مدیریت و رهبری

رئیس هیئت مدیره – Chairman of the Board

37-Chairman-of-the-Board

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “رئیس هیئت مدیره – Chairman of the Board”

رئیس هیئت مدیره – Chairman of the Board

اسلاید 1: رئیس هیئت مدیرهChairman of the BoardMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانرئیس هیئت مدیرهنوعابزارمراحل استفادهطراحی / اجراموضوعتغییرات و سازمانسطحسازمانیپیچیدگیکم

اسلاید 3: رئیس هیئت مدیره، ارشد ترین مدیر در میان اعضای هیئت مدیره شرکت‌های سهامی می‌باشد، که اغلب با رأی گیری از میان اعضای هیئت مدیره انتخاب می‌شود. پس از آنکه اعضای هیئت مدیره یک شرکت سهامی در مجمع عمومی انتخاب شدند، در اولین جلسه هیئت مدیره، باید یک نفر را از بین خود به‌عنوان رئیس و یک نفر را به‌عنوان نایب رئیس انتخاب نمایند و اگر به دلایلی رئیس هیئت مدیره نتواند وظایف خود را به‌طور موقت انجام دهد، نایب رئیس وظایف او را انجام خواهد داد. رئیس هیئت مدیره در وهله اول خود یکی از اعضای هیئت مدیره است، که هم پای آنان دارای وظایف خاص هیئت مدیره می‌باشد، که در اساسنامه شرکت سهامی قید شده است. از وظایفی که برعهده رئیس هیئت مدیره است، می‌توان به: اداره جلسات هیئت مدیره و تنظیم صورتجلسه، دعوت صاحبان سهام به مجمع عمومی سالانه شرکت (برای تصویب عملیات سال مالی قبل و ارائه و تصویب ترازنامه و صورت سود و زیان)، تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده (در صورت از بین رفتن نصف سرمایه شرکت) و ریاست مجامع عمومی شرکت، اشاره نمود. به ‌موجب قانون تجارت، مدیرعامل یک شرکت سهامی، نمی‌تواند بطور هم‌زمان رئیس هیئت مدیره همان شرکت نیز باشد، اما در صورتی‌که سه چهارم اعضایی که در مجمع عمومی شرکت حضور دارند، با این امر موافق باشند، مدیرعامل می‌تواند همزمان ریاست هیئت مدیره را برای یک دوره زمانی مشخص، برعهده بگیرد. سیستم حاکمیت شرکتی و مدیر عامل 1- سیستم تک لایه اجباری : در کشورهای با ساختار هیئت مدیره یک لایه (ایالات متحده، بریتانیا، ایرلند، کانادا، اسپانیا، ژاپن) مدیر ارشد اجرایی به طور معمول نیز دارای موقعیت از رئیس هیئت مدیره. وی سپس ریاست (ترکیبی) هیئت مدیره را نیز دارد. 2- سیستم دو لایه اجباری : در صورت یک ساختار هیئت مدیره دو لایه (آلمان، اتریش) دو هیئت وجود دارد: هیئت مدیره و هیئت نظارت. در این سیستم حاکمیت شرکتی، مدیر عامل شرکت تنها رئیس هیئت مدیره است، اما نه از هیئت نظارت. یک بخش رسمی از قدرت وجود دارد. ایتالیا و پرتغال نیاز به یک هیئت حسابرسان جهت جدا کردن ازهیئت مدیره دارند. 3- انتخابی: در بسیاری از کشورهای دیگر (فرانسه، بلژیک، هلند، لوکزامبورگ، یونان، ایتالیا، دانمارک، فنلاند، اسلوونی، بلغارستان، مجارستان) یک انتخاب برای ساختار هیئت مدیره یک یا دو لایه وجود دارد. قدرت و اختیارات رییس هیئت مدیره به موارد ذیل بستگی دارد : •شخصیت و نفوذ رئیس و مدیر عامل شرکت • فرهنگ جلسات هیئت مدیره.•ترکیب هیئت مدیره. •سطح مشارکت هیئت در انتخاب مدیر عامل و دیگر مدیران ارشد. •توانایی هیئت مدیره به شکل دهی، نظارت و / یا کنترل اجرای استراتژی.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبط مدیر ارشد اجرایی Chief Executive Officerحاکمیت شرکتی Corporate Governanceمزایاداشتن قدرت و نفوذ برای اعضای درون سازمان، هیئت مدیره و مدیرعاملکاربردهاایجاد نظم در هیئت مدیره سازمان هامعایب

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان