davtalabi_dar_varzesh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “داوطلبی در ورزش”

داوطلبی در ورزش

اسلاید 1: volunteering in sport volunteering in sportداوطلبي در ورزش

اسلاید 2: تعريف داوطلب داوطلب به فردي اطلاق مي گردد كه به صورت آزادانه قسمتي از وقت ، مهارت يا خدمات خود را رايگان و بلاعوض به سازمان يا گروهي خاص ، اختصاص مي دهد volunteering in sport

اسلاید 3: ابعاد اين تعريف:انتخاب آزاد حق الزحمهساختار ( زمینه ای که در آن فعالیت داوطلبانه اجرا شده است ) افراد ذينفعvolunteering in sport1- تمايل آزاد2- نسبتاً غير اجبار3- الزام به داوطلب شدن1- به هيچ وجه2- بدون انتظار3- پرداخت هزينه ها4- دستمزد اندك1- رسمي2- غير رسمي1- مفيد بودن براي ديگران2- مفيد بودن براي دوستان و وابستگان3- مفيد بودن براي خود

اسلاید 4: فواید داوطلبی چیست ؟داوطلبی یک فرآیند دو سویه میان فرد و ارگان کمک گیرنده است که در این میان هم سازمان و هم فرد داوطلب از این خدمت رسانی سود می برند.volunteering in sport

اسلاید 5: به عنوان یک داوطلب :پر کردن اوقات فراغتمشارکت موثر در جامعهشرکت در یک کار گروهیفرصت توسعه مهارتهای جدیداحساس غرور و موفقیت کردنفرصت تصحیح مهارت های آموخته شده قبلی کسب تجربه ، سابقه ی کار ، آشنایی با افراد با تخصص های مشابه بطور موثر خودتان را معرفی کرده و باعث شناخت بیشتر شما می شودvolunteering in sport

اسلاید 6: داوطلبان در ورزش به چه نوع فعالیتهایی مشغول هستند؟نقش هایی که داوطلبان در ورزش ایفاء می کنند را می توان به دو صورت طبقه بندی نمود :1- نقشهای تخصصی که این گونه نقش ها نیاز به آموزش لازم و دانش ورزشی دارد.2- نقشهای غیر تخصصی که نیاز به دانش خاص ندارد و داوطلب با گذراندن یک دوره فشرده آن را انجام می دهد.volunteering in sport

اسلاید 7: حضور داوطلبان در امور داوطلبی چقدر از وقتشان را اشغال می کند ؟بطور کلی زمان مشارکت افراد به دو عامل زیر بستگی دارد :1- نقش یا وظیفه ای که افراد جهت خدمت می پذیرند.2- میزان تعهدی که افراد به آن سازمان یا گروه خاص می سپارند.volunteering in sport

اسلاید 8: آیا داوطلب شدن هم به مانند کارمندگزینی نیاز به مديريت دارد ؟بطور کلی شیوه هاي مديريت و جذب داوطلبان به مراتب آسان تر از مديريت و جذب کارمندان رسمی می باشد.volunteering in sport

اسلاید 9: موانع سازماني كار با داوطلبافرادی که تازه داوطلب می شوند ، نمی دانند سازمان از آنها به عنوان داوطلب چه انتظاری دارد.حفظ داوطلبین مشکل است بطوریکه از هر دو نفر داوطلب فعال یک نفر انصراف می دهد.در مواردی که فشار کار بر روی داوطلبان زیاد شود ، تأثیر سوء این فشار به سازمان منتقل شده و باعث عدم کارآیی لازم می گردد.قوانین و آئین نامه ها مشکلات جدیدی بوجود می آورند ، مخصوصاً اگر این قوانین در مورد مسائل مربوط به ایمنی و سلامت افراد باشد.با ورود داوطلبان به سازمان این امکان وجود دارد که کارمندان رسمی در کارشان دچار مشکل شوند.داوطلبان مسن یا قدیمی تر اکثر اوقات بر نقشهای کلیدی تسلط دارند که این مسئله می تواند باعث یکسری تهدیدات برای داوطلبین جوان گردد.volunteering in sport

اسلاید 10: کار داوطلبانه :موجب می شود که شما فرد نیازمندی را درک کنید.مهارتهای جدیدی را بیاموزید.باعث می شود قسمتی از منافعی که جامعه به شما رسانده است را به جامعه بر گردانید.می تواند به شما در حل بعضی از مشکلاتتان کمک کند.کمک می کند تا شما مردم جدیدی را ملاقات کنید و موانع حاصل از سوء تفاهم ها و بی اطمینانی ها و ترسها را بشکنید.می تواند ارتباطی ایجاد نماید که به شما در شغل و آینده تان کمک کند.volunteering in sport

اسلاید 11: شما بايد بدانيد چرا سازمانتان به داوطلبان علاقمند استچرا به داوطلبان نياز داريد؟مربيگيري تيم هاي ورزشيسازماندهي مسابقات و رويدادهاي ورزشيمراقبت و نگهداري از تجهيزات و اماكن ورزشيراهنمايي و يا آموزش فعاليت هاقضاوت و داوريفعاليت به عنوان متصدي ، صندوقدار، منشي و يا نگهبان باشگاهاجراي يك رويدادساماندهي باشگاه هاي شبانه و روزانهمديريت يك سفر گروهيو يا دلايل ديگرManagement of Volunteers

اسلاید 12: چه مزايايي را به داوطلبان پيشنهاد مي كنيد؟يافتن دوستان جديدكسب مهارت هاي جديدپاداش مشاركتافزايش فرصتهاآموزش و پيشرفت فرديرقابتسفر،ملاقات ها و موقعيتهاي شغليسابقه خوبManagement of Volunteers

اسلاید 13: تعريف مديريت داوطلبمديريت داوطلب تنظيم كننده ي روابط، نقشها و مسئوليتها بين داوطلبان، سازمان، كاركنان حقوق بگير و دريافت كنندگان خدمات(مصرف كنندگان يا مشتريان) مي باشد. Management of Volunteers

اسلاید 14: مسئوليتهاي اصلي مديريت داوطلبجلب حمايت از برنامه داوطلب و تداوم آنايجاد ، تعيين و ارزيابي بودجه برنامه داوطلب آگاه ساختن مقامات در مورد نوع خدمات ارائه شده توسط داوطلب گسترش و حفظ اهداف برنامه تخصيص مسئوليتهاي داوطلب و كنترل نتايجپيشنهاد جهت تغيير خط مشي يا مراحل عملكرد به مديران ارشد جهت كنترل ، بهبود و يا توسعه تلاشهاي داوطلب Management of Volunteers

اسلاید 15: وظايف مديريت داوطلبManagement of Volunteersوظايف مديريتي : تعيين منابع انساني ( داوطلبان ) وظايف مديريتي- عملياتي : پشتيباني از منابع انساني ( داوطلبان )

اسلاید 16: برنامه ريزيبرنامه ريزي به داوطلبان كمك مي كند تا بدانند چگونه مي توانند مأموريت خود را در سازمان مربوطه انجام دهند. همچنين اين امر باعث مي گردد آنها خود را در ساختار سازمان هماهنگ تر ببينند. اولين قدم براي توسعه و ايجاد يك برنامه داوطلبي در سازمان به نگرش و ديدگاه كاركنان و اعضاي هيأت مديره آن سازمان بستگي دارد.Management of VolunteersPlanning

اسلاید 17: جذبداوطلبان افرادي هستند كه بدون دريافت حقوق و مزايا ، وقت ، تلاش و تجارب خود را به يك سازمان اختصاص مي دهند. در نتيجه جهت دستيابي به چنين افرادي ، رقابتي شديد بين سازمان هاي دولتي و غير انتفاعي وجود دارد . برخلاف كارمندان حقوق بگير كه خود، روند جذب را آغاز مي كنند ، داوطلبان بايد از طريق ديگران جذب شوند. Management of VolunteersRecruiting

اسلاید 18: استراتژي جذبهدف، بررسي و طراحي تمامي جنبه هاي استخدام داوطلب مي باشد.بررسي مجدد علت نياز به داوطلب:به چه تعداد داوطلب نياز داريد؟براي چه كاري؟چه زماني؟به چه مدتي؟چه تقاضايي از داوطلبان داريد؟توسط چه كساني؟داوطلب از چه اختياراتي برخوردار خواهد بود؟داوطلب به چه كسي پاسخگو خواهد بود؟چه حمايتي براي داوطلبان جديد وجود دارد؟آيا زمان لازم براي داوطلبان آموزش ديده جهت كار با داوطلبان جديد وجود دارد؟آيا داوطلبان قديمي و ديگر پرسنل ، داوطلبان جديد را مي پذيرند؟به چه مهارتهايي نياز خواهند داشت؟Management of VolunteersRecruiting

اسلاید 19: برنامه هاي جذب خود را طراحي نموده و به كميته باشگاه ارائه دهيد و منتظر پيشنهادات ديگر از اعضا باشيد. مسائل ذيل را در نظر داشته باشيد:ليست اعضاي حال و گذشته سازمان را بررسي نماييدسيستم جذب را براساس داوطلبان موجود و در جهت توسعه فعاليتهاي باشگاه سازماندهي كنيداز روزنامه هاي محلي و اجتماعي استفاده نماييداز رويدادهاي اجتماعي استفاده نماييداز داوطلبان سازمان هاي ديگر به طور قرضي استفاده كنيديك برنامه ويدئويي ( كليپ) در مورد سازمان و فعاليت هاي داوطلبي آماده كنيدنزديك مكان هاي تجاري غرفه بزنيدبراي صندوق هاي پستي افراد و پست الكترونيكي آنها پيام بگذاريدبرگزاري جلسات مختلف در مراكز آموزشي ، مذهبي و فرهنگياطلاع رساني از طريق رسانه هاي عمومي ( راديو و تلويزيون )پيشنهاد به دانشجويان رشته تربيت بدني ( مخصوصاً دانشجويان سال آخر )برگزاري گردهمايي هاي ويژه همزمان با شروع رويدادهاي مهم ورزشيManagement of VolunteersRecruiting

اسلاید 20: ارائه پيام جذب افراد داوطلب پيام مي بايست دعوت كننده باشد و افراد را به شركت در سازمان شما تشويق نمايد.پيام ها مي بايست متناسب با افراد( دانش آموز ، دانشجو ، افراد حرفه اي و غيره ) مورد نياز شما در سازمان يا باشگاه طراحي شود.پيام مي بايست متناسب با نياز ارباب رجوع و سازمان طراحي شود.پيام مي بايست بر اساس منافع داوطلب تنظيم گردد.Management of VolunteersRecruiting

اسلاید 21: در ارزيابي پيام استخدامي سئوالات زير را از خود بپرسيد:آيا پيام با رعايت احترام به داوطلب تنظيم شده است؟آيا پيام متناسب مخاطب مورد نظر مي باشد؟آيا پيام نيازهاي مشتري و سازمان را پوشش مي دهد؟چه كسي در سازمان قادر است به بهترين نحو اين پيام را ارائه دهد؟Management of VolunteersRecruiting?

اسلاید 22: انتخاب و گزينشفرآيند انتخاب و گزينش داوطلبان كاملاً با گزينش كارمندان حقوق بگير فرق مي كند.از آنجائيكه هيچ موقع آموزش خوب نمي تواند جايگزين گزينش خوب باشد ، پس مي بايست در هنگام انتخاب و گزينش افراد داوطلب براي مشاغل مختلف دقت شود.انتخاب و گزينش داوطلب بايد رويكردي رسمي و مستلزم تعريف شغل، بيان وظايف، مصاحبه انتخابي، بررسي سوابق فرد و معرفين، بررسي نقاط قوت داوطلبان ، دوره هاي آموزشی و غيره باشد، اگرچه رويكرد گزينش بسيار رسمي به كناره گيري داوطلب منجر مي گردد. Management of VolunteersSelect and screen

اسلاید 23: گزينشدر طي روند جايگزيني داوطلب از تكنيكهاي گزينش استفاده نماييد.اجراي مصاحبه هاي مؤثر و كنترل سوابق جزء اين دسته از تكنيك ها مي باشند.گزينش فرآيند جايگزيني داوطلبان را آسان ساخته و كمك مي كند تا مطمئن شويد كه در هر منصب ، بهترين كانديداي داوطلب را جايگزين ساخته ايد.گزينش خوب در كاهش خطر و حفاظت از شهرت سازمان ، مشتريان و كاركنان به شما كمك مي كند.Management of VolunteersSelect and screen

اسلاید 24: در مراحل گزينش داوطلبان احتمالي ، از خود بپرسيد كه آيا سازمان :به ارزيابي مناصب داوطلب از منظر خطرات و تعهدات پرداخته است؟تمامي متقاضيان را در معرض فرآيند گزينش، شامل:درخواست ها و توافقات ، مصاحبه رو در رو و كنترل سوابق قرار داده است؟پيگيري در مورد معرف و مدارك را انجام داده است؟در صورت نياز ، درخواست گزارشات پليس و كنترل جرايم را دارد؟Management of VolunteersSelect and screen

اسلاید 25: آشنايي و آموزشداوطلبان بايد از اهداف ، تاريخچه ، اقدامات ، اهداف مالي و برنامه هاي استراتژيك سازمان و هم چنين انتظارات سازمان از آنها آگاهي يابند. مرحله ي آشنايي ، موارد ذيل را در بر مي گيرد : ملاقات با داوطلبان جديد و داشتن يك رفتار مناسب ، به گونه اي كه از ابتداء آنها احساس خوب و خوشايندي از داوطلب شدن داشته باشنداختصاص دادن زمانهايي براي بررسي علايق و خواسته هاي آنان ، علل داوطلب شدن و انتظارات آنهاآشنا نمودن داوطلبين با امكانات ، اعضاء و اهداف سازمانذكر مسئوليت هاي محول شده به آنها ( شرح وظايف )پرسيدن سئوالات دلگرم كنندهتشخيص نيازهاي آموزشيايجاد يك محيط دوستانه براي حمايتManagement of VolunteersOrientation and Training

اسلاید 26: الگوي كتابچه راهنما براي داوطلب1- سابقه سازمانتاريخچهمأموريت ، اهداف درازمدت و عملياتيفرهنگ و زبان سازمانبرنامه و مشترياني كه به آنها خدمت ارائه مي شود2- ساختار سازمانيچارت سازمانيهيأت مديرهكاركنان اصليشرح شغل هاانواع وظايف و ديگر روشهاي مشاركت داوطلب volunteering in sportOrientation and Training3- تسهيلاتمكان استراحت تجهيزات و امكاناتمكان مربوط به متعلقات خصوصي افرادپاركينگ4- مراحل كارشرايط خدمتمراحل نام نويسيتوافق در مورد استراحت ، غذا و موارد ديگرفرصتهاي آموزشخط مشي تداوم و خاتمه خدمتمراحل ارزيابي

اسلاید 27: آموزش داوطلبانآموزش فاكتور اصلي در محيط هاي شغلي امروز بشمار مي آيد. از آنجائيكه آموزش با رضايت شغلي در ارتباط است بر نگهداري داوطلب تأثير گذار مي باشد. به ياد داشته باشيد كه يكي از دلايل داوطلب شدن افراد ، كسب تجربه و يادگيري مهارت جديد مي باشد.آموزش توسط كاركنان واحدي از سازمان كه داوطلب در آنجا ارائه خدمت مي كند ، صورت مي گيرد.آموزش نوعي شناخت بوده و داوطلب را با انگيزه و متعهد نگه مي دارد و امكان اجراي خدمات، با كيفيتي مطلوب را فراهم مي آورد.volunteering in sportOrientation and Training

اسلاید 28: شرايط آموزش مناسبآموزش بايد بر اساس شغل داوطلب و نوع خدمتي كه ارائه مي كند، باشد.آموزش بايد متناسب با سطح مهارت داوطلب باشد.آموزش بايد مداوم باشد.آموزش مي بايست بر اساس نياز هاي شناخته شده توسط داوطلب و ناظر داوطلب باشد.مرتباً ارزيابي بعمل آيد تا ميزان تأثير پذيري آموزش تعيين گردد. volunteering in sportOrientation and Training

اسلاید 29: به رسميت شناختنداوطلبان و کارکنانی که بر آنها نظارت دارند بايد جهت فعالیت هایی که انجام می دهند مورد تأيید و تصدیق قرار گیرند. این عمل این احساس را در آنها ایجاد می کند که فعالیتهایشان مورد توجه سازمان قرار گرفته است.بازشناسي( به رسميت شناختن ) عبارت است از «توجه مطلوب ، رسمي يا غير رسمي نسبت به داوطلب ، براي ايجاد احساس قدرداني ، امنيت و تعلق»دادن پاداش به افراد داوطلب معمولاً بر اساس طول مدت ارائه خدمت آنان صورت مي گيرد.تعيين اينكه كدام يك از انواع بازشناسي ، مهم تر مي باشد ، هميشه مورد بحث مي باشد.volunteering in sportRecognition

اسلاید 30: راه هاي مختلف به رسميت شناختن داوطلبفرستادن كارت پستال به مناسبت هاي مختلففرستادن يك نامه تشكر آميز از سوي سازماننوشتن يك مطلب خبري در روزنامه محلي يا خبرنامه سازمانلبخند زدنگفتن عبارت « متشكرم » به صورت رسمي يا غير رسميمشاوره گرفتن از داوطلب در برنامه هاي مختلف سازماندرخواست از داوطلب براي پذيرفتن يك مسئوليتبرپايي مهماني هاي مختلف به افتخار فرد داوطلبدعوت از داوطلب براي هماهنگ كردن يك مسابقه يا رويداد خاصدست دادندست زدن به پشت فرد داوطلبvolunteering in sportRecognition

اسلاید 31: ادامه..............فرستادن داوطلب به سمينارهاي مختلفدرخواست از داوطلب براي ارائه گزارش از سمينارانعطاف پذير بودناستفاده از مهارت ها و استعدادهاي خاص داوطلبدادن پاداش هاي بيروني ( گواهي نامه و يادگاري)دادن مجوزهاي خاص ( اجازه ورود رايگان به مسابقات )نامگذاري ايام خاص با عنوان روز ، ماه و سال داوطلب و دادن پاداشدعوت براي حضور در يك مهماني ويژهپرداخت هزينه مسافرتدادن لوح افتخارفراهم كردن منابع آموزشي براي داوطلبان دانش آموز و دانشجوvolunteering in sportRecognition

اسلاید 32: ادامه..............درخواست از داوطلب كارآمد براي جذب داوطلب ديگر مثل خودشخطاب كردن داوطلب به اسم كوچكحمايت و پشتيباني از داوطلباز داوطلبان بخواهيد در جلسه مخصوص داوطلبان صحبت كندپيشرفت فردي داوطلب را توسعه دهيداز داوطلب بخواهيد در يك برنامه راديويي يا تلوزيوني شركت كندكمك هزينه تحصيلي فرد داوطلب را براي حضور در سمينارها و كارگاه هاي آموزشي تأمين كنيدبا احترام با آنان برخورد كنيدهزينه اياب و ذهاب فرد را تقبل نماييدبا يك كيك تولد داوطلب را هيجان زده كنيدگل بفرستيدvolunteering in sportRecognition

اسلاید 33: ادامه..............به خانواده افراد داوطلب نيز توجه نماييدتماس تلفني با آنها برقرار نماييديك گردش بيرون شهر ترتيب دهيددر جمع ( خانواده و دوستان ) از آنها تقدير كنيدارتقاء داوطلب به عرصه هاي بالاتردر جلسات داوطلبان حضور يابيدبه نظريات آنها اهميت دهيداز داوطلبان براي حل مشكل سازمان كمك بگيريديك درخت به نام داوطلب بكاريدبه نام داوطلب در امور خيريه مشاركت نماييداتاق و محل خاصي را براي داوطلبان اختصاص دهيد volunteering in sportRecognition

اسلاید 34: نگهداريدر محيط سازماني تحت رقابت شديد با مسئوليت فراوان و فشار مضاعف بر افراد، نگهداري نيروي كار داوطلب از اهميت عمده اي برخوردار است. از نظر بسياري سازمانها، جذب داوطلب امري دشوار است و كاهش نيروي كار، مسئله اي جدي به شمار مي آيد. كناره گيري داوطلبان به علت از دست دادن نيروي كار و زمان اختصاص داده شده به داوطلب در خصوص جذب و آموزش نيروهاي جديد براي سازمان گران تمام مي شود و بر اطمينان كاركنان حقوق بگير نسبت به داوطلبان تأثير مي گذارد . volunteering in sportRetention

اسلاید 35: پذيرشمرحله ورود براي نگهداري داوطلب حائز اهميت مي باشد ، اين رويكرد شامل مراحل ذيل مي باشد:ملاقات با داوطلبان جديد و ايجاد احساس خوشايند و قدردان بودن نسبت به آنها از همان ابتدازماني را به شناخت علايق ، علل داوطلب شدن و انتظارات افراد از سازمان اختصاص دهيدزماني را به معرفي سازمان و افراد درگير در آن اختصاص دهيدوظايف و مسئوليت هاي خاص آنها را شرح دهيدسئوالات دلگرم كننده بپرسيدشناخت نيازهاي آموزشياز سيستم تقويت روحيه با گماردن يك نفر در كنار آنها استفاده كنيد( Buddy system )volunteering in sportRetention

اسلاید 36: حمايتحفظ تماس باقاعده و مداوم با داوطلبان جديد كه به صورت ذيل تقويت مي شود:قدرداني از فعاليتي كه به خوبي اجرا شده استپيشنهاد مداوم كمك و حمايتارائه آموزش مورد نيازگوش دادن مداومتقويت مداوم ارتباط ميان اعضاي گروه داوطلبvolunteering in sportRetention

اسلاید 37: ارزيابيمرحله پاياني در فرآيند مديريت منابع انساني در حوزه داوطلبي ارزيابي عملكرد داوطلبان به منظور حفظ و يا جايگزيني آنان مي باشد.ارزیابی عملکرد، به داوطلبان نشان می دهد که آیا انتظارات سازمان و سرپرستان را برآورده ساخته اند یا خیر؟داوطلبان باید بر اساس کاری که انجام می دهند و تعهدات آنها به سازمان مورد ارزیابی قرار گیرند.اهداف اصلی ارزیابی، ایجاد بازخور و پیشرفت داوطلب است. volunteering in sportEvaluation

اسلاید 38: چك ليستي براي جذب و نگهداري داوطلببدانيد چرا سازمان به داوطلب نياز دارد و در قبال داوطلبي چه چيز به آنها پيشنهاد مي كند.يك مدير داوطلب انتخاب كنيد.وظايف خاصي براي داوطلب تعيين كنيد.عنوان كنيد كه به چه نوع افرادي ، به چه تعداد و چه مدت براي داوطلب شدن نياز داريد.براي هر شغل تعريفي خاص ارائه دهيد.روند جذب داوطلب را طراحي كنيد.به طور شخصي با داوطلب مصاحبه نماييد و از ميان آنها افرادي را براي كمك به كارمندان خود انتخاب كنيد.براي هر يك شغلي خاص را تعريف كنيد.آنان را وارد وظايف جديدشان نموده و به طور مداوم از آنها حمايت كنيد.داوطلبان را در جلسات گروه و تمامي موضوعات مؤثر بر آنها مشاركت دهيد.فرصتهايي براي آموزش فراهم آوريد.فعاليت ها را مديريت ، حمايت و ارزيابي كنيد.داوطلبان را به طور صحيح شناسايي نموده و پاداش دهيد.در برنامه هاي داوطلبان و نقش آنها تغييرات لازم را ايجاد نماييد.اين مراحل را به طور مداوم مرور كنيد.volunteering in sport

اسلاید 39: volunteering in sport“Volunteering is good for the soul”

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید