علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

تجارت الکترونیکی در اینترنت

tejarate_electronic_dar_internet

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تجارت الکترونیکی در اینترنت”

تجارت الکترونیکی در اینترنت

اسلاید 1: 1تجارت الكترونيكيدر اینترنتM.Shadkam

اسلاید 2: 2تجارت الكترونيك چيست؟تعريف ساده تجارت الكترونيك (E-Commerce): به عمليات خريد و فروش اطلاعات، كالا و خدمات از طريق شبكه هاي رايانه اي، اينترنت وWWW گفته مي شود.تعريف كاملتر: استفاده از رايانه و فناوري اطلاعات و ارتباطات كه باعث سادگي انتقال داده‌ها بين دو طرف يك معامله تجاري مي‌شود.

اسلاید 3: 3تجارت الکترونیک در اینترنت كمك مي كند تا بتوانيم از محيط محدود به محيط بزرگتري راه پيدا كنيم!

اسلاید 4: 4فرق بين تجارت سنتي و الكترونيكي؟كليه عمليات تجارت سنتي فيزيكي است و حضور دو طرف معامله لازم است.در تجارت الكترونيكي حداقل يكي از عوامل معامله ديجيتالي است. عوامل كالا، پرداخت و تحويل كالا ميتوانند فيزيكي يا ديجيتالي باشند.مشتري از طريق وب كليه اقدامات خريد را انجام مي دهد.

اسلاید 5: 5كاهش هزينه واسطه‌ها: خريد از طريق تجارت الكترونيك باعث كم شدن واسطه‌ها و ارزان شدن قيمت كالا مي‌شود. بخصوص خدمات بيمه، بهداشت، سرويسهاي مالي كاهش مي‌يابند.كيفيت مديريت را بالا مي‌برد: مديريت درست خط توليد، مديريت زنجيره توليد تا فروش و ساير اعمال مديريت را ارتقاء مي‌دهد.رقابت را افزايش مي‌دهد، قيمتها را واقعيتر مي‌كند و وسعت بازار را زياد مي‌نمايد: تجارت الكترونيك باعث مي‌شود فروشندگان و خريداران با اطلاعات زيادي كه بدست مي‌آورد بيشتر تجارت كنند و وضع بازار رونق بيشتري خواهد داشت.انتخاب، راحتي و اعتماد مشتري بيشتر مي‌شود: اعتماد مشتري كه زياد شود راحتي وقدرت انتخاب بيشتري پيدا خواهد كرد و در نتيجه بازار رونق بهتري پيدا خواهد كرد.مزيتهاي تجارت الكترونيكي

اسلاید 6: 6بعضي از منافع تجارت الكترونيكي (1)راحتي: سايتهاي تجارت الكترونيكي در 24 ساعت شبانه‌روز و در 7 روز هفته در دسترس مي‌باشندكاهش هزينها‌هاي داخلي: حذف واسطه‌ها، ارتباط غير مستقيم با مشتري از طريق پست الكترونيكي بجاي حضور و ارتباط مستقيم، توزيع اطلاعات كالا بر روي شبكه بجاي توليد كاتالوگهاي گرانقيمت.كاهش هزينه‌هاي پرداخت: پرداخت الكترونيكي گاها تا 100 برابر ارزانتر از پرداخت سنتي است!افزايش سرعت مراحل فروش: شركتهاي تجارت الكترونيكي نقدينگي خود را سريعتر از خرده‌فروشان دريافت مي‌كنند و بسرعت كالا را توزيع مي‌كنند.كاهش خطا: مراحل خودكار در خريد و فروش و عمليات تجاري باعث كاهش خطا در مراحل مختلف نسبت به روش سنتي مي‌شوند.

اسلاید 7: 7بعضي از منافع تجارت الكترونيكي (2)دسترسي به كاربران اينترنت: دسترسي به 1/1 ميليارد مشترك اينترنت كه در حال افزايش نيز است.فضاي نامحدود قفسه‌ها: شركتهاي تجارت الكترونيك مي‌توانند بصورت نامحدودي كالا در قفسه‌هاي فروشگاه خود قرار دهند!حضور در همه جاي جهان: شركتهاي تجارت الكترونيكي مي‌توانند در ميان تمام مردم جهان حضور داشته باشند.به هنگام بودن: به هنگام بودن اطلاعات فروشگاه‌هاي الكترونيكي براي مشتريان.

اسلاید 8: 8بعضي از منافع تجارت الكترونيكي (3)افزايش رشد تجارت: امكان تجارت بسياري از افراد عادي در جامعه فراهم مي‌شود.افزايش فروش، درآمد و سرمايه‌گذاري: دسترسي آسان به اطلاعات و بستر لازم براي سرمايه گذاري بيشتر كه افزايش فروش و درآمد را موجب مي شود.افزايش سطح رفاه زندگي مردم: تجارت الكترونيكي باعث راحتي زندگي مردم مي‌شود.كمك به منابع انرژي و محيط زيست: كم شدن رفت و آمدهاي شهري باعث حفظ محيط زيست مي‌شود.

اسلاید 9: 9بعضي از منافع تجارت الكترونيكي (4)دسترسي به فروش بهترين‌ها: دسترسي مشتري به اطلاعات و ايجاد امكان مقايسه كالا كه اهميت زيادي براي مشتري دارد.امكان اجرايي شدن “حق با مشتري است” با تجارت الكترونيكي مقدور مي‌شود.

اسلاید 10: 10بعضي از منافع تجارت الكترونيكي (5)امكان مقايسه كالا

اسلاید 11: 11تجارت الکترونیک و برخی آمار جالب ميزان خريدوفروش الكترونيكي در شبكه اينترنت آمريكا سالیانه بیش از 24 ميليارد دلار است. (نصف درآمدکل نفت ایران در سال85) سهم تجارت الكترونيك در اروپا از 35ميليارد دلار درسال 2000 به 1000ميليارد دلار درسال 2004 رسيد که این رقم در2007 به بیش از5000 میلیارد دلار خواهد رسید. 40درصد خريد وفروش اتومبيل درآمريكا درسال 2000 ازطريق اينترنت بوده كه اين رقم تا سال 2004به بیش از 90درصد رسيد. هند در سال 2000، 9 ميليارد دلار توليد نرم افزار داشته که تا سال 2005 به بیش از 50 ميليارد دلار رسيده است.

اسلاید 12: 12مثال تجارت الكترونيكيفروش كتابهاي الكترونيكي تا سال 2011 به 500 برابر سال 2000 مي‌رسد!50 ميليارد در سال 2011100 ميليون دلار سال 2000=500اين فروش براي كتابهاي چاپي فقط دو برابرمي‌شود!

اسلاید 13: 13مثال از كاهش هزينه‌هاهزينه يك مبادله بانكي سنتي: 27/1 دلارماشين خودكار: 27 سنتاينترنت: 1 سنت

اسلاید 14: 14مثال از روند رشد تجارت الكترونيك

اسلاید 15: 15آيا مي دانيد!آيا مي دانيد كل فروش نفت كشور تا زماني كه به پايان برسد (حدود 100 سال ديگر!) با قيمت امروز فقط 5 تريليون دلار است!اين مقدار كمتر از نصف GDP يك سال آمريكا و كمي بيشتر از GDP دو سال انگلستان و يك سال ژاپن است!اگر اين سرمايه را بصورت يارانه بخوريم و خرج امور زيربنايي كه بتواند ساليان سال كشور را حفظ كند نكنيم چه آينده اي را خواهيم داشت؟امور زيربنايي يعني توسعه كيفي آموزش و پژوهش، سرمايه گذاري در فناوريهاي نوين با ارزش افزوده زياد مثل صنايع مرتبط با ICT (بخصوص نرم افزار)، نانو و بايو تكنولوژيزنگ خطر!

اسلاید 16: 16انواع تجارت الكترونيكBusiness to Consumer بنگاه به مشتري فروشگاه و مشتريBusiness to Business بنگاه به بنگاه كارخانه‌ اتوموبيل و قطعه‌سازانConsumer to Consumer مشتري به مشتريحراج خانگيBusiness to Government بنگاه به دولتپرداخت عوارض، گمرك و مالياتConsumer to Government مشتري به دولتپرداخت ماليات شهروندان

اسلاید 17: 17كسب و كار الكترونيكي چيست؟كسب و كار الكترونيكي (E-Business) به عنوان يك مفهوم شاملتر از تجارت الكترونيك تلقي ميگردد و علاوه بر داد و ستد الكترونيكي كالا و خدمات- در بر دارنده مفاهيمي چون خدمات به مشتري، همكاري با شركاي تجاري و هدايت معاملات تجاري مي باشد.بازار الكترونيك يك محل فيزيكي نيست بلكه يك فضا در شبكه مي باشد. فروشنده ها و خريداران در يك فضاي الكترونيكي يكديگر را ملاقات مي نمايند، و تمامي عمليات مورد نياز مانند نقل و انتقال پول بين بانكها فضاي الكترونيكي انجام ميگيرد .

اسلاید 18: 18 E-Business چيست؟تعريف كسب و كار الكترونيكي: بهينه سازي دائم بازار با استفاده از فناوري ديجيتال[EB = EC + BI + CRM + SCM + ERP]جائيكه: EC = e-commerceBI = business intelligenceCRM = customer relationship managementSCM = supply chain managementERP = enterprise resource planning

اسلاید 19: 19آمازون نه تنها بزرگترين كتابفروشي روي خط جهان است بلكه بزرگترين و موفقترين عمل كننده تجارت الكترونيك میباشد.به علت موفقيت آقاي Jeff Bezos صاحب آمازون او مرد سال 1999 شد.Amazon.com در سال 1999

اسلاید 20: 20مزاياي فروش روي خط آمازونهزينه ارزان ايجاد فروشگاه آمازون نسبت به فروشگاه‌هاي كتابفروشي سنتي.آمازون يك فروشگاه مجازي است و نياز به هزينه خريد و اجاره ساختمانهاي گران ندارد.انبارداري فروشگاه روي خط آمازون كمترين است.تعداد كاركنان كمتري دارد.بصورت 24 ساعته در اختيار مردم جهان است.تجربه موفق تجارت الكترونيك را دارد كه سرمايه مهمي براي آن در اقتصاد جهان فردا است.

اسلاید 21: 21Dellتحويل به موقع کامپيوتر به مشتريان حداکثر تا 2 روز پس از سفارش کاهش زمان انبار موجودي به 3 ساعت استفاده از فضاهاي خالي ايجاد شده در انبار براي توليدات جديد

اسلاید 22: 22توليد بر اساس سفارش مشتري وجود كارخانجات متعدد در نقاط مختلف جهان تحويل فوري تا حداکثر 3 روز پس از سفارش

اسلاید 23: 23مونتاژ تمام قطعات بنابر خواست مشتريهر يك سال ارائه يك مدل جديد در هر كلاس خودروBMW

اسلاید 24: 24مطالعه موردي: جنرال موتورزمسئله در هر طراحي جديد جنرال موتورز بايستي يك هماهنگي كلي بين 14000طراح و مهندس خود در 14 مركز طراحي بوجود مي‌آورد تا بتواند يك اتومبيل جديد را طراحي نمايد.

اسلاید 25: 25مطالعه موردي: جنرال موتورزدر اين زمان اين شركت يك سيستم CAD طراحي نمود كه تحت وب بود و بين تمامي مهندسين و طراح شركت به اشتراك گذاشته شده و بدين صورت طراحان مي‌توانستند طراحي اجزاي مختلف را ديده و به صورت هماهنگ با يكديگر به اشتراك ايده‌ها بپردازند.

اسلاید 26: 26

اسلاید 27: 27

اسلاید 28: 28مراحل تجارت الكترونيكقبل از خريد: جستجو و يافتن كالا و مذاكره براي خريد.مراحل انجام معامله: سفارش تعداد و تحويل كالا.پرداخت كالا: دريافت فاكتو خريد و پرداخت نقد يا چك.خدمات بعد از فروش: طبق مقررات كارخانه يا قوانين فروشگاه.

اسلاید 29: 29بعضي از نيازهاي تجارت الكترونيكيامنيت: بدون ايجاد بستر امن جابجايي داده و انتقال وجوهات تجارت الكترونيكي امكان اجرايي ندارد.بانك الكترونيكي: يك نياز اساسي در تجارت الكترونيك است.سيستم گمرك و بيمه روي خط: دغدغه تجار در اين دو مورد در تجارت الكترونيك جدي است.كد تجاري كالا: احتياج به سيستم كد گذاري بين‌المللي وجود دارد.تغيير رويه‌ها و مقررات ملي: نياز به تغيير به سمت رويه‌هاي بين‌المللي مي‌باشد. ارتباطات پرسرعت: نياز به تامين خطوط پرسرعت اينترنت و شبكه‌هاي محلي مطمئن باسيم و بي‌سيم مي‌باشد.قانون تجارت الكترونيك: آشنايي مردم و تجار به قوانين جديد آسان نيست.امضاء ديجيتالي: احتياج به سازماني جهت اطلاع از هويت خريدار و فروشنده است.كارتهاي اعتباري: بدون كارت اعتباري امكان انجام معامله در يك سيستم تجارت الكترونيك كار دشوار مي‌شود.نيروي انساني: نياز به نيروي انساني متخصص در تجارت الكترونيك است.

اسلاید 30: 30قوانين تجارت و بازاريابي الكترونيكيقدرت از فروشنده به خريدار منتقل مي‌شود.سرعت عمليات زياد مي‌شود.فاصله‌ها حذف مي‌شود.دسترسي در سطح جهاني مي‌شود.زمان عمليات و خريد و فروش كم مي‌شود.دانش كليد مديريت بازار مي‌شود.بازار گسترده مي‌شود.توانايي ارتباطات بالا مي‌رود.قوانين سرمايه عقلاني مي‌شود.

اسلاید 31: 31بعضي از مشكلات تجارت الكترونيكيتاثيرات رواني: مشخص نبودن تاثيرات آن بر روابط اجتماعيتاثير فرهنگي: اغلب اطلاعات در سيستمهاي تجاري بصورت انگليسي است، كشورهاي پيشرو در اين زمينه زبان و فرهنگ خود را تحميل مي‌كنند.رقابت سنگين: هركه امكانات بيشتري داشته باشد شانس حذف رقبا را با سرعت خواهد داشت.هك: هكرها همواره مشكلي عمده تلقي مي‌شوند كه مي‌توانند در تراكنشهاي اختلال ايجاد نمايند.قانون جهاني: نبود قانون تجارت جهاني تجارت الكترونيك در حال حاضر سبب مي‌شود كه پيگيري قانوني از يك كشور در كشور ديگر مشكل باشد.

اسلاید 32: 32پنج مولفه اساسي پياده سازي موفق تجارت الكترونيك اشخاص: شامل فروشنده ها، خريداران، متخصصين IT، و ديگر افراد دست اندركار.سياستها عمومي: قوانين و مقررات، حقوق مالكيت، و استانداردهاي تخصصي كه توسط دولتها وضع ميگردد.بازاريابي و تبليغات: بعلت گستردگي وب نياز به جذب مشتريان از طريق وضع استراتژيهاي مناسب تبليغاتي جهت جلب مشتري.شركاي تجاري: بيشترين سهم تجارت الكترونيك بين شركاي تجاري صورت ميگرد.خدمات پشتيباني: شامل تعداد زيادي از خدمات  مانند تحقيقات بازار، خدمات بازاريابي، توليد محتوا، خدمات بانكي و ترابري و انبارداري ميشود.

اسلاید 33: 33مشكلات توسعه تجارت الكترونيكيامنيتمشكلات فرهنگي و عدم اعتمادفقدان دانش و مشكلات روانيهزينهفقدان افراد حرفه‌ايپي‌بستر مناسب

اسلاید 34: 34مسير ورود به تجارت الكترونيكيتهيه يك وب سايت با مشخصات زير شروع تجارت الكترونيكي است!1- ايجاد فروشگاه روي‌خط2- روشي براي مراحل پرداخت3- نحوه سفارش و حمل و نقل كالا4- واحد خدمات مشتريان5- تبليغ و ترويج

اسلاید 35: 35براي دريافت چك الكترونيكي و يا كارت اعتباري برخط، شما موارد زير را لازم داريد:يك حساب اينترنتييك مشخصه شناسايي با امنيت بالانرم افزار انتقال وجوه مالينرم افزار سبد خريدابزار ورود به تجارت الكترونيكي

اسلاید 36: 36مجبور نيستم از ببر تندتر بدوم، فقط بايد از تو جلو بزنم!دو مرد كه به جنگل رفته بودند ناگهان با ببري روبرو شدند. يكي از آنها سريعا كفش ورزشي پوشيد. ديگري پرسيد: واقعا فكر مي كني با اين كفش ها بتواني از اين ببر تندتر بدوي؟دان تپ اسكات، به همه مديران اينگونه هشدار مي‌دهد كه، در سال 2020 وقتي كه به پشت سر خود نگاه كنيم، احتمالاً خواهيم ديد كه شركتها به دو دسته تقسيم شده‌اند، آنهايي كه تحولات اطراف خود را با حساسيت دنبال مي‌كنند و از مهلكه مي‌رهند و آنهايي كه در پارادايم‌هاي قديمي خود گرفتار آمده و از فعاليت در اقتصاد نوين باز مي‌مانند.

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید