100 صفحه
415 بازدید
12 تیر 1401

صفحه 1:
| General Theories and Models of ۱ Self egukation

صفحه 2:
مهمترین ویژگی ما انسانها توانابى در خودتنظیمی است. این ویژگی سازگارانه اجداد ما را قادر ساخت به زندگی خود ادامه دهند و حتی رشد و پیشرفت کنند در حالی که تغییر شرایط منجر به انقراض انواع دیگر موجودات شد.

صفحه 3:
* دیدگاه شناختی»اجتماعی خودتنظم مم ‎chats, Mele‏ فرایندهای سه گانه شخضتی؛ رفتاری و فح ی اند * طبق این دیدگاه خودتنظیمی نه تنها شامل مهارت ‎GE‏ ‏رفتازی در مدیریت وابستگیهای محیطی رفتار می باشدبلکه همچنین "شامل دانش و احساس عامليت شخصئ برای" فعال سازی این مهارزت در بافتهای مرتبط است.

صفحه 4:
Self-regulation refers to self-generated thoughts, feelings, and actions that are planned and cyclically adapted to the attainment of personal goals.

صفحه 5:
* اين تعريف با توجه به تأکید بر کنشها و فرایندهای پنهان که حضور و کیفیت آنها بستگی به باورها و انگیزه های فرد دارد. از تعاریفی که بر صفات خاص, توانایی ها و شایستگی ها تأکید دارند متفاوت است. * از آنجا که لین تعریف فرایندها را مورد توجه قرار می دهد می تولند تبیین کند که چرا شخص قادر است در یک نوع عملکرد به خودتنظیمی بپردازد و در عملکرد دیگر نه.

صفحه 6:
مقایسه با دیدگاههای فراشناختی * لین تعریف از خودتنظیمی با تعریف خودتنظیمی بر اساس دیدگاه های فراشناختی نیز متفاوت است که تنها بر میزان دانش و استدلال استنتاجی برای انتخاب استراتژی های شناختی تأکید دارد. * اگر چه فراشناخت نقش مهمی در خودتنظیمی دارد اما خودتنظیم علاوه بر آن بر باورها و واکنش های عاطفی مانند ترس ها و تردیدها در سر مورد موقعیت های ویژه عملکرد نیز وابسته است. =

صفحه 7:
۰ 8۷/0/۵۱ 56۳69۵00: + self observing and __ strategically adjusting performance processes. * environmental self-regulation : * observing and adjusting environmental conditions or outcomes. * Covert self-regulation: * monitoring and adjusting cognitive and ‎states.‏ موا ‎

صفحه 8:

صفحه 9:
‎eee‏ تن ‎Feedback‏ سه ‎loop 44 5 ‎#7۳ ‎25 Behavioral C ose self- self- regulation regulation ( environm >) ‏اه‎ ۳ ۱ ent ‎Environmental ‎self-regulation

صفحه 10:
چرخه های بازخوردی سه گانه باز فرض می شود؛ به این معنا که برخلاف دیدگاه های چرخه بسته که خودتنظیمی را محدود به کاهش ناهمخولنی های شناختی در واکنش به استانداردهای غیر قابل تغییر می دانند. دیدگاه های چرخه باز شامل افزایش ناهمخولنی های شناختی به صورت پیش فعال با استفاده از بالا بردن اهداف و جستجوی تکالیف چالش برانگیزتر است. خودتْظیمی شامل فرایندهای سه گانه ای است که هنم صورت ‎gli ws‏ 0۳0۵۵01۷6 و هم به صوزتواکنشی 6 رای دستیابی به اهداف شخص تطبیق,داه شده است.

صفحه 11:
به هم مرتبط می شوند و چگونه |

صفحه 12:
چرخشی قرار می گیرند: control forethoug self- ‏ور‎ reflections

صفحه 13:

صفحه 14:
* Performance or volitional control

صفحه 15:

صفحه 16:
Cyclical self-regulatory phases ۴۳۵۲۵۱۵۵ ‏تسس یت‎ Self-reflection volitional control Task analysis Self-control Self-judgment Goal setting Self-instruction Self-evaluation Strategic planning ۷ Causal attribution Attention focusing | Self-reaction Self-motivation Task strategies Self-satisfaction/ beliefs Self-observation affect Self-efficacy Self-recording Adaptive-defensive Outcome Self- expectations experimentation Intrinsic interest/value Goal orientation

صفحه 17:
مرحله پیش اندیشی دو طبقه مجزا اما مرتبط پیش اندیشی وجود دارد: * ۱ تحلیل تکلیف * ۲. باورهای خودانگیزشی

صفحه 18:
1 پل 3 یه * تحلیل تکلیف شامل * ۱.هدف گزینی و * ۲. برنامه ریزی راهبردی است. ' ۳/۱۱۱۱

صفحه 19:
5 | هدف گزینی هدف گزینی اشاره دارد به تصمیم گیری در مورد نتلیج مشخص یادگیری پا عملکرد؛ مثلاً حل تعداد مشخصی مسئله ریاضی در طول یک جلسه مطالعه. افرادی که به میزان زیادی توانلیی خودتنظیمی دارند سیستم اهداف سلسلة مراتبی دارند. به این ترتیب که اهداف فرایندی به صورت تنظیم گرهای نزدیک 60۱6/0۳ 0707121/جهت ‎Glos!‏ فراورده ای دوراعاعنه 5 0111001116 عمل مى كند. لین اهداف کوتاه مدت و نزدیک برای آنها به عنوان نشلنه هليى از بيشرفت عمل می کند و دستیابی به چنین اهدافی خودکارآمدی و علاقه درونی را در یاد گیرندگان افزایش می دهد.

صفحه 20:
برنامه ریزی راهبردی برای تسلط بر یک مهارت با عملکرد بهینه. یادگیرنده به روشهایی * ار ره كه براى آن مهارت و در لن موقعيت خاص. راهبردهای خودتنظیمی فرایندهای شخصی هدفمند و اقدامات عملی هدایت شده در جهت یادگیری یا نمایش مهارت هستند. استراتژی هلیی که به طور مناسب انتخاب شده باشند» عملکرد را از طریق بهبود شناخت. کنترل عواطف و هدایت حرکات بدنی لارم 9۰۱9/۵ تت 021006 ارتقاء فى دهند.

صفحه 21:
* به علت نوسان در اجزای محیطیءرفتاری و فرایندهای پنهان» برنامه ریزی راهبردی نیازمند سازگاری دائمی ‎seal‏ * هیچ یک از راهبردهای خودتنظیمی برای همه افراد و یا برای یک فرد در هر شرایط و هر تکلیفی به طور یکسان و بهینه

صفحه 22:
Cyclical self-regulatory phases orethought eg Self-reflection volitional control Task analysis Self-control Self-judgment Goal setting Self-instruction Self-evaluation Strategic planning | Imagery Causal attribution Attention focusing | Self-reaction Self-motivation Task strategies Self-satisfaction/ beliefs Self-observation affect Self-efficacy Self-recording Adaptive-defensive Outcome Self- expectations experimentation Intrinsic interest/value Goal orientation

صفحه 23:
Self-motivation beliefs سس سس سس« و انكيزه استفاده از آنها را در خود ايجاد كند. مب ‎ee‏ ‏ا يك ا ‎Ree‏ ‏2 لت ا ل ‎ET‏ ‏كيرى هدف

صفحه 24:
Self-motivation beliefs * personal beliefs about having the means to learn or perform effectively colonel * beliefs about the expectations ultimate ends of performance self-efficacy

صفحه 25:
Self-motivation beliefs * فرد معتقد است که می تولند در یک درس نموه بالایی بگیرد. ‎Tee‏ ‏خودکارامدی 0 نمره برای وی به ارمغان بیاورد. مثل شغل دلخواه پس از فارغ التحصیلی

صفحه 26:
self-regulatory efficacy beliefs about one’s capability to plan and manage specific areas’ of functioning. باورهای کارآمدی خودتنظیمی به طور علی استفاده از فرایندهای خودتنظیمی از قبیل راهبردهای یادگیری تحصیلی, مدیریت زمان. نظارت شخصی, ارزیابی شخصی و هدف گزینی را تحت تأثیر قرار می دهد.

صفحه 27:
* هر چه افراد خود را بیشتر باور داشته باشند. اهداف بالاتری را برای خود در نظر می گیرند و برای رسیدن به آنها پافشاری بیشتری از خود نشان می دهند. * افراد خودکارآمد. هنگام رویارویی با مشکل. تلاش خود را افزایش دهند. در حللی که افرادی که در مورد خودشان تردید دارند دست از تلاش برای رسیدن به هدف برمی دارند.

صفحه 28:
اهداف می توانند به طور متقابل بر باورهای خودکارآمدی اثر بگذارند. يادكيرندكان خودكردان احساس خودكارمدى مى كنند؛ زيرا آنها اهداف فرايندى سلسله مراتبى براى خود در نظر مى كيرند كه تسلط يافتن بر و با افرادی که احساس موفقیت را تا دستیابی به هدف نهلیی به تأخیر می ۳۹ ger rgesecs ees ee Ys Dioe | Fe eee NUE Sere ‏ی را‎ Se HES Ty ‏و را‎ ‏عملکرد مناسب. بهتر از جهت گیری عملکردی است.‎

صفحه 29:
Cyclical self-regulatory phases Forethought ۳۵۲۲۵۲۳۱۵۵ Self-reflection volitional control Task analysis Self-control Self-judgment Goal setting Self-instruction Self-evaluation Strategic planning | Imagery Causal attribution Attention focusing | Self-reaction Task strategies Self-satisfaction/ Self-motivation beliefs Self-observation | affect Self-efficacy Self-recording Adaptive-defensive Outcome Self- expectations experimentation Intrinsic interest/value Goal orientation

صفحه 30:
‎J‏ آرادی يا یا عملکردی

صفحه 31:
* فرایندهای کنترل خود از قبیل آموزش خود. تصویرسازی؛ تمرکز حواس وراهیردهای تکلیف به بادگیرندکان کمک می کنند تا بر تکلیف متمرکز شده و تلاش خود را بهینه کنند.

صفحه 32:
آموزش خود ‎SelFInStruCtion‏ توضیح مراحل انجام کار برای خود با صدای بلند یا به صورت درونی» مثل حفظ یک فرمول یا مراحل حل یک مسئله. این روش بویژه برای کودکانی که ناتوانی یادگیری دارند بسیار موثر است. تصویرسازی 11132676737 : ایجاد تصاویر ذهنی از مراحل انجام کار یا مطالب آموخته شده. تمركز حواس 1001251727 21101701012: به شخص کمک می کند تا فرایندهای درونی یا رویدادهای بیرونی نامرتبط را نادیده بگیرد. راهبرهای تکلیف 5172460165 ‎task‏ : به یادگیرنده کمک می کند تکلیف را به قسمت های مختلف تقسیم کند و لین قسمت ها را مجددا به صورت معنادار سازماندهی کند. راهبردهایی مثل یادداشت برداری, آماده شدن برای امتحان» خواندن یک مطلب به لنظور فلأميدن ب(آاراهبر هأقاى عطأكرد مف تكنيكك ها ىالوشتن,اسخنراز

صفحه 33:
Self observation ‏بررسی جنبه های مورد نظر عملکرد و شرایط حاکم بر آن و اثرات آن‎ ‏توسط خود شخص.‎ ‏لين :مهارت ممكن آستساده و أبسايى جه فظن برسد ولى.در حقيقت‎ ‏جنين نيست. حجم وسيع اطلاعاتى كه در مورد يك عملكرد وجود دارد‎ ‏ممكن است فرد بى تجربه را احاطه كند و موجب ارزيلبى سطحى و فاقد‎ ‏سازمان شود. افراد متخصص قادرند عملکرد خود را در سطح فرايندهاى‎ ‏جزتی به صورت انتخابی ردیابی کنند.‎ ۰ ‏انتخاب اهداف فرایندی سلسله مراتبی در مرحله پیش اندیشی‎ ‏خودمشاهده كرى انتخابی را تسهیل می کند.‎

صفحه 34:
ویژگی هایی از خودمشاهده گری که می تواند بر کارایی آن اثر بگذارد: نزدیکی زمانی 0۲۵۱۳018 6000۲۵۱]: بازخورد شخصی که با تخیر همراه باشد امکان انجام اقدامات اصلاحی رابرای فرد فراهم نمی کند. مثل خودارزیلبی از نحوه دویدن بعد از مسابقه دو در مقایسه با خودارزیابی در حین مسابقه

صفحه 35:
ویژگی هایی از خودمشاهده گری که می تواند بر کارایی آن اثر بگذارد: "7 بازخورد عملکرد جاوی اطلاعات فد بان informativeness of performance feedback ‏انجام عملکره در یک محیط ساختارمند و استاندارد این امکان را فراهم می‎ ‏کند.‎

صفحه 36:
ویژگی هایی از خودمشاهده گری که می تواند بر کارایی آن اثر بگذارد: accuracy of self- ۱۱ ‏اما‎ e observation أفرادى كه درك نامناسبى از اعمال خود دارند يا آنرا تحريف مى كنندء نمی توانند به درستى عملكرد خود را اصلاح كنند.

صفحه 37:
ویژگی هایی از خودمشاهده گری که می تواند بر کارایی آن اثر بگذارد: valence of behavior (ts, ‏جاذبه‎ ۲ مشاهده جنبه های منفی عملکرد مثل سیگارهای کشیده شده پا رژیمهای غذایی شکسته شده می تواند انگیزش فرد را برای خودتنظیمی این فعالیتها کاهش دهد. 9 اس بجای کاستی هاء اجرای موفقیت آمیز یک 51 ثبت نمود. بی تردید. بازخورد در مورد کاستی ها منجر به خود سرزنشگری 5617 ‎ge Criticism‏ شود.

صفحه 38:
Cyclical self-regulatory phases Forethought ۳۵۲۲۵۲۳۱۵۵ Self-reflection volitional control Task analysis Self-control Self-judgment Goal setting Self-instruction Self-evaluation Strategic planning | Imagery Causal attribution Attention focusing | Self-reaction Task strategies Self-satisfaction/ Self-motivation beliefs Self-observation | affect Self-efficacy Self-recording Adaptive-defensive Outcome Self- expectations experimentation Intrinsic interest/value Goal orientation

صفحه 39:
Self-recording * Self-recording is a common self- observational technique that can increase greatly the proximity, informativeness, accuracy, and valence of feedback.

صفحه 40:
الالال ات * نوشته ها مى توانند اطلاعات شخصى را در لحظه وقوع ثبت كنند. كن را به | حفظ كنند و شواهدى مبنى بر ييشرفت فراهم كنند. PEO ‏و و م‎ RETEST S DB Ure at reo et ran) 40 ۱

صفحه 41:
self-experimentation * اگر مشاهده شخصی تغییرات طبیعی رفتان اطلاعات تشخیصی قطعی ‎res ea Ince P‏ ۱[ رفتار که در مورد آنها تردید دارند دست به آزمایشگری بزنند.

صفحه 42:
Cyclical self-regulatory phases Forethought ۳۵۲۲۵۲۳۱۵۵ Self-reflection volitional control Task analysis Self-control Self-judgment Goal setting Self-instruction Self-evaluation Strategic planning | Imagery Causal attribution Attention focusing | Self-reaction Task strategies Self-satisfaction/ Self-motivation beliefs Self-observation | affect Self-efficacy Self-recording Adaptive-defensive Outcome Self- expectations experimentation Intrinsic interest/value Goal orientation

صفحه 43:
Self-reflection بندورا دوفرایند خودانعکاسی را معرفی می کند که ارتباط نزدیکی با ۳6 مشاهده كرى دارد: 7 2 4‘ * قضاوت نسبت به خود * واکنش نسبت به خود

صفحه 44:
Self-judgment evaluating — attributi: results.

صفحه 45:
Self-evaluation * چهار معیار وجود دارد که افراد برای ارزیابی خودشان از آنها استفاده می کنند: # تسلط 0۵6677 previous performance (3 ‏عملکرد‎ ‎normative «la» مشارکتی 60112107210176

صفحه 46:
میزان پیشرفت در دستیابی به هدف که بر اثر تمرین منظم حاصل می شهد. * عملکرد قبلی . مقایسه عملکرد فعلی با سطوح قبلی رفتره معیار شخصی 2 * هنجاری مقایسه اجتماعی با عملکرد دیگران * مشارکتی در فعالیتهای گروهی مطرح است. ممکن است معیار عملکرد مناسب هر فرد در گروه با افراد دیگر متفاوت باشد ولی همه اعضای گروه باید بتوانند با هم همکاری بهینه داشته باشند. معیار نهایی. موفقیت گروهی است.

صفحه 47:
* اسناد اشتباهات به عدم توانایی باعث واکنش منفی ۰ دلسردی و عدم تلاش برای بهبود می شود. * اسناد اشتباهات به استراتژی های یادگیری در حفظ انگیزش در طول مدتی که عملکرد از کیفیت مناسب برخوردار نیست بسیار موثر است. * اسنادها. پیامدهای خودکار خودارزیلبی های مطلوب یا نامطلوب نیستند. بلکه به ارزیلبی های شناختی فاکتورهای تخفیف دهنده از قبیل ادراک خودکارآمدی یا شرایط محیطی تسکین دهنده بستگی دارد.

صفحه 48:
Causal attribution * فرایندهای پیش اندیشی بر قضاوت های اسنادی تأثیر می گذارند. هی که در مرحله پیش اندشی تسمم ید استفاه از یک راهرد خاص می گیرند و آن را در مرحله عملکرد به اجرا در می آورند. به احتمال زیاد شکست ها را به راهبرد نسبت می دهند تا عدم توانلیی که مخرب شخصیت است. ‎el LG ele ules eas eT aI‏ هی اد دا ما ‏از واکنش منفی فرد نسبت به خود می شود و سازگاری راهبردی را در فرد افزایش می دهد. ‎۰ ‎sé ‎

صفحه 49:
Cyclical self-regulatory phases Forethought ۳۵۲۲۵۲۳۱۵۵ Self-reflection volitional control Task analysis Self-control Self-judgment Goal setting Self-instruction Self-evaluation Strategic planning | Imagery Causal attribution Attention focusing | Self-reaction Task strategies Self-satisfaction/ Self-motivation beliefs Self-observation | affect Self-efficacy Self-recording Adaptive-defensive Outcome Self- expectations experimentation Intrinsic interest/value Goal orientation

صفحه 50:
561-76 0105 فرایندهای قضاوت نسبت به خود کاملا مرتبطند با در تک خودانعکاسی * رضایت از خود 01012 561۴5۵17516 * استنباط های سازگارانه 101676706065 ‎adaptive‏

صفحه 51:
* involves perceptions of satisfaction or dissatisfaction and associated affect regarding one's performance. سس ۷ هایی را دنبال می کنند که برای آنها احساس رضایت و عواطف مثبت آ ان ال ۳

صفحه 52:
۳ “satisfaction a { 5 وقتی احساس رضایت برای فرد مشروط به رسیدن به اهدافی که از پیش تعيين کرده باشد. عملکردهلیش را جهت می دهد و انگیزه درونی برای پافشاری و ثبات قدم در تلاشها در او ایجاد می شود. بنابراین انگیزه شخص تنها از اهداف وی ناشی نمی شود بلکه از واکنش های خودارزیابانه فرد به پیامدهای رفتاری نیز ناشی می شود. غیزان رضایت: خخضی» علاوه:بر این اوابسته استابه ارزشن:درفتی ‎Stal le‏ تکلیف. به عنوان مثال افرادی که شغلشان برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار ‎Cul‏ وقتی سطح عملکردشان نامطلوب ارزیابی می شود. احساس نارضایتی و ‏اضطراب زیادی را تجربه می کنند. ‏برای افراد خودگردان» احساس درونی احترام به خود و رذ ‏ارزش تر است از مزایای مادی که از شغلشان بدست می آورند. ‎ ‎ ‏یت از خود بسیار با

صفحه 53:
٠ Adaptive or defensive inferences are conclusions about how one needs to alter his or her self-regulatory approach during subsequent efforts ~ to learn or perform. /

صفحه 54:
استنباط های سازگارانه از این لحاظ حائز اهمیت هستند که افراد را به ۳ سمت شیوه های بهتر و موثرتر خودتنظیمی رهنمون می گردند. مثلا ‎١‏ اب سلسله مرانبی اهذاف با انتحاب استرانژی موترتر در مقابل کارکرد اولیه استنباطهای دفاعی, محافظت از فرد در مقابل ۰ a Py EL al ‏آینده و عواطف آزارنده است. اما متاسفانه لین‎ cla (Ne ‏مانع از سازگاری موفق می شوند.‎

صفحه 55:
انواع واکنش های شخصی دفاعی درماندگی اهمالکاری اجتناب از تکلیف عدم درگیری شناختی

صفحه 56:
* انعکاسهای شخصی فرایندهای پیش اندیشی را تحت تثیر قرار داده و اغلب اثر بسیار زیادی بر اقدامات آینده فرد در جهت حرکت به سوی مهمترین اهداف شخصی و دور شدن از شدیدترین ترسهای وی دارد. * واکنش های رضایت از خود. باورهای خودکارآمدی در مورد تسلط بر مهارت های تحصیلی. جهت گیری هدف یادگیری و انگیزش درونی نسبت به تکلیف را تقویت می کند. لین باورها نیزباورهای خودانگیزشی کر پلیه عم تحص تیار ار ل شود چرخه تلاشهای خودتنظیمانه تا رسیدن به هدف نهایی حفظ شود. در مقابل واکنش های نارضایتی از خود باور کارآمدی و انگیزه درونی برای دنبال کردن بیشتر تکلیف را کاهش می دهد.

صفحه 57:
تأثیر عوامل اجتماعی و محیطی بر خودتنظیمی * یکی از ویژگی های کلیدی یک مدل شناختی اجتماعی خودتنظیمی» نقش به هم وابسته تأثیرات فردی. محیطی و اجتماعی است. فرایندهای شخصی و محیطی در محیط واقعی به صورت متقابل با یکدیگر تعامل دارند. فرایندهای که از درون شخص آغاز می شوند. تفر و فد وار طرف دا( تغييرات آنها تغيير مى كنند.

صفحه 58:
تأثیر عوامل اجتماعی و محیطی بر خودتنظیمی * بر اساس دیدگاه سه گانه. فرادی که استفاده از منابع محیطی فیزیکی و سای راو خفلت قرار سس هد انا راما ‎SNS‏ ‏خودبه حساب می آورنددر زندگی خود کارآمدی کمتری خواهند داشت. * دیدگاههای درونی خودتنظیمی» مانند باورهای نیروی کنترل اراده. اغلب بر اطلاعات ناکافی در مورد ملفیت اجنماعی و محیطی عملکرد باه استوارند.

صفحه 59:
ثیر عوامل اجتماعی و محیطی بر خودتنظیمی * محیط اجتماعی هر سه فرایند پیش اندیشی. کنترل عملکرد و خودانعکاسی را تحت تأثیر قرار می دهد. * کودکان اغلب استانداردهای خود را برای ارزیابی بر اساس آموزش هاء بازخوردهای اجتماعی و الگوبرداری از همسالان» والدین. معلمان و #رببان انتجاب مى کنند. * کودکان سرآمد اغلب متعلق به خانواده هلیی هستند که در آنها والدین؛ خواهرها و برادرها و دیگر بستگان موفق استانداردهای عملکرد و خودقضاوتی سطح بالایی را الگودهی می کنند.

صفحه 60:
ثیر عوامل اجتماعی و محیطی بر خودتنظیمی خودسرزنشی زبانی, بدبینی یا خوش بینی و خودپاداش دهی, اغلب برای افراد دیگر قلبل مشاهده است و لین نشلنه های جانشینی استانداردهایی زایرای حوو کشت به مشاهده گر مق می كك آفراد می توانتد واکنتش به خود را با استفاده از حمایتگر‌های م< .۳ افزلیش دهند. افرادی که به موفقیت های خود پاداش می دهند بیشتر از کسانی که لین کار را نمی کنند در اتمام یک ‎GAS‏ یکسان موفق عمل می کنند.

صفحه 61:
DYSFUNCTIONS IN SELF-REGULATION * در شرایط جامعه امروزی سوءکارکرد در خودتنظیمی می تواند عواقب منفی زیادی داشته باشد. * مشکلات در خودتنظیمی فراتر از صرفاً عدم آگاهی در مورد خطرناک بودن یا سالم بودن فعالیت های شخصی است و ربشه در باورهاء عادتها و شیوه های زندگی اشتباهی دارد که در فرد نهادینه شده است. * برای تغییر دادن آنهاء گاهی لازم است رفتار فرد. محیط خلنه یا کار و در بعضى موارد كروههاى اجتماعى شخص تغيير كند. 111

صفحه 62:
طبق دیدگاه شناختی اجتماعی» سوء‌کا کرد در خودتنظیمی عمدتاً ناشى از ناکارآمدی در مرحله پیش اندیشی و کنترل عملکرد است. فرد به جای اینکه از روشهای پیش فعال استفاده کند. تنها به روشهای واکنشی برای مدیربت پیامد رفتارهای خود تکیه می کند. روشهای واکنشی خودتنظیمی عموماً ناکارآمد هستند. زیرا قادر به تأمین ساختار هدف مناسب. برنامه ریزی راهبردی و احساس عاملیت شخصی برای پیشرفت مداوم نيستند. در عوض فرد تلاش می کند از تکالیف اصلاحی برای بهبود عملکرد خود استفاده کند که اغلب با تآخیر همراه است» به سختی می توان آن را تفسیر کرد و از لحاظ اجتماعی نامطلوب است.

صفحه 63:
خه تنها عدم خودکارآ فعالیت های تحصیلی +

صفحه 64:
* اولين عامل فقدان تجار بسیاری از شیوه كا 01717 برای گسانی ‎PS‏ 0 . rr MM ols cass, السك 0 كودكانى كه والدين آنها معيارهاى تربيتى مث فعاليت هاى تحصيلى و بيشرفت فرزند خود نظارت خودتنظیمی بیشنری دارند بلکه ‎By cole‏ برخوردارند.

صفحه 65:
* دومين عامل بى علافكى يا دلسردى است. تکنیک های موثر خودتنظیمی. نيازمند مشاركت. ‎GS pS‏ دقیق است و زمانی استفاده می شوند که مهارت و پیامدهای لر داشته اف وقتی که از نظر فرد تکلیف از ارزش بالایی برخوردار نباشد. ان خودتنظیمی وجود ندارد. شواهد نشان می دهد که انگیزه های والدین بر انگیزه های ذ به عنوان مثال اهداف تحصیلی والدین برای فرزندان به طور معا تحصیلی فرزندان و موفقیت های تحصیلی آنان را تحت تأثیر قرا

صفحه 66:
سومین عامل. : افراد افسرده معمولاً بایاس ‎nese‏ شا می دهند؛ به طور منفی ارزیلبی می کنند. موفقیت های خود را فراموش شکست های خود را به یاد می آورند. علاوه بر اين افراد بسیار بالایی برای خود در نظر می گیرند و برای شکست ها سرزنش می کنند و نهایتا نادیده گرفتن موفقیت هاء احسا آنها افزایش می دهد.

صفحه 67:
ا ا ل لك تا كند؟ * عامل چهارم. ناتوانابي ‎Se‏ است. مثل مشکلا تمرکزه یادآوری, خواندن و لين محدودیت های فرد که سیرمی هون ۳۹ نقص در کارکرد خودتنظیمی می شوند. بچه هایی که دارند. اهداف تحصیلی پایین تری برای خود برمی گزینند. های خود با مشکل مواجه می شوند. در ارزیابی توانایی : کمتری دارند. خودکارآمدی پایین و خودسرزنش گری : سادگی دست از تلاش برمی دارند.

صفحه 68:
رشد مهارت خودتنظیمي در چهار مرحله صورت می گیرد: ۲ مشاهده: القاء جانشینی یک مهارت که توسط یک الگوی ماهرنمایش داده می شود. “” تقلید: اجرای یک مهارت به صورت تقليد از يك الكو با کمک اجتماعی “”كنترل شخصى: نمايش مستقل يك مهارت در شرايط كنترل شده ‎quiere”‏ استفاده سازكارانه از مهارت تحت كنترل فرد در شرايط ‎

صفحه 69:
ON THE STRUCTURE OF BEHAVIORAL SELF-REGULATION لول mre

صفحه 70:
* BEHAVIOR IS GOAL DIRECTED AND FEEDBACK CONTROLLED ‏اهداف به زندگی افراد معنا می دهد.‎ * ‏برای شناخت افراد بایستی اهداف آنان را شناخت.‎ * * Self consists partly of the person's goals and the organization among them.

صفحه 71:
اهداف سكوته بور مى كذارند؟ * اهداف ارزش هاى مرجع در جرخه هاى بازخورد هستند. * چرخه بازخورد یک واحد کنترل سایبری در یک سازماندهی خاص است است که از چهار جزء تشکیل شده: يك تابع ورودی: یک حسگره معادل اهراک * ارزش مرجع: معادل هدف * یک مقایسه گر: ورودی را با ارزش مرجع مقایسه می کند. یک تابع خروجی: رفتار ممکن است درونی باشد. در صورتی که حاصل مقایسه. عدم تفاوت باشد. تغییر نمی کند. اگر بیانگر ناهمخوانی باشد تغییر می کند.

صفحه 72:
a feedback loop, the basic unit of cybernetic control Goal, Comparator, 1 standard, reference value Output function هام ‎Effect on‏ ‎environment‏ Input function Disturbance

صفحه 73:
با توجه به نوع هدف.دو نوع چرخه بازخورد قابل تعریف است: ره نی ا تاه اهران ره اك

صفحه 74:
negative or discrepancy- reducing loop ةك 3 * هدف تابع خروجی حذف یا کاهش هر گونه ناهمخوانى شناختى بين ورودى و ارزش مرجع است. رفتار در جهت حفظ پا ایجاد هماهنگی بين ورودی و ارزش مرجع. یا به عبارت ساده تر. برای رسیدن به یک هدف تولید می شود.

صفحه 75:
تلا ش می كن می کند از ارزش ‎Ogee‏ اصله بگیرد. فرد

صفحه 76:
۱ ee oe oe 0 ‏الل‎ on fev ae panes ome ‏جرخه هاى اجتنابى منجر به جرخه هاى كرايشى مى شوند به اين‎ ‏ا ا ال ا را ا ار‎ Fre ‏ا ا ا ا ا ا ل‎ ‏كند نا جليى كه در ميدان تآثير يك هدف كرايشى قرار بكيرد. از لين به‎ بعد رفتار توسط هدف كرايشى مذكور كنترل خواهد شد i |

صفحه 77:
سسله مراب احاف * بش فرض: اهداف می تیان وج انتزاعی متقاوتي ان اند * ویلیام پاورز چنین بیان می کند که سازمان سلسله مراتبی چرخه های بازخوردی زیربنای خودتنظیمی رفتاری است. طبق مدل وی در یک سازمان © سلسله مراتبی از سیستم های بازخوردی خروجی یک سیستم سطح بالاء ارزش های مرجع را برای سطح پایین تر بعدی . ایجاد می کند. به عبارت دیگر سطوح بالاتر اهداف سطوح پائین تر را تأمین می کنند. * هر"سطح, ورودی را بر اساس سطح انتزاعی خودش بررسی می کند و أخروجى را طوری تنظیم می کند که ناهمخولنی به حداقل برسد. فرض بر ‎oe‏ است که پردازش در سطوح مختلف به صورت همزمان انجام می شود.

صفحه 78:
System concepts principl 7 = Pa 1 Be es progra ms 1 ٩ | goals sequenc [ es

صفحه 79:
برنامه ها فعالیتهایی هستند که شامل تصمیمات آگاهانه در مورد موضوعات مختلف اند. توللی ها مستقیماً از برنامه ها منشعب میشوند و ‎he‏ لین در سطوح پایین تر قراردرند اصول ویژگی هلیی هستندکه از برنامه ها انتزاع می شهند و بنابر لین بالاتر از برنامه ها قرار می گيرند. در بالاترین سطح مفاهیم سیستم وجود دارد که شامل هویت. روابط و خود ایده آل فرد است.

صفحه 80:
مسیرهای چندگانه به اهداف سطح بالا معانى جندكانه براى كنثر هاى عيني اهداف در هر سطحى معمولاً به راه هاى مختلف در سطوح يايين ترقابل دسئیابی هستند. لین انعطاف پذیری بویثه در مورد اهداف سطح بالا که انتزاعی تر هستند مشهود تر است. برلین اساس. گاهی اوقات ممکن است افراد رویه خود را کاملاً تغییر دهند بدون ‎Gar Sal‏ خود را عوض کرده باشند. به همین ترتیب اعمال هم می توانند بیانگر اهداف مختلف باشند. بنابراین يك عمل مشخص. با توجه به هدفی که دنبال می کند می تولند معانی متفاوتی داشته باشد. بنابرلین رفتار زمانی درک می شود که هدف مرتبط با آن شناسایی شود. و این هميشه آسان نیست؛ چه از دیدگاه مشاهده گر و چه از دیدگاه عملگر.

صفحه 81:
اهمیت هدف: اهداف و خود ۰ اهداف از لحاظ اهمیت در یک سح یسته هر چه جک هب ‎٩‏ مرو ‎of‏ بالاتر سلسلة مزاتب باشد» احساس خوة وایسته به آن قوی تر ‎alas‏ ‏* اهداف سطح پایین تر نیز لزوماً از نظر اهمیت ‎a‏

صفحه 82:
دو معيار براى ارزيابى اهداف عينى وجود دارد: 0 ‏ل ا ا اا ا‎ ea ‏دستيابى به يك هدف انتزاعى و سطح بالاتر داشته باشدء از اهميت‎ ‏بیشتری برخوردار است.‎ *؟ عملى كه دستيابى به جندين هدف را تسهيل كند از عملى كه تنها | ‏ا‎ Re reer Can Uury)

صفحه 83:
کنترل بازخورد و ایجاد عواطف * مکانیسم درونی که از طریق آن عواطف ایجاد می شوند چیست؟ طبق نظریه کارور و شیر(۱۹۹۰). احساسات از پیامدهای یک چرخه بازخورد هستند. این فرایند همزمان و موازی با چرخه هدایت رفتار عمل می کند. چرخه دوم بررسی کارآمدی چرخه اول رابه عهده دارد. ورودی لین چرخه میزان کاهش ناهمخوانی درسیستم کنش اولیه در واحد زمان يا به عبارت دیگر سرعت کاهش ناهمخوانی است. لین وروفی تب عواطف را ایساد نمی کشت که تا ایک اررش مرجع مقايسه مى شود. مرجع در اين حالت مقدار دلخواه يا قابل قبول ش وان اس ‎pee Sess aed yo cles‏ ني ‎DIE‏ ن يا تردید و دیگری عاطفه مثبت یا منفی.

صفحه 84:
WES ge sth) Sat) eee PAS (eee bed YO suse oy ‏سوی هدف به آهستگی صورت بگیرد. عواطف منفی ایجاد می شود و در‎ ‏نتیجه فرد سرعت خود را بالا می برد(تلاش خود را بیشتر می کند).‎ ‏وقتی سرعت حرکت بیش از مقداری باشد که فرد احساس می کند لازم‎ ‏است.عواطف مثبت ایجاد می شود و فرد سرعت خود را کم می‎ ‎nas:‏ خود را کمتر می کند): هر دو چرخه کاهش ناهمخولنی و افزلیش ناهمخولنی از اين قاعده پیروی مي کت تفاوت نها در بوع عواطف اساه شدء وسط نپا اس ‎ ‎

صفحه 85:
Affects in discrepancy reducing loop ‎Elation‏ و ‎1 neutra ‎1 ‎Depress ‎6 2 ‎

صفحه 86:
Relief f ects in discrepancy enlarging loop neutra 1 =) Anxiety

صفحه 87:

صفحه 88:
* the action loop handles the directional function of motivation (the choice of an action from among many _ options, keeping an action on the track intended), *and the affect loop is handling the intensity function of motivation (the vigor, enthusiasm, effort, concentration, or thoroughness with which the action is pursued). a8 ۹ rer 1771 a ee

صفحه 89:

صفحه 90:
‎eS AP‏ ام رمي ‎ ‏* ,اتساتا+معمولاً هدفهای مختلفی را در حوزه های مختلف دنبال می کنتد. وقتی میزان پیشرفت در دستیابی به یک هدف بیش از حد نیاز باشد. فرد ‎sy‏ ‏اين فرصت را بيدا مى كند كه تلاش خودرا برای اهداف دیگر نیز متمرگز ‎y‏ ‏کند. ادامه دادن تلاش برای هدفتی كه سرعت ييشرفت در لن از حد نياز 8 بيشتر است اكر جه موجب توليد عواطف مثبت بيشترى خواهد شد. اما با خودداری از تلاش برای اهداف دیگر در حوزه های دیگر عواطف منفی افزايش خواهد يافت. 1 ‎#۷ ‏ود ار ‏1 ‏2د > ‎

صفحه 91:
تغییر در معیارها * ارزش های مرجع نیز با گذشت زمان و تجارب جدید دستخوش تغییر می شوند. گاهی اوقات فرد معیارهای خود را می ‎ysl‏ اين امر موجب می شود که تعادل بیشتری بین عواطف و منفی ایجاد شود و فرد عواطف مثبت بیشتری را تجربه کند. گاهی اوقات فرد معیارهای خود را بالاتر می برد. از عوارض جانبی این امر کاهش بالقوه عواطف مثیت و افزایش بالقوه عواطف منفی خواهد بود.

صفحه 92:
* لین تغییرات به صورت سریع و ناگهلنی اتفاق نمی افتند. تغییر ارزش مرجع ‎ee ee‏ تلاش خود را افزلیش دهد. اگر فرد مکررا با شکست مواجه شود آنگاه ارزش مرجع خود را تغییر خواهد داد. به همین ترتیب وقتی میزان پیشرفت فراتر از حد نیاز است فرد بلافاصله معیارهای خود را تغییر نمی دهد. بلکه فرد برای مدتی فعالیت خود را به حللت تعلیق در خواهد آورد. اگر لین مسئله ‎Use‏ تعراز شود آنگاه فرد استانداره‌های خود را بالاتر حواهد برد. این تغییرات به صورت اتوماتیک اما به آهستگی اتفاق می افتد و موجب می شود عواطف حول یک وضعیت خنثی که برای فرد آشنا است تغییر کند.

صفحه 93:
لاعطون يك يافشارى يا رها كردن ييشتر ذكر شد كه جرخه عواطف دو خروجى دارد: یک حس مبهم اننظاره اطمینان یا بزدید و دیگری عاطفه مقبت یا منفی: وقتی که افراد در جهت رسیدن به هدف با دشواری هلیی روبرو می شوند وقفه ‎ale‏ را در کار خود ابجاه می کنند تابا آزادی بیشتری احتمال موفقیت خود را اززلی کند. این رفنه ممکن است یک بار با بیشتر انفای بافتد. همجتین متمكن اسث کوتاه با بلند مدت باشد. در لین گیته مولقع افراد احتمالاً به حافظة خود در مورد موقعیت های مشلبه مراجعه می کنند. ممکن است به لین نتیجه کید که ات فحل کرد وه تاش و اداه ده وبا که کرد دیگری را برای مسئله پیگیری کنند.

صفحه 94:
* در بعضی موارد انتظارات بر مبنای نتلیج عملکردهای قبلی فرد است ‎BS‏ ‏از حافظه بازیابی می شود. * گاهی اوقات فرد حالات ممکنی که یک وضعیت ممکن است به آنها منتهی شود را در ذهن مجسم می کند. در این حالت فرد پیامدهای ممکن را ارزیلبی می کند که لین نتیجه گیری ها بر انتظارات تاثیر می گذارند. لین دو مکانیسم مانند بازخولنی یا اجرای ذهنی یک سناریو عمل می کنند که انتظارات را شکل می دهند.

صفحه 95:
وقتی پیشرفت موقتاً متوقف می شود یک سناریوی ذهنی ایجاد می ‎a‏ سناریویی که در ‎eee‏ اطمینان و و مسبت است. پیشرة نا اميد کننده باشد» چرحه عواطف کاهش خواهد داد و در نتیجه تردید افزايش خواهد یافت

صفحه 96:
درگیری يا رهاسازی ‎oe leat ae eee ee fei‏ اند هر رفتار فرد المکاس پیدا می ‎ese‏ اک تا ات ات راد شدد اشد,فردبه تلاش برای رسیدن به هدف ادامه خواهد داد. گر تردیدها به اندازه کافی قوی باشند فرد انگیزه کافی برای تلاش بیشتر را نخواهد داشت وحتی ممکن است ازهدف خود. دست ‏گاهی اوقات عدم در گیری که از ۶ دیدها ناشی می شود امکار است. اما کاهی ممکن است عدم دركيرى به صورت ذهنى باشد: ماندد حیال ری عنام درس خواندن. اين امراكرجه مى تولند مفيد باشد به اين ترتيب كه فرد را از مق استرش زا دور نگه می و و مشکلاتی نیز بوجود می آورد.

صفحه 97:

صفحه 98:
IS DISENGAGEMENT GOOD OR BAD? * عدم درگیری گاهی خوب است گاهی بد. * عدم درگیری از اجزای طبیعی و ضروری خودتنطیمی است. اينکه ما قادریم از اهداف غیر قابل دسترسی چشم پوشی کنیم؛ هنگام رسیدن به یک کوچه بن بست برگردیم و مسیر خود را تغییر دهیم و ...همه از این ناشی می شود که ما می توانیم توجه خودمان را از چیزی برگیریم و به چیز دیگری معطوف كنيم؛ به عبارت ديكر عدم دركيرى ايجاد 5 كنيم؛ رها كنيم و از جايى ديكر شروع كنيم.

صفحه 99:
* بنابرلين كاهى اوقات لازم است فرد براى مدت طولانى مسيرى را ادامه دهد بدون اينکه | شود. گاهی نیز لازم است از یک مس با هدف دست پکشت و مسیر با هذف دیگری را ‎eel‏ ا ‎CT Ie‏ 2 Ree PU tas

صفحه 100:
HIERARCHICALITY AND IMPORTANCE CAN IMPEDE DISENGAGEMENT ‏گاهی اوقات محدودیت های موقعیتی مللع از عدم درگیری می شوند.اما‎ * ‏عامل مهمتر این است که رفتار به صورت سلسله مراتبی سازمان دهی‎ ‏می شود. هر چه اهداف از سطح بالاتری برخوردار باشند نادیده گرفتن و‎ ‏عدم درگیری با آنها دشوارتر است. اهداف عینی نیز اكر ارتباط نزديكى با‎ ‏اهداف سطح بالا داشته باشند از اهمیت بالایی برخوردار خواهند بود. بی‎ ‏توجهی نسبت به این اهداف می تولند موجب افزایش ناهمخوانی در‎ ‏سرح الخ اهداف شود ار اتجلی که لسن اهداف برای فرد سار مهم‎ ‏هستند. فرد نمی تواند نسبت به آنها بی توجه باشد یا آنها را نادیده‎ ‏بگیرد و یا ناهمخوانی زیاد بین آنها و واقعیت جاری بدون سازماندهی‎ ‏مجدد سیستم ارزشی خود را تحمل کند.‎

100,000 تومان