تصویر بزرگ – Big Picture
اسلاید 1: تصویر بزرگBig PictureMGTools.ir
اسلاید 2: عنوانتصویر بزرگنوعمدلمراحل استفادهبازنگریموضوعتغییرات و سازمانسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط
اسلاید 3: تصویر بزرگ یک چارچوب توسعه سازمانی است برای شناسایی نقاط قوت و زمینههایی برای بهبود سازمان در تمام فعالیتهایش. این مدل شبیه مدل تعالی EFQM است. این مدل غیرتجویزی است و درگیر قوانین مشخصی نمیشود اما مجموعهای از مفروضات گسترده و منسجمی را در مورد آنچه که برای یک سازمان خوب است و برای مدیریت آن لازم است، فراهم میکند. این فرایند در سراسر چرخه برنامهریزی طراحی شده و اساسا توسط مراحل زیر عمل میکند:• شناسایی نیازهای دیده شده • درست کردن برنامهای برای یافتن نیازها• انجام دادن کار عملی برای یافتن نیازها • بازنگری وسعت موفقیت در رسیدن به این نیازها• شناسایی نیازهای بعدی تصویر بزرگ تلاش میکند تا سازمانهایی را که کیفیت و مطالب تاثیرگذار را در یک راه جامع مورد بحث قرار میدهند را مورد بررسی قرار دهند. نقطه شروع این است که سازمان بتواند مشخص کند چه نتایجی در نظر دارد و چه تواناسازهایی میتوانند آنها را ممکن کنند. این مدل از چهار بخش تشکیل شده. نتایج در این مدل ترجمه میشوند به چیزهایی که تاثیر مثبت دارند و رضایت را تامین میکنند. تواناسازها نشان میدهند که یک سازمان به یک راه درست و فرآیند مناسب نیاز دارد تا به نتایج دست پیدا کند. هر ربع به شش زیر شاخه شکسته شده است. تصویر بزرگ وقتی تاثیر بیشتری دارد که تمام کارمندان انگیزه بیشتری داشته باشند و پشت آن باشند. برای یک تشخیص کامل از تمام فعالیتهای سازمان، نیاز به درگیری اعضای بزگتر در برخی ظرفیتها میشود، اما همچنین برای بعضی سازمانها برای بررسی شخصی از کار فرد، برای تحلیل نیازهای آموزشی، تجزیه و تحلیل طرح کسبوکار، و به عنوان ابزار مشاورهی سرمایهگذار، که هر کدام نیازهای مختلف رهبری هستند، استفاده میشود.
اسلاید 4: ابزارهای مرتبطجایزه کیفیت اروپا (EFQM) European Quality Award- European Foundation for Quality Managementمزایا•این ابزار بسیار ساده و قابل فهم است. •این مدل به اندازه کافی انعطافپذیر است تا در موارد مختلف مورد استفاده قرارگیرد.•این مدل ارتباط و انطباق بالایی دارد که سازمانها با هر اندازهای داوطلب آن هستند.کاربردها•تشخیص فعالیتهای سازمان را فراهم میکند و برای برنامهریزی مناسب است، مثل اینکه رابطهای بین آنچه سازمان انجام میدهد و نتایجی که به آن میرسد و اینکه چگونه نتایج حاصل میشوند، برقرار میکند.•این مدل به دنبال تزریق تدریجی فرهنگ پیشرفت مداوم است. •نیازی به هیچ تایید خارجیای نیست و مدل میتواند به عنوان یک ابزار خود ارزیابی داخلی استفاده شود که اجازه میدهد سازمان تا جایی که ممکن است در اندازهگیری راستگو باشد.معایب•همانطور که این امکان برای یک سازمان وجود دارد که خودش نمره بدهد، این مدل هیچ ارزیاب خارجی را درگیر نمیکند. •علامتگذاری به فرم رسمی یا غیررسمی برای این مدل وجود ندارد و نمیتواند برای مشتریان، کاربران سرویسها، شرکا و بقیهی سرمایهداران آشکارا روشن و واضح باشد.
اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت امجیتولز مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.