صفحه 1:
/
~ laa
صفحه 2:
اصول مدیریت آموزشی
«مبانى نظرى مديريت آموزشى»
«جايكاه نظريه در مديريت آموزشى»
صفحه 3:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم
« رابطه نظریه و عمل »
- تثوری و عمل جدایی ناپذیرند
BE epee cir ee Scio" ari
صفحه 4:
اصول مدیریت آموزشی
« رابطه نظریه و عمل از نظر < ون میلر> »
Tar ene Pew ew ie | ۱۳|
J lel tue 1-0
صفحه 5:
اصول مدیریت آموزشی
2 شما می توانید با حدس و گمان نسبت به اعمال مدیران
دیگرمدیریت کنید.
qe سس حدس و گمان اعمال
صفحه 6:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم
شما می توانید با موازین و اصول شخصی مدیریت کنید
هه عملت- اصول- حدس و گمان--- اعمال
صفحه 7:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم
<6- شما مى توانيد با استفاده ان نظرريه كامى تازه در جهت طرز
عمل اثربخش برداريد.
1 CO
صفحه 8:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم
« جند نكته مهم »
)- هر فرايند از عمل شروع و به عمل ختم مى شود
©فقط در اين فرايند»عنصر عمل واقعيت دارد:
صفحه 9:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم
©- فرايند عمل مديريت؛ جرخشى است
“© بازخوردءنقش مهمى در اين فرايند بازى مى كند
صفحه 10:
طبقه بندى » مدل سازى ونظريه يردازى
ES aise ری ی زر ORS ra etal
ازتعیین سنخ یارده اجزا یااشیاء یا پدی 0
ها برحسب روابط طبيعى آنها
.الف)درهمه علوم ٠ نظام طبقه بندى مورداستفاده قرازّمى كيرد "
ب)طبقه بندی روشی توصیفی است نه تبییتی *
ج)مبنایی برای گرداوری حقایق وتجربیات است *
د)سازمان دهنده مفاهيم است 2 "
ه)روابط احتمالى مفاهيم را در جشم انداز قرارميدهد "
صفحه 11:
مدل سازی
00 eo ie Or SUES am esc tpn nN
KT Ay. ea PONIES ey Og IN,
.مدل توضیح پیرامون یک پدیده را تسهیل می کند ۷
در مدل روابط میان اجزاءو عناصر معلوم است *
مدل چارچوبی مفهومی یاطرحی نظری است برای *
مقاصد عملی
صفحه 12:
تراك ند لا
2202 : شبیه سازی از پدیده ها درمقیاس کوچک مثل ۷
ماکت ساختمان - مدل هواپیما *
020-17 : مدل شسازى بهمدد وازّه ها ومفاهيم "
تجريدى
ا : استفاده ازنمادها ونشانه ها به جای مفاهیم ۴
. :بیان متغیرها وروابط انها درقا لب نمادها ۷
رس
صفحه 13:
:براساس كاركريد هاى سازمان ومديريت "
:سازمان مدار "
برا ی فهم وتحلیل مسائل مديريت درزمينه "
سازمان .وساختار نظام آموزشی سودمنداست
IESE ا
به منظور فهم وتحليل ويزكيهاى شخصيتى يازفتارى مدير "
.در نظام مدرسه مورد استفاده قرار مى كيرد
صفحه 14:
نظريه يردازى
نظريه بردازى فرآيند توصيف"
وتبيين هرجه دقيقتر ودرست
OB Kale eye eee فهم
. واقعیتها ورویدادهای جهان
صفحه 15:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم
X 5 Y Ga 455i » «
- این نظریه توسط «داگلاس مک گریگور» مطرح شده
- اين نظريه مى كوشد طبيعت و انكيزش انسان'را توضيح دهد.
صفحه 16:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم
« مفروضات نظریه 2 »
AEN oy re 00
©-انسان معمولى براى تحقق اهدافٍ سازمان بايد تحت اجبار قرار
كيريد
صفحه 17:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم
9- انسان معمولى تمايل اندكى به قبول مسئوليت دارد و ترجيح
ae eee) ۳
<- انسان معمولی خلاقیت اندکی دارد.
صفحه 18:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم
« مفروضات تتثورى لا »
ل ا ل ل م
|| ا
مانسان دارای انگیزه ومتعهدبه سازمان» خود,کنترل کننده
خويش است.
صفحه 19:
he 3
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم
. مهمترین پاداش برای انسان » رضایت نفس وشکوفایی
استعدادهای وی است.,
ا ا ا
20 ا انسان ها» خلاق NT No]
صفحه 20:
اصول مديريت آموزشى
فصل دوم
« نظريه علمى و اجزاى آن »
-نظريه مجموعه اى ان مفاهيم » مفروضات » اصول و قوانین
است.
صفحه 21:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم
0 ل 0 e
rs er.
(Concept ) psi -O
صفحه 22:
اصول مديريت آموزشى
فصل دوم
تین ینت
proposition)) ») S@
هبيش فررض ها
همفروضات
صفحه 23:
تعمیم- مساو ۰
ger ل
ب:اصل ۰
ل
صفحه 24:
اصول مدیریت آموزشی
ام
امر واقع: رویداد یا وضعیت محسوس که سنجش پذیر و قابل توصیف است
مثل :تجربه های گرسنگی و تشنگی -حالات روانی گرایش وانگیزش
مفهوم: تعبیر ذهنی یا تصوير یک تجربه حسی
صفحه 25:
تعريف 9
:يك مفهوم را به دو طريق مى توان تعريف كريد ٠
ا ا ات 0000 ٠.
مثال :عدم تمركز عمیزان تفویض اختیار ۰
ب)تعریف. عملی:مجموعه عملیات یارفتارهایی که برای ۰
ا |
۱ ORCC NS EN Dh ل
صفحه 26:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم
- سازه: مفهومی که تعریف عملی استاندارد دارد.
So ES eee ۱
- پیش فرض ها و مفروضات: اجزاء و عناصر مقدماتی یا
تصميمات اوليهءبيش فرض نام داريد.
صفحه 27:
بت :
۱ 5 Seen
:گزاره ها درفرآیند علمی به صور مختلف ظاهر می شوند .۰
a Oey Oe Sees zy
صفحه 28:
فصل دوم
تعميم: حكم يا كزاره ف Bye
برقرار مى سازيد.
انواع تعميم درجارجوب نظريه:
ete ee hte Mae
صفحه 29:
اصول مديريت آموزشی
كت
نواع تیم بر چارچوب نظریه
اصل: تعميمى با تأبيد تجربى محكم
رید تیم ere
و سس
قانون: تعميمى با بالاترين تأبيد تجربى
( بالاتر از اصل )
صفحه 30:
|
٠ فرضيه
گزارم یا تعمیمیلستموقتکه حدلقلرلبطه بیندو - ۰
.متغیر را بیانمیکند
.فرضيه يلوميانت نورعو تحقيقطمىلست ٠
صفحه 31:
|
و د cant رم
تعريف نظریه ( تئوری )۰
اا ا سس ee
از سازه ها ءتعاریف »و گزاره ها ی به هم پیوسته که
ازطريق مشخص كردن روابط ميان متغير ها
وا ۰( ۱3
بینی آنها عرضه می کند
صفحه 32:
اصول مدیریت آموزشی
فصل دوم 2
« فرا يند نظريه يردازى » 1
صفحه 33:
اصول مديريت آموزشى
فصل دوم
« نظريه مزلو »
ا ا يك
طريقى فعال مى شوند.
صفحه 34:
اصول مديريت آموزشى
صفحه 35:
اصول مديريت آموزشى
فصل دوم
0 نیازهای فیزیولوژیک:نیاز به اکسیژن-آب و غذا و ...
۱ eee Te Bs)
صفحه 36:
اصول مديريت آموزشى
فصل دوم
ا ا ا 1۱
۳ ieee is]
صفحه 37:
اصول مديريت آموزشى
فصل دوم
« انواع نظريه يردازى »
0- مدل نظرى
Pee TUB oo)
تسیب
صفحه 38:
مدل »به عنوان جارجوب نظرى يزوهش ازآن استفاده مى ٠
شود.(شبیه مفهومی) ۰
مدل رويكرد محقق را نسبت به داده ها تحت تاثيرقرارمى ٠
دهد ولی براث داده ها ی جمع آوری شده تغییری درآن به
.وجود نمی اید
صفحه 39:
نظریه قیاسی *
برپایه داده های تجربی ساخته می *
ا ا
ميكّيرد.ودرصورت كشف روابط
,ها
صفحه 40:
نظريه كاركردى ٠.
وسیله آزمایشی برا گردآوری وتحلیل داده ها به ۰
شمار :میرود
eSy و
.ازريسميتكمترىبخوردار لسث ٠
کر ار و
صفحه 41:
۳
.ازراه تلخيص روابط تجربى حاصل مى شود ٠
.داده ها نظريه را يديد مى آورند ٠
صفحه 42:
را بطه نظریه وپژو هش علمی
:اهداف پژوهش 0
تعيين اعتبار نظریه ها 5
پاسخگویی به پرسش وحل مشکل ۰
نظریه به عنوان چارچوب نظری به تحقیق جهت میدهد و 0
es Fer ets) Ernesto"): Eekence ST ste) 3
0 5100
صفحه 43:
مقايسه مراتب شكل كيرى يك نظريه
ومراحل اجرای پژوهش درچارچوب آن
شکل کتاب ۰
صفحه 44:
نظریه در عمل
CRE) ga ev OnE ا ا Oyo
و
و
به نوعى نيات شخصى ميرسند كه براساس آن عمل مى
صفحه 45:
اصول مديريت آموزشى
تتوری حداقل به سه طریق در عمل بکار می آید:
60- فراهم کردن مبنا یا چهارچوب مراجعه و داوری
©- تسهیل کاربرد تحلیل رویدادها و مشکلات مدیریت-
2افزودن بر دانش و شناخت کارورزان مدیریت و فراهم آوردن
صفحه 46:
اصول مدیریت آموزشی
ل 9
Ay typ op ENS SEBO Een WoW Ve Breer
PONS tA oe ch Be CP UNP RYN ENG Prevee ce CEN
Cah od Save
زو OO
میان اين دو سپرده است .
صفحه 47:
ترعت نظرید
سالهای بین 1996۴ تا 9*26 به دوره نیضت نظریه درمدیریت
. آموزشی معروف است
:ويزكى هاى متمايز كننده اين نهضت 2
ان ا ا اام ۱
عمل
ا ل ل الى
توجه به نظریه پردازیهایعمومیمدیریتب» جان ظریه هیخاص 5 ۰
e a) ۳-9
صفحه 48:
اقا را ار نا
رفتاراداری ازمنظر کریفیث
صفحه 49:
دلايل افول نهضت نظريه ازنظرهاليين
ا ا ۱
را رك ا لتر
,یو أ
وجوه دو كانه نظريه »يعنىءاستفادم ازآنبه-© ٠
ا ال اا
2 2 ۳۳۳۳
صفحه 50:
ارزشها وكاركرد هاى نظريه
از يديده هاى مشاهده يذير تبيينهاى زيادى ممكن است ارايه ٠
0
نظریه پردازی علمی کاری توام با خلاقیت و آفرینندگی ۰
© Cul,
.نظریه ها بررحسب تقاضا ساخته نمی شوند ۰
صفحه 51:
شش كاركرد نظريه از ديدكاه
ا 0
re ea ا 0
طبقه بندويديدم 0-۵ ۰
ee Ewe 0
تلخیصپدیدم 6۶-۵ ۰
RSE teen
صفحه 52: