forsat_sazi_resanee

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فرصت سازی رسانه ای”

فرصت سازی رسانه ای

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: فرصت سازی رسانه ای

اسلاید 3: رسانه و روابط عمومیسیاستگذاري و برنامه ریزي براي فعالیتهاي ارتباطات رسانه هاي سازمان. سیاستگذاري و ارائه خط مشی و دستورالعملهاي لازم در ارتباط با فعالیتهاي سانه اي به روابط عموم ی هاي تابعه براساس سیاستهاي ارتباطی سازمان.تهیه و تنظیم آیین نامه هاي ارتباط با رسانه ها براساس سیاستهاي ارتباط رسانه اي سازمان. تهیه مقاله، گزارش، تحلیل و تفسیر از برنامه ها و سیاستهاي سازمان و ارسال به رسانه ها. هماهنگی انجام مصاحبه هاي در خواستی از سوي خبرنگاران و تهیه گزارشهاي خبري.

اسلاید 4: بررسی انتقادات و سئوالات مندرج در مطبوعات و انعکاس یافته در برنامه هاي صدا وسیما و ارسال آنها به مسئولان ذیربط و دریافت پاسخ براي انعکاس در رسانه ها.تهیه و تولید خبر. ترتیب دادن مصاحبه هاي اختصاصی – مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی با مسئولان سازمان و تهیه و توزیع اطلاعات تکمیلی با موضوع مورد مصاحبه بین خبرنگارانبرگزاري میزگردهاي رادیو و تلویزیونی با حضور کارشناسان و مسئولین سازمان. پوشش خبري و تصویري مراسم و برنامه هاي سازمان. رسانه و روابط عمومی

اسلاید 5: رسانه و روابط عمومیتهیه جوابیه، توضیح، اصلاحیه، تکذیبیه و تائیدیه براي مطبوعات و صدا و سیمابرگزاري سفرهاي مطبوعاتی واعزام خبرنگاران براي بازدید از طرحهاي شاخص تهیه متون ارتباطی و رسانه اي براي مصاحبه مسئولانتهیه وارسال زیرنویس هاي بیمه ای- درمانی ومقاله هاي تخصصی به مطبوعات وصدا وسیماارسال آگهی و رپرتاژ آگهی به مطبوعات،صدا و سیمابرگزاري جلسات ادواري با تهیه کنندگان و برنامه سازان صدا وسیماهماهنگی پخش تیزرهاي تبلیغاتی و آموزشی از صدا وسیماارتباط مستمر با شوراي سیاستگذاري سلامت صدا و سیما

اسلاید 6: تاریخچه پیدایش جعبه جادوبشر از دیرباز آرزو داشت علایم تصویری را منتقل کند و با همسایگان خود ارتباط برقرار کند.نخستین ارتباطات از طریق آتش و دود صورت گرفت، بعد از آن پیامها از طریق کبوتر و اسب، به اطراف ارسال میشد.

اسلاید 7: نخستین تلاشها برای ارسال آنی پیام، در قرن 17 توسط گالوانی، صورت گرفت و تصویر از طریق سیم انتقال یافت.در سال 1936 پخش نخستین برنامه های عمومی تلویزیون برای مردم آغاز شد.تاریخچه پیدایش جعبه جادو

اسلاید 8: جنگ جهانی دوم وجعبه جادو

اسلاید 9: تاریخچه جعبه جادو در ایراندر تیرماه 1337 ، سرمایه داری به نام ثابت پاسال، تلویزیون خصوصی ، راه اندازی کرد. در سال 1343، تلویزیون دولتی ایران، راه اندازی و تلویزیون ملی نام گرفت.در سال 1348، تلویزیون خصوصی و دولتی ادغام میشود

اسلاید 10: مقایسه جعبه جادوبا تئاتردر تئاتر، صحنه به گونه ای است که تماشاگر میتواند در هر لحظه تمام صحنه را زیر نظر داشته باشد، ولی در تلویزیون، کارگردان تصمیم میگیرد هر لحظه کدام صحنه را ببینید.مخاطبان تئاتر، دسته جمعی آنرا تماشا میکنند.در تئاتر، تماشاچی جزیی از برنامه است.در تئاتر، اغراق در حرکات یا گریم تند، بیشتر است.تئاتر، زنده اجرا میشود و اما تلویزیون در بسیاری موارد، برنامه را ضبط میکند.در تئاتر، تدوین وجود ندارد.در تئاتر، همه پیام باید از طریق بازیگر انتقال یابد.

اسلاید 11: مقایسه جعبه جادو و سینما تلویزیون، به فوریت پیام رسانی میکند.تلویزیون، برنامه زنده دارد.در سینما، مزیت انتخاب وجود دارد.

اسلاید 12: مقایسه جعبه جادو و رادیوتلویزیون، به دلیل استفاده از تصویر، تاثیرگذارتر است.مزیت رادیو، در دسترس بودن است.رادیو و تلویزیون، هر دو توان انتقال آنی پیام را دارند و جزیی از خانواده هستند.رادیو، رسانه گرم است.

اسلاید 13: قواعد جعبه جادوروند اطلاعات، یکسویه است.نظرسنجی و بازخورد در تلویزیون، بسیار موثر است.گاهی اوقات تلویزیون، ابهام آفرینی میکند.فوریت در انتقال پیام، از ویژگی های جعبه جادو است.

اسلاید 14: برنامه ساز جعبه جادو کیست؟هر فردی که بتواند یک ایده ارزشمند برای طرح در تلویزیون را به یک برنامه مطلوب تبدیل کند، برنامه ساز جعبه جادو است.چنین فردی واجد شرایط زیر است:اندیشه خلاقتوانایی در ارتباط با دیگراندانش مدیریتشناخت قوانیننگاه محققانه

اسلاید 15: برنامه ساز سلامت محورکیست؟سلامت و ابعاد آنرا کامل بشناسد.جامعه و فرهنگ آنرا به خوبی بشناسد.انتقادپذیر باشد.خلاق باشد.منابع تحقیقاتی را بشناسد.افتراق پزشکی و سلامت را بداند.با شیوه های ایده یابی آشنا باشد.به آنچه تولید میکند، اعتقاد داشته باشد.توانایی نگارش متون را داشته باشد.با فرایند تولید برنامه، آشنا باشد.

اسلاید 16: بازوهای برنامه سازان سلامت محوربرنامه سازان سلامت محور، باید دو بازو داشته باشند:1- بازوی شناخت قواعد ساخت برنامه2- بازوی اجرایی و مدیریتیبرای فراگرفتن دانش هر بازو، ابتدا باید از دستورالعمل ساخت برنامه آگاه بود.

اسلاید 17: دستور العمل ساخت برنامه1- تعیین ایده مناسب2- تعیین هدف3- تعیین محتوا4- تعیین ویژگی رسانه5- تعیین مخاطب6- تعیین نیازسنجی

اسلاید 18: تعیین ایده مناسبایده ها تحت تاثیر دو عاملند :1- قاعده کلی 2- مسائل داخلی جامعههرچند ایده، اولین گام در ساخت برنامه تلویزیونی است، اما تبدیل ایده به یک برنامه مطلوب تلویزیونی مهمتر است.

اسلاید 19: ویژگی ایده مناسب 1- نیاز مخاطب را پاسخ گوید.2- سرگرم کننده باشد.3- درباره رازها، به مخاطب اطلاعات بدهد.4- باعث خودشناسی مخاطب شود.5- نیازروحی روانی فرد را براورده کند.6-به مخاطب یاد بدهد چگونه با اعضا جامعه خود ارتباط موثر برقرار کند.فراموش نکنیم ایده ها تابع فرهنگ و ارزشها نیز هستند.

اسلاید 20: منابع کسب ایده1- تجارب شخصی و گوش دادن به حرف دیگران2- مطالعه و تحقیق3- دریافت شخصی از مسائل گذشته4- مسافرت5- ایده های مسئولان6- وقایع روزمره7- طوفان مغزی

اسلاید 21: تعیین هدفهدف، نوع تاثیر یا تغییر رفتاری است که انتظار میرود به واسطه برنامه در مخاطب ایجاد شود.

اسلاید 22: رویکردهای هدف1- ارشادی-تربیتی (این نوع پیامها به قصد تربیت جامعه در بلندمدت روی میدهد و بر مبنای ارزشها و اعتقادات استوار است.)2- اطلاعاتی-آموزشی (این نوع پیامها معلومات عمومی مخاطبان را افزایش میدهد.)3- سرگرمی-تفریحی (این نوع پیامها باعث انبساط خاطر میشود.)

اسلاید 23: هدفهای سلامت محور1- هدف،اطلاعاتی است، یعنی در این برنامه میخواهیم با استفاده از برنامه، اطلاعاتی به مخاطب بدهیم، به طور مثال اطلاع رسانی روز سلامت مردان یا معرفی مراکز بهداشتی2- هدف، بینشی است و تصمیم داریم نگرش افراد را تغییر دهیم، به طور مثال باورهای نادرست افراد3- هدف، رفتاری است، یعنی اینکه رفتار فرد تغییر کند، به طور مثال سیگار را ترک کند.

اسلاید 24: تعیین محتوای برنامه محتوای برنامه به منظور دستیابی به برنامه به کار میرود.محتوا همواره از طرف کارشناسان ارائه میشود.

اسلاید 25: شیوه ارائه پیامهر رسانه ای ویژگی خود را دارد، بنابراین تعیین مخاطب برنامه ضروری است.هر برنامه مخاطب خاص خود را دارد و برای تمام اقشار مناسب نیست.اگر برنامه ساز، مخاطب خود را مشخص نکند نمی تواند زبان ارتباط با او را بیابد.

اسلاید 26: ارزیابی دانش مخاطببرنامه ساز باید بداند دانش فعلی مخاطب چیست، به طور مثال اگر برای کودکان زیر 8 سال، برنامه ای سفارش می دهیم باید بدانیم واژگان این افراد محدود است و بلافاصله کانال عوض میشود. بنابراین بهره هوشی،سن،جنس،طبقه اجتماعی،زبان ولهجه مخاطب را ارزیابی کنیم.

اسلاید 27: انگیزه مخاطبابتدا از خودتان بپرسید انگیزه مخاطب برای تماشای برنامه چیست؟پاسخ این سوال یکی از موارد زیر است:1- سرگرمی2- اطلاع از جهان اطراف3- خودشناسی4- شناخت هنجارهای جامعه5- آشنایی با راههای ارتباط با دیگران6- تخلیه نیازهای روانی

اسلاید 28: معرفی کارشناسان سلامت محورکارشناسان سلامت محور، واجد شرایط زیر هستند:1- چهره مناسب2- بیان شیوا3- تطابق چهره با تخصص4- دانش سلامت 5- توانایی استفاده از دست وصورت برای انتقال پیام6- توانایی صحبت در برابر دوربین7- توانایی بیان برای عامه

اسلاید 29: انواع ساختارساختار همان قالب است که با توجه به محتوا برای کارآیی واثرگذاری پیام، در نظر گرفته میشود.عناصر تشکیل دهنده قالب برنامه عبارت است از:1- مدت 2- تعداد3- فرم ضبط

اسلاید 30: 6- مسابقه7- مستند8- سریال9- تله فیلم10- ترکیبی1- سخنرانی2- کلاس درس3- مصاحبه4- گزارش5- میزگردساختارهای رایج

اسلاید 31: چگونه طرح رسانه ای بنویسیمهر طرح، از قسمتهای زیر تشکیل شده است:1- عنوان2- مقدمه(اهمیت، ارائه آمار کوبنده)3- هدف(اطلاعاتی،بینشی،رفتاری)4- علت نیاز5- مخاطب6- شیوه اجرا(ملاحظات فنی،محتوای برنامه،ساختار برنامه)

اسلاید 32: انواع ساختارساختار برنامه های تلویزیونی،چهار دسته اند:1- نمایشی2- غیر نمایشی3- ترکیبی4- زنده

اسلاید 33: ساختار نمایشی تله تئاترتله فیلم سریالنمایشهای کوتاهعروسکینقاشی متحرک

اسلاید 34: ساختار غیرنمایشی خبرگفتگو محورمسابقه مستندکلیپآموزشی

اسلاید 35: ساختار ترکیبی این برنامه ها از دو ساختار متفاوت، ساخته شده اند. به طور مثال ترکیب نمایش و میزگرد

اسلاید 36: ساختار زندهتلویزیون با برنامه زنده، زنده است

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید