کسب و کار مدیریت و رهبری

تمایل به اعتقاد شخصی – Personal Belief Bias

139-Personal-Belief-Bias

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تمایل به اعتقاد شخصی – Personal Belief Bias”

تمایل به اعتقاد شخصی – Personal Belief Bias

اسلاید 1: تمایل به اعتقاد شخصیPersonal Belief BiasMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانتمایل به اعتقاد شخصینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / اجراموضوعتصمیم گیری و حل مساله / رهبری و مدیریتسطحفردیپیچیدگیکم

اسلاید 3: تمایل به اعتقاد شخصی گرایشی است به سمت قضاوت میزان قدرت یک استدلال براساس میزان عقلانی بودن نتیجه ی آن که نسبت به میزان قدرت پشتیبانی از آن نتیجه گیری، ارجحیت دارد. به عبارت دیگر، چنانچه افراد با نگرشی موافق باشند، در این صورت تمایل دارند که باور داشته باشند که فرآیند به دست آمدن نتیجه ی مورد نظر نیز صحیح می باشد. در راستای همین رویکرد بسیاری از این افراد استدلال های معتبر را با نتیجه گیری های باورنکردنی و غیرمنطقی رد می کنند، و استدلال های غیر منطقی را با نتیجه گیری های باورپذیر تایید می کنند. به نظر می رسد که این افراد به جای روش ها و ارزیابی های معتبر منطقی، بر اساس ارزیابی خود و اعتقادات شخصی نتیجه گیری می کنند. انواع تمایل به اعتقاد شخصی هرشخص می تواند بر اساس عوامل مختلفی تمایلات و تعصباتی داشته باشد که به تعدادی از انواع رایج این تمایلات اشاره می کنیم: 1)تمایل به تایید: این نوع تعصب یا تمایل رایج ترین نوع تمایلات است که بسیاری از افراد این نوع تمایل را از خود بروز می دهند بدون آنکه در مورد آن آشنایی داشته باشند. تمایل به تایید زمانی اتفاق می افتد که تصمیم گیرندگان به دنبال مدرکی هستند که که باورهای گذشته ی خود را به تایید برسانند، در حالیکه باعث کاهش میزان اثر آن مدرک در حمایت از نتیجه گیری مورد نظر وی می شود. 2)لنگری: در این نوع تعصب بر روی بخش کوچکی از اطلاعات و تجربیات گذشته، بیش از اندازه اتکا می شود که بر روی توانایی فرد در تنظیم اطلاعات بالقوه ی جدید تاثیر می گذارد. 3) اثر هالو: این اثر باعث اختلال و پیچیدگی در مشخصه های مثبت و منفی فرد می شود که این مشخصه های تقویت شده و در سایر موقعیت ها و سناریوها مورد استفاده قرار می گیرند. اساسا، ثابت شده است که اگر شخصی در موقعیت یا برهه ای از زمان به خوبی فعالت کند در این صورت به طور خودکار کاری دیگر را بدون توجه به به هم پیوسته بودن وظایف، به خوبی انجام می دهد. 4) تعصب فوق اعتماد به نفس: نوع دیگری از تمایل مخرب در افراد می باشد که زمانی اتفاق می افتد که فرد در مورد قضاوتی که در مورد وی وجود دارد به طور ذهنی غلو می کند در حالیکه در خروجی و به صورت عینی چنین چیزی وجود ندارد. 5) تفکر گروهی: این نوع تعصب و تمایل در تصمیم گیری گروهی وجود دارد، که گروه را به جای ارزیابی واقع بینانه ی گزینه ها به سمت هماهنگی هدایت می کند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطسوگیری شناختیCognitive Bias سبک‌های رهبریLeadership Styles تفکر استراتژیکStrategic thinking مزایاگاهی اوقات اعتقادات شخصی ممکن است باعث ایجاد تصمیم مناسبی گردد.کاربردهااین نوع از سوگیری شناختی بطورخاص برای استراتژیستها و رهبران مرتبط می باشد.معایبتمایلات شخصی می توانند موانع بزرگی در هر فرآیند تصمیم گیری باشند و به میزان تعداد زیادی که دارند، پیچیده باشند. تمایلات به دنبال مختل کردن تفکر و اندیشه های شفاف در مورد یک موضوع می باشد که این کار را به طور کلی با معرفی برخی از موارد جانبی غیر مرتبط به فرآیند تصمیم گیری انجام می دهد.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان