دوره تبلیغات و روابط عمومی
اسلاید 1: دوره تبلیغات و روابط عمومی
اسلاید 2:
اسلاید 3: روابط عمومیروابط عمومي عبارت است از تلاشهاي مستمر و منطبق با روش هاي علمي و عملي که مديريت سازمان هاي بخش خصوص و دولتي به منظور ايجاد تفاهم و پيدايش حس علاقمندي و تحصيل پشتيباني گروه هايي که سازمان با آنها سرو کار دارد يا فکر مي کند در آينده سرو کار خواهد داشت به عمل مي آورد.روابط عمومي در هر سازمان چشم بينا ، گوش شنوا ، زبان گوياي آن سازمان ، سيستم و پل ارتباطي بين مردم و مسئولين به حساب مي آيد و سازمان را از نظريات انتقادات و خواست هاي مخاطبان آگاه مي سازد تا مديريت سازمان را در اتخاذ تصميم مناسب براي برآوردن نيازهاي مخاطبان ياري رساند و در حقيقت بايد مغز تجزيه و تحليل گر افکار عمومي باشد و بتواند از داده ها پيشنهادهاي سازنده و همسو با افکار عمومي ارائه نمايد.
اسلاید 4: تبلیغاتارتباطی که پیام دهنده سعی دارد پاسخی دلخواه در جهت پیشبرد اهداف از مخاطب دریافت کنند. تبلیغات می تواند بر افکار عمومی و تغییرات رفتاری تأثیر داشته باشد و در اصل به معنای انتشار عقیده ای خاص می باشد. و بازنمایی فعالیت های سازمان ما و گروهی بزرگ است. تا افکار عمومی را در جهت پیشبرد خواسته های خود تغییر دهد.
اسلاید 5: مهم ترین اهداف تبلیغات- پشتیبانی از فروشندگان و تقویت روحیه آنان- بهبود رابطه با واسطه ها- معرفی محصولات جدید- گسترش مصرف و استفاده از محصولات موجود- مقابله با رقبا و کالاهای جانشین- یادآوری محصولات شرکت- برخورد با شایعات منفی
اسلاید 6: انواع تبلیغات1- تبلیغات آگاهی دهنده ADVERTISING INFORMATIVE : تبلیغاتی است برای اطلاع رسانی و آگاه ساختن مشتریان و خریداران درمورد محصول جدید یا ترکیبات تازه، جهت ساختن و ایجاد تقاضای اولیه مناسب برای دوره معرفی منحنی کالا2- تبلیغات ترغیب کننده PERSUASIVE ADVERTISING : تبلیغاتی است برای ترغیب مشتریان و خریداران در مورد بهترین کیفیت و قیمت کالاها جهت تقاضاهای انتخابی مناسب برای دوره رشد منحنی عمر کالا
اسلاید 7: 3- تبلیغات یادآوری کننده REMINDER ADVERTISING : تبلیغاتی است برای یادآوری و حفظ مشتریان و خریداران در اندیشیدن به کالامناسب برای دوره بلوغ و پختگی منحنی عمر کالا4- تبلیغات تطبیقی یا مقایسه ای COMPARATIVE ADVERTISING : تبلیغاتی است که بطور مستقیم یا غیرمستقیم کالا و مارک و نشانی را با یک یا چند مارک و نشان دیگر مورد مقایسه قرار می دهد مناسب برای دوره رشد منحنی عمر کالا5- تبلیغات تحکیم کننده REINFORCING ADVERTISING : تبلیغاتی است برای حکیم بهبود روابط با مشتریان کلیدی و همیشگی
اسلاید 8: انواع پیام هاA . پيام هاي منطقي RATIONAL : پيام هايي هستند كه با منافع مخاطب ارتباط داشته و نشان مي دههد كه محصول (كالا يا خدمت) منافع ادعا شده را تأمين خواهد كرد.B . پيام هاي عاطفی EMOTIONAL : پيام هايي هستند با تحريك احساس هاي مثبت (عشق و محبت،افتخار،طنز ،اميد و لذت و رضايت) و منفي (ترس ،خطا ،گناه ، ندامت)C . پيام هاي اخلاقي MORAL : پيام هايي هستند كه در جهت احساس و درك مخاطب از خوب و مناسب بودن چيزها ارائه مي گردند. مانند پيام هاي مربوط به تشويق و ترغيب افراد جهت حمايت از كمك به جنگ زدگان،آسيب ديدگان،محيط زيست و سوادآموزي
اسلاید 9: انواع استراتژي هاي تبليغاتي و ترويجي1- استراتژي فشار PUSH STRATEGY : نوعي استراتژي ترويجي است كه از طريق استفاده از نيروي فروش و ترفيع تجاري،كالاها را در داخل و مسير كانال هاي توزيع وارد ساخته و فشار مياورد.2- استراتژي كشش (كشيدن) PULL STRATEGY : نوعي استراتژي ترويجي است كه با صرف هزينه زياد و ايجاد انگيزه در خريداران و مصرف كنندگان درصدد است تا تقاضا را در مشتريان ايجاد كند و آن ها كالاها را از طريق كانال هاي گوناگون توزيع درخواست كنند.3- استراتژي تركيب فشار و كشش : نوعي استراتژي ترويجي است كه از هر دو استراتژي بجا و بموقع استفاده مي نمايد تا بتواند با ايجاد انگيزه در واسطه ها و كانال هاي توزيع و نيز خريداران و مصرف كنندگان و مشتريان سهم بازار شركت را افزايش دهد.
اسلاید 10: عوامل موثر در تهيه و تنظيم پيام هاي تبليغاتي1- محتوي پيام : محتوي پيام بايد مشتري را تحريك نمايد و معمولا به دو شكل منطقي و احساسي طبقه بندي مي گردند.2- ساختار پيام : اثر بخشي يك پيام به دو عامل چه چيز بايد گفته شود و چگونه بايد گفته شود ارتباط دارد.
اسلاید 11: اصول اساسي براي ساخت يك آگهي خوبيك آگهي خوب، در درجه ي اول بايد توجه مخاطب را جلب نموده، و سپس او را بدان محصول علاقمند سازد؛ آن گاه تمايل او را براي پيگيري موضوع افزايش دهد؛ بالاخره همان آگهي خوب، باعث فروش كالا، خدمت يا ايده ي مورد نظر گردد. در ساخت يك آگهي خوب، بايد پنج اصل اساسي زير مورد توجه قرار گيرد:
اسلاید 12:
اسلاید 13:
اسلاید 14:
اسلاید 15: پيوند تبليغات و روابط عمومي با يکديگر:مقوله تبليغات، مقوله اي است که به لحاظ لفظ با آن آشنايي داريم، سخني هم هست که مي گويد: تبليغات سلاح خيلي برنده اي است و هرکس مجهز به اين سلاح باشد قطعا در صحنه توفيق بيشتري خواهد داشت. به طور کلي مي توان گفت: تبليغات ابزاري است که روابط عمومي ها از آن بهره مي گيرند و براي استفاده و بهره مندي از آن بايد اين ابزار را بشناسند و طريقه استفاده آن را بدانند. روابط عمومي مدون و برنامه ريزي شده يکي از ابزارهاي قوي مديريت افکار است، روابط عمومي به عنوان اصلي ترين حلقه ارتباط بين مديران و کارکنان، مسئوليت خطيري در فرآيند دسترسي مديران و افکار جمعي کارکنان دارند.
اسلاید 16: نقش مخاطب در عملکرد روابط عمومی و مبلغین تبلیغات:با توجه به اینکه روابط عمومی یک جریان دوسویه است عکس العمل و بازخورد مخاطب برای او فوق العاده اهمیت دارد.در جریان تبلیغاتی بیشترین نیاز افزایش فروش و در آمد است و توجه به نیازهای مخاطبان و سوالات آنها امری نیست که مبلغ به دنبال آن باشد.مبلغ خواهان عکس العمل که مقاصد مبلغ را ارضا می کند نه مقاصد مخاطبان را.اما در روابط عمومی مراجعه کنندگان و مصرف کنندگان از حقوق و امتیازاتی برخوردار هستند که آگاهی از آنها برای تک تک دست اندرکاران تولید و موسسه ضروری است و در واقع در جریان دوسویه فعالیت نیز دوطرفه و دوسویه است و فعالیت نیازمند تفکر و هوشمندی است اما مبلغان با اعتقاد به الگوهای نظریه تزریقی و گلوله جادویی نقشی برای مخاطبان قائل نیستند
اسلاید 17:
اسلاید 18: تصمیمات اساسی در حوزه تبلیغ: پنج تصمیم اساسی در حوزة تبلیغ وجود دارد که عبارتند از:1- هدف اساسی 2- پول 3- پیام4- رسانه 5- ارزیابی که به ترتیب مورد بررسی قرار می گیرند:
اسلاید 19: 1- هدف اساسی : در جوامعی که به اصطلاح استراتژیکگرا هستند و مدیر نقش یک استراتژیست را دارد مقوله هدف نقش بنیادین را بازی میکند اگر قرار است تبلیغ موفق شود باید دانست هدف از ارائه آن چیست. 2- پول (بودجه بندی تبلیغات) :1- روش در حد استطاعت 2- روش درصدی از فروش3- روش برابری با رقبا 4- روش رتبه بندی 5- روش هدف و انجام کار
اسلاید 20: 3- پیام :اگر قرار است که مخاطب تصویری شفاهی از پیام ما را دریافت کند اول لازم است که خود تصویر شفاهی از آن چه می خواهیم ببینیم داشته باشیم. پس از اینکه مشخص شد هدف از تبلیغی که قصد آن را داریم چیست و بعد از آن که مقدار بودجه را تعیین کردیم نوبت به پیام میرسد
اسلاید 21: 4ـ رسانه :بازاریابی و تبلیغات در طول دوران حیات خود ادوار گوناگون را پشت سرگذاشته اند و رسانه های مختلفی را تجربه کرده اند اما با روی کار آمدن رسانه های دیجیتال و عرصه بزرگراه های اطلاعاتی تبلیغات تحولی انقلاب گونه را پیش رو دارد که متأثر از تسلط رسانه ها بر جوامع بشری است.مهمترین گامها در انتخاب رسانه مناسب به منظور تبلیغات عبارتند از :1ـ تعیین سطح پوشش، فراوانی رویت پیام و نحوه تأثیر.2ـ انتخاب در میان انواع رسانههای متنوع عمده.3ـ انتخاب وسیله خاص ناقل پیام.4ـ تصمیم درباره زمانبندی رسانه.
اسلاید 22: 5ـ ارزیابی:آخرین تصمیم اساسی در تبلیغ، ارزیابی تبلیغ است ما تبلیغ می کنیم تا اثربخشی خود را سرعت دهیم بنابراین اگر تبلیغی نتواند علارقم نکات هنری و علمی قابل تأمل اثر پایداری نداشته باشد آن تبلیغ ناموفق است و نمی تواند در مخاطب حرکت و اقدامی ایجاد کند.
اسلاید 23: تمهیدات تبیلغ عبارتند از : 1- آمادگی ذهنی مخاطب 2- تبین نتایج تبلیغ3- تکرار در محور تبلیغ4- پیوستگی و ارتباط موضوعات برای تداعی معانی در تبلیغ5- دوام 6- ایجاد زمینه مناسب با در نظر گرفتن زمینههای اجتماعی واقتصادی جامعه7- تشویق وایجاد انگیزه8- شرکت دادن پیام گیرندگان در روند تبلیغ9- توجه به قواعد و اصول
اسلاید 24: قواعد تیلیغات :- اغراق و بزرگنمایی- موقعیت شناسی - تکرار- تکیه برارزشهای جامعه- استفاده از معتقدات قبلی جامعه- سادگی و وضوح پیام- استفاده از جاذبههای تصویر ورنگ- تکیه بر جنبههای عاطفی و ترکیب احساس مخاطبان- مخاطب قرار دادن گروههای مختلف- اثبات ادعا چهارچوب تبلیغات یکی دیگر از الزامات اساسی تبلیغ است که بر جنبههای مشترک و عملکرد در رسانه تاکید دارد.
اسلاید 25: چهارچوب تبلیغات: 1- سرعت تبلیغ: آماده سازی سریع و به موقع تبلیغات بازرگانی در چهارچوب مشخص شده از سوی سفارش دهنده2- مداومت تبلیغ: استمرار در تبلیغ و تداوم با نگاه اطمینان بخش و جالب مشتری3- وسعت حوزه تبلیغ: پوشش محیطی در حوزه جغرافیایی تبلیغ4- تنوع و گوناگونی محتوای تبلیغ : استفاده از جاذبههای بصری و شیوههای مختلف ارائه پیام
اسلاید 26: ويژگيهاي پيام رسان (گوينده و نويسنده پيام ) :الف )اعتبار : اعتبار پيام رسان يعني ميزان پذيرش او به وسيله مخاطبين در دو بعد 1- كفايت 2- قابل اعتماد بودن 1- متخصص و قابل اعتماد بودن2- ظاهرا طوري وانمود نمايد كه نفع شخصي ندارد 2- تحت تاثير قراردادن افراد 3- دوست داشتن و تمايل مخاطب به پيام رسان
اسلاید 27: ب) جذابيت: علاقه مخاطب را جلب و جذب نمايد .1- همانند سازي يا مشابهت مسائلي چون سن ،شغل ، جنس ، تحصيلات2- آشنايي و محبوبيت (استفاده از چهره هاي آشنا و محبوب و جذاب )ج) وسيله ارتباطي : ( ماهيت پيام ) :1- ساختار پيام استدلال و اثر تقدم و تاخر در پيام ( روشن بودن و ابهام نداشتن پيام و درك و بر انگيختن احساسات مخاطبان 2- سبك پيام : قابل فهم بودن ، تكرار پيام ، تنوع در محتواي پيام 3- جاذبه پيام : ترغيب ، صريح بودن ، تحريك احساسات
اسلاید 28: اصول يا شرايط تبليغات در دنياي جديد:1-اصل وضع رفتار الحاقي : مبلغ ضمن تلقين رفتارهايي كه موجب تائيد و استمرار آن رفتار مي باشد را بكار مي گيرد . مثل اجراي موسيقي سمفونيك برا ي جلب مشتري 2- اصل پيوستگي مطلوب: استفاده مبلغ از مناسبت هاي خاص و مطلوب مردم با هدف همراه سازي مردم به طور مستمر و پيوسته با ايجاد شرايط هيجاني نسبت به تبليغ خود اقدام مي كند.3- اصل متقاعد ساختن : استفاده از افراد مشهور ، تبليغات تجاري ß ستارگان سينما، توجه به وضع رواني مردم تحليل امر تبليغات مستلزم پاسخ به اين سئوالات است؟1-تبليغ را چه كسي انجام ميدهد (مبلغ كيست؟) 2-چه چيز را تبليغ ميكند؟ ( پيامي كه به افراد مي دهد چيست؟)3- مخاطبين چه افرادي هستند؟ (به جزئياتي چون شخصيت ، فرهنگ ، نقش اجتماعي ، طبقه ، تحصيلات ، وضع اقتصادي و ديدگاههاي هنري و ورزشي و سياسي و در نهايت نتيجه حاصل از تبليغات چيست؟
اسلاید 29: عوامل افزايش تاثير يك پيام تبليغي : 1-واژگان بكار رفته 2- پيامهايي كه حالت حمايتي دارند.3- تبليغ هر چه طولاني تر باشد تداوم بيشتر خواهد داشت 4-پيام دراز مدت و بيشتر تكرار شود( ملكه ذهن شود )
اسلاید 30: فنون وتکنیک های تبلیغات در روابط عمومی هافنون دیداری1- نمایشگاه: برگزاری نمایشگاه یکی از فنون عمده در روابط عمومی است. (دستاوردهای س مختلف جهان)2 - نوار ویدئویی یا ویدئو تیپ:از فنون جدیدی است که اخیراًاستفاده ازآن در روابط عمومی ها مورد توجه قرار گرفته است در این فن،کاربرد های ویدئو ازنمایش فیلم برای کارکنان ضبط تصویری برنامه ها ومراسم،نمایش تصویری فعالیت ها ،آموزش وپخش همزمان برنامه با استفاده از تلویزیون مدار بسته فراتر رفته است واستفاده جدیدی از آن بعمل می اید که بر این اساسی اهم اخبار وفعالیت های تصویری مربوط به سازمان در طول یک زمان معیین مثل هفته یا ماه به صورت برنامه تصویری کوتاه همراه با گفتار لازم تهیه می شود ودر محیط پر رفت وآمد سازمان مثل سالن غذاخوری یا طبقه همکف دزر معرض دید کارکنان قرار می گیرد.
اسلاید 31: خسته نباشید
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.