کسب و کار مدیریت و رهبری

سطوح فرهنگی – Culture Levels

69-Culture-Levels

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سطوح فرهنگی – Culture Levels”

سطوح فرهنگی – Culture Levels

اسلاید 1: سطوح فرهنگیCulture LevelsMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانسطوح فرهنگینوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی / بازنگریموضوعتغییرات و سازمانسطحگروهی / سازمانی / فراسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: فرهنگ همه‌ی ما را احاطه کرده است. فرهنگ موضوعی بسیار فراگیر و پیچیده است. مطابق نظریه آقای ادگارد شاین ما نمی‌توانیم یادگیری سازمانی را درک کنیم، توسعه دهیم و برنامه‌ریزی کنیم، اگر فرهنگ سازمانی را به عنوان مهمترین منبع مقاومت در برابر تغییر درنظر نگیریم. اما اگر مدیران از فرهنگی که در اطراف آنان ایجاد شده است، آگاه نباشند، نمی‌توانند آن فرهنگ را مدیریت کنند. درک فرهنگی برای همه مطلوب است، اما برای رهبران این موضوع یک موضوع ضروری است. ادگارد شاین با ارائه‌ی نظریه سه سطح فرهنگ سهم مهمی در تعریف فرهنگ سازمانی دارد. شاین فرهنگ سازمانی را به سه سطح تقسیم می‌کند: 1- آثار و رفتارها: رفتارها و آثار افراد در سطح بالای فرهنگی قرار دارد. این رفتار به راحتی مشاهده می‌شوند، اما به سختی درک می‌شود. 2- ارزش‌ها: ارزش‌ها در لایه‌ی زیرین رفتارها قرار دارند. این ارزش‌ها همان استراتژی‌های آگاهانه، اهداف و فلسفه‌ها هستند. 3- فرضیات اساسی: فرضیات اساسی همان هسته و اصل است. این فرضیات به سختی قابل تشخیص است و در بسیاری از مواقع ناخودآگاه است. در عین حال، آن‌ها چیزهایی را که اتفاق می‌افتد در یک راه خاص بیان می‌کنند و قرار می‌دهند. صورت و فرم این فرضیات اساسی در ابعاد عمیقتر انسانی تشکیل می‌شوند، مانند ماهیت انسان، ارتباطات انسان، واقعیت و حقیقت! شاین در یکی از کتب خود فرهنگ گروه را اینچنین تعریف می‌کند: یک الگو از مفروضات اساسی به اشتراک گذاشته شده که افراد یاد می‌گیرند با استفاده از آن مشکلات خود را در انطباق خارجی و یکپارچگی داخلی حل کنند. این الگو بسیار خوب و معتبر درنظر گرفته می‌شود. بنابر این این الگو به اعضای جدید برای راه درست درک کردن، تفکر و احساس کردن در رابطه با آن مشکلات آموزش داده می‌شود. شاین در همان کتاب فرهنگ سازمانی را اینگونه تعریف می‌کند: مفروضات ضمنی عمومی در مورد آنکه ((جهان چگونه است و چگونه باید باشد)) که بین یک گروه از افراد به اشتراک گذاشته است و افراد درک، تفکرات و احساسات و رفتار آشکار ایشان را تعریف می‌کند. شاین ادعا می‌کند که ما حتی با مطالعات بسیار دقیق تنها می‌توانیم یک بیانیه در مورد المان‌های فرهنگی ایجاد کنیم. ما نمی‌توانیم فرهنگ را تمامیت خود توضیح دهیم. شاین رویکرد زیر را برای پژوهش در مورد فرهنگ پیشنهاد می‌کند: یک ارتباط معالجه‌گرانه تکرارشونده، بالینی و مشابه بین روانشناس و بیمار. این یک رویکرد منظم در این حوزه در تقابل با چیزی است که مجلات مدیریت از فرهنگ تعریف می‌کنند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطهوش فرهنگیCultural Intelligence ابعاد فرهنگی هافستدHofstedes Cultural Dimensions اصول سازمان یادگیرنده Five Disciplines Sengeمزایادارا بودن یک رویکرد منظم در برابر سایر رویکردهاکاربردهابهبود فرهنگ و رفتار سازمانی ایجاد یک سازمان یادگیرندهمعایب

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان