کسب و کار فروش و بازاریابی

تجزیه و تحلیل عوامل شکست و آثار آن – Failure Mode Effect Analysis – FMEA

95-Failure-Mode-Effect-Analysis-FMEA

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تجزیه و تحلیل عوامل شکست و آثار آن – Failure Mode Effect Analysis – FMEA”

تجزیه و تحلیل عوامل شکست و آثار آن – Failure Mode Effect Analysis – FMEA

اسلاید 1: تجزیه و تحلیل عوامل شکست و اثار آنFailure Mode Effect Analysis (FMEA)MGTools.ir

اسلاید 2: عنوانتجزیه و تحلیل عوامل شکست و اثار آننوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتصمیم گیری و حل مساله / بازاریابی، فروش و تبلیغات / زنجیره تامینسطحفردی / گروهیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: FMEA تکنیکی است که برای اولین‌بار در ارتش امریکا مورد استفاده قرارگرفته است. استانداردهای نظامی mil-p-1629 با عنوان (روش آنالیز عیب، تاثیرات مربوط و میزان اهمیت آن) در نهم نوامبر 1949 انتشار یافت. در قالب این استاندارد خطاها یا اشکالات پیش آمده به لحاظ تاثیرگذاری آنها در هدف غایی و میزان ایمنی / پرسنل / تجهیزات طبقه‌بندی می‌شوند. اولین کاربرد رسمی این تجزیه و تحلیل تحت عنوان FMEAدر صنایع هوا فضای ایالات متحده امریکا استفاده شد. در واقع آن زمان FMEA بعنوان یک نوآوری و ابتکار برای پیشگیری از اشتباهات و خطاهای جبران ناپذیری مطرح گردید که وقوع هریک از آنها باعث خسارات هنگفت و اتلاف سرمایه فوق العاده زیاد می‌گردید. FMEA در ارزیابی ریسک روش تحلیلی است که می‌کوشد تا حد ممکن خطرات بالقوه موجود در محدوده‌ای که در آن ارزیابی ریسک انجام می‌شود و همچنین علل و اثرات مرتبط با آن را شناسایی و رتبه‌بندی کند. تجزيه و تحليل عوامل شکست و آثار آن FMEA ناميده مي‌شود. FMEAيک تکنيک مهندسي است که به منظور مشخص کردن و حذف خطاها، مشکلات و اشتباهات بالقوه موجود سيستم ، فرايند توليد و ارائه خدمت، قبل از وقوع، در نزد مشتري، بکار برده مي‌شود. فرایند اجرای این تکنیک به شرح ذیل می‌باشد: 1- سايت يا مکاني که در آن ارزيابي ريسک انجام مي‌شود بايد کاملاً شناسايي و نحوه فعاليت‌ها و فرايندها به دقت بررسي شود. 2- تعيين خطرات بالقوه : تمام خطرات محيطي ، تجهيزاتي ، مواد ، انساني و... که ايمني را تهديد مي‌کند بايد در نظر گرفته شود همچنين حالات هر خطر نيز مي‌بايست مورد تجزيه و تحليل قرارگيرد. 3- بررسي اثرات هر خطر: اثرات هر خطر، اثرات احتمالي هستند که خطر بر ايمني افراد مي‌گذارند. اثرات خطر مي‌توانند مانند آتش‌سوزي، مسموميت، شکستگي، آسيب‌هاي مفصلي و غيره باشد. 4- ماتريس FMEA كامل مي‌شود و مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد و آيتم‌هاي عملكردي پيشنهادي اختصاص داده مي‌شود. 5- ماتريس FMEAنهايي تاريخ‌گذاري مي‌شود و به افراد مربوطه ارائه مي‌گردد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطتحلیل فعالیتActivity Analysis فلوچارت فرآیند تصمیمDecision Process Flowchart نقشه عیوبDefect Map جدول ثبت وقایعEvents log نمودار شاخه ایDendrogram تحلیل پارتوPareto Analysis آنالیز درخت خطاFault Tree Analysis مزایاامکان ارزیابی در چند بعد مشخص شدن بهترین حالت طراحی و تولید تشخیص نارسایی‌ها تشکیل سندی از اطلاعات مفیدمعایبپیچیدگی نیاز به آموزش قبل از استفاده از تکنیک تشخیص نادرست نارسایی انجام اقدامات نامناسب اصلاحی•براي مشخص كردن روش‌هاي معيوب، علل، آثار و اقدامات اصلاحي كه بايد اتخاذ شود•براي پيش‌بيني قابليت اطمينان محصولات و فرآيندهاي مركب •براي بررسي تاثير عوامل شكست بر روي مشتريان داخلي و خارجي•براي شناسايي راههايي براي حذف عوامل شكستکاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان