ravaanshenaasi-moshaavere-va-rahnamaei

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روان شناسی مشاوره و راهنمایی”

روان شناسی مشاوره و راهنمایی

اسلاید 1: روان شناسی مشاوره و راهنماییدانشجو:

اسلاید 2: مقدمهانسان تنها موجودی است که با همنوعان خود به تبادل نظر می پردازد و برای شناخت و حل مشکلات خود از راهنمایی و مشورت دیگران بهره می گیرد. بنابراین راهنمایی و مشاوره در طول تاریخ بشر مطرح بوده است. با توسعه علوم انسانی و علوم رفتاری و آگاهی از لزوم ارائه علمی این خدمات به علم راهنمایی و مشاوره به عنوان شاخه ای از علوم و فناوری توجه شد ابتدا از راهنمایی و مشاوره برای کمک به انتخاب شغل و سپس برای یاری رساندن به دانش آموزان استفاده شد.

اسلاید 3:  بعدها از این علم در مراکز بهداشتی و درمانی به منظور کمک به رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته افراد و پیشگیری و درمان اختلالات عاطفی و رفتاری و بیماری های روانی بهره گرفتند.امروزه راهنمایی و مشاوره به صورت حرفه ای انجام گرفته و سعی دارد به افرادی که در تحول سازگاری، تصمیم گیری، روابط اجتماعی، ازدواج، مهارت های اجتماعی و شیوه زندگی مشکلاتی دارند یاری رساند.امروزه خدمات راهنمایی و مشاوره ای مورد استقبال مردم قرار گرفته و مراکز مشاوره های فراوانی برای ارائه این خدمات تأسیس شده است. دامنه فعالیت این مراکز هر روز گسترده تر و تخصصی تر می شود. کتابهای زیادی نیز در این خصوص چاپ و منتشر شده است.

اسلاید 4: تعریف راهنمایی شاید بعضی راهنمایی را اندرز دادن و پند و نصیحت کردن می دانند اما مفهوم راهنمایی علمی با مفهوم مصطلح آن در اذهان عموم متفاوت است. راهنمایی و مشاوره یکی از شاخه های علوم انسانی است و علم نمی تواند با اندرز دادن و نصیحت کردن یکسان تلقی شود. در آموزش و پرورش منظور از راهنمایی، راه نمودن و کمک به مراجع است تا بتواند نقاط ضعف و توانایی های خود را در تمامی جنبه ها از جمله هوشی، عقلانی اجتماعی و عاطفی خویش را شناخته و آنها را شکوفا سازد در ایجاد این شناخت راهنما نقش ارائه دهنده و تفهیم کننده اطلاعات را بر عهده دارد (کرنر، ۱۹۹4). بنابراین راهنمایی از روی اجبار و یا اکراه نیست بلکه با اختیار و قدرت انتخاب همراه است و نمی تواند با دستور دادن، تلقین کردن و یا حتی موعظه کردن مترادف تلقی شود.

اسلاید 5: تاکنون تعاریف متعددی برای راهنمایی ارائه شده است از جمله اینکه :راهنمایی کمک و یاری منظمی است به فرد و دریافتن استعدادها، کمبودهای شناخت خویشتن و حل مسائل است که از جمله آنها می تواند کمک به انتخاب رشته تحصیلی باشد (بور، لندی و دیگران، ۲۰۰۲).کد راهنمایی مجموعه فعالیت های منظم و سازمان یافته ای است که به منظور حداکثر استفاده از توانایی های بالقوه در طول زندگی بر روی فرد اعمال می شود / (گیبسون و ماریان، ترجمه ثنایی، ۱۳۸۱).- راهنمایی کوشش انسانی برای ایجاد حداکثر توافق ممکن بین خصوصیت فرد مورد راهنمایی و مقتضیات فعالیتی (تحصیلی و حرفه ای است که به آن مشغول خواهد شد) (احمدی، ۱۳۸۰).

اسلاید 6: اهداف راهنمایی و مشاوره اهداف راهنمایی و مشاوره با توجه به ویژگی ها و مسائل مراجعین متفاوت است. اما اهداف زیر را می توان از اهداف اصلی و مشترک این جلسات دانست:۱. یاری دادن: این هدف عمده ای است که در تمامی انواع راهنمایی و مشاوره مستقر است. از زمانی که زمینه بروز مشکل شناخته می شود راهنما (مشاور) سعی می کند از وقوع آن پیشگیری کرده و در صورت بروز مشکل به علاج اقدام کند. در این راستا به فرد کمک می شود تا خود با مشکل آشنا شود و با بینش و درایت تصمیمی منطقی اخذ کند و در نهایت به خودرهبری دست یابد. بنابراین در طی فرایند راهنمایی و مشاوره فرد یاری می شود تا به شناخت و حل مشکل خود نائل آید.

3,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید