سایر آموزش

راهنمای پرداخت و مسایل شهریه دانشگاه پیام نور

rahnamaye-shahrie-daneshgah-payame-noor

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “راهنمای پرداخت و مسایل شهریه دانشگاه پیام نور”

راهنمای پرداخت و مسایل شهریه دانشگاه پیام نور

اسلاید 1: راهنمای پرداخت و مسائل شهریهدانشجویان دانشگاه پیام نور ویرایش جدید – بهمن 1398

اسلاید 2: بنام خداوند بخشنده مهربانتهیه کننده : بهنام موفقیعامل مالی دانشگاه پیام نور مرکز میاندوآب

اسلاید 3: بخش اول :شهریه یا بدهی شهریه من چقدر است و چگونه آن را واریز کنم ؟

اسلاید 4: قبل از پرداختن به این مورد : دانشجویانی که امکانات سایت و منو ها بدلیل بدهکاری برایشان بسته شده بایستی بدانند این امکان برایشان باز است تا از میزان بدهی خود مطلع شده و می توانند مبلغ و شناسه ها و شماره حساب را از سایت اخذ کنند یا شهریه خود را الکترونیکی واریز نمایند.برای دیدن میزان شهریه یا بدهی دو روش وجود دارد :روش اول : از منوی آموزش ، منوی شهریه و سپس پرداخت های الکترونیکی دانشجو را انتخاب کنید

اسلاید 5: در صفحه باز شده می توانید میزان شهریه پرداخت شده خود را برای ترم فعلی و نیز بدهی شهریه باقیمانده خود را مشاهده فرمایید در باکس وضعیت مبلغ بدهی شما بابت شهریه نمایش داده می شود . وجود عبارت بدهکار در سمت چپ مبلغ نشاندهنده بدهکار بودن شماست . در جدول پایین مشخصات پرداختی قبلی شما نشان داده می شود.برای بررسی دقیق تر روش دوم را ملاحظه فرمایید

اسلاید 6: برای اینکار وارد سیستم گلستان شده و از منوی آموزش قسمت اطلاعات جامع دانشجو را انتخاب کنید روش دوم :لیست ترمهایی که تا بحال گذرانده اید را می توانید مشاهده فرمایید به آخرین ترم ثبت شده بروید و عبارت دارد را در آخرین ترم در ستون شهریه آخرین ستون در سمت چپ جدول که برنگ قرمز ثبت شده را انتخاب نمایید :

اسلاید 7: جدول خلاصه وضعیت شهریه آن ترم بشکل ذیل برایتان نمایش داده خواهد شدبه مبلغی که در قسمت ستون وضعیت نهایی آخرین ستون سمت چپ جدول و در ردیف کل قید شده توجه فرمایید:مبلغی که در اینجا نمایش داده می شود اگر در این قسمت عبارت بس (مخفف بستانکار) قید شده باشد به اندازه آن مبلغ بستانکاری دارید یعنی دانشگاه به شما بدهکار است و اگر عبارت بد ( مخفف بدهکار) قید شده باشد بدهکاری به دانشگاه دارید و بایستی بدهیتان را پرداخت نمایید .اما در صورت داشتن بستانکاری مبلغ بستانکاری چه می شود ؟ این بستانکاری در ترم بعد که انتخاب واحد می کنید از بدهی شهریه ترمتان کسر شده و باقیمانده شهریه را بدهکار/ بستانکار خواهید بود .

اسلاید 8: برای مثال اگر شما مبلغ 303000ریال بستانکاری داشته باشید و شهریه ترم آینده تان مبلغ 6450000 ریال شود بستانکاری تان از بدهی شهریه کسر شده مابقی مبلغ شهریه نشان داده خواهد شد :6147000=303000-6450000توجه مهم : سایت گلستان خود این محاسبه را انجام داده و بصورت اتوماتیک مبلغ بستانکاریتان را از شهریه ترم بعد کسر و مابقی را در گزارشات نمایش میدهد بنابراین شما مبلغ قید شده در گزارشات را ملاک پرداخت قرار داده و از کم و زیاد کردن مبلغ خودداری نماییدو اما نحوه پرداخت بدهی و شهریه : به بخش بعدی ( دوم مراجعه فرمایید )

اسلاید 9: بخش دوم :نحوه پرداخت شهریه

اسلاید 10: روشهای گوناگونی برای پرداخت شهریه یا بدهی شهریه وجود دارد ، می توانید بطرق ذیل واریز نمایید :1 – بصورت الکترونیکی از داخل سایت گلستان 2 – توسط دستگاههای پوز موجود در امور مالی مراکز 3 – توسط خودپرداز یا کیوسک بانک صادرات 4 – مراجعه حضوری به بانک صادرات و پرداخت با فیش بانکیدر ادامه این روشها را شرح میدهیم بانک عامل دریافت شهریه بانک صادرات است ( تمامی شعبات در سراسر کشور )

اسلاید 11: ساده ترین وسریع ترین روش هم از نظر نحوه پرداخت و هم از نظر ثبت اطلاعات واریزی در سیستم گلستان است ولی باید پاره ای ملاحظات را برای پرداخت در نظر داشته باشید در نظر داشته باشید پرداخت با این روش مستلزم وارد کردن شماره 16 رقمی کارت بانکی و همچنین رمز یکبار مصرف ) رمز پویا ( و نیز کد CVV2 و تاریخ اعتبار کارت بانکی است . بنابراین چنانچه رمز پویا در دسترس نداشته باشید یا تاریخ اعتبار کارت بانکی منقضی شده باشد قادر به پرداخت نخواهید بود. این روش در حقیقت همان روش خرید های اینترنتی است .توجه : 1- به هنگام پرداخت با این روش ملاحظات امنیتی مربوط به خرید های اینترنتی را در نظر بگیرید 2 – رمز پویا و CVV2 و سایر اطلاعاتتان را در اختیار اشخاص غیر قرار ندهید.3- به هنگام وارد کردن اطلاعات بالاخص رمز پویا و CVV2 از صفحه کلید مجازی استفاده نمایید1 – بصورت الکترونیکی از داخل سایت گلستان

اسلاید 12: قبل از اقدام به پرداخت ، ملاحظات ذیل را در نظر بگیرید :

اسلاید 13: نحوه پرداخت بصورت الکترونیکی :بعد از انتخاب واحد منوی پرداخت الکترونیکی در پایین صفحه را انتخاب فرمایید :صفحه بعدی باز می شود روی عبارت پرداخت در سایت بانک کلیک کنید :

اسلاید 14: به درگاه الکترونیکی پرداخت بانک سامان هدایت می شوید فیلد های مربوطه را پر فرماییدمجددا تاکید می شود کلیه نکات امنیتی مربوط به پرداخت های اینترنتی را در این قسمت رعایت فرماییدپس از اطمینان از صحت مطالب وارد شده روی پرداخت کلیک نمایید

اسلاید 15: به صفحه ذیل هدایت خواهید شد : به عبارت دریافت از کارت شما با موفقیت انجام شد توجه فرمایید . سپس روی عبارت تکمیل خرید و انتقال به سایت پذیرنده کلیک نمایید. چنانچه پرداخت موفقیت آمیز نباشد سیستم خطا صادر خواهد کرد . با توجه به متن پیام مشکل را رفع نموده مجددا مراحل را انجام دهید.

اسلاید 16: اکنون در این قسمت می توانید نتیجه نهایی کار را مشاهده فرمایید : در صفحه ای که باز می شود مطابق تصویر روبرو گزینه بازگشت به سیستم گلستان را انتخاب فرمایید :

اسلاید 17: 2 – توسط دستگاههای پوز موجود در امور مالی مراکز در اغلب مراکز و واحد های دانشگاه دستگاه پـوز (pos) برای پرداخت شهریه تدارک دیده شده است . از راهنمایی های امور مالی مرکزتان برای پرداخت شهریه با این روش بهره مند شوید این روش مستلزم این است که قبلا شناسه قبض و شناسه پرداخت برای مورد واریزی خود اخذ کرده باشید .برای دانستن در مورد شناسه قبض و شناسه پرداخت و نحوه ایجاد آنها به بخش سوم رجوع کنید.با توجه به نوع کاغذ رسید پوز ، اطلاعات پس از مدتی محو می گیردند . از رسید پوز کپی بگیرید و به همراه پرینت شناسه ها در جای مناسبی نگهداری کنید

اسلاید 18: 3 – توسط خودپرداز یا کیوسک بانک صادرات می توانید شهریه خود را با خودپرداز های بانک صادرات (ATM) یا کیوسک بانک پرداخت نمایید . از خودپردازهای سایر بانکها به هیچ وجه استفاده نگردد. از کارتهای تمامی بانکها و موسسات بشرط عضو شتاب بودن می توان برای پرداخت شهریه استفاده کرد.با توجه به نوع کاغذ رسید خودپرداز ، اطلاعات پس از مدتی محو می گیردند . از رسید کپی بگیرید و به همراه پرینت شناسه ها در جای مناسبی نگهداری کنید همانند روش پرداخت با پوز ، این روش نیز مستلزم این است که قبلا شناسه قبض و شناسه پرداخت برای مورد واریزی خود اخذ کرده باشید .برای دانستن در مورد شناسه قبض و شناسه پرداخت به بخش سوم رجوع کنید.

اسلاید 19: برای پرداخت با خودپرداز و یا کیوسک بانک کارت بانکی خود را خود ( کارت تمامی بانکها و موسسات مورد قبول است به شرطی که عضو شبکه شتاب باشند ) وارد دستگاه متعلق به بانک صادرات کنید و رمز عبور کارت را وارد نمایید سپس با استفاده از منو های ذیل به ترتیب به قسمت پرداخت شهریه وارد شوید :( توجه داشته باشید شاید این منو ها در دستگاههای متفاوت فرق داشته باشد )منوی خدمات پرداخت و انواع قبوض منوی خدمات دانشگاهی منوی خدمات دانشگاه پیام نور را انتخاب کنید سپس صفحه ای باز می شود که می توانید پرداخت با استفاده از بارکد یا با شناسه را انتخاب نمایید . در هر دو گزارش 163 و 264 هم شناسه ها وجود دارند و هم نوار بارکد، از هر دو روش می توانید برای پرداخت استفاده نمایید : در روش دستی باید خود شناسه قبض و شناسه پرداخت را از طریق صفحه کلید وارد کنید . اگر منوی بارکد را انتخاب نمایید لیزر خودپرداز فعال می شود . بارکد گزارشتان را طوری در نزدیکی دستگاه قرار دهید که قابل خواندن توسط لیزر باشد . بعد از خواندن اطلاعات پرداخت در نمایشگر ظاهر می شود پس از کنترل عملیات پرداخت را نهایی نمایید.

اسلاید 20: 4 – مراجعه حضوری به بانک صادرات و پرداخت با فیش بانکی می توانید به بانک صادرات (تمامی شعبات و در سراسر کشور ) مراجعه فرمایید و با استفاده از پرداخت نقدی و با تکمیل نمودن فیش بانکی و یا کشیدن کارت بانکی بانک صادرات در داخل بانک ، شهریه خود را پرداخت نمایید این روش علاوه بر نیاز داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت ، به داشتن شماره حساب نیز نیاز دارد . برای آشنایی با شناسه قبض و شناسه پرداخت و نحوه ایجاد آنها به بخش سوم مراجعه فرمایید. توجه مهم : پس از پرداخت ، بلافاصله موارد قید شده در بخش چهارم را ملاحظه فرمایید و فیش پرداختی خود را کنترل فرمایید.

اسلاید 21: 1 - اطلاعات گزارش 163 هر دانشجو مخصوص آن دانشجو میباشد و شماره سریال و سایراطلاعات نبایستی توسط دانشجوی دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.توجه داشته باشید :2 - شماره حساب قید شده در گزارش 163 شماره حساب سپهر است و مبالغ از کلیه شعب بانک صادرات در سراسر کشور قابل پرداخت می باشد.3 - در مواقعی مشاهده شده دانشجو فیش بانکی را نوشته و شماره حساب یا شماره سریال را صحیح درج نکرده که در این صورت وجه واریزی به حساب شخص دیگری منظور خواهد شد .4- پس از تکمیل فیش بانکی ، یکبار دیگر شناسه ها و شماره حساب را دقیقا کنترل فرمایید تا صحیح قید کرده باشید.5- مبلغ واریزی بر خلاف روش پرداخت الکترونیکی با تاخیر چند ساعته یا چند روزه ( با توجه به روش پرداخت ) در سیستم گلستان بصورت اتوماتیک ثبت خواهد شد این مدت ممکن است با توجه به وجود روزهای تعطیل یا سایر موارد مانند ترافیک زیاد سایت گلستان در ایام ثبت نام زیاد شود .

اسلاید 22: شهریه متغیر خود را بمنظور دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات پایان ترم و مشاهده نمرات میان ترم و پایان ترم تا شروع امتحانات واریز نمایید و آنرا به آخر ترم موکول نکنید .چنانچه پرداخت شهریه به آخر ترم موکول شود با باز شدن سر ترم در ترم جدید و اضافه شدن شهریه ثابت موجب انباشت شهریه خواهد شد و تا تمام آن را پرداخت نکنید قادر به انتخاب واحد نخواهید بود .ملاحظات مهم در بحث پرداخت شهریه :

اسلاید 23: بخش سوم :آشنایی با شناسه قبض و شناسه پرداخت نحوه ایجاد کردن آنها

اسلاید 24: شناسه قبض و شناسه پرداخت در حقیقت کدهایی هستند که اطلاعات واریز شهریه را با خود دارنداین کد ها در ارتباط بین سیستم های بانک و دانشگاه بکار میروند و در بر گیرنده اطلاعات واریز شهریه دانشجوی واریز کننده هستندنه رقم آخر شناسه قبض را شماره دانشجویی دانشجو تشکیل می دهد پس برای هر دانشجو منحصر بفرد است توجه مهم : هر واریزی بخصوص شناسه قبض وشناسه پرداخت مخصوص خود را دارد حتی اگر با فاصله زمانی کمی وجه واریز می کنید بایستی برای هر مورد واریزی این شناسه ها را دریافت نمایید.از اطلاعات سایر اشخاص استفاده ننمایید از شناسه قبض و پرداخت سایر دانشجویان تحت هیچ شرایطی استفاده نکنید

اسلاید 25: برای پرداخت شهریه به غیراز استفاده از روش الکترونیکی یعنی سه روش اشاره شده در بخش دوم شما به شناسه قبض و شناسه پرداخت نیاز خواهید داشت چگونه شناسه قبض و شناسه پرداخت برای واریز شهریه ایجاد کنیم؟ با تهیه گزارش 163 و 264 شما می توانید برای پرداخت های خود شناسه قبض و شناسه پرداخت ایجاد کنید .موارد استفاده از گزارش های 163 و 264 :گزارش 163 برای کل بدهی دانشجو تولید شناسه قبض و شناسه پرداخت می کند . مبلغی که در این گزارش دیده می شود شامل کل بدهی دانشجو است . توجه داشته باشید بعد از امتحانات و شروع انتخاب واحد ترم جدید ، شهریه ثابت ترم جدید نیز به بدهی قبلی دانشجو اضافه می گرددو بایستی پرداخت گردد.گزارش 264 برای تولید شناسه قبض و شناسه پرداخت برای مبالغ دلخواه بکار می رود . بعدا با مورد استفاده این گزارش در بخش اشنا خواهیم شد

اسلاید 26: نحوه تهیه گزارش 163 :مطابق تصویر با مراجعه به این منو ها گزارش 163 را باز می کنیم :یا می توانیم در پایین صفحه با تایپ شماره گزارش در باکس شماره و دو بار فشار دادن کلید Enter وارد گزارش 163 شویم :

اسلاید 27: خروجی گزارش 163 به این صورت خواهد بود که شامل شناسه قبض ، شناسه پرداخت و مبلغ کل بدهی دانشجو و شماره حساب و همچنین بارکدی برای پرداخت شهریه توسط بارکد خوان خودپرداز بانک صادرات است :

اسلاید 28: پس از پرداخت شهریه چه باید بکنم ؟بخش چهارم :

اسلاید 29: پس از پرداخت شهریه موارد ذیل را کنترل نمایید که در رسید واریزی یا پرفراژ بانک ( در صورت پرداخت بصورت نقدی در بانک ) صحیح ثبت شده باشد : شماره حساب شناسه قبض و شناسه پرداخت مبلغ شهریـه نمونه فیش واریزی نقدی بانک

اسلاید 30: رسید و فیش واریزی را نزد خود نگهدارید . با توجه به قوانین فعلی نیازی به تحویل فیش به کارشناس رشته یا امور مالی مرکز نمی باشد.پس از مدتی ( چند ساعت پس از پرداخت الکترونیکی و چند روز پس از پرداخت با سایر روشها ) واریزی خود را در سایت گلستان کنترل فرمایید تا ثبت شده باشد در صورت عدم ثبت به امور مالی مراجعه فرمایید. اطلاعات پرداخت شما بعد از یک دوره زمانی در سایت گلستان ثبت می شود . این زمان با توجه به روشهای گوناگون پرداخت شهریه متغیر است.توجه مهم : حتما تا پایان دوره تحصیل و حتی پس از آن نیز فیش های واریزی را در جای مطمئن نگهدارید شاید در مواقع ضروری به آنها نیاز پیدا کنید.چنانچه توسط سایر اشخاص شهریه تان را پرداخت کردید از آنها رسید پرداخت اینترنتی یا قبض رسید پوز و خود پرداز را مطالبه کنید و چنانچه به هر دلیلی بصورت نقدی پرداخت کردید حتما رسید دریافت نمایید.قبل از پرداخت از میزان دقیق شهریه و یا بدهی خود اطلاع حاصل نموده و از پرداخت وجه اضافه به سایر اشخاص تحت عنوان افزایش شهریه یا بیمه جدا خودداری فرمایید. توجه داشته باشید وجوه بیمه عمرو حوادث دانشجویان و افزایش شهریه فقط در نیمسال اول به سایت اضافه شده و به میزان بدهی شهریه اضافه می شود پس چنانچه اشخاصی از شما مطالبه وجه بیشتری بابت افزایش شهریه یا اضافه شدن بیمه در نیمسال دوم کردند از پرداخت جدا خودداری فرمایید .در نیمسال دوم مبلغ شهریه هیچگونه افزایشی نخواهد داشت و نیز مبلغ بیمه ای نیز اعمال نمی گردد.

اسلاید 31: بخش پنجم : چرا بعضی منو ها غیر فعالند و بیشتر امکانات سایت برایم غیر فعال شده است ؟

اسلاید 32: امکانات سایت برایتان غیر فعال شده و نمی توانید انتخاب واحد نموده یا نمراتتان را مشاهده نمایید بعضی منو ها دیده نمی شوند و ...علت این است که بدهی قبلی دارید و آن را پرداخت نکرده اید یا تازه پرداخت کرده اید و بایستی صبر کنید تا اطلاعات واریزی ثبت شودالبته در این وضعیت می توانید پرداخت الکترونیکی نمایید، همچنین گزارش 163 ( تهیه شناسه قبض و شناسه پرداخت ) و گزارش 264 ( پرداخت قسطی ) برایتان فعال است و می توانید بوسیله آن از مبلغ بدهی با خبر شده و با استفاده از روشهای پرداخت شهریه پرداخت نمایید

اسلاید 33: برای پرداخت شهریه تا چه زمانی مهلت دارم ؟بخش ششم :

اسلاید 34: توجه فرمایید شهریه بایستی تا آخر ترم و قبل از شروع امتحانات دانشگاه پرداخت شود در غیر این صورت قادر به چاپ کارت ورود به آزمون و شرکت در امتحانات نخواهید بود . ضمنا با توجه به غیر فعال شدن بعضی منو ها برای دانشجویان بدهکار امکان مشاهده نمرات میان ترم و عملی و پایان ترم خود را نخواهید داشت . چنانچه پرداخت بدهی شهریه خود را تا زمان انتخاب واحد ترم جدید به تعویق بیاندازید ، سر ترم جدید باز خواهد شد و بدهی شهریه ثابت ترم جدید نیز به بدهی قبلی شما افزوده می شود . تا کل این بدهی را نپردازید سیستم اجازه انتخاب واحد به شما نخواهد داد و با این پیام مواجه خواهید شد :بنابراین قبل از اتمام ترم و شروع امتحانات بدهی شهریه را پرداخت کنید تا از انباشت شهریه در زمان انتخاب واحد ترم جدید جلوگیری کنید.

اسلاید 35: توجه 1 : از انباشت شهریه با توجه به مطلبی که گفته شد جلوگیری کنید توجه 2 : می توانید از امکان پرداخت شهریه در چند مرحله استفاده نمایید توجه 3 : می توانید از وام دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان یا سایر بانکهایی که دانشگاه با آنها تفاهم نامه مبادله کرده است استفاده نماییدتوجه 4 : با توجه به مقررات دانشگاه ، دریافت چک یا هر گونه تضمین پرداخت شهریه در آینده از دانشجو امکان پذیر نمی باشد .دیگر سخن اینکه :

اسلاید 36: بخش هفتم : شهریه یا بدهی خود را واریز کرده ام ولی در سایت ثبت نشده چه بایستی کرد ؟

اسلاید 37: دانشجویان محترم وجوه واریزی پس از یک مدت انتظار که از چند ثانیه و دقیقه در واریز الکترونیکی تا مدت یک الی چند روز در سایر روشها در سیستم گلستان ثبت می شود اگر اطلاعات واریز تان بلافاصله ثبت نشده بایستی مدتی را صبر نمایید تا ثبت شود البته بایستی توجه داشته باشید ایام تعطیل رسمی و زمانهایی که سایت ترافیک زیادی را متحمل می گردد را نیز باید بمدت ساعات انتظار اضافه نمود.توصیه می گردد هر گونه مدرک واریزی خود را حتما در جای مناسبی نگهداری نمایید

اسلاید 38: ولی چنانچه پس از سپری شدن چند روز اطلاعات واریزی شما در سیستم گلستان ثبت نشد بایستی به امور مالی مرکز یا واحد تان مراجعه نمایید کاربر مالی کنترل خواهد کرد که آیا فیشتان ثبت شده یا خیر و اگر ثبت نشده باشد می تواند از استان پی گیری نماید. ( در دست داشتن رسید واریزی برای تحویل به امور مالی ضروری است )توجه 1 : درمواردی پیش می آید که دانشجویان سریال خود را در فیش بانکی صحیح قید نمی کنند و بنابراین طبیعی است که این فیش در حساب دانشجو ثبت نمی شود حتی ممکن است با توجه به نادرست نوشته شدن سریال وجهی که پرداخته اید به حساب بدهکاری دانشجوی دیگری منظور شود !

اسلاید 39: برای احتراز از این امر سعی کنید قبل از ثبت نهایی واریزی مبلغ ، شناسه واریز و شناسه پرداخت و شماره حساب را دقیقا کنترل نمایید.توجه 2 : شماره سریال هر مورد واریزی فقط مختص آن واریزی است لذا از استفاده از سریال های قبلی تان که در ترم های قبلی و واریزی های قبلی از آن استفاده نموده اید جدا خودداری نمایید ضمنا از قید شماره سریال سایر دانشجویان و همکلاسیتان در فیشتان نیز خودداری نمایید زیرا در این صورت شهریه تان را به حساب او منظور خواهید کرد !

اسلاید 40: آیا می توانم شهریه خود را بصورت قسطی پرداخت کنم ؟بخش هشتم

اسلاید 41: نحوه واریز شهریه در چند نوبت : امکانات فعلی سایت گلستان این اجازه را به دانشجویان عزیز می دهد تا شهریه متغیر خود را در چند نوبت پرداخت نمایند .پرداخت چند نوبتی در هر زمان دلخواه و هر مبلغی که در توان دانشجو باشد !امکان این گونه پرداخت برای بدهی ترمهای قبلی و شهریه ثابت ترم جدید در زمان انتخاب واحد وجود ندارد . دانشجویان محترم در زمان انتخاب واحد ترم جدید بایستی بدهی ترم قبل و شهریه ثابت ترم جدید را واریز نمایند تا امکان انتخاب واحد در سیستم گلستان برایشان فراهم گردد. بعدا در طول ترم می توانند شهریه متغیر خود را در چند نوبت پرداخت نمایند .ضمنا توجه داشته باشید با پرداخت چند نوبتی شهریه منو های سیستم گلستان برای دانشجوی بدهکار فعال نمی شوند و برای فعال شدن بایستی تمامی شهریه را واریز نمود.

