صفحه 1:
صفحه 2:
لت
آقای متمد (کبری
ار
صفحه 3:
در رد ترسیوی بدر سح
0 آشتانی کارکتان با تستگاه اجرانی مربوطه
آشنانی کاریکنان با معل خدمت.
-O آشنانی کاریکنان با شغل مورد تصدی
صفحه 4:
آشنانی کارکتان با
دستگاه اجرانی مربوطه
صفحه 5:
pee we
ry rr
*از سال :1909 مردم و بزرگان اصفهان مکرراً
از ۱ استان منجملة ۳۳۳ ) امير
خطه همانند شهرهای شیراز و مشید دارای
آموزشگاه عالی بهدار ی گردد , ojavl پس از
چندین سال تلاش ۰ در سال 965 مسوولین
وكَت نا تأسيس امون شكاه موافقت ۱۳
صفحه 6:
۴ و هت هشت نفر از پزشکان ( دکتر مرتضم تسه ماو
ابوتراب نفیسی » دکتر حسین قلی اوژند » دکتر جابری
ا ل ees ere زک
ایو القاسم بهرامی و دکتر عبدالباقی نواب ) بعنوان اولین
استادان آموزشكاه انتخاب شدند .
* درسهای نظری و عملی دانشجویان از کلاسهای دبيرستان
سعدی ( پشت میدان نقش جهان » آموزشگاه سوربه فعلی )
ys\e-ve) ۱
صفحه 7:
ا ۱
ابوتراب نفيسى + دكتر حسين قلى اوَزيند ٠ دكتر جابرزى
ل ee جلوه . دکتر احمد ا اا
ابوالقاسم بهرامى و دكتر عبدالباقى نواب ) بعنوان اولين
استادان آموزشكاه انتخات شدند :
" درسهاى نظرى و عملى دانشجويان از كلاسهاى دبيرستان
سعدی ( پشت میذان نقش جهان © اموز شكاه سورته فعلى )
0
صفحه 8:
" با توجه به كمبود جا ييشنهاد احداث دانشكاه در زمين هاى
در رل و
" اولين رئيس دانشكده يزشكى دكتر حكمى و سيس دكتر قلى
۳
و را
9 ۰ بیمارستان نیمه تمام دیکری که در اختیار
پر زر در(
neve Se واكذار كرديدَ كه با حدود يكضد تخت
شروح بكار نمود اين مركز در لن_زمان به بيمارستان
يكصد تختخوابى شهرت يافت و بعدها به ثريا » مصدق و
كاشانى تغيير نام يافت .
صفحه 9:
مراکز پزشکی و آموزشگاه های وابسته دانشگاه اصفهان در سال 901 شامل :
مراكز يزشكى كاشانى + خورشيد » فيض » امين و بيمارستان كودكان كتابى وابستته به
له در لا 7
ورحجدال-ت 03 تتعاقج كائو نكيل دو ادر جيد امس درهار ب أمور وده
ا ا ا i See
ley Sl ۱ ces ل ا 2 لل و
اسماعيل اكبرى تاسيس كرديد . روساى بعدى دانشكاه بة ترئيب دكتر ابراهيم
اسفنديارى.. دكتّر.حميدرضا جمشيدى..دكتر..عباس. رضايى و.هم.اكنون. دكتر. شاهين
othe lo
۱3 eee ee wee ree EE ea eee
(eis 1 رستی pene پرستاری و مامایی . بهداش
داراى حدود (000© نفر هيلت علمى + وة آمؤزشى و ©0 مركز اموزشى
ير iad cee ا
7 Ges a 1 ye
Jee ee es eae:
Se a ea ۱ ا eer ten:
1 eRe rch One ree
صفحه 10:
0- رسالت gal) 5 نار( و وظئف
اساسى دستگاه مربوطه
(Cree ad ee ears pre tees)
هر گاه این پرسش مطرح شود که سازمان برای پاسخ دادن به چه
نیازی به وجود آمده اسنت و خدمت گیرندگان و مشتریان اصلی
Be ee ا ل erp ecg egg Up meen] ا
per yerripe ey ا ا ا ا
تا
" بیان نتایج مورد انتظار با قید هزینه و زمان
تعريف وظايف
ee م ا cl
يكديكر براى فعليت بخشيدن به اهداف و انجام يك كار با توليد
۱ er eee)
صفحه 11:
صفحه 12:
اهداف و رسالت دستگاه در میطه بهداشت شامل :
۱ ازتفاء سعلج دما هد شتی
پیشگیری از بروز معلولیتهای جسمی و روائی
یش خدماتقابل ارنه در م کر بهداشتی
ae
0000 ا Nee eee
۵- توسعه عملیات بهذاشت محیط در روستاها
۶ستوسعه فعالیتهای,مربوط به تأمین آب آشامیدنی:سالم
۱ nt eee ee essai era
1
ها و تا سرا
صفحه 13:
رسالت و اهداف دستگاه در هیطه درمان :
۱۳ cee eres eee peor neal le)
ere eran ee rena تخصصى- و فوقتخصصى: ( به اين. منظور
و0011
۳- جلو گیری از مصرف.بی,روبه دارو (با کنترل داروخانه ها جهت دادن داروها و کنترل کار
re oe ITN STS eae Co es eet Cane Ce ۱
۲ گاهیهای لازم به آنها)
مر ارت سر
لد تس Fer) seen ee eae = enero Ete
و سر وا ور را کح رت
00
صفحه 14:
زاس ور رک هن رز
0 0ن tere ae Se i ee ey Se a) mee
تجهله بر ناته-عاى-موبوطه- آمو زشهاى”بهداشى-روستاربان” اسحتد
1- انطباق محتواى آموزشى با نيازهاى جامعه ( به طوريكه با بررسيهاى انجام شده
نيازهاى آموزشى تعيين و سيس اقدام شود)
ل ار
ieee ees Ome ee rete رل مس را
شهرستان)
صفحه 15:
وظایف اساسی دستگاه
۱ جرا و برناعه زبزی برای فعالیتهای مربوط به عدمات بهداشتی و دزعاتی
۲- تأمین بهداشت عمومی و ار تفای سطح آن از طریق اجرای برنامه های بهداشتی
برنامه ریزی در حصوص توزیع متناسب و عادلانه نیروی انسانی
ie Cen epee re on eee ۷
or) ۱
0 ل I I ee no el) a Loa
تأمين منابع مالى با بهره كبرى از اعتبارات عمومى . د رآمدها و مشاركت
اعين إرائه تتدمات بم علو لين ورسالمت دن ورافراد ب سر يرست
0 ا ا eUcenl > cle
le oy ساخت -۰
صفحه 16:
0
نم
3077110 09
صفحه 17:
۵ نظام ارتباطات سازمانی و اداری درونی و
بیرونی دستگاه
* تعریف ارتباط
و
مشترك از شخصى به شخص ديكر به صورتى كه كيرئده
و فرستنده درک مشترکی از مفهوم پیام داشته باشند ,
و ار(
دخالت دارند و یک فررایند.دو طرفه است .
لا اجزاء و عناصر ارتباط : منيع ارتباط ( دهنده بيام )- بيام -
كيرنده بيام
صفحه 18:
۳
الف) ارتباط از بالا به ۱
شامل دستورها ء مكالمات آمرانه تلفنى » ارتباطات كتبى و
خط و مشى هاى ابلاغی
َ 0
ب) ارتباط از يائين به بالا
از طریق مرئوسین به سوی سریرستان و مدیران بالادست
جريان مى يابد
صفحه 19:
نظام ارتباطى درونى دانشگاه
Gary ا ۱
مثال:
* ارتباط رئیس دانشگاه با هیلت رئیسه دانشگاه و هیأت امنای دانشگاه بصورت
خط فرمان و تصويب يّاره اى از آنِينَ نامه ها و ابلاغ بَه رَئِيسَ دانشكاه جهت
اجرا و گاها بصضورت مشاوره
۱
ot bis) » با روسای دانشکده ها و رسای مراکز آموزشی درمانی
و بيمارستانها و شبكه هاى بهداشت.و درمان بصورت ابلاغى
ا ا ل يم
* ارتباط معاونین دانشگاه با مراکز و واحدهای تابعه
* ارتباط واحدها و مراکز تابعه و اجرایی با همدیگر بصورت همکاری و متعامل
صفحه 20:
نظام ارتباطى بيرونى دانشگاه
aye 0 ل
0 siggy Lis),
* مراکز قضایی استان برای برخورد با مغایرت های بهداشتی و غذایی
۱ Pei En ON INL Oc a
آموزشى و يرّوهشى براى تحقق برحى از اقدامات فراكير و احتمالى در عرصة
های بهداشتی
و |
مشى-هاى. بهداشتى: و- در مانى
* ارتباط دانشگاه و واحدهای تابعه با سازمان انتقال خون ۰ هلال احمر ۰ سازمان
یستی » سازمان تأمین اجتماعی و خدمات بیمه درمانی
ارتباط دانشكاه و واحدهاى تابعه با نيروى انتظامى جهت رسيدكى به امور
ادك 20 دحت اه سا زر رو ورس جر | و
صفحه 21:
0 سازمانهای اقماری و وابسته وزارت
کح
5 ساآزماتهاى اقمارى_آن دسته سازماتهايى هستند كد در حاليكة إز يق
م ۱
کلی و ایسته به یک دستگاه معظم فرادست می باشند.یا در برخی
دا ۱( ۱ سر ema) I
ا ۱
". در.حيطه وزارت بهداشت ».درمان و آموزش يزشكى سازمانهايى
جون انتقال خون ٠ بيمه هاى درمان و اجتماعى » يزشكى قانونى و
بیمارستانها و مراکز بهداشتی وابسته به پاره ای موسسات و
سب رش ر بت بر نت در سر رد اد رحس
ل الل eee Cos 7
درمان وزارت یلا دانشگاه های علوم یز شکی می باشند .
صفحه 22:
اک را
Cee en em ie Bree ee eee)
ECS lee a ee er
در
CD ee eee eee ears
arene oy eer eee a= peas area
و.نوعدوستى.و..آموزه. هاى.دينى.». فر هنكى و..اخلاقى. زينت. داده
شود می نوان اررشهای محوری لن دستگاه یا سازمان دولتی و
ere etre ( ک
اوز ی هروه روص مس کم وا
ا Tee ۱
صفحه 23:
فرهنگ سازمانی
* ارزشهای غالب که به وسیله یک سازمان حمایت و اعلام
می شود .
* باورهای بنیادی که بین همه اعضاء مشترک است و به
كمك آنها كارها و امور روزمره سازمان انجام مى يذيرد .
" فرهنكى سازمانى شامل مؤلفه هايى جون اعتقادات »
ارزنشها و باورهاى جمعى شاغلين يك سازمان مى شود .
صفحه 24:
منشور اخلاقى سازمان
* منشور اخلاقی همان مرامنامه اخلاقی و سند اخلاقی با
همان بیانیه اخلاقی سازمان است که به صورتهای مختلف
Te) CLS.) ره
ارزشهاى انسانى و اخلاقى انتشارمى يابد .
صفحه 25:
بل را را
درمانی استان اصفهان و وزارت بهداشت » درمان و آموزش پزشکی
داشتن جامعه ای عاری از بیماری و رنجوری
ایجاد » حفظ و ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی و جهانی
ن مادران سالم و کودکان سالم
ae ee eee a ل
جلوگیری از کثرت جمعیت ناکارآمد و ...
دیایی و بهداشت و سلامت دهان و دندان
۴ شناخت و درمان بیماریهای واگیر و غیر واگیر
درمان اسان ٠» ارزان و سريع بيماريها
صفحه 26:
صفحه 27:
©/)-نقش و جايكاه واحد محل خدمت و وظائف
باید ابتدا نسبت به معرفی نقش و جایگاه سازمانی وا
محل خدمت خود که در زیر مجموعه سازمان یا دستگاه قرار گرفند
را را ار
اداری ۰ اجرانی نودن با ستادی بودن ۰ دز مرکر استتان تا
شهرستانی بودن محل استقرار واحد محل خدمت را بیان نمایند و
سیس نقش و تاثیر اداری اجتماعی واحد محل خدمت را که عبارت
ال( ان رل(
مورد اشاره قرار دهند .
در بخش دوم وظایف اساسی واحد محل خدمت که همان و ظایف
اصلى. دستكاه.مى باشد را.در. اندازه. كوجكتر يراى.واحد. محل
خدمت خود نام ببرند
* فراگیران با
صفحه 28:
©/ه فرايند ساختار درونى واحد و فرايندهاى
اساسى منجر به ارائه خدمت ( توليد محصول )
و
آرائه می نمایند تمام فرآیندها (اقدامات سلسله وار) ربا
رعایت تقدم و تأخر و قدم به قدم که نهایتاً منجر- به تولد
نهایی خدمت می شود و ارباب رجوع احساس رضایت و
دريافت ياسخ ادارى خود را دارد بتويسد
صفحه 29:
صفحه 30:
- ویزگیهای کاری حاکم بر واحد دی ریظ و
مشخصات همكاران متناظر با يست هاى سازمانى
= را در واحد یا یک دستگاه يايك وزارتخانه دولتى
تا اک پر روا تاه واحدهای دیگر کاملاً متفاوت
an) كه ENN pe كوكرك متسر لمك وماد ود
شركت ايران خودرو كه تحت يوشش وزارت صنايع است توليد و
ارائه بک خودرو استاندارد شده با قاا هاى جديد اهميت دارد
ولی در وزارت بهداشت و درمان درقسمت بهورزی داشتن مادران
ler) سالم.و.و.زيج حياتى و.نمودار سلامتى و رشد كودك
ال دارد .
* در بخش يايانى سوال» فراكيران بايد نسبت به معرفى همكاران
نزديك » مديران مسئول يا همكاران زيردست و ذكر يست هاى
سازمانى انها اقدام نمايد .
صفحه 31:
صفحه 32:
و ۷
۱
شغل مورد تصدى
(ope regres men reg pee’ cent eninge ogee bree gt ewer ay
۳ ۳
ت.را.وظايف.مى كوي
توانایی تاثیر گذاری و دستور دهی به دیگران با استفاده از مقام و :
موقعیت سازمانی
ا پاسخگویی در برابر اختیارات واگذار شده به فرد
ارركم ی
el eee كاك Shel ES
eC FOE ا ge) Sos eee len Speer nny ere
ea pry (ere era CI ee eee yg ۱7|
ياسخكويى. هاى.خود.در. قبال انجام.يا عدم انجام.». حسن انجام.كان.ييا ضعف.و
موارد سوء در اتجام کار را یاداور می گردند ا 0
رشع مكف اوكع و Byes) Seg ee
بر دازند
صفحه 33:
|
در رابطه با شغل مورد تصدی
پاسخگویی در انجام وظایف و مسئولیتها در هر رشته شغلی
coer re re ere eer ۱
در بخش دوم سوال انواع هماهنگی ها و همکاریهای مورد نیاز
See Vat Sen rere ee nee ae 1
و همكاران و مسئولين مترادف را بايد مورد اشاريه قرار داد
صفحه 34:
9 - شرایط احراز و مسیر ارتقاء شغلی در
ty) ا ۱
مسیر ارتقاء شغلی
(Spe AES ASS Mere el aR cA UM Sy AUT
از ابتدا تا انترراى عسمت نرب یک برنامه شخ و سرن.
پیش بینی می کنند ا 00
مسير ارتقاء شعلى و به طور طبيعى کر ره
5ك لدو 0 ف AIS AS
توسعه شغل بصورت عمودى و افقى ( غنى سازى و
افزایش اختیار ات ) و واگذار ی و ظایف ا 0
رل 0 راز ۱
صفحه 35:
69- روش ارزيابى علمكرد شغل مورد تصدى
51 آثار 3 OTE آن
و
عملکرد » توسعه فردی ۰ آموزش همکاران » کار با
رایانه » رعایت نظم و مقررات اداری » رفتار و برخورد با
همكاران ٠ رفتار و برخورد با مرئوسان ٠ رفتار و برخورد
با ارباب رجوع ٠» ادائه بيشنهادهاى سازنده ٠ اخذ تشويقات
و انجام امور ویژه ( تدریس » تألیف و ترجمه کتاب و مقاله
و.....) مورد. ارزيابى واقع مى.كردند...و در صورت. كسب
حد نصاب امتیازات ( (50 ) امکان برخورداری از
مزایای مربوطه در مقایسه امتیاز مکتسبه با امتیاز سایر
کار کنان بر خوردار می گردند .
صفحه 36:
3 COE ma tS CBOs Beles eee ie
0 Se em en ا
بارزترین مزایای طرح ارزشیابی کارکتان بود لیکن در
قانون فوق به حداکثر هفتاد درصد از کارمندان هر دستگاه
براساس رتبه بندى. نمرات. ارزشيابى كارمندان ». طبق
969 60( عملكرد كارمندان و با توجه به امتياز مكتسبه تا
امتيازات مربوطه به حقوق تابت وی در مقاطع سه ماهه
Pe eres pane)
صفحه 37:
درا تا را را ار رل
تحصیلی در یکی از فرمهای (6 گانه ارز شیایی مورد سنجش
فرار می گیرند که در زیر به عنوان فرمها و همچنین حیطه
Oren) ا ل د
فرم ارزشيابى مديران.: براى ارزشيابى رؤساى سازمان هاى
استاتى ؛ مديران كل ٠ فرمائدهان ٠ معاونين اين مديران و مشاغل
همتراز
فرم ارزشيابى سريرستان : براى ارزشيابى رؤساى اداره » قسمت ء
کر Spee
فرم ارزشیابی کارشناسان : برای ارزشیابی تمامی متصدیان مشاغل
كارشناسى و متصديان مشاغل كه شرايط احراز رشته شغلى Fs)
اقل مدرک تحصیلی لیسانس پیش بینی شده است . ( به استتنای
(Gene Sele eye ee
ترم ارزة ابر رل ,رات Fs SS ls
استفاده قرار مى كيرد . (فرمهاى “كانه ضميمه مى باشد)
صفحه 38:
صفحه 39:
صفحه 40:
S Ee ean a8) oie) ie) دا
وظائف
مهارت: تواتاتی انجام کار
مهارت های ارتباطی
=D كت
مهارت های عمومی
مهارتهاى تصميم كيرى
در ات
۱۳ ne eB rd
مهارتهای سرپرستی
مهارت های مدیریتی 7 اصلاح فرایند : مقابله با شرایط بحرانی + مهارت های
حل مساله و کاهش تعارض در محیط کار
مهارت مربوط به رايانه اى كردن امور شغلى
صفحه 41:
09 مهمترین نیاژهای آموزشی شغل مورد
تصدی
ا ۲
S [)-آموز شهاى عمومى
0 ged reed
ا ل لك
-آموزشهای شغلر
بهداشتی درمانی» به عنوان نمونه:دوره بهداشت مادران و
کودکان
the Dyas cu pee tig olde ay ¢ (Eas ype 3 gig) ct pine algal gal-Q
صفحه 42:
مو فق باشبد