Copy_of_sazmandehi__fef9dac4

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سازمان دهی”

سازمان دهی

اسلاید 1: سازمان دهیسازمان دهی فرآیندی است که در طی آن تقسیم کار میان افراد و گروه های کاری و هماهنگی میان آن هابه منظور کسب اهداف سازمان صورت می گیرد.

اسلاید 2: مراحل فرآیند سازمان دهیطراحی کارها وفعالیت هادسته بندی فعالیت ها بر اساس پست های سازمانی(با توجه به منابع انسانی و مادی موجود)برقراری رابطه میان پست ها به منظور نیل به اهداف مشترک

اسلاید 3: نمودار سازمانیهنگامی که سازمانی رسمیت می یابد اولین سندی که باید تنظیم شود نمودار سازمانی است: الف)برای نشان دادن واحد های سازمانی معمولا از کادر مستطیل استفاده می شود. ب)قوی ترین واحد در بالای نمودار قرار می گیرد و فاصله ی هر واحد از بالاترین واحد بیانگر میزان قدرت و اهمیت آن واحد است. ج)خطوط رسم شده بین واحدها نمایانگر روابط سازمانی است. د)چارچوب و اسکلت کلی و اساسی سازمان را باید در نمودار سازمانی پیدا کرد.

اسلاید 4:

اسلاید 5: نمودار سازمانی کادر پرستاری

اسلاید 6: سلسله مراتببه سلسله روابطی اشاره می کند که از راس سازمان(مدیر سازمان)شروع و در پایین به پرسنل عملیاتی ختم می شود.سلسله مراتب یا زنجیر فرمان به صورت یک هرم تصور می شود و مجرای رسمی سازمانی برای تعیین اختیارات،مسئولیت و ارتباطات است.

اسلاید 7: حیطه ی مدیریت یا حیطه ی کنترلتعداد افرادی که مستقیما توسط یک مدیر یا سرپرست اداره و هماهنگ میگردند را در اصطلاح ”حیطه ی مدیریت“ می گویند. مدیر چه تعدادی از کارکنان را می تواند به گونه ای کارآمد و کافی راهنمایی کند؟

اسلاید 8: متغیرهای تعیین کننده ی حیطه ی کنترلامروزه حیطه ی کنترل به نحو روزافزونی با نگرش به متغیرهای احتمالی تعیین می شود. -هر چه آموزش و تجربه ی کارکنان بیشتر باشد،نیاز به نظارت مستقیم کمتری دارند. -مشابهت وظایف کارکنان،پیچیدگی وظایف،مجاورت فیزیکی،درجه ی دستورالعمل های استانداردشده ی موجود در سازمان و نیز سبک مدیریت مورد پسند مدیراز متغیر های تعیین کننده ی حیطه ی نظارت هستند.

اسلاید 9: صف و ستادواحدهای صف به واحدهایی اطلاق می شود که فعالیتشان مستقیما در تامین اهداف یک سازمان نقش تعیین کننده داشته باشد.واحدهای ستاد به واحدهایی اطلاق می شود که فعالیت هایشان به صورت غیر مستقیم در تامین هدف های سازمان نقش دارد. دردانشگاه علوم پزشکی،چون هدف اصلی آموزش و پژوهش است معاونت های آموزشی و پژوهشی نقش صفی ومعاونت پشتیبانی نقش ستادی دارد.

اسلاید 10: سازمان رسمی و غیر رسمیسازمان رسمی را مسئولین به طور قانونی بنیانگذاری و تصویب می کنند.در سازمان رسمی تعداد مشاغل،حدود و وظایف ،اختیارات و چگونگی انجام آن را مشخص می کنند.سازمان غیر رسمی حاصل تعامل افراد است و سازمان رسمی را تعدیل،تحکیم وحتی گسترش می دهد.

اسلاید 11: اختیاراختیار به حقوق ذاتی مقام مدیریت اطلاق می شود تا دستور دهد و متوقع باشد که دستوراتش مطاع است.اختیار و قدرت ناشی از آن وسیله ی انجام دادن وظایف و مسئولیت ها برای رسیدن به اهداف سازمان است.قدرت و اختیار هر دو با هم از اهرم های کنترل سازمان هستند.در مدیریت کلاسیک برای مدیران دو نوع اختیار قائل می شدند: اختیار صف و اختیار ستاد

اسلاید 12: تفاوت اختیار با قدرت چیست؟اختیار یک حق است،مشروعیتی است که بر پایه ی و درجه ی اختیار در سازمان قرار دارد. -اختیار همراه با شغل است. -قدرت به ظرفیت اثرگذاری افراد بر تصمیم ها اشاره دارد. -قدرت نیرویی است که با استفاده از آن شخص می تواند اراده ی خود را علیرغم مقاومت،بردیگران اعمال کند.(وبر)

اسلاید 13: یک مدیر به عنوان یک حلقه ی اتصال در زنجیر فرماندهی،با اختیار صف،حق هدایت کردن کارکنان و اتخاذ تصمیمات معینی را بدون مشورت با فرد دیگر دارد.

اسلاید 14: اختیار در مقابل قدرت

اسلاید 15: انواع قدرت

اسلاید 16: تفویض اختیاریک نوع واگذاری مسئولیت و اختیار به مقامات زیردست با در نظر گرفتن صلاحیت آن هاست.

اسلاید 17: اصول حاکم بر تفویض اختیارمدیر قسمتی از اختیارات خود را می تواند تفویض کند نه تمام آن را.صاحب اختیارات اصلی همیشه در مقابل مسئولیت تفویض شده مسئول است و تفویض اختیار مسئولیت را از وی سلب نمی کند.تفویض اختیار قابل فسخ است.تناسب بین اختیار و مسئولیت باید حفظ شود.

اسلاید 18: مزایای تفویض اختیارافزایش بازدهیتقویت همکاری دسته جمعیجلوگیری از اتلاف وقت مدیران

اسلاید 19: موانع تفویض اختیاراعتماد نداشتن به زیردستاننداشتن ثبات عاطفی،عوامل روانی مثل خودخواهی ویا احساس تزلزل از مقامملاحظات سیاسی مثل سعی در محرمانه نگه داشتن برخی از مسائل و اطلاعات

اسلاید 20: هماهنگیفرآیند ایجاد وحدت و یگانگی میان فعالیت های واحدهای مختلف سازمان به نحوی که هدف های سازمان به طور موثر تحقق یابند. -هرچه تقسیم کار بیشتر باشد نیاز به هماهنگی بیشتر خواهد بود. -هر چه وابستگی واحدها به هم بیشتر باشد نیاز به هماهنگی بیشتر خواهد بود.

اسلاید 21: واحدهای مختلف هر سازمان را به سه طریق می توان به هم مرتبط ساخت: 1-همبستگی مجموعه ای2-همبستگی ترتیبی3-همبستگی مرحله ای

اسلاید 22: همبستگی مجموعه ایواحدها در یک ارتباط کلی در حرکت کل سازمان سهیم هستند ولی به طور مستقیم با هم ارتباط ندارند و از حداقل هماهنگی برخوردارند.

اسلاید 23: همبستگی ترتیبیدر این نوع ارتباط هر واحد به واحد قبلی خود وابسته است،همبستگی ترتیبی هماهنگی بیشتری را نسبت به همبستگی مجموعه ای لازم دارد.

اسلاید 24: همبستگی ترتیبی در بخش بیماران قلبیترخیص بیماربستری در PCCUبستری در CCUپذیرش بیمار دراورژانس

اسلاید 25: همبستگی مرحله ایدر این نوع ارتباط بازده یک واحد،داده ی واحد بعدی خواهد بودو بر عکس.

اسلاید 26: همبستگی مرحله ای در مرکز استرلیزاسیون و اتاق عملست های آلودهاتاق عملاستریل ست هاتوسطCSRبازدهداده هااستفاده از ستها در ORبازده

اسلاید 27: منابع انسانی و تامین آنتامین نیروی انسانی روشی است که از طریق آن مدیریت تشخیص می دهد چطور نیروی انسانی مناسب و به تعداد مورد نیاز در زمان و مکان مناسب تامین کند. در اجرای تامین نیروی انسانی مدیر باید دست به فرآیندی به نام انتخاب بزند.

اسلاید 28: مراحل فرآیند انتخابتعیین عوامل انتخاب بر حسب نیازهای فعلی و آینده پست سازمانی شامل تحصیلات،دانش،مهارت ها،سن و مشخصات فیزیکی...تکمیل فرم تقاضا توسط متقاضیانجام مصاحبه عمومی و اختصاصیبرگزاری آزمون برای کسب اطلاعات بیشترکنترل و ارزیابی اطلاعاتاعلام نتایج

اسلاید 29: نیروی انسانی در پرستاریپیش بینی نیروی انسانی در پرستاری به دلیل دخالت عوامل زیر بسیار با اهمیت است:کمبود نیروی انسانیسوءمدیریت در زمینه ی روش های تقسیم کاربهره برداری غلط از نیروی انسانیمسائل شخصی و خانوادگی پرستاران(به خصوص خانم ها)ترک حرفه ی پرستاریکمی علاقه مندی برخی پرستاران به حرفه پرستاریساعات کار متغیرکمبود مهد کودک و کودکستان های مناسب

اسلاید 30: روش های ترغیب در بیمارستاناعمال قدرتتوجه و مهربانی (مادرانه-پدرانه)گفتگو برای توافق در باره ی مسائل بیمارستانایجاد یک رقابت سالمبرآوردن نیازمندی های پرسنل

اسلاید 31: روش های تقسیم کار بین پرسنل پرستاریروش فعالیتی(Functional Method) -کار محور

اسلاید 32: Functional Method

اسلاید 33: Case Methodپرستار مسئولپرستارپرستار مسئولمربی بخشدانشجو

اسلاید 34: Team Methodسرپرستار یا پرستار مسئولرهبر تیمرهبر تیمرهبر تیمپرسنل پرستاریپرسنل پرستاریپرسنل پرستاریبیماران/مددجویانبیماران/مددجویانبیماران/ مددجویان

اسلاید 35: Primary Methodمنابع بیمارستانیسرپرستارپزشکپرستار اولیهبیمار/مددجوپرستار دستیارروزکارپرستار دستیارشبکارپرستار دستیارعصرکار

اسلاید 36: دیگر روش های تقسیم کار میان پرسنل پرستاریپرستار درمانگر(مراکز توان بخشی...)پرستار یک به یک(پرستار مخصوص-پزشک مخصوص)پرستار خصوصی

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید