khalaghiyat_va_no_avari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خلاقیت و نوآوری”

خلاقیت و نوآوری

اسلاید 1: خلاقیت و نوآوری تهیه کننده و مدرس : مهندس عبدالرحیم نقاش زادهWWW.NAGHASHAMOOZESH.COMINFO@NAGHASHAMOOZESH.COMNAGHASHEGHTESAD.BLOGFA.COM

اسلاید 2: 20- نیمکره های مغز0-1- نیمکره راست : خلاقیت ، تصویر ها ، رنگ ، احساسات ، نگاه کل نگر ، بصیرت ، درک ، شناخت0-2- نیمکره چپ : ارزیابی ، منطق ، استدلال ، توجیه ، تجزیه و تحلیل،محاسبه ، واقع بینیآرزوهای محال،خوب هستند،اما یک ایده زمانی خلاق است که زاییده نیمکره راست مغز باشد و نیمکره چپ مغز آن را تصدیق کند.0-3- تلفیق :هماهنگ کردن دو نوع اندیشه که قبلا نا مربوط بوده اند. برق از ترکیب( یک مفتول فلزی و الکتریسته) ایجاد شد

اسلاید 3: 31- تعاریف1-0- ایده و فرصت : ایده : چیز جدیدی است ، چیزی که قبلا وجود نداشت. فرصت : تبدیل ایده به یک کسب و کار که دیگران نیاز داشته و برای آن هزینه کنند.1-1- خلاقیت : - صلاحیتی که همه ما برای اندیشیدن به راه حل های تازه و مفید به منظور حل مشکلات داریم و بعبارتی درخشش یک اندیشه و بوجود آمدن نظر و ایده های نو بیشتر در جنبه های فکری و نظری و به فعالیت های ذهنی و طراحی، مطرح است.

اسلاید 4: 41-2- کشف : آشکار ساختن و بهره برداری و به ظهور رسانیدن چیزی که وجود داشته ولی قبلا کسی متوجه آن نشده است و یا آن را درک نکرده است(میکروب توسط پاستور ، جاذبه توسط نیوتن و...)1-3- اختراع : نوانگیختن و ایجاد کردن و دستیابی به چیزی یا روشی جدید است که قبلا ناشناخته بوده است.و بیشتر به اکتشافات فنی که حالت اتفاقی دارد اطلاق می شود(پنیسیلین،اشعه ایکس،برق،ماشین بخار، و...)بصورت تصادفی و غیر تصادفی1-4- نوآوری :عبارت است از خلقتی که ارزش قابل توجهی برای(فرد،گروه،سازمان، صنعت یا جامعه)دارد.و مفهومی اقتصادی و عملی دارد.و در واقع تلاش برای تبدیل ایده های خلاق به محصول است که ارزش اقتصادی بالائی دارد.1-5- خلاقیت و نوآوریخلاقیت نقطه آغاز نوآوری است و بیشتر جنبه های فکری و نظری است و نوآوری بیشتر جنبه های کاربردی و عملی است.خلاقیت فرآیند نوآوری

اسلاید 5: 51-6- اختراع و نوآوری : 1-6-1-اختراع ، بیشتر حالت اتفاقی دارد و بندرت اتفاق می افتد، در حالی که نوآوری ، حاصلش محصولی با ارزش است.1-6-2- مشتری اختراع ، محققان و مشتری نوآوری ، عموم مردم است.1-6-3- اختراع ، در کل دنیا جدید است و نوآوری ، ضرورتا در کل دنیا جدید نیست.1-6-4- هر اختراع به چندین نوآوری می تواند تبدیل گردد.

اسلاید 6: 62- خلاقیت2-1- انواع خلاقیت :2-1-1- بصورت تصاعدی و افزایشی باشد که طی گام های کوتاه و رو به جلو انجام گردد که اصطلاحا به آن(کایزن=بهبود آهسته و پیوسته رو به جلو)گویند.مانند : تحقیقات دراز مدت و بسیار دقیق برای واکسن فلج اطفال2-1-2- بصورت گام های بلند و جهشی باشد.مانند : سیستم عامل ویندوز برای بار اول که به دنیا عرضه شد

اسلاید 7: 72-2- چهار P خلاقیت و نوآوری2-2-1- محصول(Product):نتیجه فرآیند خلاقیت و نوآوری باید محصولی(کالا،خدمات،اطلاعات،سیستم ها و.....)باشد و بگونه ای که دارای ارزش و یا ارزش معنی دار و قابل توجه باشد.2-2- 2-امکانات(Possibilities):برای اینکه خلاقیت و نوآوری روی دهد باید امکانات وجود داشته باشد(عوامل تولید)2-2-3-فرآیند(Processes):تکنیک های متعدد برای افزایش خلاقیت حل مسائل در سازمان به کار بست که باید آنها را یاد گرفت2-2-4-خلاقیت فردی و گروهی(Personal and group creativity):

اسلاید 8: 82-3- حل خلاقانه مسائل 2-3-1- آگاه بودن : تحقیق وتجزیه و تحلیل رویدادها و پیش آمدها(کنجکاو بودن)2-3-2- مصر بودن در رویای خود : بر روی فکر و رویای خود متمرکز شوید و آن را همیشه احساس کنید.2-3-3- در نظر گرفتن : تمام راه حلهای ممکن را در نظر بگیرید. و ازافرادی که فکر و ایده را در شما می کشند بپرهیزید. زیرا باعث می شوند احساس عدم موفقیت کنید و ضمنا منطق در رابطه با ایده ها در این مرحله نباشد.2-3-4- رجوع به درون : به درون خود رجوع کنید و ذوق و قریحه را با ایده ها بیامیزید(انسان های موفق کارشان برایشان تفریح است).

اسلاید 9: 92-3-5- ارزیابی : تمام راه حلهای ایده ها را بررسی کنید و دسته بندی نمائید. ونسبت به انتخاب یکی و یا ترکیب راه حلها اقدام نموده و غیر قابل قبولها را حذف نمائید(استدلال را وارد کنید).2-3-6- واقع بینی : راه حل و یا راه حلهای بدست آمده نهائی را بر پایه بهترین دانش موجود مورد بررسی قرار داده و بر اساس نتائج حرکت نمائید.2-3-7- ارزشیابی : ایده را با سئوالات ذیل ارزشیابی کنید.- آیا ایده قابل درک است؟- نتائج چه هستند؟- برای تحقق نتائج به چه چیزهائی نیاز است؟

اسلاید 10: 102-4- روش هاي افزايش قدرت خلاقيتخلاقیت روح مهندسی است و در اینجا مختصری درمورد مقوله راه هائی برای خلاقیت بیشتر بیان ارائه می شود.- تمرکز خود را روی اجزا اشیا کوچک امتحان کنید.- از مسائل روز یادداشت برداری کنید.- از خود سئوال کنید که از چه راهی بهتر می توان کارها را انجام داد.- با تمرکز گوش دادن را تمرین کنید.- اول بفهمید و بعد قضاوت کنید.- فکر باز داشته باشید و بسته فکر نکنید.- از ایده های کوچک افکار بلند بسازید.- سئوالات خلاق طرح کنید(چه کسی؟چه چیزی؟کجا؟چرا؟.....)- همیشه بهترین انتظار را از خود داشته باشید.- اقتباس و اصلاح کنید.- بطور سازنده انتقادگرا باشید.- عادت فکر خلاق و خیال بافی را در خود ایجاد کنید.

اسلاید 11: 112-5- موانع خلاقیت : 5 دسته کلی دارد.5-2-1- موانع محیطی خلاقیت : 1 – تاثیرات عوامل اقتصادی محیط 2 – تاثیرات عوامل بازار و عرضه کنندگان 3 – ویژگی و مشخصات صنعت مربوطه 4 – سیاست های دولت 6 – قوانین و مقررات 7 – نظام آموزشی و پرورش سنتی 8 – وضعیت نظام وظیفه 5-2-2- موانع سازمانی خلاقیت : 1 – عدم دسترسی به اطلاعات 2 – فقدان ارتباطات افقی و عمودی مناسب 3 – اندازه سازمان برای سودآوری 4 – انزوا و گوشه گیری مدیریت ارشد 5- ساختار نامناسب سازمان 6– افق زمانی کوتاه مدت مدیران 7 – فقدان سیستم پیشنهادات موثر و سریع 8 - فقدان لوازم و ابزار لازم 9- فقدان سیستم تشویق و پاداش هدفمند و منعطف 10- ناسازگاری ، استرس و نارضایتی کارکنان 11- مبارزات و سیاست بازی های سازمانی 12 – دلگرمی زیاد از حد مدیر 13- فشار به اخذ نتیجه سریع

اسلاید 12: 125-2-3- موانع فرهنگی خلاقیت : 1- مذهب 2- خیال پردازی به معنی (وقت تلف کردن ، تنبلی و دیوانگی) 3- بازی و بازی گوشی فقط مخصوص کودکان است . 4- ترجیح دادن سنت ها به تغییر و تحولات 5- هر مشکلی با پول و تفکر علمی حل می شود . 5-2-4- موانع فردی خلاقیت : 1- موانع احساسی(بی ارزش بودن ، کمروئی و...) 2- هیجانی(ترس از شکست، عدم تحمل مسائل مهم ، تمایل به قضاوت در مورد ایده ها ، نداشتن هیجان شور و رقایت پذیری ، ضعف خیال پردازی) 5-2-5- موانع ادراکی خلاقیت : 1- مانند سختی جدا کردن مسئله از سایر امور 2- سختی تعریف دقیق و صحیح مشکل 3- تمایل به محدود کردن قلمرو مشکل 4- ندیدن مشکل از زوایای مختلف 5- استفاده نکردن از همه حواس 5 گانه

اسلاید 13: 132-7- استفاده كارا از 5 حس بدن جهت افزایش خلاقیت:ما معمولا از آن دسته مردمان هستیم،که بیشتر از حواس بینایی استفاده می کنیم.و از بقیه غفلت می کنیم.این تمرینها مفید است.بینایی : به باغ رفتید به پانزده رنگ از یک نوع رنگ توجه کنید و تفاوت رنگ ها را درک کنید.گوش کردن :در هنگام شنیدن موسیقی به اصوات مختلف توجه کنید.و صدا را به مرور کم کنید و تمرکز برای شنیدن نمائید.لمس کردن : تعدادی اشئا را ابتدا دیده و سپس با چشم بسته اشیا را لمس کنید و آنها را تشخیص دهید.چشیدن : غذاهای مختلف را بچشید و تمرکز کنید که چه مزه ای دارند و کدام قسمت زبان آن را متوجه می شود.بونیدن : چشمان را ببندید و گلهای مختلف را بو کنید و سپس با چشمان باز انها را بو کنید و هر گل را تشخیص بدهید.

اسلاید 14: 143- نوآوری3-1- انواع نوآوریبه دو تقسیم بندی(نوع و کاربرد)انجام می شود.3-1-1- نوآوری بر اساس نوع- نوآوری در محصول و خدمات: ریش تراش برقی ، حمل رایگان غذا به منزل- نوآوری در فرآیند ، یعنی تغییر در شیوه تولید محصول یا ارائه خدماتاین مدل نوآوری می تواند(تدریجی،ترکیبی و ناگهانی)باشد.تدریجی : با اضافه کردن ویژگی به محصول ، توسعه می یابد.(مدل ماشین)ترکیبی : ترکیبی از ایده ها و فن آوری های موجود باعث پیشرفت در محصول و فرآیند می شود.(رادیو و کاست...)ناگهانی : تغییرات اساسی در فن آوری روی می دهد که پر مخاطره ترین نوع نوآوری است.(ترانزیستور بجای لامپ و یا لوله های خلا بجای ترانزیستور)

اسلاید 15: 153-1-2- نوآوری بر اساس کاربرددر این نوع بر اساس(مهارت های مورد نیاز،سطح ریسک،سرعت نوآوری برای ورود به بازار و...)مطرح می شود.3-1-2-1- بنیادی : منجر به خلق بازار های جدید می شود و با سرمایه گذاری سنگین و مستمر بر روی مهارت ها و تجهیزات همراه است.و مصرف کنندگان بعلت (کاملا نو،و گران بودن و احساس مخاطره داشتن در مصرف)،پذیرش کند در ابتدا نسبت به آن دارند(ماشین بجای کالسکه)3-1-2-2-توسعه عملکردی(محصول) : سرمایه گذاری تحقیق و توسعه به نسبت بنیادی کمتر بوده و بازگشت سرمایه سریعتر و پذیرش بازار آن راحت تر است(اضافه کردن به امکانات یک محصول):موبایل که دائما امکاناتی به آن اضافه می شود.3-1-2-3- تجدید ساخت فن آوری : با ترکیب چند فن آوری محصولی کاملا متفاوت ایجاد می شود.مانند تانک جنگی که ترکیب(موتور دیزلی کامیون های بزرگ،تراکتور کشاورزی و تفنگ سر پر)می باشد.و هاورکرافت(حرکت در خشکی و دریا)3-1-2-3-فرآیند : مزیت رقابتی ایجاد می کند(افزایش سرعت تولید و افزایش قابلیت انعطاف تولید از یک محصول به محصولی دیگر با تعویض سریعتر قالب ها)3-1-2-4- طراحی :تغییرات در خصوصیات محصول با توجه به نیاز بازار3-1-2-5-تجدید فرمول سازی :تغییر در ساختار محصول فعلی بدون تغییر در اجزا آن است(افزایش درجه خلوص یک تولید برای دوام بیشتر): استفاده از کاتالیزور ها و تغییرات در خواص ملکولی و شبیه سازی

اسلاید 16: 163-1-2-6- ارائه خدمات : باعث جلب مشتری می شود و سرمایه گذاری کم و بازگشت آن سریع است.برای اینکار نیاز به توسعه تخصص کارکنان جهت معرفی و ارائه فنی و مناسب محصول است(خدمات قبل و بعد از فروش):تلفن های مشاور(خانواده و اعتیاد)3-1-2-7- بسته بندی :تغییر در (کیفیت مواد،مدل،مواد بکار رفته و...)باعث باز شدن بازار های بر روی کالا ها می شود.دارای هزینه سرمایه گذاری کمتر به نسبت تحقیقات بوده ولی مزیت رقابتی بلند مدتی ایجاد نمی کند.بسته بندی( بادام زمینی،مغز تخمه و...)3-2- عوامل موثر در شکل گیری روند نوآوری- علوم - سطح بلوغ علوم سطح سرمایگذاری در توسعه فن آوری- حمایت سیاست مداران(انرژی سبز و سفر انسان به فضا) - پیشرفت سریعتر بعضی علوم از بعضی علوم دیگر - انتشار سریع یک فن آوری در بازار می تواند باعث جلوگیری از ورود فن آوری دیگر شود. - تغییرات محیط جهانی(گرم شدن زمین و...) - بهبود ارتباطات - تحقیق و توسعه مداوم-وقایع غیر منتظره(استفاده از کامپیوتر در امور بازرگانی) - تغییرات در صنعت و بازار - تغییرات و ویژ گی های جمعیتی(استفاده از رباط بجای کارگر ساده ، زیرا رشد تحصیلات کارهای کارگری ساده را بدون طرفدار نموده بود)- تغییرات در ادراک(مدیران بجای دیدن نیمه پر لیوان شرکتشان شروع به دیدن نیمه خالی کردند و بفکر چاره برای رفع کمبود ها)افتادند.

اسلاید 17: 173-3- فرآیند نو آوری3-3-1- تشخیص نیاز : نیاز به تغییر وقتی بوجود می آید که افراد از عملکرد واقعی به نسبت عملکرد مطلوب که اعتقاد دارند،ناراضی باشند.3-3-2- ایجاد ایده ای نو: محصول یا فن آوری جدید و یا تکنیک جدید اداره امور(با تحقیقات از بازار)3-3-3- ارائه طرح :بصورت کتبی و همراه با مستندات مورد نیاز که عملیاتی باشد(واحد های تحقیق و توسعه)3-3-4- تصمیم گیری برای قبول تغییر(نوآوری):نیاز به تائید رسمی مدیر دارد.3-3-5- تخصیص منابع : (ساخت نمونه آزمایشی،تولید نمونه،مطالعه بازار)

اسلاید 18: 18 4- مدل های نوآوری4-1- فشار تکنولوژی(فلسفه تولید گرائی)- خلق ایده با استفاده از توان تکنولوژیک واحد تحقیق و توسعه - تهیه نمونه آزمایشی و تائید آن - تولید نمونه - بازاریابی برای فروشمشکل : فروش نرفتن محصول تولید شده4-2- کشش تقاضا(فلسفه بازار گرائی)- شناخت نیاز بازار - طراحی محصول - تولید محصولمشکل : نداشتن امکانات تکنولوژیک تولید محصول مورد نیاز بازار4-3- مدل یک پارچه(ترکیب دو روش فوق)از دو گروه(برنامه ریزی تکنولوژیکی و برنامه ریزی تجاری)استفاده می شود و کارآفرینان و خلاقان در این سازمان ها بسیار موفقند.

اسلاید 19: 195- چرخه نوآوری5-1- ایجاد واحد های تحقیق و توسعه : با کار گروهی ایده های نو را از قوه به فعل در می آورد. 5-2- آموزش و استمرار آن : باعث ایجاد دانش و افزایش(مهارت و تجربه)می شود.که می تواند تولید ایده های نو نماید.5-3- فرآیند نوآوری : - خلق ایده - امکان سنجی ایده - طراحی محصول و تست نمونه آزمایشی - تولید محصول - فرآیند بازاریابی(تحلیل بازار ، تقسیم بندی بازار ، قیمت گذاری ، توزیع و ارتقا محصول)

اسلاید 20: 20مثال فرآیند نوآوری1- خلق ایده : صندلی که هر شخصی با هر ابعادی در آن راحت باشد.2- امکان سنجی ایده : 2-1- طوفان فکری از ایده ها 2-2- با استفاده از ذوق و قریحه(ترکیب و دسته بندی ایده ها)و انتخاب یک و یا ترکیبی از ایده ها با استدلال 2-3- راه حل و یا راه حل ها با استفاده از دانش روز و امکانت خود بررسی نموده و بر اساس نتائجی که در نظر دارید ، بهترین ایده را انتخاب کنید. 2-4- ایده نهائی را با سئوالات ذیل ارزشیابی کنید(1- برای عموم قابل درک است؟ 2- نتائج دلخواه را تامین می کند؟ 3- چه امکاناتی مورد نیاز است؟)3- طراحی محصول 4- تهیه نمونه آزمایشی - تست نمونه - شناخت کاستی ها - تهیه مجدد نمونه آزمایشی - تست نمونه - و...5-تولید محصول 6- فرآیند بازار یابی- محصول موفق تولید شده : استفاده از موادی درقسمت های (نشمین گاه و کمر)در صندلی ، که با نشستن هر شخص بر روی آنها دقیقا شکل ابعاد بدنش گردد و پس از بلند شدن دوباره به شکل ساده اولیه برگردد.که با موفقیت تولید شده و بفروش رسید.

اسلاید 21: 216- تفکر افقی(جانبی یا واگرا)تفکر جانبی: تفکر خلاق یا جانبی تفکری است :1- مولد : که تازگی و تفاوت را به ایستایی و یکنواختی ترجیح می دهد2- سیال بودن : توليد ايده‌ها و انديشه‌هاي فراوان- تأكيد بر كميت پاسخها3- انعطاف پذیری : توليد ايده‌ها و انديشه‌هاي متنوع- تأكيد بر تنوع پاسخها4- بسط : توليد جزئيات – تأكيد بر گسترش و پرداخت پاسخهااز سوي ديگر تفكر جانبی یا واگرا به مجموعه‌اي راه‌حل مختلف براي يك مسئله يا فرضيه منجر مي‌شود ، و از اين جهت اين تفكر در فرآيند آفرينندگي يا خلاقيت نقش اساسي ايفا مي‌كند . در واقع بسياري از اوقات تفكر واگرا با خلاقيت يا آفرينندگي مترادف به كار مي‌رود و غالب آزمونهاي خلاقيت آزمونهاي تفكر واگرا هستند .

اسلاید 22: 22رابطه شغل و خلاقیت(تفکر جانبی و واگرا)

اسلاید 23: 237- تفکر عمودی(همگرا)تفکر عمودی یاهمگرا تفکری است که در آن عقل دائم در تلاش است تا فرآیند تفکر خاتمه یابد و هدف غایی آن توقف فکر است.ازنقاط مختلف شروع ولی به یک نقطه ختم می شود. تفكر همگرا براي هر مسئله يك راه حل واحد درست توليد مي‌كند از اين رو نقش اين نوع تفكر در سنجش هوش بسيار مهم است . انتخاب کننده است .در ان درستی اهمیت دارد .یک راه را با نادیده گرفتن بقیه راهها انتخاب می کند .مطمئن ترین راه و نزدیک و بهترین روش را انتخاب می کند .جست و جو تا رسیدن به اطمینان بخش ترین راه ادامه می یابد

اسلاید 24: 248- چند تکنیک خلاقیت

اسلاید 25: 258-1- تکنیک طوفان فکریقوانین طوفان فکری : 1- هیچ کس حق قضاوت، ارزیابی یا انتقاد ندارد. 2-هر چه ایده ها دورتر از ذهن، جسورانه تر، و عجیب تر باشد بهتر است. 3-هرچه تعداد ایده ها بیشتر ، بهتر 4-هرچه ترکیب ایده ها بیشتر ، بهتر

اسلاید 26: 268-2- تکنیک چراچراهاي دوران كودكي : زير سؤال بردن نادانسته ها! چراهاي دوران بزرگسالي : زير سؤال بردن دانسته ها و يادگرفته ها! مثال: رشوه خواری در ادارات

اسلاید 27: 278-3- تکنیک ارتباط اجباریمبدع آن چارلز، اس ، وایتینگبر قراری ارتباط بین موضوعات کاملا نامرتبطمبنی بر رهایی از ”فرضیه ضبط اطلاعات زمینه ای“مثال: محصولات شیشه ای و اسباب بازی لوازم خانگی و بازیها ارتباطات و پنیر دستگاه زیراکس و بوها

اسلاید 28: 288-4- تکنیک اسکمپرSubstitute Combine Adapt(adopt) Modify(magnify) Put to other uses Eliminate Rearrangement

اسلاید 29: 298-4-1-Substituteچه موادی را می توان به جای مواد قبلی به کار برد؟ مثال: هنگام بارندگی از چه طریقی می توان مانع خیس شدن موی سرشد؟(غیر از چتر ، کلاه...)

اسلاید 30: 308-4-2- Combine- ترکیب دو نوع عدسی و ساخت عینکهای دو تکه- برس بزرگ با یک لوله آب درون آن برای شستن پنجره قطار

اسلاید 31: 318-4-3-Adapt(adopt)این به چه چیزی شبیه است؟ - هلی کوپتر؟ - سنجاقک؟ - پرنده؟ - هواپیما؟

اسلاید 32: 328-4-4-Modify(magnify)چطور است شکل و رنگش را عوض کنیم؟ چرا آن را چند برابر نکنیم؟ تولید لاستیکهای پهن 10 چیز بگویید که با بزرگتر شدن فروششان بالا می رود. 10 چیز بگویید که با معطر شدن فروششان بالا برود. بازی فوتبال با 2 توپ با رنگهای متفاوت

اسلاید 33: 338-4-5-Put to other usesبا محصولات خراب شده چه کنیم؟ با طرحهای تحقیقاتی که به نتیجه نرسیده اند چه کنیم؟ استفاده دیگر از پوست پسته ؟ ضایعات کاغذ و...

اسلاید 34: 348-4-6- Eliminateساده سازی فرایندهای سازمان * امواج صوتی با طول موج کوتاهتر * موتور انژکتوری به جای دیزلی برای سبک کردن ماشین 10 چیز بگویید که با کوچک شدن فروششان افزایش می یابد.

اسلاید 35: 358-4-7- Rearrangementطراحی اتومبیل با موتور پشت * تغییر ساعات کار ادارات جهت کنترل ترافیک

اسلاید 36: 368-5- تکنیک فهرست خصوصیات موضوع را به اجزا کوچکتر تقسیم کرده و برای آنها ایده جدید می دهیم.مثال : باطریاجزا فعلی ایده هاپوسته پلاستیکی فلزباطری معمولی شارژحباب شیشه طلق نسوز*

اسلاید 37: 379- طرحی نو در اندازیمبیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیمشراب ارغوانی را گلاب اندر قدح ریزیم نسیم عطر گردان را شکر در مجمر اندازیمصبا خاک وجود ما بدان عالی جناب انداز بود کان شاه خوبان را نظر بر منظر اندازیمبهشت عدن اگر خواهی بیا با ما به میخانه که از پای خمت روزی به حوض کوثر اندازیم”حافظ شیرازی“

اسلاید 38: 3810- کارآفرین10-1- تعریفکسی است که می تواند ایده ای را خلق و سپس این ایده را اجرا نماید و یا ایده ها را دریافت نموده و آنها را عمل نماید.10-2- ويژگي هاي افراد كار آفرين- ريسك پذيري حساب شده- مستقل بودن در امورشان- به كنترل خود اعتقاد دارند و نه سرنوشت- نياز به موفقيت و پيشرفت- ايده پرداز و خلاق- اعتماد به نفس- تحمل ابهام(با آگاهي نداشتن كامل از شرايط جرات عمل دارند)- پشتكار و پيگيري بالا- پيشقدم بودن

اسلاید 39: 39- اهل عمل و كار - داشتن هدف و دور نما- نتيجه گرا- كارآمد عمل كردن- چاره جوئي در برخورد با مسائل غير منتظره- بي صبري- علاقمند به يادگيري- رهبري

اسلاید 40: 40در نهایتدشمن بزرگ خلاقیت ،باورهای خودمان است.(نمی شود،امکان ندارد،نه،نه...)پایان

اسلاید 41: 41معرفی منابع جهت مطالعهماهیت خلاقیت و شیوه های پرورش آن ، افضل السادات حسینی، انتشارات آستان قدس رضوی خلاقیت و نوآوری ( فردی ، گروهی ، سازمانی ) ، سید جلیل میر میران ، انتشارات گوهرخلاقیت و نوآوری(مبانی ، اصول ، تکنیک ها ) ، خسرو امیرحسینی ، انتشارات عارف کامل تکنیک های خلاقیت فردی و گروهی ، جلیل صمد آقایی ،،انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی بازی هایی برای مدیریت خلاقیت ، رابرت اپستین، ترجمه محمد رضا فنی ، انتشارات انستیتو ایزایران خلاقیت و نوآوری در انسان و سازمان ها ، تیمور آقایی فیشانی ، انتشارات ترمه

اسلاید 42: 42معرفی منابع جهت مطالعهپرورش خلاقیت در سازمان ، گرت لوایز ، ترجمه بدری نیک فطرت ، انتشارات کیفیت و مدیریت هنر خلاقیت در فن صنعت ، فانژه وان اوژن ، ترجمه حسن نعمتی ، انتشارات امیرکبیر خلاقیت جدی ، ادوارد دوبونو ، ترجمه قاسم بصیری و مرتضی غفاری پور ، انتشارات آییژتفکرجانبی ، ادوارد دوبونو، ترجمه عباس بشارتیانخلاقیت جوهره ی کارآفرینی ، جلیل صمد آقایی ، انتشارات مرکز کارآفرینی دانشگاه تهران آموزش  کاربردی خلاقيت و حل خلاق مساله ، دکتر حسن قاسم زاده ، انتشارات قصيده سرا

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید