drs19-ejtmaayi7

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 15 اسلاید پاورپوینتی بسیار عالی این پاور پوینت دارای ۱۵ اسلاید که دارای متن ، صدا و تصویر است که بسیار زیبا و شفافیت درس را دارد قیمت این پاور پوینت نسبت به خود پاور پوینت بسیار ارزون است با این پاورپوینت مناسب برای یادگیری بهتر و یک کنفرانس بسیار عالی داشته باشید و نمره خوبی از دبیرتان کسب کنید نظرتون رو حتما بهم‌بگید
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2348 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس ۱۹ اجتماعی هفتم”

درس ۱۹ اجتماعی هفتم

اسلاید 1: مطالعات اجتماعیآریایی ها و تشکیل حکومت های قدرتمند در ایران

اسلاید 2: به نقشه توجه کنید سه قوم بزرگ آریایی؛پارس ها ،مادها و پارت ها چهار هزار سال پیش مردمانی کوچ نشین که خود را«آریایی» می نامیدند از مناطق شمال دریای خزر به تدریج به سمت جنوب مهاجرت کردند.

اسلاید 3: قبایل مادها در شمال غرب وغرب ایران به صورت پراکنده زندگی می کردند . همین امر موجب شده بود که آنها ضعیف باشند و هرچند وقت یکبار همسایه های قدرتمندش مانند آشوری ها به آنها حمله میکردند و اموالشان را به غارت می بردند.در یکی از قبایل ماد فردی به نام دهیوک زندگی می کرد که به دلیل خوش رفتاری وعدالت خواهی بین تمام قبیله هامحبوبیت داشت .سر انجام سران قبایل تصمیم گرفتند اورا به عنوان فرمانروا انتخاب کنند .

اسلاید 4: دهیوک بر فراز تپه ای در شهر هگمتانه «همدان امروزی» قلعه ای ساخت و آنجارا پایتخت خود انتخاب کرد.آنها به تدریج قدرتمند تر شدند وبردشمنان خود غلبه کردند. بدین ترتیب حکومتی قدرتمند در ایران به دست مادها پایه گذاری شد

اسلاید 5: پار س ها گروه دیگری از آریایی ها بودند. رئیس یکی از قبایل مهم پارس، فردی به نام هخامنش بود. کوروش بنیا نگذار سلسله هخامنشیان از نوادگان هخامنش بود. کوروش توانست آخرین پادشاه ماد ها را در جنگی شکست بدهد و حکومت آنان را سرنگون کندکوروش در دوران حکومت خود، پیروزی های زیادی به دست آورد. او باِبل «عراق امروزی»( و لیدی )ترکیه امروزی راتصرف کرد و قلمرو ایران را از خلیج فارس تا دریای مدیترانه گسترش داد. کوروش پادشاهی خردمند بود و با مردم سرزمین هایی که فتح می شدند با نرمی و عدالت رفتار می کرد. مورّخان این موضوع را از روی منشوری که از وی به جا مانده

اسلاید 6: بعد از کوروش، پادشاهان دیگری از هخامنشیان به سلطنت رسیدند که معروف ترین آنها«داریوش بزرگ» است او زمانی به سلطنت رسید که در بیشتر قلمرو هخامنشیان، شورش ها و نابسامانی هایی شکل گرفته بود. داریوش با عزم و اراده با شورشیان جنگید وآنها را شکست داد و موفق شددوباره حکومت هخامنشیان را قدرتمند سازد. پس از این پیروزی ها، داریوش دستور داد تا نقشبرجسته ای به یاد پیروزی های او در جنگ با دشمنان بر دامنهٔ کوه بیستونحجّاری کنند. به طور کلی در زمان کوروش و داریوش، قلمرو جغرافیایی هخامنشیان، بیشتر کشو رهای مهم آن روز را در بر می گرفته است. بههمین دلیل می توان از حکومت هخامنشی به عنوان نخستین امپراتوری جهانی یاد کرد.

31,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید