علوم انسانی و علوم اجتماعی سیاست و قانون‌گذاری

حقوق و تکالیف مردم در قانون مدیریت خدمات کشوری

hoghogh_va_takalife_mardom_dar_khadamate_keshvari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حقوق و تکالیف مردم در قانون مدیریت خدمات کشوری”

حقوق و تکالیف مردم در قانون مدیریت خدمات کشوری

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: حقوق و تکالیف مردم در قانون مدیریت خدمات کشوری دوره آموزشی نظارت وکنترل در نظام اداری اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی

اسلاید 3: مقدمهدر نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام مردم سالار ومردم مدار حکومت از آن مردم است ومردم مستقیما در سرنوشتشان ودرتعیین ارکان نظام دخالت دارند وبر همین اساس است که در مراجعه به دستگاهها به آنان ارباب رجوع گفته می شود واین حکایت از ارزش وجایگاه مردم در نظام اداری دارد . لذا درچنین شرایطی میبایست متناسب با این نقش ، قوانین ومقرراتی وضع گردد که به خوبی حقوق مردم را استیفا نماید .3

اسلاید 4: تکلیف مدیران و کارکنان براساس ماده 25قانون مدیریت خدمات کشوری خدمتگزار مردم رعایت موازی اخلاق اسلامی و اداریانجام وظیفه به نحو احسن در راه خدمت به مردمرعایت خواسته های قانونی مردمادای سوگندامضای منشور اداری اخلاقی4

اسلاید 5: مفاد منشور اداری اخلاقیالف) انجام وظایف و مسئولیت های شغلی و سازمانی1. رعایت نظم و انضباط در انجام فعالیت ها و حضور بموقع2. پشتکار و جدیت در انجام وظایف و مسئولیت ها و انجام صحیح، دقیق و بموقع آن3. به روز نگه داشتن دانش در زمینه فعالیت های شغلی4. ارزش گذاری به ایده ها و افکار جدید و تلاش برای اجرای آن5. تلاش برای افزایش بهره وری فردی و سازمانی6. حفاظت از تجهیزات و سرمایه نظام اداری و استفاده مطلوب از آنها7. عدم تأثیرگذاری روابط خویشاوندی، قومی، جنسی، نژادی و مذهبی در فعالیت ها، تعاملات و تصمیمات اداری8. تقویت روحیه انتقاد پذیری9. در نظرگرفتن رضایت خداوند در هر حال و خدا را ناظر بر اعمال و کردار دانستن5

اسلاید 6: مفاد منشور اداری اخلاقیب) رفتار و برخورد با ارباب رجوع1. مردم و شهروندان ذی حق در نظام اداری هستند. تلاش نمائیم با ایجاد ارتباط مناسب و ارائه خدمت بهتر، تصویری مثبت از دستگاه اجرایی و نظام اداری در ذهن آنان ایجاد کنیم.2. به مراجعه کنندگان به صورت عادلانه و در چارچوب قوانین و مقررات و ضوابط خدمت ارائه کنیم.3. در محدوده وظایف شغلی اطلاعات و راهنمایی های لازم و مناسب به ارباب رجوع ارائه و در زمینه خدمات، شفاف سازی کنیم.4. خواسته های قانونی ارباب رجوع را در چارچوب وظایف خود با صحت، دقت و سرعت و بدون تشریفات زاید اداری و تحمیل هزینه های اضافی انجام دهیم.6

اسلاید 7: مفاد منشور اداری اخلاقیب) رفتار و برخورد با ارباب رجوع5. به ارباب رجوع احترام گذاشته و با آنها گشاده رو باشیم.6. به نظرات و پیشنهادها و بازخوردهای شهروندان و مراجعه کنندگان به عنوان منبعی گرانبها برای بهبود عملکرد نگاه کرده با دید منطقی به آنها توجه کنیم.7. به نظم و آراستگی شخصی و محل کار خود توجه کنیم.8. سعی کنیم تا فرهنگ تکریم ارباب رجوع، پاسخگویی و گره گشایی از مشکلات مردم به یک ارزش حاکم در نظام اداری تبدیل شود.7

اسلاید 8: مفاد منشور اداری اخلاقیج) رفتار و برخورد با همکاران1. روحیه کار جمعی را در خود تقویت کنیم و در انجام فعالیت های گروهی مشارکت جو و مشارکت پذیر باشیم.2. روحیه قدردانی از دیگران را در خود تقویت کنیم. سعی نمائیم این امر را در بین همکاران اشاعه دهیم.3. دانش، تجربه و توانمندی های خود را با سعه صدر در اختیار همکاران قرار داده و در ارتقای توانمندی های آنان کوشا باشیم.4. تا حد ممکن در حل مشکلات شغلی همکاران تلاش نمائیم و از تجسس در زندگی خصوصی آنان پرهیز نمائیم.8

اسلاید 9: اهداف منشور1. اشاعه و اعتلای فرهنگ اسلامی و ارزش های انسانی و سازمانی در نظام اداری کشور2. نهادینه کردن ابعاد فرهنگ اسلامی و ارزش های انسانی و سازمانی در اندیشه و عمل کارمندان9

اسلاید 10: اصول حاکم بر منشور اداری اخلاقی1. برابری همه شهروندان در برابر قانون2. حاکمیت قانون در مناسبات اداری3. شهروند مداری (مردم مداری یا مردم داری)4. احترام و اعتماد5. شفافیت6. پاسخگویی7. عدم سوء استفاده از موقعیت شغلی8. تعهد و وفاداری به سازمان9. به کارگیری مهارت و تخصص10

اسلاید 11: متن سوگندنامه کارکنانبسم الله الرحمن الرحيماكنون كه به عنوان كارمند دستگاه اجرايي در نظام جمهوري اسلامي ايران افتخار خدمتگزاري به مردم عزيز ايران براي من فراهم شده است، در برابر قرآن مجيد به خداوند متعال سوگند ياد مي‌كنم كه تمام تلاش خود را براي انجام وظايف شغلي و مسئوليت‌هاي قانوني به كارگيرم و به حفظ حقوق مردم، پيشرفت نظام اداري و اعتلاي كشور اهتمام نموده و در اين راه وجدان كار داشته ... 11

اسلاید 12: متن سوگندنامه کارکنان (ادامه)و همواره عدالت، صداقت، امانتداري، رازداري و خدمت به مردم را سرلوحه گفتار و كردار خود قرارداده و ارزش‌هاي ديني، انساني و اجتماعي و قوانين، مقررات و ضوابط را در انجام فعاليت‌هاي سازماني و اداري رعايت نمايم و در همه حال به احكام الهي، قانون اساسي، مقررات حاكم و منشور اخلاقي و اداري كارمندان دولت و دستگاه متبوع خود پايبند باشم ...12

اسلاید 13: متن سوگندنامه کارکنانو تلاش خود را در جهت جلب رضاي خداي متعالي و اجراي احكام و مقررات اسلامي به منظور رسيدن به روابط و مناسبات عادلانه انساني در جامعه و تحقق جامعه اسلامي و ترويج دين و اخلاق، رفع تبعيضات ناروا و ايجاد محيطي عادلانه در زمينه‌هاي مادي و معنوي، مهرورزي به بندگان خدا و اعتلاي سطح علمي به كار گيرم و با تقويت روحيه خلاقيت و ابتكار در تمام زمينه‌هاي‌ علمي، فني و فرهنگي، همواره سلامت و شادابي و نشاط را در محيط كار ترويج نمايم.13

اسلاید 14: پیشینه سوگند کارمند در قانوندر اولین قانون استخدام کشوری مصوب 1301 مجلس شورای ملی وقت « کسانی که داخل خدمت رسمی می شوند باید برطبق مراسم مذهبی قسم یاد کنند که به مملکت و ملت و اصول حکومت ملی خیانت ننموده، در پیشرفت صالح و صرفه مملکت و ملت ساعی باشند و قوانین و نظامات مربوط به مشاغل خود را کاملاً رعایت کنند. ترتیب مراسم تحلیف را نظامنامه هر وزارتخانه معین خواهد کرد. »14

اسلاید 15: هدف از آشناسازی مردم با حقوق و تکالیفشان1- ارتقای سطح آگاهی عمومی و اطلاع از حقوق قانونی2- شناخت تکالیف مردم در تعامل با دستگاه های اجرایی3- قرار دادن اطلاعات لازم به نحو مطلوب و مناسب در اختیار مردم15

اسلاید 16: شیوه های اطلاع رسانی عمومی7- بروشور، تراکت، جزوه و ...8- تابلوهای دیجیتال9- وب کیوسک10- باجه اطلاعات و راهنما11- بنر، استند و سایر ابزارهای اطلاع رسانی1- صدا و سیما2- رسانه های جمعی3- فضای مجازی4- دولت الکترونیک5- پیامک6- وب سایت دستگاه16

اسلاید 17: آشنایی مردم با حقوق و تکالیفشان از سوی دستگاه های اجراییهد فروشارتقاء سطح آگاهی عمومی از حقوق و تکالیفشان و ارائه اطلاعات لازم به آنهااز طریق وسایل ارتباط جمعی و رسانه های دیجیتال و صدا و سیما و سایر شیوه های اطلاع رسانی 17

اسلاید 18: مردم در استفاده از خدمات دستگاه های اجرایی در شرایط مساوی از حقوق یکسان برخوردارند.18

اسلاید 19: اقدامات دستگاه ها برای رعایت تساوی حقوق مردم در شرایط مساوی 1- ظرف حداکثر مدت سه ماه مراحل با زمان، کیفیت و استاندارد خدمات و تغییرات آنها را مستند و شفاف نمایند.2- از طرق مختلف موارد مستند سازی شده را به اطلاع مردم برسانند.3- مسئولین را در پاسخگویی به مردم و شکایات آنها در صورت بروز تخلف موظف نمایند. 19

اسلاید 20: تکالیف دولت در تأمین حقوق مردم و مراجعان1- اعمال رضایت و عدم رضایت مردم از عملکرد کارمندان در تمدید قراردادهای استخدامی، ارتقاء و انتصاب و تشویق و تنبیه کارمندان2- منظور کردن رضایت و یا عدم رضایت مردم در آئین نامه ها، شیوه نامه ها، ضوابط اداری و استخدامی مربوط به کارمندان دولت به عنوان یک عامل مؤثر20

اسلاید 21: تأثیر رضایت و عدم رضایت مردم از عملکرد کارمندان در اعمال امتیازات استخدامی به منظور تأمین حقوق مردم از سوی دستگاه هامصادیقی از مواردی که دستگاه های اجرایی باید رضایت یا عدم رضایت مردم را درآن لحاظ کنندارتقاء و انتصابتمدید قراردادهای استخدامیبهره مندی از امتیازات استخدامیاعمال تشویقات و تنبیهات21

اسلاید 22: پdازصبر وحوصله شمامتشکرمشاد وپیروز باشید

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید