tejarate_electeronik

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تجارت الکترونیک”

تجارت الکترونیک

اسلاید 1: 1-1كلاس تجارت الكترونيك تعداد واحد 3 جمعا 48 ساعت (سه ساعت در هفته) كلاسها در دو گروه تشكيل خواهد شد در ابتداي هر كلاس مسائل تئوري و آشنايي با مفاهيم جديد مطرح مي شود، در ادامه به مرور همان مفاهيم پرداخته و تمرينهايي مرتبط با آن مفاهيم را در محيط وب انجام خواهيم داد. مبناي امتحان پايان ترم: فعاليت كلاسي و انجام و ارسال به موقع تمرينات و case study (10 نمره)آزمون پايان ترم (10 نمره)منبع آزمون پايان ترم مطالب ارائه شده در كلاس و تمرينها و مطالعات موردي انجام شده است.

اسلاید 2: 1-2منابع براي مطالعه1- تجارت الكترونيك: مفاهيم و كاربردها. ترجمه دكتر عباس معمارنژاد. همدان: انتشارات نور علم، 13852- Electronic commerce: A managerial perspective. Turban, Efraim, 2008.3- Electronic commerce: Business, Technology, society. Laundon, Kenneth C. 2008

اسلاید 3: © 2008 Pearson Prentice Hall, Electronic Commerce 2008, Efraim Turban, et al. فصل اولمروري بر تجارت الكترونيك

اسلاید 4: 1-4اهداف آموزشيتعريف تجارت الكترونيك و مفاهيم مربوطه به آن محتوا و چارچوب تجارت الكترونيكمهمترن انواع مبادلات در تجارت الكترونيكانقلاب ديجيتالي بعنوان محرك تجارت الكترونيكمحيط تجاري بعنوان محرك تجارت الكترونيك

اسلاید 5: 1-5اهداف آموزشيمدلهاي كسب و كار در تجارت الكترونيكمزاياي تجارت الكترونيك براي افراد (مشتريان)، سازمانها و جامعهموانع و محدوديتهاي بر سر راه تجارت الكترونيك

اسلاید 6: 1-6مفاهيم و تعاريف تجارت الكترونيكتجارت الكترونيك (تعريف)عبارتست از فرايند خريد، فروش يا مبادله كالاها، خدمات يا اطلاعات از طريق شبكه هاي كامپيوتري

اسلاید 7: 1-7مفاهيم و تعاريف تجارت الكترونيكتجارت الكترونيك را مي توان از ديدگاههاي زير تعريف نمود:از ديدگاه ارتباطات (حمل و تحويل كالاها، خدمات و اطلاعات يا پرداخت وجوه مربوطه از طريق شبكه هاي رايانه اي يا ديگر ابزارهاي الكترونيك نظير تلفن همراه)از ديدگاه بازرگاني (خريد و فروش كالاها، خدمات و اطلاعات از طريق شبكه هاي رايانه اي)از ديدگاه فرآيند كسب و كار(انجام كسب و كار به روش الكترونيكي با استفاده از شبكه هاي الكترونيكي و جايگزيني اطلاعات به جاي فرايند كار فيزيكي)از ديدگاه خدمات (ارائه خدمات سريعتر، بهتر و با هزينه پايينتر توسط شركتها و دولت به مشتريان)از ديدگاه آموزش و يادگيري (فراهم كننده امكان آموزش و تحصيل در مدارس، دانشگاهها و ديگر سازمانها به روش برخط يا آنلاين)

اسلاید 8: 1-8مفاهيم و تعاريف تجارت الكترونيكداد و ستد الكترونيك (E-Business) و تجارت الكترونيك (E-Commerce): داد و ستد الكترونيكي تعريف گسترده تري از تجارت الكترونيك را داراست و نتنها شامل خريد و فروش كالاها و خدمات مي شود بلكه خدمات رسانی به مشتریانهمکاری با شرکای تجاری برگزاری دوره های آموزش الکترونیکی انجام تراکنش های الکترونیکی در داخل یک سازمان و ...

اسلاید 9: 1-9مفاهيم و تعاريف تجارت الكترونيكتجارت الكترونيك خالص(كامل) در برابر ناخالص(جزئي)تجارت الكترونيك بر اساس درجه ديجيتالي شدن (انتقال از وضعيت فيزيكي به ديجيتالي) مي تواند اشكال زيادي بخود بگيرد: كه اين درجه بر اساس سه عامل زير مشخص مي شود: محصولي يا خدمتي كه ارائه مي شود  کتاب کاغذی و کتاب الکترونیکی یا آموزش سنتی و آموزش مجازی فرايند  بازاریابی ، جستجوی کالا ، انتخاب و خرید نهایی به صورت الکترونیکی روش تحويل (توزيع) محصول  تحویل محصولات یا خدمات به صورت الکترونیکی يا به شكل سنتي

اسلاید 10: 1-10مفاهيم و تعاريف تجارت الكترونيك

اسلاید 11: 1-11با توجه به سه بعد محصول ، فرآیند فروش و روش تحویل ، انواع تجارت الکترونیک عبارتند از :1- تجارت الکترونیک خالص  هر سه فاکتور الکترونیکی است  فروش محصولات دیجیتالی2- تجارت الکترونیک ناخالص : یکی از سه فاکتور غیر الکترونیکی است  بیشترین نوع مورد استفاده در دنیا مثلا فروش انواع کالاهایی که ماهیت فیزیکی منجمله لوازم کامپیوتر ، سخت افزار ، انواع لوازم و اثاثیه منزل و محل کار و ... 3- تجارت سنتي : در این نوع تجارت ، هر سه فاکتور غیر الکترونیکی است .

اسلاید 12: 1-12مفاهيم و تعاريف تجارت الكترونيكbrick-and-mortar organizationsسازمانهاي سنتي هستند كه كالاهاي فيزيكي را با استفاده از فرايند فيزيكي و با روش تحويل فيزيكي به فروش مي رسانند. click-and-mortar (click-and-brick) organizationsسازمانهايي كه برخي از فعاليتهاي تجاري خود از قبيل بازاريابي را از طريق تجارت الكترونيك انجام مي دهندvirtual organizationsسازمانهايي كه فعاليتهاي تجاري خود را منحصرا بصورت آنلاين انجام مي دهند

اسلاید 13: 1-13مفاهيم و تعاريف تجارت الكترونيكتجارت الكترونيكي اينترنتي و غير اينترنتيعلي رقم اينكه بخش عمده تجارت الكترونيك از طريق اينترنت صورت مي پذيرد اما تجارت الكترونيك از طريق شبكه هاي خصوصي و شبكه هاي محلي يا حتي يك دستگاه رايانه منفرد نيز قابل اجرا مي باشد. انجام عملیات بانکی و دریافت پول از طریق دستگاههای خود پرداز ( ATM ) یا خرید با کارت اعتباری از پایانه های فروشگاهی ) POS ) یا حتی سیستم های خرید مبتنی بر تلفن گویا ( IVR ) یک تجارت الکترونیک محسوب می شوند .

اسلاید 14: 1-14مفاهيم و تعاريف تجارت الكترونيكبازار الكترونيكي (electronic market) بازار آنلايني است كه در آن خريداران و فروشندگان براي مبادله كالاها، خدمات و اطلاعات با يكديگر ملاقات مي نمايند.

اسلاید 15: 1-15مفاهيم و تعاريف تجارت الكترونيكسيستمهاي اطلاعاتي برون سازمانيسيستمهاي ارتباطي كه امكان مبادلات يا جريان يافتن اطلاعات را بين دو يا چند سازمان برقرار مي نمايند. سيستمهاي اطلاعاتي درون سازمانيسيستمهاي ارتباطي كه امكان فعاليتهاي تجاري را در درون يك سازمان ايجاد مي كنند.

اسلاید 16: 1-16چارچوب، طبقه بندي و محتواي تجارت الكترونيكبازاريابي مستقيم، جستجوي مشاغل، عمليات بانكي آنلاين، دولت الكترونيكي، مبادله B2B، تجارت مشاركتي، تجارت سيار، خدمات مسافرتي، نشر آنلاين و...

اسلاید 17: 1-17{چارچوب، طبقه بندي و محتواي تجارت الكترونيكزيرساختهاي معمول خدمات تجاری : امنیت کارت های هوشمند ، تعیین اعتبار پرداخت های الکترونیکی و کاتالوگ هازيرساختهاي مربوط به توزیع اطلاعات : EDI ، پست الکترونیکی ، اتاق های گفتگو نشر محتوای چند رسانه ای و شبکه ای : HTML , JAVA , XML , Flashشبکه و ارتباطات : ارتباطات سیار ، تلویزیون کابلی ، بیسیم ، اینترنت ، اینترانت ، اکسترانت ، تلفن های همراه ماهواره ای رابط کاربری : پایگاه های داده ، برنامه های کاربردی شرکای تجاریزیرساخت

اسلاید 18: 1-18{چارچوب، طبقه بندي و محتواي تجارت الكترونيكمردم : فروشندگان ، خریداران ، واسطه ها ، متخصصین سیستم های اطلاعاتی ، سایر کارمندان و هر فردی به نحوی که در بخش پشتیبانی نقشی را ایفا کند . قوانین عمومی : قوانین حقوقی و سایر نکات اصولی مانند حمایت از بخش خصوصی و اخذ مالیات که توسط دولت در مورد آن ها تصمیم گیری می شود . از جمله قوانین دولتی می توان به استانداردهای فنی اشاره کرد که توسط دولت یا گروه سیاست گذار صنعتی تدوین می شود . بازاریابی و تبلیغات : مانند هر کار دیگری ، تجارت الکترونیک نیز به پشتیبانی بازاریابی و تبلیغات نیاز دارد . این ویژگی به خصوص برای معاملات آنلاین که در آن خریدار و فروشنده یکدیگر را نمی شناسند اهمیت بیشتری دارد . خدمات پشتیبانی : شامل نهادهاي پشتيباني كننده تجارت الكترونيك، سيستمهاي پرداخت و امنيت معاملات. مشارکت تجاری : فروش زنجیره ای ، مبادله کالا و مشارکت تجاری در تجارت الکترونیک امری کاملا طبیعی است . از این ویژگی ها در تمام مراحل زنجیره تامین ( معاملات صورت گرفته بین شرکت و تولید کنندگان و مصرف کنندگان و سایر شرکا ) استفاده می گردد . خدمات حمايتي 

اسلاید 19: 1-19چارچوب، طبقه بندي و محتواي تجارت الكترونيكطبقه بندي تجارت الكترونيك بر اساس ماهيت معاملات و شركت كنندگان در معاملات مي توان طبقه بندي ذيل را در تجارت الكترونيك انجام داد: تجارت الكترونيك بنگاه با بنگاه (B2B)مدل تجارت الكترونيكي كه شركت كنندگان در مبادلات بنگاهها يا سازمانها هستند. كه 85% از حجم تجارت الكترونيك را در بر مي گيرد.

اسلاید 20: 1-20چارچوب، طبقه بندي و محتواي تجارت الكترونيكتجارت الكترونيك بنگاه با مشتري (B2C)مدل تجارت الكترونيكي است كه در آن بنگاه محصولات خود را به افراد به فروش مي رساند خرده فروشي الكترونيك(e-tailing)خرده فروشي بصورت آنلاين است كه عمدتا در مقوله مدل تجاري بنگاه با مشتري قرار مي گيرد. تجارت الكترونيكي بنگاه با بنگاه با مشتري (B2B2C)مدل تجارت الكترونيكي است كه در آن يك بنگاه كالاها و خدماتي را براي بنگاه ديگري كه داراي مشتريان خاص خود است فراهم مي آورد.

اسلاید 21: 1-21چارچوب، طبقه بندي و محتواي تجارت الكترونيكتجارت الكترونيك مشتري با بنگاه (C2B)مدل تجارت الكترونيكي كه در آن اشخاص با استفاده از اينترنت محصولات يا خدماتي را به سازمان ها يا بنگاه ها ارائه مي دهند. (طراحي محصول توسط افراد براي شركت Nike يا خريد ايده هاي افراد براي ساخت فيلم توسط شركت فرهنگي هنري تصوير دنياي هنر يا سايتي كه اين امكان را بوجود مي آورد تا افراد تواناييها و تخصصهاي خود را معرفي كنند و بنگاهها نسبت به دريافت خدمات اين افراد اقدام نمايند. www.elance.com )اين مدل همچنين مي تواند شامل پيشنهاد خريد توسط مشتري به فروشنده باشد. تجارت الكترونيك سيار (m-commerce)مبادلات تجارت الكترونيكي كه در محيط شبكه هاي بي سيم صورت مي پذيرد. مثلا يك فرد از طريق تلفن همراه خود پول را در سيستم بانكداري الكترونيك از حسابي به حساب ديگر منتقل مي كند

اسلاید 22: 1-22چارچوب، طبقه بندي و محتواي تجارت الكترونيكتجارت الكترونيك سيار بر پايه محل خاص (l-commerce)مدل تجاري سياري كه هدف آن افراد در يك محدوده زماني و مكاني خاص باشند. تجارت الكترونيك بنگاه با كاركنان (B2E)مدلي از تجارت الكترونيك است كه طي آن بنگاه كالاها، خدمات يا اطلاعاتي را در اختيار كاركنان خود مي گذارد.مثلا پرداخت حقوق كاركنان از طريق سيستم پرداخت حقوق آنلاين سازمان

اسلاید 23: 1-23چارچوب، طبقه بندي و محتواي تجارت الكترونيكتجارت مشاركتي (c-commerce)مدل تجارت الكترونيكي است كه در آن اشخاص يا گروهها بصورت آنلاين با يكديگر به همكاري مي پردازند. مثلا شركاي تجاري بصورت آنلاين با يكديگر در طراحي يك محصول جديد همكاري مي نمايند يا وضعيت عرضه و تقاضاي جامعه را در آينده نزديك با مشاركت يكديگر پيش بيني مي كنند. تجارت الكترونيك مشتري با مشتري (C2C)مدل تجارت الكترونيكي است كه در آن مشتري مستقيما به مشتري ديگري محصول مورد نظر خود را بفروش مي رساند. مثل حراجي ها

اسلاید 24: 1-24چارچوب، طبقه بندي و محتواي تجارت الكترونيكآموزش الكترونيكمدل تجارت الكترونيك است كه در آن اطلاعات بصورت آنلاين با هدف يادگيري و آموزش در شبكه منتقل مي شود. مثل دانشگاههاي مجازيدولت الكترونيكمدلي از تجارت الكترونيك است كه در آن دولت اطلاعات، خدمات يا كالاهايي را براي سازمان يا شهروندان خويش فراهم نموده يا از آنها اطلاعات، كالاها يا خدماتي را دريافت مي نمايد و مي تواند خود طبقه بنديهاي از قبيل موارد ذيل را داشته باشد: B2G ( فروشنده با دولت ) : مبادلات تجاری بین شرکتها و دولت  ایرانسل و مخابراتC2G ( مشتری با دولت ) : مبادلات مردم با دولت  مالیات بر در آمدG2G ( دولت با دولت ) : مبادلات تجاری بین ادارات دولتی  پرداخت هزینه برق ادارات به شرکت برق

اسلاید 25: 1-25چارچوب، طبقه بندي و محتواي تجارت الكترونيكنظامهاي داخلي تجارت الكترونيكتجارت الكترونيك با علوم رايانه، بازاريابي، رفتار مصرف كننده و مشتري، امور مالي و اقتصادي، سيستمهاي اطلاعات مديريت، حسابداري، مديريت، قوانين و مقررات كسب و كار، ادارات عمومي و سيستمهاي مهندسي ارتباط تنگاتنگ و نزديكي دارد.

اسلاید 26: 1-26مدلهاي كسب و كار در تجارت الكترونيكمدل كسب و كار(تعريف) (Business model)استراتژي انجام تجارت است كه بدان وسيله بنگاه درآمد خود را بدست آورده و بقاي خود را تضمين مي نمايد. مدل درآمد (Revenue model)چگونگي كسب درآمد يك بنگاه يا پروژه تجارت الكترونيك را توصيف مي كند.

اسلاید 27: 1-27مدلهاي كسب و كار در تجارت الكترونيكمهمترن مدلهاي درآمدي عبارتند از: :Sales (مدل فروش)Transaction fees(مدل نرخ مبادله) Subscription fees (مدل نرخ اشتراك)Advertising fees (مدل نرخ تبليغات)Affiliate fees (مدل نرخ واسطه گري)Other revenue sources (ديگر مدلهاي درآمدي)

اسلاید 28: 1-28مدلهاي كسب و كار در تجارت الكترونيك

اسلاید 29: 1-29مدلهاي كسب و كار در تجارت الكترونيكبازاريابي آنلاين مستقيم Online direct marketing سيستمهاي مناقصه الكترونيكيElectronic tendering systems.معامله با قيمت مورد نظر خودName your own price يافتن بهترين قيمتFind the best price بازاريابي وابسته يا با واسطه Affiliate marketing بازاريابي ويروسي Viral marketing خريد گروهيGroup purchasingحراجيهاي آنلاين Online auctions محصولات و خدمات سفارشيProduct and service customizationبازارالكترونيك و مبادلات Electronic marketplaces and exchangesمدلهاي كسب و كار معمول در تجارت الكترونيك

اسلاید 30: 1-30مدلهاي كسب و كار در تجارت الكترونيككارگزاران اطلاعات Information brokers (informediaries) مبادله پاياپايBarteringتخفيف ويژه اعضاء Deep discounting عضويت Membershipفروش مستقیم توسط توليد كنندگان Direct sale by manufacturers

اسلاید 31: 1-31مدلهاي كسب و كار در تجارت الكترونيكسيستم مناقصه tendering (bidding) systemمدلي است كه در آن خريدار كالا يا خدمات مورد تقاضاي خود را اعلام مي كند و فروشندگان پيشنهادهاي خود را ثبت كرده و در نهايت پايين ترين قيمت پيشنهادي مورد پذيرش قرار مي گيرد. مدل قيمت مورد نظر خود را مشخص كن name-your-own-price modelمدلي است كه طي آن خريدار قيمت مورد نظر خود را براي پرداخت مشخص مي نمايد و از فروشندگان براي عرضه كالا و خدمات در آن رنج قيمت دعوت مي كند.

اسلاید 32: 1-32مدلهاي كسب و كار در تجارت الكترونيك بازاريابي وابسته affiliate marketingقراردادي است كه بوسيله آن شريك بازاريابي كه مي تواند يك بنگاه، سازمان يا يك شخص باشد مشتريان را به سايت بنگاه فروشنده ارجاع مي دهد. viral marketingمدلي است كه از طريق آن محصولات توسط مشتريان به دوستان و اطرافيان آنها معرفي مي شود.

اسلاید 33: 1-33مدلهاي كسب و كار در تجارت الكترونيك خريد گروهي group purchasing مدلي است كه در آن با انبوه سازي مدل خريد خريداران گروهي را قادر مي سازد تا تخفيف قابل توجهي را بر روي محصولات خريداري شده خويش داشته باشند.

اسلاید 34: 1-34مدلهاي كسب و كار در تجارت الكترونيكسفارشي سازي customization خلق محصول يا خدمت بر اساس ويژگيهاي مورد نظر مشتري

اسلاید 35: 1-35مزايا و محدوديتهاي تجارت الكترونيك مزايا و منافع تجارت الكترونيك براي سازمانها و بنگاهها توسعه بازاركاهش هزينه بهبود زنجيره عرضه افزايش ساعات كار به 24*365 بومي سازي مدلهاي جديد كسب و كار افزايش تخصص فروشندگان سرعت دسترسي به بازاركاهش هزينه هاي ارتباط كارايي در تداركات بهبود ارتباط با مشترياطلاعات به روز بنگاهها عدم پرداخت حق مجوز و...

اسلاید 36: 1-36مزايا و محدوديتهاي تجارت الكترونيكمنافع تجارت الكترونيك براي مشتريان يا مصرف كنندگان: امكان حضور در همه جا و همه وقت دسترسي به كالاها و خدمات بيشتردسترسي به كالاها و خدمات ارزانترامكان تحويل به موقع دسترسي به اطلاعات بيشترمشاركت در حراجيهاايجاد جوامع الكترونيكيعدم پرداخت ماليات بر فروش

اسلاید 37: 1-37مزايا و محدوديتهاي تجارت الكترونيكمنافع و مزاياي تجارت الكترونيك براي جامعه: كاهش مشكلات حمل و نقل و آلودگي هوابالا رفتن استاندارد زندگي اميدي براي فقرادسترسي بيشتر به خدمات عمومي

اسلاید 38: 1-38مزايا و محدوديتهاي تجارت الكترونيكمحدوديت هاي تكنولوژيك يا فني تجارت الكترونيك: فقدان استانداردهاي جهاني قابل قبول براي كيفيت، امنيت و قابليت اطميناننكافي بودن پهناي باند ارتباطات به خصوص در مورد تجارت سياركامل نبودن ابزارهاي توسعه نرم افزار مشكلات مربوط به هماهنگي اينترنت و نرم افزارهاي تجارت الكترونيك با بانكهاي اطلاعاتي و كاربردهاي موجودمشكلات دسترسي به اينترنت و گران بودن هزينه آن

اسلاید 39: 1-39مزايا و محدوديتهاي تجارت الكترونيكمحدوديتهاي غير فني تجارت الكترونيك: ملاحظات امنيتي و محرمانه ماندن اطلاعات مشتريانفقدان اطمينان در محيط تجارت الكترونيك و ناشناخته ماندن خريداران و فروشندگانعدم اصلاح يا تغيير سياست هاي دولت و قوانين مربوطه مثل قانون مالياتعدم تعديل مقررات ملي و بين المللي بر اساس نيازهاي تكنولوژيك عدم وجود متدولوژي مشخص براي اندازه گيري تجارت الكترونيكي و شناسايي مزايا و منافع آنمشكلات فرهنگي مربوطه به بكارگيري تجارت الكترونيكي مانند اين كه مردم هنوز تمايل دارند پس از لمس محصول آن را خريداري كنند، يا مراجعه به فروشگاههاي فيزيكي را ترجيح مي دهندعدم آگاهي مردم از منافع و مزاياي معاملات غيرحضوريافزايش حجم و ميزان كلاهبرداريها در محيط اينترنت

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید