tamadon_sazie_dini_va_sabke_zendegi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تمدن سازی دینی”

تمدن سازی دینی

اسلاید 1: هو الله رب العالمينتمدن‌سازی دینی(راهبرد تولید سیستم‌های زندگی براساس نگرش اسلام)الاسلام يعلو ولايعلي عليهموسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام

اسلاید 2: قال اميرالمومنين عليه‌السلام ضَاع َمَن كَان لَه مَقصَدٌ غيَرُالله هر كه هدفي جز خدا داشته باشد، زندگي را خواهد باخت. غررالحكم ص 92بسم الله الرحمن الرحيم

اسلاید 3: قال اميرالمومنين عليه‌السلام :مَنْ نَامَ لَمْ‌يُنَمْ عَنْهُ«هر كه نسبت به موقعيت خود دربرابرديگران بي‌توجه باشد و اهميت ندهد، بداند كه ديگران با دقت و پيوسته وضعيت او را مورد بررسي دارند و به‌دنبال راه نفوذ و برتري هستند.»الاحتجاج ج2 ص495

اسلاید 4: نياز و مطالبه جامعه و تمدن موعود نسبت به سيستم‌هاي دينيو ايجاد دوگانگي بحران‌ساز در اثر عدم ارائه آنها مطرح شدن ناكارآمدي دين در محيط رقابت نظريات و الگوها براي مديريت سبک زندگي جمعيدست يابي به راهبردي براي فعال سازي كارآمدي دينو تدوين راهبردهای برنامه توسعه و پیشرفت براساس نگرش اسلامانگيزه هدف ضرورتروش سيستم سازی مبتنی بر قواعد علم اصول فقهبا رويکرد شبکه سازی از گزاره های دينیشناسنامه بحث:

اسلاید 5: انسان‌محوريتجربه‌گرويحس‌گرويرسانه‌محوريكميت‌محوريخدامحوريعقل‌گرويقلب‌گرويتفكرمحوريكيفيت‌محوري

اسلاید 6: فهرست بحث :مقدمه:نظر اسلام در مورد آينده تاريخفرضيّه بحثبدنه: (در6محور)هويت تمدن و تمدن‌سازيهويت فرهنگ و فرهنگ‌سازيعناصر فرهنگهويت سيستم‌ و سيستم‌سازيهويت استراتژي و استراتژي‌سازينقش دين در سيستم‌سازي و تعيين استراتژي نتيجه:هويت استراتژيك دين

اسلاید 7: مقدمه بحث:سرانجامِ بشريت، ظهور «تمدن خدامحور» است.يعني: تمدني با ساختارهايي كه احساس حضور خداتوليد مي‌كنند.شاخص مركزيِ سنجش رشد و توسعهبر اساس نگرش اسلام

اسلاید 8: گزاره‌هاي دين، ظرفيت راهبردي و استراتژيك دارند و شبكة گزاره‌ها به‌صورت سيستم‌ قابل تعريف مي‌باشند.فرضيه بحث:

اسلاید 9: بدنة بحث:تمدن، زندگي جمعي در سيستم‌هاي بهم‌پيوسته‌اي است كه شبكه معرفتي، قانوني و فرهنگي واحدي را بوجود آورده‌اند. .جوهرة تمدن، ساختارها و سيستم‌هاي انساني بهم‌پيوسته است.تمدن‌سازي يعني:ساختارسازي و سيستم‌سازي شبكه‌ايمحور اول: هويت تمدن و تمدن‌سازي

اسلاید 10: محور دوم: هويت سيستم و سيستم‌سازيسيستم، مجموعه اجزاء مرتبط با يكديگر براي ايجاد يك هدفجوهرة سيستم، روابط بين اجزاءسيستم‌سازي يعني:توليد فرآيندها (ارتباطات تنظيم‌شده براي ايجاد يك برآيند)

اسلاید 11: نحوة عملكرد يك سيستم:عناصر وروديمحصول خروجيپردازش(ايجاد ارتباط بين عناصر ورودي براي دست‌يابي به يك برآيند)

اسلاید 12: مثال: سيستم يك خانوادة اوليّهعناصر ورودي:مردزنخانهمايحتاج (غذا، لباس، ...)رسانه خواب و استراحتكار و محل كارهمسايهفاميلمحلهمسجدسفرتفريح و ورزشخداپردازش(ايجاد ارتباط بين عناصر ورودي براي دست‌يابي به يك برآيند)خروجي:خانواده‌اي با خصوصيات: سلامت جسميتعادل روحيمهارت مديريت احساسمهارت تفكر و تصميم‌گيريمهارت علم‌آموزيمهارت ارتباط موثرمهارت همكاريمهارت تربيت فرزندنشاطدرآمد مناسبمهارت عبوديتپايداريتعيين نقطة شروعنقطة ثقلنقاط بحرانمراحل و لايه‌هاي فرآيندهاجريان سيستم

اسلاید 13: بدنة بحث:استراتژي، تعيين نحوة ارتباط ميان متغيرهاي سيستم براي دست‌يابي به بهترين جريان در سيستم است (بيشترين اثر با كمترين هزينه و زمان)جوهرة استراتژي،تشخيص انواع ارتباطات رساننده به هدف است..استراتژي‌سازي يعني:ارائه گزاره‌اي توصيفي يا توصيه‌اي براي شكل‌گيري جريانِ بهينه در سيستممحور سوم: هويت استراتژي و استراتژي‌سازي

اسلاید 14: محور چهارم: پشت صحنه سبک زندگی: (پیش‌نیاز فرهنگ‌‌سازی)مبنای انسان‌شناسانه:رفتارهای انسان ناشی از تصمیم‌گیری‌های اوست تصمیم‌گیری‌های او تابع افکار و احساس‌های اوست.و تصمیم‌گیری‌های او تابعی از محاسبات نفع و ضررش.مبنای جامعه‌شناسانه:رفتارهای اجتماعی مردم، ناشی از فقط تمایلات فردی نیست بلکه عناصر مختلفی از بیرون بر آن تاثیر دارند.این عناصر، محاسبات نفع و ضرر افراد را شکل می‌دهند.

اسلاید 15: فعالیت‌ها موجود در جامعه در چهار گروه کلی تقسیم می‌شوند:فعالیت‌های به هدف تولید توزیع مصرف کالا= سیستم اقتصادیفعالیت‌های به هدف ساماندهی به قدرت= سیستم سیاسیفعالیت‌های به هدف ساماندهی به امور اجتماعی= سیستم اجتماعیفعالیت‌های به هدف معنابخشی به زندگی= سیستم فرهنگی

اسلاید 16: بدنة بحث:فرهنگ= طرز زندگی جمعی(اعم از آداب و رسوم، ارزش‌گذاری‌ها، نمادسازی‌ها، انتخاب‌ها و...)جوهرة فرهنگ، طرز رفتار است.سبک زندگی= سیستم رفتاریتغییر سبک زندگی = فرهنگ‌سازي يعني:رفتارسازی اجتماعیمحور چهارم: هويت سبک زندگی و فرهنگ

اسلاید 17: نتيجه محور چهارماگر بخواهیم فرهنگ‌سازی کنیم بایدنحوه شکل‌گیری رفتارهای اجتماعی ونحوة تغییر رفتارهای اجتماعی را بدانیم.

اسلاید 18: محور دوم: عناصر فرهنگعناصر موثر بر شکل‌گیری رفتارهای اجتماعی عبارتند از:باورها (هست و نیست‌ها)ارزش‌ها (خوب و بدهای مبنایی)رفتارهای نخبگان و گروه‌های مرجعهنجارها (آداب و رسوم و عادات اجتماعی)قوانینساختارها (نهادها، سازمان‌ها، سلسله‌مراتب‌ها)فضاها (موقعیت‌های فیزیکی، روانی برای فعالیت‌ها)ابزارها و محصولات مصرفینمادها (آرم‌ها، علامت‌ها، رنگ‌ها، مدل‌ها، دکورها)تمایلات شخصی (دوست دارم، خوشم می‌آید)

اسلاید 19: نظام ارتباطی میان عناصر فرهنگ(لایه‌های فرهنگ)

اسلاید 20: اصلاح سبک زندگی = فرهنگ‌سازيیعنی: تغییر عناصر فوق به‌گونه‌ای کهرفتار مطلوب اجتماعی حاصل شود.

اسلاید 21: فعالیت‌های فرهنگی نیازمند «مدل، قالب، الگو» هستند.«مدل، قالب، الگو» یعنی:تعیین عناصر دخیل در تحقق هدف+ تعیین روابط میان این عناصر (درونی و بیرونی)

اسلاید 22: محور پنجم: دين در عرصة سيستم سازيدين، برنامه زندگي در دنيا براي عبور و اتصال به ابديت است.جوهره و ذاتيات دين عبارتند از:معرفي كمال و وجودي برترتعيين هدف انسان در زندگيتعيين مسير حركت به‌سوي هدفتعيين شيوة حركت و معادلات لازم براي حركت به سوي هدف

اسلاید 23: آنچه يك تفكر يا مجموعه گزاره‌ها را به دين تبديل مي‌كند، توصيف و تعيين چگونه ارتباط برقرار كردن با معبود و چگونه حركت كردن به‌سوي اوست. (معادلات ارتباطي)تعريف معادلات ارتباطي = طراحي سيستم

اسلاید 24: و آنچه يك دين را برترين مي‌كند (اقوم)، توصيف و تعيين بهترين ارتباط معبود و چگونه حركت كردن به‌سوي اوست. (جريان بهينه در سيستم زندگي)تعريف جريان بهينه = طراحي استراتژي

اسلاید 25: نتيجه:گزاره‌هاي دينِ اسلام، معادلات ارتباط بهينة انسان با شبكه هستي مي‌باشند به‌طوري‌كه هدف زندگي يعني جريان عبوديت و خداافزايي(احساس خداونديِ خدا) در تمام سيستم‌هاي‌ زندگي انسان مستمرا برقرار شود.(تعيين كميت و كيفيت ارتباطات به‌طوري كه برآيند آنها عدل شبكه‌اي باشد.)

اسلاید 26: عدل شبكه‌ايمعادله مطلوبيتي كه برآيند پنج مولفه باشد:مطلوبيت جسميمطلوبيت فكري و روانيمطلوبيت محيطيمطلوبيت جمعي (خانواده، شهر، كشور، بين‌الملل)مطلوبيت پايدار (با ميل به‌سوي بينهايت و ابديت)

اسلاید 27: ابزار تغيير و پيشرفت؟مركز تحول و رشد؟مهارت تفكر شبكه‌اي كه منجر به تصميم شبكه‌اي شود

اسلاید 28: شيوه تصميم‌گيري در رفتارها و انتخاب‌هاوضعيت عمومي موجود:براساس احساس و تمايل (حسّي كه الان نسبت به موضوع دارم)گرايش بهاحساسِ راحتي و لذت فردي(فردگروي و لذت‌گروي)

اسلاید 29: راهكار اصلي براي حركت از وضع موجود به وضع مطلوب:آموزش مهارت تفكر شبكه‌ايوضعيت مطلوب:براساس واقعيت(با محاسبه نفع جسمي، روحي، محيطي، خانوادگي، بشريت و نفع رو به ابديت)شيوه تصميم‌گيري در رفتارها و انتخاب‌ها

اسلاید 30: لایه‌های بحثتمدن‌سازيسيستم‌سازيفرآيندسازي و استراتژي‌سازي(تعريف كميت و كيفيت ارتباط بهينه بين متغيرهاي سيستم)گزاره‌هاي دين استراتژي‌‌‌هاي فرآيندسازي

اسلاید 31: براي مديريتِ زندگي براساس دين، نيازمندالگوي تخصيص براساس دين هستيم.الگوي تخصيص يعني پاسخ به اين سوال كه:چه كميّت و كيفيتي از موضوع بايد توليد، توزيع و مصرف شود تا جريانِ هدف كه توحيد و تقواست (احساس خدا)، در جامعه برقرار گردد.

اسلاید 32: استراتژي نرم‌افزاري آينده‌نگر براي فعالان علمی و فرهنگی دینی:فرآوري گزاره‌هاي دين در موضوعات مختلف زندگي به‌صورت سيستم‌هاي قابل رقابت با سيستم‌هاي بشري

اسلاید 33: النِّظَافَهُ مِنَ الايِمَانتميزي از ايمان سرچشمه مي‌گيرد؛ مومن تميز است.( تبديل از توصيه اخلاقي به گزارة راهبرديِ چشم‌اندازي )ايران اسلامي در افق1404 بايد تميزترين كشور در منطقه باشد.33مثال‌ها:

اسلاید 34: 34الله الله فِي نَظْمِ اَمْرِكُم( تبديل از توصيه اخلاقي به گزارة راهبردي )ايران اسلامي در افق1404 بايد منظم‌ترين كشور در منطقه باشد.فرض كنيد از كل سند چشم‌انداز فقط دو مولفة تميزي و نظم محقق شود به‌نظر شما چه وضعيتي خواهيم داشت؟

اسلاید 35: 35اِقْنَعْ تَعِزّْبهينه‌سازيِ مصرف،موجب برتري در محيط رقابت مي‌شود.

اسلاید 36: 36 نان دراسلام روايات روايات راهبردي راهبردهاي توليد تعيين نوع كشت قال ابو الحسن الرضا عليه السلام فَضْلُ خُبْزِالشَّعيِرعَلي البُرّكَفَضْلنَِا عَلي النَّاس َمامِنْ نبَيٍّ اِلاودَعَا ِلاَكْلِ الشَّعيِر وبَارَكَ عَلَيه مَادَخَلَ جَوفًا اِلّا وَاَخْرَجَ كُلَّ دَاءٍ فِيِه . برتري نان جو بر نان گندم مانند برتري ما بر ديگر مردم است. تمام پيامبران ازخداوند درخواست نان جو داشتند و آنرا پرفايده مي‌دانستند .فرهنگ‌سازي براي ورود نان جو به سبد غذايي مردممنبع : كافي ج 6ص 304سند : عن علي بن ابراهيم عن محمد بن عيسي عن يونس عن ابي الحسن الرضا عليه السلام

اسلاید 37: تحليل روايت تعيين نوع كشت اولويت كشت جو توسعه فرهنگ استفاده ازنان جو توسعه صنايع تبديلي به انواع نان جو

اسلاید 38: 38قُولُوا قَولاً سَدِيدًا يُصْلِحْ لَكُم اَعْمَالَكُم(سوره احزاب، آيه70)سخن سنجيده بگوييد تا خداوند زمينه اصلاح رفتارهايتان را فراهم سازد.( تبديل از توصيه اخلاقي به گزارة راهبردي )استراتژي اصلاح الگوهاي گفتاري براي مهندسي فرهنگي

اسلاید 39: 39 فَليَنْظُر الِانْسَانُ اِلي َطعَامِه سوره عبس آيه 24انسان بايد نسبت به غذاي خود ، خوب دقت و محاسبه‌گري داشته باشد .مهارت‌افزائي در تدوين برنامة تغذيه نان دراسلام بررسي آيات قرآني

اسلاید 40: العِلمُ عَليِهِ قُفْلٌ و مِفْتَاحُهُ السُّوالُ اِعْقِلُوا الخَبَرَ عَقْلَ دِرَايَهٍ لا عَقْلَ رِوَايَهٍ اِضْرِبُوا بَعْضَ الرَّايِ بِبَعْضٍ يَتَوَلَّدُ مِنْهُ الصَّوَابُ اُطْلُبِ العِلْمَ بِاسْتِعْمَالِهِ كُونُوا نَقَّادًا لِلْكَلامِ( تبديل از توصيه اخلاقي به گزارة راهبردي )مدل آموزش پنج بُعدي در آموزش(حل‌مساله+ تفكر تحليلي+ مطالعه تطبيقي+ بررسي كاربردي+ تفكر نقادانه)40

اسلاید 41: قال الله تبارك و تعالي اُدْعُ اِلي سَبيِلِ ربِِّك بِالحِكْمَه والمَوعِظَه الحَسَنَه وجَادِلـْهُم بِالَّتِي هِيَ اَحْسَن ُ. سوره النحل - آيه 125 با استفاده ازسه ابزار زير، نفوس را به سوي حقيقت دعوت نما : 1. ارائه قوانين و معادلات موجود در موضوع، به طوري كه منطقي بودن مطلب احساس شود. 2. نشان دادن نفع مطلب و ضرر نبود آن، به طوري كه تمايل به پيگيري مطلب پيدا شود. 3. نقد و بررسي مطالب و نظريات مشابه، به طوري كه با قضاوت خودشان برتري مطلب را بيابند.41

اسلاید 42: 42مدل سه‌بُعديِ رسانة اثربخش

اسلاید 43: استراتژي مدیریت فرهنگ و سبک زندگی جامعه:تغییر معادلات تصمیم و ترجیح با استفاده از مدل پیام‌رسانی سه بُعدی (منطق، پیگیری، برتری)

اسلاید 44: 44قال علی امیرالمومنین علیه‌السلاممَن تَطَبَّبَ فليَنصَح و ليَجتَهِدهر كس طبابت مي‌كند خيرخواه و پُرتلاش باشد( تبديل از توصيه اخلاقي به گزارة راهبردي )استراتژي حداكثرسازي نفع بيمار در فرآيندهاي پزشكيMaximizing of patients interest M.P.I

اسلاید 45: 45اِنَّ اللهَ لايُغَيِّرُ مَابِقَوُمٍ حَتّی يُغَيِّرُوا مَابِاَنفُسِهِم (سوره رعد، آيه11)توسعه عبارتست از:فرآيند تغيير نگرش‌ها، احساس‌ها و رفتارهاكه منجر به ارتقاء كيفيت زندگي شود.در ........از ......... به ....... با ......برای........هويت توسعهمعادلة تغيير

اسلاید 46: 46وضعيت موجود:تجربي فردي(فرآيندهاي ناخودآگاه و نادقيق حاصل از احساس موقعيت‌هاي موردي)وضعيت مطلوب:عقلاني شبكه‌اي(فرآيندهاي خودآگاه تعميم‌پذير با ايجاد حداكثر قابليت كنترل و پيش‌بيني)توليد سيستم‌هاي رفتارساز (رفتار- ساخت گرائي)و آموزش مهارت تصميم‌گيري شبكه‌ايازبهبا

اسلاید 47: 47مقصود از اصطلاح «شبکه‌اي» معادله مطلوبيتي است که برآيند پنج مولفه زير باشد: مطلوبيت جسمي مطلوبيت فكري و رواني مطلوبيت محيطي مطلوبيت جمعي (امنيت پنج‌بُعديِ ‌‌خانواده، سازمان، شهر، كشور، بين‌الملل) مطلوبيت پايدار (با ميل به سوي بي‌نهايت= ابديت)مهم‌ترين مفهوم در توسعه براساس نگرش اسلام، مفهومِ «شبکه» و در مفهوم «شبکه»، مرکز ثقل بر مفهوم «ابديت» است.

اسلاید 48: 48کيفيت زندگی با شاخص های زير:آگاهيسلامتيامنيتدرآمد مناسبارتباطات موثرآرامش روحي

اسلاید 49: 49قال الصادق عليه‌السلام: خَمْسُ خِصَالٍ مَنْ فَقَدَ وَاحِدَةً مِنْهُنَّ لَمْ يَزَلْ نَاقِصَ الْعَيْشِ زَائِلَ الْعَقْلِ مَشْغُولَ الْقَلْبِ:صِحَّةُ الْبَدَنِالْأَمْنُالسَّعَةُ فِي الرِّزْقِالْأَنِيسُ الْمُوَافِقُ الدَّعَةُ (وَ هِيَ تَجْمَعُ هَذِهِ الْخِصَالَ) ترجمه: پنج عامل است كه اگر هر كدام از آنها نباشد، انسان دائما گرفتار خواهد بود و فكر و روح متعادلي نخواهد داشت:1. سلامتي، 2. امنيت، 3. درآمد مناسب، 4. ارتباطات با محبت و هماهنگ 5. آرامش روحي، كه اگر اين پنجمي حاصل شود بقيّه عوامل نيز فراهم مي‌شوند. وسائل‏الشيعة، شيخ حُرّ عاملي، انتشارات اسلاميه ج20 ص51

اسلاید 50: 50محور دوم: مدل توسعه براساس نگرش اسلام توسعة مهارت‌محور قال اميرالمومنين عليه السلام:العِلمُ يُرشِدُکَ و العَمَلُ يَبلُغُ بِکَ الغَايَهترجمه: دانايی، فقط راهنماست، مهارت های عملي‌ست که نتيجه بخش است.توسعه = فعال سازی سيستمهايی که تغيير رفتار مطلوب ايجاد کنند.

اسلاید 51: نان دراسلام ارائه مدل مطلوب درچرخه توليد تا مصرف تعيين خط مشيسيستم توزيع آرددانه گندم داخلي ووارداتيكارخانه آردسيلو نانوايي سيستم پختانبوهمنازل سيستم نگهداريمصرفكيفيت وكميت سيلوها كيفيت آرد كيفيت خميروپختوقت وزحمت تهيه نان ازنانواييكيفيت وكميت نگهداريسيستم حمل ونقلكيفيت وكميت دانه هاي توليدي يا وارداتي وضعيت موجود

اسلاید 52: آرد نان حضرت علي را الك نمي كردند وايشان دايم مي فرمود :مسلمانان تا وقتي به پوشيدن لباس غيرمسلمانان وخوردن غذاي آنها روي نياورده اند ، مشكلي نخواهند داشت . اما وقتي به فرهنگ آنها رو آوردند خداوند نيز ذلت وبيچارگي را بر آنها چيره مي كند . نان دراسلام روايات روايات راهبردي راهبردهاي تبديل مرحله تبديل به آردقال الصادق عليه السلام ان عليا كان لاينخل له الدقيق وكان يقول : لاتزال هذه الامه بخير ما لم يلبسوا لباس العجم ويطعموا طعمه العجم فاذا فعلوا ضربهم الله بالذل منبع : محاسن برقي ج 2 ص 440سند : احمد بن خالد برقي عن ابي عبدالله عليه السلام

اسلاید 53: نان دراسلام روايات روايات راهبردي راهبردهاي تبديل مرحله تبديل به خميرقال الصادق عليه السلام ان عليا كان يعاتب خدمه في تخمير الخمير فيقول : هو اكثر للخبزترجمه :حضرت علي عليه السلام نسبت به نپوشاندن روي خمير نان ، به خدمتكارانشان اعتراض مي كرد ومي فرمود :ماندن خمير درظرف دربسته موجب بيشتر شدن مقدار بهره وري از آن درپخت مي شود .منبع : قرب الاستاد حميري ص 70 سند : هارون بن مسلم عن مسعده بن صدقه عن ابي عبدلله عليه السلام

اسلاید 54: ترجمه :قرصهاي نان را درحداقل اندازه ممكن درست كنيد كه موجب بهره برداري بيشتر ازنان مي شود . نان دراسلام روايات روايات راهبردي راهبردهاي تبديل مرحله تبديل به نانيكقال رسول الله صلي اللع عليه وآله صغروا رغائفكم فان مع كل رغيف بركه منبع : كافي ج 6 ص 303سند : محمد بن يحيي عن احمد بن محمد عن محمد بن عيسي عن يعقوب بن يقطين عن ابي الحسن الرضا عليه السلام

اسلاید 55: ترجمه :ازنان خشكي كه درتنور خشك شده است بياور . نان دراسلام روايات روايات راهبردي راهبردهاي تبديل مرحله تبديل به ناندوقال الصادق عليه السلام : في قضيه ابي بصير عند اكله الاترج ووجدانه ثقلايا غلام انطلق الي الجاريه فقل لها :ابعثي الينا بحرف رغيف يابس من الذي تجففه في التنور منبع : محاسن برقي ص 555سند : محمد بن يحيي عن احمد بن محمد عن علي بن الحكم والوشاء عن علي بن احمد ابي حمزه عن ابي بصير

اسلاید 56: تحليل روايات راهبردي راهبردهاي توليد خمير درظرف دربستهدرحداقل اندازه ممكندرتنورخشك شودسبوس نان گرفته نشودشفاف سازي اذهان نسبت به فوايد وتاثيرات سبوس ونان سبوس دارطراحي ظروف پيش ساخته نگهداري خمير براي نانواييتعيين كمترين سطح مناسب درتوليد نان (نان يكنفره)تعيين مدت مناسب براي حرارت ديدن خمير درتنور

اسلاید 57: نان دراسلام روايات روايات راهبردي راهبردهاي توزيع شراء الحنطه ينفي الفقر وشراء الدقيق ينشي الفقر وشراء الخبز محق منبع : كافي جلد 5 ص 166 سند : عن احمد بن محمد عن ابن محبوب عن نصر بن اسحق عن ابي الصباح كناني قال قال ابوعبدالله عليه السلام شراء الحنطه عز وشراء الدقيق ذل وشراء الخبزفقرمن اشتري الحنطه زادماله ومن اشتري الدقيق ذهب نصف ماله ومن اشتري الخبز ذهب ماله قال الصادق عليه السلام ترجمه مجموعي تعابير فوق :گندم بخر وخودت به نان تبديل كن .خريد گندم موجب بهينه شدن موقعيت زندگي مي شود .كسي كه آرد مي خرد زمينه ايجاد بحران درزندگي خود را فراهم كرده است .خريد آرد موجب ازبين رفتن نيمي ازتوان مالي انسان است .كسي كه نان آماده بخرد مبتلا به يك بحران درزندگي شده است .خريد نان آماده ، بيچارگي وعجز است وانسان را كم كم نابود مي كند .

اسلاید 58: نان دراسلام روايات روايات راهبردي راهبردهاي مصرفمنبع : كافي ج 1 ص 321عن النوفلي عن السكوني عن ابي عبدالله عليه السلام 1- اقروا الحار حتي يبرد ويمكن اكله ما كان الله عزوجل اطعمنا الله النارالبركه في البارد 2- الخبز البارد يورث الحفظ قال رسول الله صلي الله عليه وآله غذاي داغ نخوريد صبر كنيد تا سرد شود ، اثر بخشي وبهره وري غذا وقتي است كه غذا خنك شده باشد. نان خشك از زمينه سازهاي تقويت حافظه استايجاد فرهنگ مصرف نان سرد

اسلاید 59: وضعيت مطلوب ب - تعيين متغيرها وجريان ها دروضعيت مطلوب نان دراسلام ارائه مدل مطلوب درچرخه توليد تا مصرف ترسيم مدل دانه توليديمنازل كيفيت وتعداد دلخواهماشين پختخانگيسيستم توزيعبا قابليت هاي زير:دانه را آرد كند – الك هاي متفاوت داشته باشد – اندازه هاي مختلف نان را بتواند توليد كند – ميزان خشك بودن نان قابل تنظيم باشد – ميزان سرد يا گرم بودن نان توليدي قابل تنظيم باشد – براي انواع دانه ها مانند گندم يا جو يا .... قابل استفاده باشد .فرهنگ اهميت دادن واحترام به نان

اسلاید 60: +فرهنگ احترام به نان نگرش اسلام به توليد نانبا ابزارمناسب زندگي امروزهخانه ، نقطه ثقل توليد نان

اسلاید 61: 61منابع مطالعه و بررسي بيشتر:کتاب شاخص‌های فرهنگ عمومیکتاب آناتومی جامعهکتاب مبانی مهندسی فرهنگیكتاب نگرش سيستمي به دين (دين در عرصه استراتژي)

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید