به مشتریان و خریداران مزیت های انجام معامله با خودتان را یادآوری کنید.
اسلاید 10: کاربردهاتبلیغات چه کارهایی را می تواند برای کسب و کار انجام دهد؟ – مشتریان را بخاطر بسپارید. مشتریان آینده نگر را از مزایای محصول و خدمات تان آگاه کنید.– هویت متمایز خود را تاسیس و حفظ کنید.– اعتبار خود را بهبود ببخشید.– مشتریان فعلی را به خرید بیش تر و استفاده ی بیش تر از خدمات تان تشویق نمایید.– مشتریان جدیدی را جذب کرده و برای مشتریان از دست رفته جایگزین کنید.– کسب و کار خود را برای مشتریان، سرمایه گذاران و … ارتقا دهید.
اسلاید 11: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 12: برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.