اسلاید 42: نحوه پرداخت شهریه متغیر در چند نوبت :روش اول : پرداخت الکترونیکی : به دو روش می توان شهریه متغیر را در چند نوبت واریز نمود :از منوی آموزش ، منوی شهریه و سپس پرداخت های الکترونیکی دانشجو را انتخاب کنید در صفحه باز شده ابتدا مبلغی را که می خواهید واریز نمایید در باکس مبلغ پرداختی وارد کرده سپس بانک عامل پرداخت را انتخاب نمایید تا به درگاه بانک متصل شوید

اسلاید 43: روش دوم : گزارش 264 : از منوی آموزش منوی گزارش های آموزشی ، شهریه ، پرداختها ، گزارش تولید شماره سریال پرداخت بانک را انتخاب کنیدپس از باز شدن گزارش ، شماره دانشجویی خود را وارد نمایید و سپس مبلغ دلخواه خود را وارد کرده و در آخر در پایین صفحه کلید مشاهده گزارش را انتخاب نمایید

اسلاید 44: بخش نهم آیا برای پرداخت شهریه می توانم از وام های دانشجویی و تسهیلات بانکی استفاده کنم ؟

اسلاید 45: این امکان برای دانشجویان محترم وجود دارد که از وام های صندوق رفاه دانشجویان ( وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ) و نیز تسهیلات دانشجویی بانکهای طرف قرارداد با دانشگاه پیام نور استفاده نمایند برای اطلاع از نحوه پرداخت وام توسط صندوق رفاه دانشجویان به امور فرهنگی مرکز ( رفاه دانشجویان ) مراجعه فرمایید . این وامها بصورت نقدی به دانشجو پرداخت نمی گردد بلکه در سیستم گلستان مانند پرداخت شهریه ثبت می شود برای اطلاع از بانکهای طرف قرارداد که با دانشگاه پیام نور تفاهم نامه امضا کرده اند به امور مالی مرکز و کانال اطلاع رسانی مرکز در فضای مجازی مراجعه فرمایید . سود این تسهیلات بسیار ناچیز است

اسلاید 46: بخش دهم : در مورد معافیت شهریه

اسلاید 47: در این قسمت معافیت شهریه ها را بررسی خواهیم کرد برابر مقررات موجود برخی دانشجویان مشمول معافیت شهریه می باشند که در مورد آنها بحث خواهیم کرد و قبل از آن بایستی این نکته را در نظر داشته باشیم که دانشگاه پیام نور به شیوه متمرکز اداره می شود و مراکز و واحد ها تابع آیین نامه ها و مقررات ـ بخشنامه ها و قوانین ابلاغی از سوی سازمان مرکزی هستند و نمی توانند دانشجویی را بدون مجوز مشمول معافیت و تخفیف کنند. بنابراین در نظر داشته باشید که رییس یا کاربر ارشد یا امور مالی مراکز و واحد ها نمی توانند دانشجویی را بدون مجوز یا مقررات مشمول معافیت شهریه بکنند.

اسلاید 48: معافیت شهریه شامل کدامیک از دانشجویان می شود ؟برابر مقررات فعلی دانشجویان ذیل مشمول معافیت می باشند :برابر تفاهم نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با دانشگاه پیام نور ، دانشجویان مشمول معافیت 100% ( شهریه رایگان ) مطابق با ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بشرح ذیل می باشند : از نیمسال دوم 96- 95 و به بعد : همسر و فرزندان شاهد جانبازان فرزندان جانبازان 25% و بالاتر آزادگـان همسر و فرزندان آزادگـان

اسلاید 49: این معافیت ها با شرایط ذیل اعمال می گردد : حداکثر ده ترم برای مقطع کارشناسی و 4 ترم برای مقطع کارشناسی ارشد ترم شامل معافیت می شوند ( ترمهای تابستانی محاسبه نمی گردند و همه ترمهای تابستانی معافیت شهریه دارند ) چنانچه دانشجو در یک ترم مشروط شود بایستی شهریه ترم بعد را خود پرداخت کند و مشمول معافیت نخواهد شد. برای ترم تابستان شهریه ترم تابستان ملاک می باشد . وجوه بیمه عمر و حوادث و نیز هزینه های فارغ التحصیلی مشمول معافیت شهریه نمی باشند. در طول ترم جلساتی با حضور مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران و مراکز و واحد ها در مورد شهریه و سایر موارد برگزار می گردد . از دانشجویان تحت پوشش بنیاد خواهشمند است با هماهنگی با نماینده بنیاد در دانشگاه در این جلسات شرکت فرمایند

اسلاید 50: دانشجویان مشمول معافیت برای برخورداری از معافیت چه بایستی بکنند ؟دانشجویان مشمول شهریه رایگان قید شده در 5 بند اول بایستی : مشخصات خود را در منوی مربوطه مطابق تصویر ذیل تکمیل کنند :در مورد دانشجویان ممتاز هر ترم و ورزشکارانی که در سطوح استان و کشور یا جهان دارای مقام می باشند ، مدارکشان توسط امور مالی اخذ و به استان ارسال می گردد تا طبق مقررات مشمول معافیت گردندتوجه : فعلا مقرراتی برای معافیت شهریه رزمندگان دفاع مقدس و نیز دارندگان کارت ایثارگری و همچنین برادر یا خواهر شهید وجود ندارد.

اسلاید 51: نحوه استرداد شهریه بخش یازدهم

اسلاید 52: چگونه می توانم مبلغ بستانکاریم را از دانشگاه دریافت کنم ؟در زمان تحصیل مبلغ بستانکاریتان ( بدهی دانشگاه به شما ) از شهریه ترم بعدی توسط سایت کسر خواهد شد و نیازی به استرداد شهریه نمی باشد.بنابراین بحث استرداد شهریه زمانی مطرح می گردد که فارغ التحصیل شده یا دانشجوی انصرافی باشید و هنوز بستانکاری داشته باشید برای اطلاع از آخرین آيين نامه اعاده وجوه واريزي به دانشگاه پيام نور و همچنین مدارک مورد نیاز برای استرداد شهریه می توانید به امور مالی مرکز خود مراجعه فرمایید .

اسلاید 53: بخش دوازدهم تکالیف دانشجو در زمان فارغ التحصیل شدن

اسلاید 54: دانشجویانی که فارغ التحصیل می گردند بایستی در زمان تسویه حساب با دانشگاه هیچگونه بدهی نداشته باشند و بنابراین قبل از مراجعه برای تسویه حساب باید اقدامات ذیل را انجام دهند :هر گونه بدهی خود را بابت شهریه بپردازندهزینه های فارغ التحصیلی را بپردازند . برای اطلاع از مبلغ و نحوه پرداخت این هزینه به امور مالی مرکز خود مراجعه فرماییدچنانچه قبلا معادلسازی واحد داشته اند و بهای واحد ها محاسبه و اعمال نشده ، جهت اعمال شهریه به امور مالی مرکز مراجعه فرمایند.چنانچه از کتابخانه مرکز کتاب امانت گرفته اند بایستی عودت فرمایند.چنانچه اموال و وسایلی از دانشگاه یا آزمایشگاه در تحویل دانشجو باشد بایستی به مسئول مربوطه عودت فرمایند.دانشجویان تحت پوشش بنیاد شهید بایستی برای بررسی وضعیت شهریه خود و تهیه نامه استعلام میزان تعهد بنیاد به امور مالی مراجعه فرمایند

اسلاید 55: آدرس کانال دانشگاه پیام نور مرکز میاندوآب در پیام رسان داخلی بله : @mpnubآخرین اطلاعیه ها و تغییرات در موارد مربوط به شهریه دانشجویان را در کانال ما مشاهده فرمایید :

اسلاید 56: پیشنهادات و انتقادات خود را در راستای تکمیل و بهبود این اثر با اینجانب در میان بگذارید :Email : movaffaghib@gmail.comMovaffaghiMovaffaghiMovaffaghiMovaffaghi

اسلاید 57: موفق باشید و سرافرازبهنام موفقیعامل مالی دانشگاه پیام نور مرکز میاندوآب

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان