کسب و کار برنامه‌ریزی

تحلیل مقایسات زوجی Paired Comparison Analysis

Paired-Comparison-Analysis

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تحلیل مقایسات زوجی Paired Comparison Analysis”

تحلیل مقایسات زوجی Paired Comparison Analysis

اسلاید 1: تحلیل مقایسات زوجیPaired Comparison Analysis

اسلاید 2: عنوانتحلیل مقایسات زوجینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتصمیم گیری و حل مساله / استراتژیسطحفردی / گروهی / سازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: ارزیابی اهمیت نسبی گزینه‌های مختلفاین تکنیک، رویکردی برای ارزیابی اهمیت نسبی گزینههای مختلف در مقایسه با یکدیگر است. کاربرد این ابزار به‌ویژه در موقعیتهایی که داده های عینی وجود ندارد، اهمیت مییابد. علاوه بر این، تحلیل مقایسات زوجی، در مواقعی که برای استفاده از منابع، درخواستهای متناقضی وجود دارد، اقدام به اولویت‌بندی درخواستها میکند. مزیت دیگر این سهولت انجام مقایسات میان ساده‌ترین گزینه های ممکن است. برای نمونه؛ مقایسه میان تصمیم برای سرمایه‌گذاری در بازار یا راه‌اندازی یک سیستم فناوری اطلاعات. معمولا در هنگام تصمیم گیری هایی که در آن ناچار به مقایسه گزینه‌های کاملا متفاوت باشید به مراتب از تصمیم گیریهایی که در آن ها، همه گزینه ها از یک جنس می‌باشند، دشوارتر است.نحوه استفاده از ابزاربرای استفاده از این ابزار، الگوی استاندارد زیر را مورد استفاده قرار دهید. با استفاده از این جدول، به راحتی میتوانید هر گزینه را با گزینه دیگر مورد مقایسه قرار دهید. برای انجام مقایسه میان هر دو گزینه، باید از خودتان بپرسید کدام‌یک از این دو گزینه از اهمیت بیشتری برخوردار است و سپس برای نشان دادن اهمیت بیشتر یک گزینه، امتیازی مناسب به آن اختصاص دهید.گام‌های لازم1-گزینه‌هایی را که خواهان مقایسه آنها هستید، یادداشت کنید.2-هر یک از گزینه‌ها را یک‌بار در ردیف و یک‌بار در ستون جدول فوق وارد نمایید.3-یادتان باشد خانه‌ای که مربوط به مقایسه یک گزینه با خودش می‌باشد، با رنگ تیره پر شده است. این بدان معنا است که هیچ گزینه ای با خودش مقایسه نخواهد شد.4-خانه هایی که مقایسه آنها به لحاظ خاصیت جدول، دوبار انجام میشود، یکی از خانه های متناظر آن با رنگ تیره پر شده است.5-در خانه های باقی‌مانده، مقایسه میان گزینه های ردیف و گزینه های ستون، به صورت یک به یک انجام می شود. در انجام مقایسه میان دو گزینه، گزینه با اهمیت بیش‌تر را تعیین کرده و در خانه مربوطه عددی از 0 (تفاوتی ندارند) تا 3 (بسیار متفاوتند) وارد کنید.6-در نهایت امتیاز هر گزینه را جمع کرده و آن را در جدول دوم وارد نمایید. امتیاز هر گزینه میتواند درصدی از جمع امتیازات نیز باشد.

اسلاید 4: نمونه کاربردیکارآفرینی را فرض کنید که هدفش توسعه کسب‌و‌کار است. با وجود داشتن منابع محدود، گزینه¬های زیر را برای دستیابی به این هدف پیش‌رو دارد:1-گسترش کسب‌و‌کار به بازارهای خارج از کشور2-گسترش کسب‌و‌کار در بازارهای داخلی3-بهبود خدمات به مشتریان4-بهبود کیفیتوی در ابتدا جدول مقایسات زوجی را با درنظر گرفتن گزینه‌های فوق ترسیم کرد.سپس با انجام مقایسات، شماره گزینه با اهمیت بیش‌تر همراه با امتیازی که از نظر تفاوت به آنها تخصیص داده میشود را در جدول وارد میکند. سپس همه امتیازات جمع شده و به صورت درصدی از امتیاز کل بیان میشود:•گزینه 1 = 3 امتیاز معادل 37.5 %•گزینه 2 = 1 امتیاز معادل 12.5 %•گزینه 3 = 4 امتیاز معادل 50 %•گزینه 4 = 0 امتیازمطابق با جدول امتیازات، گزینه بهبود خدمات به مشتریان(گزینه 3) از الویت بالایی برخوردار بوده و پس از آن گزینه گسترش کسب‌و‌کار در بازار خارجی(گزینه 1) در الویت قرار میگیرد. کیفیت نیز الویت ندارد و علت آن میتواند وضعیت مطلوب کنونی باشد.نکات کلیدیتحلیل مقایسات زوجی، ابزاری مفید برای وزن‌دهی به اهمیت نسبی گزینه های مختلف است. در شرایطی که اولویتها مشخص نبوده و یا بحث رقابت از اهمیت بالایی برخوردار است، استفاده از این ابزار بسیار کاربردی خواهد بود. این ابزار با طراحی چهارچوبی برای مقایسه گزینه های مختلف و تعیین اهمیت آنها نسبت به یکدیگر، کمک بسزایی به شرکتها میکند. 

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطوزندهی اهمیت Importance Weightingتجزیه و تحلیل شبکه ای Grid Analysisتکنیک PMI PMI تحلیل پارتو Pareto Analysisمزایاتحلیل مقایسات زوجی، ابزاری مفید برای وزن‌دهی به اهمیت نسبی گزینه های مختلف است. در شرایطی که اولویت‌ها مشخص نبوده و یا بحث رقابت از اهمیت بالایی برخوردار است، استفاده از این ابزار بسیار کاربردی خواهد بود. این ابزار با طراحی چهارچوبی برای مقایسه گزینه های مختلف و تعیین اهمیت آنها نسبت به یکدیگر، کمک بسزایی به شرکت ها می کند.مزیت دیگر این سهولت انجام مقایسات میان ساده‌ترین گزینه های ممکن است. برای نمونه؛ مقایسه میان تصمیم برای سرمایه‌گذاری در بازار یا راه‌اندازی یک سیستم فناوری اطلاعات. معمولا در هنگام تصمیم گیری هایی که در آن ناچار به مقایسه گزینه‌های کاملا متفاوت باشید به مراتب از تصمیم گیری هایی که در آن ها، همه گزینه ها از یک جنس می‌باشند، دشوارتر است.کاربردهاکاربرد این ابزار به‌ویژه در موقعیت هایی که داده های عینی وجود ندارد، اهمیت می یابد. علاوه بر این، تحلیل مقایسات زوجی، در مواقعی که برای استفاده از منابع، درخواست های متناقضی وجود دارد، اقدام به اولویت‌بندی درخواست ها می کند.معایب

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان