مدیریت و رهبری

توسعه سازمانی Organization development

Organization-development

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “توسعه سازمانی Organization development”

توسعه سازمانی Organization development

اسلاید 1: توسعه سازمانیOrganization development

اسلاید 2: عنوانتوسعه سازمانینوعابزارمراحل استفادهطراحی / اجرا / بازنگریموضوعتغییرات و سازمانسطحسازمانی پیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: بهبود و بازسازی سازمان بر اساس محیط متغیر امروز و زمینه ای که علوم رفتاری کاربردی به وجود آورد ، مطرح گردید. تغییرات سریع در محیط سازمانها که با دگرگونی محیط های اجتماعی همراه بود و منجر به تغییر عمده ای در شیوه زندگی ، نیازها ، و پایگاه ارزش های افراد گردید ایجاب می کرد که ساختار و فرایند های سازمانی انعطاف پذیر تا حدودی جایگزین الگوهای سنتی گذشته شوند . سازمانها جزء سیستم هائی از سیستم اجتماعی هستند که از تغییر و تحول محیط خویش تأثیر می پذیرند . تنها راه مؤثر ایجاد تحول در سازمان تغییر فرهنگ و نحوه عملکرد مدیران از طریق تحول در سیستم ارزش ها، باورها، و روابط پذیرفته شدة درون سازمان است. و به همین جهت پیدایش OD ضرورت پیدا می کند.توسعهٔ سازمانی عبارت از کاربرد سیستمی دانش علوم رفتاری، برای توسعهٔ برنامه‌ریزی شده و تقویت و تأکید بر استراتژی‌ها، ساختارها و فرایندهای سازمانی برای بهبود اثربخشی سازمان است.طبق نظریهٔ ریچارد بکهارد توسعهٔ سازمانی تلاشی است برنامه‌ریزی شده، در کل سازمان، هدایت شده از طرف مدیریت ردهٔ عالی سازمان برای اثربخشی و سلامت سازمان از طریق مداخلات طرح‌ریزی شده در فرایندهای سازمانی با استفاده از دانش علوم رفتاریمداخله‌های توسعهٔ سازمانی۱) بلوک‌های اصلی سازنده سازمان تیم‌ها هستند، بنابراین واحدهای اصلی تغییر نیز تیم‌ها می باشند و نه افراد.۲) کاهش رقابت نامناسب و توسعهٔ همکاری میان اجزای سازمان.۳) تصمیم گیری در سازمان‌های ”سالم“ در محل قرارگیری منابع قرار دارد و مرتبط به وظیفه یا فرد خاصی نیست.۴) تمام اجزای سازمان فعالیت هایشان را در مقایسه با اهداف کنترل می کنند. کنترل، استراتژی سازمان نبوده و موقتی است.۵) تشویق ارتباطات آزاد و اعتماد میان تمامی سطوح سازمان.۶) انسان‌ها از آن چیزی حمایت می کنند که در ساختنش نقشی داشته اند. افرادی که تحت تاثیر تغییر قرار می گیرند باید در فرایند برنامه ریزی و اجرای تغییر نقش فعالی داشته باشند.استراتژی‌های توسعه‌ی سازمانی با فرآیندها، ساختار و سیستم‌ها سروکار دارند. این استراتژی‌ها به نحوه‌ی انجام کارها و نوع کارهایی که باید انجام شوند می پردازند. به این ترتیب در طراحی استراتژی‌های توسعه‌ی سازمانی دست کم باید دست به طراحی و تدوین سه استراتژی زیر زد: استراتژی افزایش اثربخشی سازمان، استراتژی بهبود فرآیندهای سازمان و استراتژی تحول سازمان.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطتحقیق اجرایی Action Research Lewinمدیریت تغییر Change Management Lcebergیادگیری سازمانی Learning Organization Argyris Schonمزایاتقویت روابط بین فردی و سازگاری از مهمترین مزایای توسعه سازمانی می باشدکاربردهااستراتژی توسعه‌ی سازمانی به برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌هایی مربوط می‌شود که برای «افزایش اثربخشی عملکرد سازمان» طراحی می شود. این استراتژی شامل استراتژی‌هایی برای طراحی فرایندهای سازمانی و برنامه های توسعه‌ی سازمانی جهت تغییر شکل سازمانی و مدیریت گذار از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب است. معایبوقت گیر بودن و ایجاد برخی مشکلات اداری از مهمترین معایب این توسعه است.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان