مدیریت و رهبری

ساختار سازمانی مسطح Flat organizational structure

Flat-organizational-structure

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ساختار سازمانی مسطح Flat organizational structure”

ساختار سازمانی مسطح Flat organizational structure

اسلاید 1: ساختار سازمانی مسطحFlat organizational structure

اسلاید 2: عنوانساختار سازمانی مسطحنوعابزارمراحل استفادهطراحیموضوعمدیریت دانش و اطلاعاتسطحسازمانی پیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: برای هر سازمانی یک ساختار سازمانی مناسب لازم است که بدون آن انجام امور به درستی امکان ‌پذیر نمی‌باشد. اما هیچ ساختار سازمانی مشخصی وجود ندارد که بتواند مانع از وجود هرگونه هرج و مرج و بی‌نظمی باشد، لذا ساختارهای سازمانی گوناگونی توسعه یافته‌اند.این ساختار سازمانی نوعی ساختار منحصر به فرد در سازمان دادن به انجام امور و در نهایت تحقق اهداف سازمانی می‌باشد. طراحی این نوع ساختار به گونه‌ای است که حداقل فاصله میان مدیران و کارکنان بوجود آید، درست برخلاف ساختارهای سازمانی دیگر که چندین لایه فاصله طبقاتی میان مدیریت و کارکنان بوجود می‌آورند. این مشخصه از ساختار سازمانی مسطح به دنبال تحقق هدف مشارک فعالانه کارکنان در تصمیمات سازمانی می‌باشد که به دنبال چنین هدفی دستیابی به اهداف سازمان به طور کل نیز تسهیل می‌گردد.با وجود مدیران ارشد و سوپروایزرها و دیگر اشکال اختیارات سازمانی، باز هم لایه های طبقاتی کمی مابین آنها و کارکنان وجود دارد و لذا مفهوم رهبری در این ساختار به حداقل می‌رسد. چنین شرایطی به کارمندان اجازه می‌دهد که تا نسبت به مسئولیت های خود در تصمیمات سازمان و درآمدها، احساس برابری نمایند. این ساختار سازمانی خاص دارای شاخص ‌های سازمانی خاصی می‌باشد.سازمان های مسطحسازمان های مسطح در سلسله مراتب سازمانی خود از لایه های مدیریتی خیلی کم برخوردارند. بنابراین در این سازمان ها به جای آنکه به کارمندان یا کارگران اجازه داده شود از نردبان سازمان بالا روند و به جایگاه های سازمانی بالاتر برسند، سعی می شود به آنها قدرت بیشتری در همان جایگاه فعلیشان داده شود.دو نوع سازمان مسطح وجود دارد:• سازمان هایی که به انتخاب خود مسطح هستند: این نوع سازمان ها می توانند شرکت های بزرگی باشند که می خواهند قادر باشند به تغییرات سریع پاسخ دهند، هزینه های حقوق و دستمزد خود را پایین نگه دارند یا کارمندان زیادی داشته باشند که همگی کار مشابهی را انجام می دهند.• کسب و کارهای کوچک: در یک کسب و کار کوچک، مالک معمولا مدیرعامل نیز هست. اما چون سازمان کوچک است، معمولا وقت کافی برای نظارت و مدیریت بر سایر عملکردهای کسب و کار که هر کدام اغلب تنها از چند نفر تشکیل شده است، برای او وجود دارد. وقتی مدیرعامل کنترلی منطقی و مناسب روی همه ارکان شرکت دارد نیازی به لایه های سلسله مراتب سازمانی نیست

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطدیوان سالاری Bureaucracyتمرکز و عدم تمرکز Centralization And Decentralizationمزایا• از آن جایی که هیچ پست سازمانی میانه‌ای برای پاسخگویی وجود ندارد، اتلاف زمانی کمتری برای اجرای تصمیمات وجود دارد، این مزیت تاثیر بسزایی در سوددهی سازمان در بلند مدت خواهد داشت.• کارکنان در تمامی فرآیندهای تصمیم‌گیری مسئولیت دارند و لذا بهره‌وری، کارایی و پاسخگویی در آنها افزایش می‌یابد.• هزینه‌های اداره‌ی امور سازمان کاهش می‌یابد چرا که سطوح میانی حذف شده‌اند، و لذا هزینه‌های مربوط به حقوق آنها به امور مهم‌تر تخصیص می‌یابد.• به دلیل کاهش موانع ارتباطی، ارتباطات سازمانی میان کارمندان بهبود می‌بخشد، و این موجب ایجاد محیط کاری مطلوب و کاراتر ، بهبود روحیه تیمی و ریشه‌کن کردن بوروکراسی خواهد شد.معایب• این ساختار تنها در سازمان‌های کوچک می‌تواند به امید موفقیت پیاده‌سازی شود. در سازمان‌هایی با مقیاس بزرگ‌تر، به سختی می‌شود امیدوار بود که قدرت تصمیم‌گیری را به کارکنان تفویض کرد و کلیه امور به سهولت انجام گیرند.• از آن جایی که یه مدیر واحد وجود ندارد، ممکن است گزارش دهی کارکنان به 2 یا 3 نفر به فرآیندی گیج‌ کننده تبدیل شود و پتانسیل بروز اختلافات میان کارکنان سازمانی بالا رود.• سردرگمی ‌های حاصل شده ممکن است روند رشد سازمانی را با کندی مواجه سازند.• ممکن است جنگ قدرت مابین مدیران به وجود آید، و کارکنان سردرگم شوند که باید به چه کسی گزارش کار دهند.• حد و مرز میان قدرت های تصمیم گیرنده و عمل کننده ممکن است غیرقابل تفکیک شوند و این می‌تواند منجر به تنش، جنگ قدرت و در نهایت شکست، ختم شود.کاربردهاهدف از این ساختارهای سازمانی متنوع، فرمول ‌بندی یا ترتیب دادن به جریان امور در سازمان می‌باشد. برای تحقق اهداف سازمانی در بستر جریان بهینه امور مختلف، وجود این ساختارهای سازمانی امر لازم و حیاتی می‌باشد.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان