سیستمهای مدرن حمل و نقل شهری
اسلاید 1: سیستم های مدرن حمل و نقل شهری
اسلاید 2: سیستم حمل و نقل زمینی و چشم انداز آن و چگونگی توسعه از آن جمله مسائلی است که ذهن برنامه ریزان شهری رامتوجه خود ساخته است. مسائلی از قبیل معیارهای انتخاب یک سیستم، میزان کارایی و عملکرد آن، هزینه ها، طراحی و اجرا و اثرات و نتایج آن و شرایط محلی باعث شده است تابرنامه ریزان حمل و نقل شهری در جستجوی انتخاب سیستمهای مناسب در ارتباط با موارد فوق باشند
اسلاید 3: قطار مرتفع کاترپیلارThe high-flying Caterpillar Train1
اسلاید 4: قطار کاترپیلار که موفق به کسب جایزه طراحی قطار شهری نیز شده، عصر جدیدی را در سیستم حمل و نقل عمومی رقم زده است. پایههای ریل به کار رفته در طراحی این قطار شهری به جای اینکه بر روی زمین باشند و فضای وسیعی را اشغال کنند، بر روی کمانهایی سوار شدهاند تا این سیستم بتواند بدون اشغال فضای زیاد بر روی زمین، مسافرین را به مقصد خود برساند. برخلاف مونوریلهای سنتی، کمانهای نازک قطار کترپیلار مناظر زیبای شهر را نمیپوشاند که این خود یکی دیگر از مزیتهای این سیستم است.
اسلاید 5: اتوبوس استرادلینگ چین2
اسلاید 6: طراحی منحصربفرد اتوبوس استرادلینگ در سال 2010 رونمایی شد که ترکیبی از ترس و ناباوری را به همراه داشت. توسعهدهندگان چینی پروتوتایپی از این اتوبوس حمل و نقل مرتفع را ساختند و آن را جهت انجام آزمایش، به یکی از شلوغترین خیابانهای چین بردند. طراحی این اتوبوس برقی به گونهای است که ماشینها به راحتی از زیر آن رفت و آمد میکنند و در هنگام توقف آن جهت تخلیه یا سوار شدن مسافر، نیازی به توقف در پشت اتوبوس نخواهند داشت. عرض این اتوبوس به اندازه دو لاین از جاده است و میتوان با ترکیب 4 اتوبوس و چسباندن آنها به یکدیگر، 1400 مسافر را به راحتی با آن جابجا کرد. مسافرین جهت سوار شدن به این اتوبوس یا پیاده شدن از آن به ایستگاههای مخصوصی میروند. سازندگان اتوبوس استرادلینگ ادعا میکنند که این اتوبوس تا 5 برابر بهصرفهتر از دیگر تکنولوژیهای حمل و نقل شهری بوده و به همین مقدار نیز نسبت به متروهای زیرزمینی اقتصادیتر است
اسلاید 7:
اسلاید 8:
اسلاید 9: اتوبوس خودران مرسدس بنز Mercedes-Benz’s self-driving Future Bus3
اسلاید 10: اوایل سال جاری میلادی بود که مرسدس بنز از اتوبوس خودران خود پرده برداشت و قول داد که این اتوبوس هم ایمن باشد و هم رفت و آمد را برای مسافرین آسانتر کند. از دوربینها و رادارهایی جهت شناسایی و طی مسیر استفاده کرده و جهت امنیت بیشتر، رانندهای نیز در پشت فرمان آن به استراحت مشغول است! این سیستم حمل و نقل عمومی مدرن دوستدار محیط زیست بوده و همزمان با کاهش مصرف سوخت، از انتشار گازهای گلخانهای نیز جلوگیری میکند.
اسلاید 11: هایپر لوپ hyperloop
اسلاید 12: سیستم هایپرلوپ قادر است با سرعت 700 مایل بر ساعت (1127 کیلومتر بر ساعت) مسافرین خود را جابجا کند. سال گذشته، درک آلبورن مدیرعامل شرکت تکنولوژی حمل و نقل هایپرلوپ عنوان کرد که این سیستم حمل و نقل عمومی حتی میتواند برای عموم مردم قابل استفاده باشد. این تکنولوژی قرار است تا سال 2019 عملیاتی شود که در این صورت، مسافرین خواهند توانست مسیر 600 کیلومتری سان فرانسیسکو تا لس آنجلس را در کمتر از 30 دقیقه طی کنند
اسلاید 13: تونل های شناور زیر آب در نروژ
اسلاید 14: نروژ کشوری است که ابداعات زیادی دز زمینه سیستم حمل و نقل عمومی دارد. مسوولین این کشور در حال طراحی سیستمی هستند که به عنوان اولین تونل های شناور زیر آب شناخته خواهد شد. این کشور 1100 فلات و آبدره را در خود جای داده که این کار را برای حمل و نقل ساکنین آن کمی مشکل کرده است و به همین دلیل، ساخت تونل های شناور و معلق در زیر آب برای دسترسی به سایر نقاط آن، توجیهپذیر خواهد بود. این تونل ها تا 30 متر پایینتر از سطح آب قرار خواهند گرفت و عرض آنها به اندازهای است که دو خط جاده درون آنها کشیده میشود. انتظار میرود این پروژه 25 میلیار دلاری تا سال 2035 تکمیل شود
اسلاید 15: در شرایطی که احداث تونل شناور مغروق پر هزینهتر از ساخت یک پل است، اما مزیت بزرگ آن تاثیرناپذیرتری بیشتر در برابر شرایط آب و هوایی شدید است. همچنین تونل شناور موانع کمتری برای عبور و مرور کشتی ها ایجاد کرده و زیبایی طبیعی آبدره را نیز حفظ می کند. در زمان تکمیل، این پروژه شامل تونل هایی دوگانه می شود که در پهنای آبدره Sognefjord گسترده می شوند. مجموعه ای از پل های شناور روی سطح آب این تونل ها را شناور نگه می دارند و تیرهای اتصال آنها را تقویت می کنند.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.