کسب و کار اقتصاد و مالی

تحلیل هزینه فایده – Cost- Benefit Analysis

63-Cost-Benefit-Analysis

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تحلیل هزینه فایده – Cost- Benefit Analysis”

تحلیل هزینه فایده – Cost- Benefit Analysis

اسلاید 1: تحلیل هزینه فایدهCost- Benefit AnalysisMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانتحلیل هزینه فایدهنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتصمیم گیری و حل مساله / مالی و سرمایه گذاریسطحفردی / گروهیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: تحلیل هزینه فایده این امکان را به تیم ها می دهد تا هزینۀ مربوط به اجرای راه حل های پیشنهادی یا فرصت های بهسازی فرآیند را که منجر به منافعی می شوند، تخمین بزنند. این تحلیل، مخصوصاً هنگامی مفید است، که چند گزینه باید از نظر برخورد مالی ارزیابی شوند. انتخاب نهایی باید بیشترین سود کل را در برابر هزینۀ صرف شده بازگرداند. به طور مشخص، تحلیل رسمی هزینه فایده تلاشی است جهت تعیین و بیان همه اثرات سیاست‌ها یا پروژه‌های دولتی در دست اقدام، بر حسب دلار. شایان ذکر است که تحلیل هزینه فایده نمی‌تواند تنها مبنای تصمیم‌گیری باشد، اما می‌توان از آن به عنوان ابزار کمکی ارزشمندی در سیاست‌گذاری‌ها استفاده کرد. نکته دیگر در رابطه با تحلیل هزینه فایده که مورد اختلاف است، این است که تمایل به پرداخت برای اثرات مطلوب یک پروژه یا سیاست، به توزیع درآمدها بستگی دارد: مثلا ممکن است یک فرد بسیار ثروتمند و هم یک فرد فقیر، هر دو به یک اندازه به کیفیت محیط زیست اهمیت بدهند، اما فرد ثروتمند می‌تواند به میزان بسیار بیشتری نسبت به فرد فقیر جهت بهبود مشخصی در این رابطه پرداخت کند و لذا تمایل به پرداخت بیشتری دارد. برخی از افراد نیز معتقدند که درست نیست همه فایده‌ها را به دلار تقلیل دهیم. اما تحلیلگران هزینه فایده از این روش برای تخمین فواید طرح‌ها استفاده می‌کنند، زیرا هیچ راه دیگری برای اندازه‌گیری مستقیم شدت تمایل افراد نسبت به آن طرح‌ها وجود ندارد. فرایند اجرای این تکنیک به صورت زیر می باشد : 1- تیم ابتدا هزینه های مختلف فعالیت ها را شناسایی می کند. فعالیت هایی که در گزینه های مورد ارزیابی باید انجام شوند. 2- داده های مربوط به هزینه گذاری از طریق یک منبع صلاحیت دار جمع آوری می شوند. این داده ها شامل مواردی نظیر هزینۀ نیروی کار، هزینۀ مواد ، حمل و نقل، تعرفه ها و سایر هزینه ها می باشد. 3- تیم سپس در مورد گزینه های مختلف به گفتگو می نشیند، آنهایی که بیشترین استعداد را نشان می دهند انتخاب کرده، هزینه های کل را محاسبه می کند. 4- هزینه ها محاسبه شده، با استفاده از ضریب هزینه/ فایده مقایسه می شوند. 5- تصمیم نهایی گرفته شده، داده های مربوط به تحلیل هزینه/ فایده نگهداری می شوند تا در ارائۀ پروپوزال یا برنامۀ عملیات مورد استفاده قرار گیرند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطتصمیم گیری توافقی Consensus Decision Making استراتژی جمع آوری دادهData Collection Strategy نقطه نظرات مختلفDifferent Point of View تحلیل هزینهCost Analysis مزایاساده و قابل اجرا سنجش ذهنی و عینی بطور همزمان امکان ارزیابی در چند بعدمعایبمشکلات ناشی از دخالت تصمیمات انسانی•ارائه دلیل و منطق هزینه ای برای پیشنهاد پیاده سازی یک راه حل. •اثبات توجیه پذیری هزینه های یک راه حل •فراهم کردن یک تحلیل مالی از هزینه و سود برای تصمیم گیران•مقایسۀ چند گزینه و انتخاب گزینه ای که بیشترین بازگشت سرمایه را دربرابر هزینۀ پیاده سازی آن به همراه دارد.کاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان