کسب و کار مدیریت و رهبری

سیستم های اطلاعاتی مدیریت

sistemhaye_etelaatiye_modiriyat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیستم های اطلاعاتی مدیریت”

سیستم های اطلاعاتی مدیریت

اسلاید 1: سيستم هاي اطلاعاتي مديريتفصل هفتم

اسلاید 2: کاربرد استراتژیک سيستم هاي اطلاعاتي سيستمهاي اطلاعاتي داراي سه كاربرد اساسي هستند. نخست آنكه اين سيستم ها در عمليات مختلف سازماني با هدف ارتقاي كارايي بكار گرفته مي شوند. ارتقاي اثربخشي تصميم گيري مديران ديگر كاربرد سيستم­هاي اطلاعاتي محسوب ميشود. بالاخره، سيستمهاي اطلاعاتي ميتوانند در تحقق استراتژي سازماني نقش تعيين كننده اي داشته باشند.با شكل گيري محيط هاي متلاطم و فرار، كاربرد استراتژيك سيستم­هاي اطلاعاتي مورد توجه جدي قرار گرفته است تا سازمان‌ها بتوانند با تكيه بر IS/IT مزيت رقابتي به دست آورند.

اسلاید 3: نقش IS/IT در اثربخشي تصميم گيريتصميم گيري فرايندي است براي انتخاب يك گزينه از ميان گزينه هاي مختلف. نيازي به توضيح نيست كه تصميم گيري مستلزم نيازهاي اطلاعاتي خاص است. يك تصميم خوب بيشتر بر اطلاعات متكي است. چنين اطلاعاتي مستلزم طراحي و استقرار سازوكارهاي مناسب پردازش، بازيافت، مبادله، و ذخيره اطلاعات است.

اسلاید 4: وابستگي تصميم‌گيري به اطلاعاتتصميم گيرندهپردازش اطلاعاتبازيافت اطلاعاتذخيره اطلاعاتمبادله اطلاعات

اسلاید 5: فرایند تصمیم گیریبه زعم سايمون  (1957) تصميم گيري چهار مرحله اصلي را در بردارد:ذكاوت: در اين مرحله مسئله تشخيص و داده هاي لازم جمع آوري مي شود. طبيعي است كه شرايطي كه در آن مسئله بروز كرده است، بايد شناخته شود. تحليل درست مسائل و شرايط وضعي به مقدار زيادي به ذكاوت فردي، گروهي، و سازماني بستگي دارد. خلاقيت: در اين مرحله داده هاي جمع آوري شده تحليل و گزينه هاي مختلف براي حل مسئله در نظر گرفته مي شود. براي رسيدن به راهكارها تصميم گيرنده فنون مديريت و ابزارهاي تصميم‌گيري مختلف را به‌كار مي‌گيرد. انتخاب: در اين مرحله بهترين گزينه از ميان گزينه هاي در دسترس انتخاب مي شود. نخست راهكارهاي مختلف باتوجه به شاخص هاي انتخابي رتبه بندي مي شوند و سپس گزينه مطلوب انتخاب ميشود. تجديد نظر: در اين مرحله ارزيابي و پايش تصميم اتخاذ شده براي اعمال اصلاحات لازم صورت مي گيرد. Review

اسلاید 6: 4-6Four Phases of Decision Making

اسلاید 7: نقش اطلاعات در فرايند تصميم گيري

اسلاید 8: نقش اطلاعات در فرايند تصميم گيريرديفمرحله تصميماطلاعات مورد نيازسيستم اطلاعاتي مرتبط1ذكاوت (جمع آوري، طبقه­بندي، پردازش، . ارائه داده­ها)-گزارش هاي وضعي- گزارش هاي روندها-گزارش هاي استثنائات- درخواست هاي ويژه-بانك هاي اطلاعاتي-سيستم پردازش داده­ها-سيستم اطلاعاتي مديريت2تدبير (طرح گزينه ها، و پيش بيني پيامد هر گزينه)- مدل ها و ابزارهاي تحليلي- نقشه ها-سيستم خبره-سيستم تصميم يار3انتخاب (انتخاب بهترين گزينه)- گزينه ها - چه مي شود اگر؟- ارزشيابي گزينه­ها-سيستم تصميم يار-شبكه عصبي مصنوعي-سيستم حمايت از تصميم گروهي4تجديد نظر (پايش اجرا)-بازخورد و پيگيري-سيستم اطلاعاتي مديران ارشد-سيستم اطلاعاتي جغرافيايي

اسلاید 9: انواع تصميات Structured ساخت يافته قوانين و محدوديت ها شناخته شده هستندتكراري بودن، عادي و جاري و روش­هاي معين و شناخته شده.تصميم هاي ساخت يافته در سطوح پايين نمود بیشتری دارندUnstructuredساخت نيافته قوانين تصميم گيرى پيچيده و ناشناخته تازه و نوظهور و غير معمول (غیرعادي) بودنتصميم­هاي ساخت نايافته در سطوح بالاي سازمان گرفته مي‌شود

اسلاید 10: تصميم گيري عقلایی و عقلایی بودن محدودتصميم گيري عقلايي دانش كامل از تمام عوامل است يك عمل مكانيكي است ارزشهاي مورد نظر بخوبي شناخته شده و ملاك تصميم گيري قرار مي‌گيرد. اين روش تصميم گيري از نظريه هاي اقتصاد كلاسيك تبعيت مي‌كند. سايمون معتقد است كه تصميم گيرندگان از تمام راه حل هاي قابل دسترسي كاملاً آگاه نيستند و يك هدف قطعي روشني نيز هميشه موجود نيست. بنابراين، رفتارهاي تجربي بر يك منطق و عقلانيت محدود و بسته استوار است. به سخن ديگر، محدوديت هايي كه در باره اطلاعات، زمان، و معين بودن آينده است عقلايي بودن را محدود مي سازد. بيشتر مديران مي كوشند تا در چارچوب چنين محدوديت عقلايي، بهترين تصميم ها را بگيرند.

اسلاید 11: Levels of decision making سطوح تصميم گيرى OPERATIONALعملياتىTACTICALتاكتيكىSTRATEGICاستراتژيكInformation flowجريان اطلاعات

اسلاید 12: Decision characteristics مشخصات تصميم مكرركم كوتاه مدت ساخت يافتهعملياتىمتوسط ميان-مدتتاكتيكىنادر زياد بلند مدت ساخت نيافتهاستراتژيكتكرارتاثير بر سازمانزمان بندىنوع سطحتصميم

اسلاید 13: Information need for decisions ‌اطلاعات مورد نياز براى تصميم گيرى DetailedتفصيلىNarrowمحدودMore certainزياد InternalداخلىFrequentمكررNarrowبسته OperationalعملياتىTacticalتاكتيكىSummarisedخلاصهWideوسيعLess Certainكم ExternalخارجىInfrequentنادرWideباز StrategicاستراتژيكDetailجزئيات ScopeحيطهCertaintyاطمينانSourceمنبعFrequencyنكرارTime periodزمانبندىLevelسطحInformationاطلاعات

اسلاید 14: كمساخت يافتهكمساخت نايافتهزيادزيادنوع تصميمقدرت تصميم گيرىتاثير تصميات بر اهداف سازمانمديريت ارشدمديريت ميانىمديريت عملياتى

اسلاید 15: ارزش اطلاعاتارزش اطلاعات يك امر نسبي است و نمي توان يك ارزش ثابت و دقيقي را براي آن در نظرگرفت. به زعم گرگوري  و ون هورن (1974) ارزش اطلاعات به عوامل زير بستگي دارد: 1) به موقع بودن؛ 2) مرتبط بودن؛ 3) كيفيت؛ و 4) كميت اطلاعات. به عنوان مثال، هرچه ارتباط اطلاعات با موقعيت كاربر بيشتر باشد، سطح يا ميزان شناخت كاربرد از موقعيت و اطلاعات بيشتر خواهد بود، لذا ارزش اطلاعات افزايش مي يابد. ارزش اطلاعات از نظر مفهومي برابر است با ارزش افزوده‌اي كه در صورت تزريق آن اطلاعات به سازمان به دست مي آيد.

اسلاید 16: کفایت اطلاعاتاگر اين گفته را بپذيريم كه يك تصميم خوب تصميمي است كه 90 درصد بر اطلاعات متكي باشد، بايد تا آنجا كه ممكن است تصميم گيري مديران بر اطلاعات واقعي استوار باشد. البته جمع آوري اطلاعات هزينه‌بر است. بنابراين، ارزيابي اينكه اطلاعات موجود كافي است يا خير با در نظرگرفتن شاخص هزينه منفعت صورت مي گيرد. يعني تصميم گيرنده بايد هزينه احتمالي و امكان جمع آوري اطلاعات بيشتر را نسبت به مزاياي احتمالي ناشي از اطلاعات مورد نظر ارزيابي كند.

اسلاید 17: افزونگی و کارایی اطلاعاتافزونگي عبارت است از اطلاعات اضافي كه در مورد موجوديت­ها وجود دارد. افزونگي در فرايند ارتباطات مانعي در مقابل بروز خطاست. به عنوان مثال، در چك­ها ارقام به دو طريق حروفي و عددي به منظور تاييد رقم نوشته مي‌شود. افزونگي-1= كاراييافزونگي در طراحي سيستم اهميت زيادي دارد. در مواردي كه خسارت ناشي از خطا، تعبير و تفسير غلط دستورات و اطلاعات زياد باشد، افزونگي در طراحي سيستم بازده مثبت دارد.

اسلاید 18: محتوى شكلزمانQuality of Information كيفيت اطلاعاتاطلاعات را برحسب كيفيت نيز مي‌توان طبقه بندي كرد. منظور از كيفيت اطلاعات ابعادي است كه مي‌تواند ارزش اطلاعات را براي كاربر افزايش دهد.

اسلاید 19: Time dimension بعد زمانبه موقع بودن TimelinessAvailable when neededبه هنگام نياز در دسترس باشدبه روز بودن CurrencyReflects current circumstancesبيانگر شرايط موجود باشدقابل تكرار بودن FrequencyAvailable as often as needed – regularدر مواقع مورد نياز و به تعداد دفعات مورد نياز قابل تكرار باشددوره زمانى Time periodPast, Present and Futureحال، گذشته، آينده

اسلاید 20: Content dimension بعد محتوا Accuracy (دقت) No errors (بدون اشتباه) Relevance (مربوط) Meets needs at a point in time (پاسخگوى نياز در زمان) Completeness (كامل) All information available (كليه اطلاعات در دسترس باشد)Conciseness (اجمال) Relevant information as compact as possible (اطلاعات مربوط و اجمالى)Scope (حيطه) Focus of information – internal/external (تمركز اطلاعات)

اسلاید 21: Form dimension بعد شكل Clarityروشن Form appropriate to intended recipientشكل متناسب با دريافت كنندهDetailجزئيات Level of complexityسطح پيچيدگىOrderنظم Easily locate informationبه راحتى يافت شودPresentation ارائه Text, chart, tableجدول، نمودار، متنMediaرسانه Printed, Slides, Oralچاب، اسلايد، شفاهى

اسلاید 22: هزینه اطلاعاتافزايش كيفيت يا افزايش ارزش حاصل از اطلاعات براي كاربر نياز به هزينه بيشتري براي پردازش اطلاعات دارد. در افزايش كيفيت اطلاعات غير از محدوديت هزينه، محدوديت هاي ديگري نيز وجود دارد. كيفيت داده هاي اصلي و اوليه بر ابعاد كيفي اطلاعات اثر مي گذارد.

اسلاید 23: کاربرد استراتژیک IS/ITچهار كاربرد استراتژيك سيستم هاي اطلاعاتي به شرح زير قابل تبيين است:سيستم‌هايي كه به افزايش ارزش افزوده در زنجيره ارزشي كمك مي كنند. مانند بازاريابي از راه دورسيستم­هايي كه سازمان را به طور موثر يا كارامدتري با مشتريان يا عرضه كنندگان عمده خود ارتباط مي دهند.سيستم‌هايي كه يك صنعت را قادر مي سازند تا محصولات/خدمات جديدي را توليد و ارائه كنند.سيستم‌هايي كه با تجهيز مدير عالي با اطلاعات وي را براي مديريت موثر و اجراي استراتژي ها آماده مي كنند.

اسلاید 24: بهره بردارى موضعىطراحى مجددقلمرو كارىطراحى مجددروابط كارىطراحى مجدد فرايند كارىيكپارچه سازىداخلىدرجه تغيير كارىمزاياى بالقوه كاربرد IS/ITتغيير اصلاحىتغيير بنيادىروابط بين مزاياى IS/IT و درجه تغيير كارى مورد نياز (اسكات، 1990)

اسلاید 25: ویژگی های اطلاعات استراتژیکاطلاعات راهبردي علاوه بر ويژگي هاي عام، با ويژگي هاي زير مشخص مي شوند:بيشتر بيروني هستند. اگرچه برخي از اطلاعات دروني ممكن است مفيد باشند، اما اكثر اطلاعات مورد نياز در باره محيط است. اطلاعات راهبردي معمول عملكرد و اقدامات رقبا، روندهاي اقتصادي، تغييرات فناوري، تغييرات بازار، و عوامل سياسي را در نظر مي گيرد.مربوط به آينده هستند. پيش بيني‌ها بيشتر مورد توجه هستند كه بايد به دوره هاي ميان مدت و بلند مدت متمركز شوند. علاقه كمتري به داده هاي عملكرد گذشته وجود دارد.كيفيت و كميت را در نظر دارند. داده‌ها شامل نظريات، قضاوت‌ها، بينش‌ها و مشاهدات است.غير رسمي هستند. يك ديدگاه كاملاً سازمان يافته خلاقيت را خفه مي كند و رجحان وضع موجود را به يك سويي مي كشاند.بدون حد و مرز هستند. بايد يك نظر كل گرايانه سازمان حاصل شود. چند بعدي هستند. بايد همه حقايق، مستقل از تمركز توجه انسان در نظر گرفته شوند كه مي تواند يكي از موارد زير باشند: كاركنان، توليد، مالي، برنامه ريزي، پژوهش.

اسلاید 26: تعریف سیستم اطلاعات استراتژیک Strategic Information System (SIS)ريمني (1991) سيستم اطلاعاتي استراتژيك را سيستم كاربردي مبتني بر فناوري اطلاعات مي­داند كه به يك سازمان كمك مي كند تا عملكرد بلند مدت خود را از طريق تحقق استراتژي سازماني بهبود بخشد، و از اين طريق به طور مستقيم باعث افزايش ارزش افزوده سازمان ميشود. به زعم لي  (1997) سيستم هاي اطلاعاتي مبتني بر كامپيوتر كه از موضع رقابتي يك سازمان حمايت، يا آن را ارتقاء و بهبود مي بخشند را سيستم هاي اطلاعاتي استراتژيك مي نامند. نيومان  (1994) سيستم هاي اطلاعاتي را استراتژيك ميداند اگر روش رقابتي سازمان را تغيير دهند. استفاده اصلي SIS حمايت يا شكل دهي استراتژي رقابتي سازمان، حفظ مزيت رقابتي يا كاهش مزيت هاي رقباست.

اسلاید 27: ویژگی های SIS  تامين مزيت رقابتي يا غلبه بر مزيت رقبا. مزاياي بدست آمده از طريق بكارگيري استراتژيك IS/IT براي كمي كردن و مديريت مشكل هستند.سازمان‌ها اغلب تجربه قبلي در مورد SIS ندارند و همين امر تصميم گيري قابل اعتماد را مشكل مي سازد. چنين سازمان‌هايي اغلب يك منحني يادگيري شيب دار دارند.سرمايه گذاري SIS اغلب از نظر ماهوي كمتر ساخت يافته هستند. در نتيجه آنها اغلب از نظر هزينه‌ها، فرصت هاي از دست رفته و ريسك پذيري گران تمام مي شوند.اجراي سرمايه گذاري هاي استراتژيك سيستم هاي اطلاعاتي اغلب به باز مهندسي فرايند هاي كاري منجر مي شود.اساساً صف آرايي هاي استراتژيك سيستم‌ها و تكنولوژي هاي اطلاعاتي بيشتر برونگرا هستند و منجر به ارزش افزوده در زنجيره ارزشي مي شوند. چنين سرمايه گذاري‌هايي براي گسترش مزايا به مشتريان و عرضه كنندگان (تامين كنندگان) به كار گرفته مي شوند.كاربرد استراتژيك سيستم هاي اطلاعاتي ممكن است به تغييرات زيادي در ساختار قدرت داخلي سازمان منجر شود.

اسلاید 28: تصورات غلط در مورد SIS   خيلي وقت ها بحث در مورد سيستم هاي اطلاعاتي استراتژيك اين باور را در خواننده ايجاد مي كند كه آنها سيستم هاي مجزا از TPS، MIS، و DSS هستند. در حالي كه هر يك از اين سيستم ها مي تواند حكم استراتژيك را داشته باشد.ديگر تصور غلط در مورد سيستمهاي استراتژيك آن است كه آنها به دقت و به طور عمدي طراحي مي شوند، و شكل مي گيرند. در واقع سيستم هاي استراتژيك در طول زمان تكامل پيدا مي كنند.سومين افسانه آن است كه وقتي SIS به اجرا در آيد، مي تواند مزيت رقابتي پايداري را عرضه مي كند. واضح است كه رقبا در طول زمان از طريق تقليد، مزيت رقابتي مبتني بر سيستم­هاي اطلاعاتي را به يك ويژگي معمول صنعت تنزل مي دهد.ديگر تصور غلط معمول آن است كه ايده هاي سيستم هاي استراتژيك در درون گروه سيستم هاي اطلاعاتي شكل مي گيرند. در واقع مديران و كاركنان منبع بيشتر ايده ها براي سيستم هاي رقابتي هستند. ديگر تصور غلط آن است كه مزيتهاي استراتژيك حاصل ابداعات بزرگ و غيرعادي هستند. در حالي كه تجميع نوآوري هاي كوچك مي تواند اثر فوق العاده اي در شكل دهي مزيت رقابتي ايفا كنند.

اسلاید 29: حقایق بنیادی در مورد SIS سازمانها بدون داشتن عملكرد قوي در سيستمهاي اطلاعاتي بعيد است سيستم اطلاعاتي استراتژيك داشته باشند.پشتيباني مديريت ارشد اهميت اساسي در موفقيت SIS دارد.مشاركتهاي استراتژيك بخش كليدي از دورنماي SIS است.SIS به تنهايي مزيتي ايجاد نمي كند، بلكه استفاده اي كه از آن مي شود و روشي كه بوسيله آن اين سيستم ها توسعه و مستقر مي شوند، موثر است.در حقيقت SIS مي­تواند نوع خاصي از TPS، DSS، MIS، و … باشداستقرار SIS مزيت دائمي ايجاد نمي­كند زيرا رقبا از طريق تقليد آن را به يك ويژگي ضروري آن حرفه تبديل مي كنند.شايد سيستم پشتيباني رقابتي (Competitive Support System) نام مناسبي براي اين سيستم باشد.نبايد تصور شود ايده هاي سيستم استراتژيك تنها بين افراد گروه سيستم اطلاعات ظهور مي كند. عموماً مديران و كاركنان بهترين منبع ايده زائي براي سيستم هاي استراتژيك هستند.

اسلاید 30: موانع سرمایه گذاری در حوزه SIS گرايش مديريت به كوتاه مدت: مديران تمايل كمتري به سرمايه گذاري هاي استراتژيك دارند و ترجيح ميدهند افراد ذينفع مانند سهامداران را از طريق سرمايه گذاري در پروژه هاي كوتاه مدت با ريسك كمتر، خوشحال كنند.فنون ارزيابي ناكافي: اين بحث وجود دارد كه روشهاي سنتي براي ارزيابي پروژه هاي پيچيده سيستمها و فناوري اطلاعات نامناسب هستند.سيستمهاي حسابداري دمده يا ناكافي: فرايندهاي حسابداري سنتي قادر به توليد اطلاعات لازم براي توجيه سرمايه گذاري سيستم هاي استراتژيك نيستند.

اسلاید 31: روندهای SIS پويايي رقابتي (Competitive Dynamics): سيستم­هاي اطلاعاتي استراتژيك موفق موضع استراتژيك را تحكيم مي­بخشند. اگوي جديد تك-پاتك در عرصه هايي ظاهر مي شود كه فناوري اطلاعات براي كسب مزيت به كار گرفته شده است. در اين عرصه­هاي رقابتي، پويايي رقابتي جديدي از طريق SIS براي بقاء و تسلط ظهور پيدا كرده است.جهاني شدن: جهاني شدن امور، عرصه رقابتي را پيچيده­تر ساخته و همين امر باعث شده پيشگامي SIS در عرصه رقابت جهاني بيشتر نمايان شود.بخش هاي غير انتفاعي: استفاده از مزاياي SIS تنها محدود به بخش­هاي تجاري نيست، سازمان هاي بخش دولتي نيز در استفاده از SIS براي حمايت يا شكل دهي ابتكارات ملي، دولتي، و محلي بسيار كوشا هستند. چنين حركت­هايي مي­تواند اثر انقلابي بر سيستم رفاه ملي داشته باشند. چنين سيستم­هايي نوعاً در قالب شبكه هاي رايانه اي بهم پيوسته شكل مي­گيرند.دانشگاهي: اهميت و نقش SIS در حيات سازمان­ها، دانشكده­ها و موسسات آموزشي، مديريت را واداشته است تا به طراحي الگوهاي آموزشي جديد با تكيه بر استفاده استراتژيك از IS/IT بپردازند. پژوهشگران دانشگاهي نيز سعي دارند تجربه سازمان­ها در خصوص ابداعات SIS را مورد مطالعه قراردهند.

اسلاید 32: چالش های مدیران در ارتباط با SIS روندهاي پيشگفته چالش هايي را پيش روي مجريان قرار داده كه مهمترين آنها عبارتند از:1. ارتقاي آگاهي هاي SIS در تمام سطوح سازماني2. تشخيص فرصت ها و تهديدهاي SIS3. اقدام براي استفاده از فرصت ها و دفاع در مقابل تهديدها و نهادينه ساختن فرايندهاي مديريت و برنامه ريزي SIS

اسلاید 33: مزیت رقابتی از طریق SIS مزيت رقابتي را مي­توان از طريق افزايش كارايي، اثربخشي و پايداري سيستم­ها به دست آورد. فناوري اطلاعات براي طراحي، ايجاد يا بازمهندسي سيستم­هاي اطلاعاتي به منظور حفظ مزيت رقابتي يك سازمان در محيط سازماني متلاطم و پويا قابل استفاده است. بنابراين، نخستين كاربرد SIS پشتيباني از استراتژي­هاي رقابتي سازمان در صنعت و برنامه­ريزي آن براي كسب يا حفظ مزيت­هاي رقابتي و يا كاهش ضعف­هاي رقابتي در مقابل رقباست. هر نوع سيستم اطلاعاتي كه سازمان را در رقابت ياري دهد يك SIS يا به تعبير ديگر يك سيستم پشتيباني رقابت است. اگر سيستم اطلاعاتي بازگشت سرمايه بيشتري نسبت به بازگشت متوسط صنعت براي شركت تامين كند، مي­توان گفت در شكل گيري مزيت­هاي رقابتي مشاركت داشته يا از آن پشتيباني كرده است. مزيت رقابتي ممكن است افزايش سهم بازار، فروش بيشتر، افزايش وفاداري مشتريان، كاهش هزينه و يا به طور عام بهبود موضع رقابتي سازمان در صنعت باشد.

اسلاید 34: مزيت رقابتيبرتري يك رقيب بر ديگران در يك زمينه مزيت رقابتي ناميده مي شود. پورتر (1985) معتقد است كه دونوع مزيت رقابتي وجود دارد كه يك شركت/سازمان مي تواند دارا باشد: هزينه پايين ومتفاوت سازي. استراتژي متفاوت سازي سعي دارد در اذهان مشتريان ادراك متفاوتي به وجود آورد به گونه اي كه توليدات شركت/سازمان را منحصر بفرد ارزيابي كندمينتزبرگ (1991) استراتژي هاي فرعي متفاوت سازي پورتر را با تفصيل بيشتري شرح مي دهد كه متفاوت سازي از طريق بهبود كيفيت محصول يا خدمات يكي از آنهاست.

اسلاید 35: مزيت رقابتيماهيتشكلاثرمحلعلتدوامارزشآسيب پذيرياستخوان بندي ابعاد مزيت رقابتي

اسلاید 36: نيروهاى پنج گانه رقابتىعرضه كنندگانخريدارانتازه واردهاجايگزين هارقبا

اسلاید 37: XYTنظریه پیشران استراتژیکThe Theory of Strategic Thrustsاقداماتي مانند ادغام عمودي، ابداعات، كاهش هزينه، گسترش خط توليد، متنوع سازي، و مانند اينها حركت­هايي هستند كه توسط سازمان­هاي مختلف بكار گرفته مي­شوند. نظريه پيشران استراتژيك سعي دارد اين چندگانگي را با كاهش به حركت­هاي بنيادي پنج­گانه ساده سازي كند (وايزمن ، 1988). اين حركت­هاي استراتژيك پنج­گانه عبارتنداز:1.متفاوت سازي (Differentiation)2.كاهش هزينه (Cost)3.ابداعات (Innovation)4.رشد (Growth)5.اتحاد (Alliance) پيشران استراتژيك را مي­توان به عنوان يك حركت انتقالي به حساب آورد كه در حالت­هاي مختلف سازماني به اجرا در مي­آيد. پيشران استراتژيك، يك حركت انتقالي است كه سازمان را از حالت X به حالت Yمنتقل مي كند 

اسلاید 38: رقيبمشترىكانال توزيععرضه كنندهسازمانرقيبمشترىكانال توزيععرضه كنندهمتفاوت سازىسيستم (كاربر)عرصه رقابتاهداف استراتژيك (Strategic Targets)هزينهابداعاترشداتحادحركت استراتژيك (Strategic Thrust)

اسلاید 39: استراتژيككارخانه اىحمايتىبالقوهمنابع IS/IT نقش كليدى و با ارزش در بقا و موضع رقابتىسازمان دارند.سازمان در حال دگرگون سازىفعاليت هاى كارى از طريقIS/IT است.منابع IS/ITبراى پشتيبانى از فعاليت هاى كارى ضرورى، ولى ارزش استراتژيك ندارداثر استراتژيك IS در وضع موجوداثر استراتژيك IS در آييندهبالاپايينبالاپايينمنابع IS/IT در عمليات روزانه نقش حياتى دارند و وقفه در آنها باعث آسيب هاى جدى مى شود.شبکه استراتژیکشبكه استراتژيك ابزاري است براي طبقه بندي سازمانها برحسب سيستمهاي اطلاعاتي كاربردي مورد عمل و بالقوه در سازمان (مك فارلن ، 1989).

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید