کسب و کار

انتخاب اجباری – Forced Choice

103-Forced-Choice

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انتخاب اجباری – Forced Choice”

انتخاب اجباری – Forced Choice

اسلاید 1: انتخاب اجباریForced ChoiceMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانانتخاب اجبارینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحگروهیپیچیدگیکم

اسلاید 3: روش انتخاب اجباري : تكنيك انتخاب اجباري يك فرآيند تصميم‌گيري تيمي است كه معيارهاي مختلف با يكديگر مقايسه مي‌شوند. اين معيارها مي‌توانند شامل زمان تكميل، هزينه تغيير، امكان‌پذيري، اثربخشي و مانند آن مي‌باشد. به هر معيار امتيازي داده مي‌شود و آيتم‌ها رتبه‌بندي مي‌گردند. بعنوان مثال در اين روش در مقابل هر يک از ويژگيهاي مورد علاقه و نظر سازمان، چند جمله از قبل طراحي شده نوشته شده است که ارزياب بايد الزاماً يکي از آنها را انتخاب نمايد. ايراد وارده به اين روش نيز اين است که امکان دارد عملکرد هر يک از کارکنان از توصيف‌هاي طراحي شده خارج باشد و بنابراين علاوه بر اينکه مي‌تواند اعتراض بحق کارکنان را بدنبال داشته باشد، نتيجه ارزيابي را نيز مي‌تواند بر باد دهد. فرایند اجرای این تکنیک به شرح ذیل می‌باشد : 1- تسهيلگر ليستي از گزينه‌ها به عنوان جواب مسئله يا اقدام بهبود تهيه مي‌كند. 2- تسهيلگر از اعضا مي‌خواهد كه در مورد گزينه‌هايي كه نياز به روشن شدن دارند توضيح دهند. 3- معيار يا استانداردهاي لازم براي ارزيابي گزينه‌ها با يكديگر مورد بررسي قرار مي‌گيرند. 4- تيم گزينه اول را با تمام گزينه‌ها مقايسه مي‌كند. 5- بعد از اينكه تمامي گزينه‌ها با گزينه 1 مقايسه شدند تيم گزينه 2 را با تمام گزينه‌ها مقايسه مي‌كند و اين روند تا جايي كه تمام مقايسات انجام شوند ادامه مي‌يابد. 6- از مجموع نمره‌گذاري‌ها مي‌توان گزينه‌ها را رتبه‌بندي كرد. این تکنیک کمی و کیفی، یک متغیره، استراتژیک و عملیاتی بوده و ارزیابی‌ها در آن به صورت چند‌مرحله‌ای و نقطه‌ای انجام می‌پذیرد. همچنین تکنیک انتخاب اجباری قابلیت جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها را نیز بر عهده دارد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطتجزیه و تحلیل مخاطبAudience Analysis گروه های غیررسمیBuzz group دایره پاسخCircle Response استراتژی جمع آوری دادهData Collection Strategy مزایاامکان ترکیب با سایر تکنیک های تصمیم گیری امکان ارزیابی در چند بعدمعایبمشکلات ناشی از دخالت تصمیمات انسانی پیچیدگی زمان بر بودن تکنیک نیاز به آموزش قبل از استفاده از تکنیک•براي نزديك كردن افكار به يكديگر •براي بررسي درك گروهي محصول يا كيفيت خدمات•براي جمع آوري داده هاي فني از كارشناسان آن حوزه•براي بدست آوردن بازخورد كامل و كيفي در خصوص عملكرد سازمانکاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان