sherekate_shahre_salem

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شرکت شهر سالم تهران”

شرکت شهر سالم تهران

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم1 معاونت توسعه منابع انسانی

اسلاید 2: شرکت شهر سالم در تاریخ 72/2/7 طی شماره 96765 ثبت شرکت ها به منظور فراهم آوردن کلیه زمینه های لازم و تهیه امکانات جهت ارائه خدمات بهداشتی - درمانی به پرسنل شهرداری تهران، بعنوان یکی از زیر مجموعه های حوزه مشاور پزشکی شهرداری تهران تأسیس گردید. این حوزه با هدف دستیابی به سطوح مختلف عدالت اجتماعی در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و پاسخگویی به نیازهای اساسی مردم در پرداختن به سلامت عمومی شهروندان راه اندازی گردیده و از انتهای سال 78، در پی انحلال حوزه مشاور پزشکی و بدلیل تغییر و تحول در ساختار سازمانی شهرداری تهران و ورود شوراهای اسلامی در عرصه مدیریت شهری، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تحت مدیریت و سرپرستی شرکت شهرسالم قرار گرفت. از آن پس این شرکت فعالیت های خود را زیر نظر حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی ادامه داده و در تاریخ 82/2/6 پس از تصویب لایحه ساماندهی شرکتها و سازمانها توسط شورای اسلامی شهر تهران مقرر گردید شرکت زیر نظر حوزه معاونت مالی و اداری برای اجرای اهداف تعیین شده در ماده پنج اساسنامه که بخشی از وظایف شهرداری تهران می باشد به فعالیت خود ادامه دهد. در سال 93 زیر مجموعه معاونت توسعه منابع انسانی قرار گرفت.مقدمه

اسلاید 3: نام شرکت /سازمان : شهر سالمصاحبان سهام/اعضاء شوراتعداد سهامدرصد سهمنوع شرکت: سهامی خاصشهرداری تهران29698.698تاریخ تاسیس: 72/2/7سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی10.333سرمایه ثبت شده: 3.000.000 ریالشرکت پیام رسا10.333مبلغ هر سهم: 10.000شرکت توسعه فضای فرهنگی10.333شماره ثبت: 97768شرکت خدمات اداری شهر10.333وضعیت: فعالجمع:300100اعضاء هیات مدیرهبه نمایندگی ازسمتمعاون توسعه منابع انسانیشهرداری تهرانرئیس هیأت مدیرهدکتر علی کمیلیشرکت خدمات اداری شهرعضو و نایب رئیس هیأت مدیرهدکتر حسن علی غفاریسازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمیمدیر عامل و عضو هیأت مدیرهدکتر سیدابراهیم متولیانشرکت پیام رساعضو هیأت مدیرهدکتر احمد رضا جمشیدیشرکت توسعه فضاهای فرهنگیعضو هیأت مدیرهنام مدیر عامل: دکتر حسن علی غفاریآدرس دفتر مرکزی: بزرگراه رسالت بعد از 16 متری دوم مجیدیه، پ 1009تلفن: 3-22313042شناسنامه شرکت شهر سالم

اسلاید 4: حوزه درمان:درمان مستقیم: ارائه کلیه خدمات بهداشتی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی درمراکز بهداشتی – درمانی تابعه. درمان غیر مستقیم : خرید خدمات درمانی سرپائی و بستری از طریق مراکز تشخیصی و درمانی و بیمارستان های طرف قرارداد جهت کارکنان شهرداری و افراد تحت تکفل آنها در سطح شهر تهران. حوزه بهداشت: انجام معاینات بدو استخدام و ادواری کارکنان ادارات، سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران، کارگران شرکت های پیمانکاری حوزه خدمات شهری ( بازیافت، مسیل ها و مبارزه با موش و ...)و کارکنان معرفی شده از سوی شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد شهرداری.انجام آزمایشات مربوط به اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار مرتبط با فعالیت شهرداری تهران در حوزه بهداشت حرفه ای و اعلام به مبادی ذیربط جهت اقدامات اصلاحی.انجام آزمایشات مربوط به کنترل وضعیت بهداشتی آب و مواد غذایی در اماکن و مراکز وابسته یا تحت نظارت شهرداری تهران.حوزه HSE: استقرار سامانه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در مناطق، سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری تهران.اورژانس و سامانه 1842:ارائه خدمات مشاوره ای پزشکی توسط پزشک مستقر از طریق سامانه 1842 به صورت 24 ساعتهارائه خدمات اورژانس از قبیل خدمات ویزیت در منزل توسط پزشک و کادر درمانی جهت پرسنل بازنشسته و غیر قابل حرکت شهرداری تهرانارائه خدمات پزشکی و امدادی در مراسم و مناسبت های مختلف بر اساس درخواست واحدهااعزام اکیپ های پزشکی همراه کاروان های اعزامی جهت بازدید از مناطق جنگی جنوب و غرب کشورایجاد تعامل و هماهنگی لازم با مدیریت بحران شهر تهران، هلال احمر و اورژانس تهران جهت مانورهای بحران در سطح شهر تهراناهم فعالیت های شرکت شهر سالم

اسلاید 5: 5چارت سازمانی شرکت شهر سالم5

اسلاید 6: اورژانس، فوریت های پزشکی و سامانه تلفنی 1842

اسلاید 7: اورژانس و مشاوره پزشکیاطلاع رسانی پزشکان و مراکز بهداشتی - درمانی طرف قراردادارتباط با بخشهای مختلف مراکز درمانی به منظور کسب اطلاعات ، نوبت گیری و...ارتباط با واحدهای صدورمعرفی نامه و مددکاری، کمیسیون پزشکی، اسناد متفرقه، تائید نسخ و دفتر معاونت درمان7 خدمات سامانه 1842

اسلاید 8: اهم فعالیت های سامانه 1842 - واحد فوریت های پزشکی 8ارائه خدمات فوریتهای پزشکی در منزل و انتقال بیماران جهت بستری و آزمایشات تشخیصی به مراکز درمانی و بالعکسخدمات ویزیت در منزل توسط پزشک و کادر درمانی جهت پرسنل بازنشسته و غیر قابل حرکت شهرداری تهرانخدمات پزشکی و امدادی در مراسم و مناسبت های مختلف مذهبی -ملیاعزام اکیپ های پزشکی همراه کاروان های راهیان نور جهت بازدید از مناطق جنگی جنوب و غرب کشور-اعزام به کربلای معلی وخطوط مرزی جنوب وغربتعامل با سازمان مدیریت بحران ، هلال احمر و اورژانس تهران جهت مانورهای بحران در تهرانخدمات مشاوره پزشکی توسط پزشک مستقر به صورت 24ساعته

اسلاید 9: فرآیند خدمات ویزیت در منزل

اسلاید 10: عملکرد واحد ویزیت در منزل در سال 94 تعداد کل خدمات در سال 94 : 3187 موردعملکرد واحد فوریت های پزشکی در سال 1394 :

اسلاید 11: 11تعداد خدمات اورژانس سال های 94-90زمانسال 90سال 91سال 92سال 93سال 94درصد تغییر نسبت به سال 93سه ماهه اول3869413357374758948399سه ماهه دوم445766867457642716024149سه ماهه سوم375753094552444813816211سه ماهه چهارم2714765471117925935318مجموع1479723782248572355848676107

اسلاید 12: 12فهرست تعداد خدمات و ماموریت های اورژانس در سال 94زمانماموریت اورژانسیتعداد مصدومین ماموریت استقراریتعداد مراجعین به پایگاهواکسیناسیونمجموعسه ماهه اول34532543348709483سه ماهه دوم48364034163497516024سه ماهه سوم5146984354825013816سه ماهه چهارم475816387241909353مجموع492510460158761741548676

اسلاید 13: واحد تجهیزات پزشکی و بازرگانی

اسلاید 14: فعالیت های واحد تجهیزات پزشکی و بازرگانی در سال 1394 تهیه تجهیزات سرمایه ای و مصرفی پزشکی و دندانپزشکی مراکز درمانی شرکت شهر سالم تهیه تجهیزات مراکز جدید درمانی در سطح شهر تهرانبررسی و نظارت بر تهیه تجهیزات جراحی بیمه شدگان شهرداری تهران با توجه به اعلام نظریه کمیسیون پزشکی شرکت در کمیسیون فنی و معاملات شرکت شهر سالم تهیه تجهیزات پزشکی و دارویی مورد نیاز واحد اورژانس جهت مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، کاروان های راهیان نور، اربعین حسینی و اردوهای جهادیتوسعه، بروزرسانی و ارتقاء تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی براساس آخرین استانداردهای روز جهانی

اسلاید 15: کارشناسی فنی تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی مورد نیاز مراکز و واحدها تابعهتعمیر و نگهداری 116 دستگاه یونیت دندانپزشکی مراکز درمانی تابعهتشکیل شناسنامه و ثبت کلیه تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی مستقر در مراکز درمانی تابعهتعمیر و نگهداری تجهیزات و متعلقات دندانپزشکی مراکز درمانی تابعهسرویس های دوره ای و کالیبراسیون کلیه دستگاه های پزشکی و دندانپزشکیمکانیزه شدن روند تعمیرات کلیه دستگاههای پزشکی و دندانپزشکیفعالیت های واحد تجهیزات پزشکی و بازرگانی در سال 1394

اسلاید 16: هماهنگی و پیگیری 138 مورد وسایل جراحی جهت انجام عمل های جراحی بیمه شدگان محترم شهرداری تهران با هماهنگی کمیسیون پزشکیدریافت تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، خدمات پشتیبانی و فنی و دارویی مورد نیاز بخش های درمانگاهی و اورژانس از بیش از 120 شرکت و فروشگاه تجهیزات پزشکی و دندانپزشکیهماهنگی جهت عقد 10 قرارداد خرید خدمات کالایی و پشتیبانی فنی جهت تجهیزات پزشکیارزش کل خدمات، تجهیزات جراحی، کالای تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی 38،769،539،924 ریال16فعالیت های واحد تجهیزات پزشکی و بازرگانی در سال 1394

اسلاید 17: خدمات ارائه شده به بیمه شدگان شهرداری تهران معرفی شده از طریق کمیسیون پزشکی17دستگاه تعدادواحدویلچر و واکر234دستگاهوسایل کمک تنفسی (ونتیلاتور ، اکسیژن ساز ، CPAPو BIPAP ، پالس اکسیمتر و ...)110دستگاهتخت بستری و تشک مواج201دستگاه

اسلاید 18: تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی افزایش یافته طی 10 سال اخیر18دستگاه تعدادواحددندانپزشکی(یونیت دندانپزشکی ، موتور جراحی، موتور جرمگیری، لایت کیور، کمپرسور دندانپزشکی، توربین دندانپزشکی، تابوره و ...)1225دستگاهچشم پزشکی(اتورفرکتومتر ، اسليت لمپ ، افتالمسكوپ ، تنو متر ، لنزومتر ، رتینوسکوپ، چارت بینایی سنجی و ...) 162دستگاهتجهیزات بخش CSR (استریل)(اتوکلاو رومیزی ، اولتراسونیک کلینر ، اتوکلاوهای مرکزی)70دستگاه

اسلاید 19: دستگاه تعدادواحدپزشکی عمومی و تخصصی( الکتروشوک، نوار قلب ، نوار مغز ، نوارعصب و عضله، مانیتور علائم حیاتی، تخت بستری، نگاتسکوپ و ...)2419دستگاهتصویربرداری پزشکی( MRI ، CT Scan ، ماموگرافی ، اکو ، رادیولوژی دیجیتال ، رادیوگرافی پانورکس ، و ...)102دستگاهآمبولانس و موتورلانس13دستگاهتجهیزات پزشکی و دندانپزشکی افزایش یافته طی 10 سال اخیر19

اسلاید 20: برنامه های واحد تجهیزات پزشکی و بازرگانی در سال 1395تهیه تجهیزات جدید سرمایه ای درمانگاه ها با توجه به افزایش بخش های تخصصی مراکز درمانیتهیه مواد مصرفی پزشکی و دندانپزشکی درمانگاه هابروز رسانی تجهیزات موجود در مراکز درمانی با هدف ارتقاء خدمات درمانیتهیه تجهیزات پزشکی مورد نیاز واحد اورژانس شرکت شهر سالمارتقاء سطح آموزشی نیروهای مراکز درمانی در خصوص استفاده بهینه از تجهیزات پزشکینظارت پیوسته بر تجهیزات موجود در مراکز درمانی20

اسلاید 21: برنامه های واحد تجهیزات پزشکی و بازرگانی در سال 1395کارشناسي، نياز سنجي، تهيه و توزيع، بررسي کميت و کيفيت مواد و تجهیزات پزشکی و دندانپزشکیبازديد دوره اي از مراکز درمانی تابعه با هدف شناسايي تجهیزات ناکارآمد و کارشناسي هزينه های تعميرات و نظارت بر انجام نحوء سرویس خدمات پس از فروش شرکت های تجهیزات پزشکیبررسي اقتصادي تجهیزات سرمايه اي در درمانگاه ها، فراواني دستگاه ها بر حسب مدل و برندشرکت در کنگره ها و سمينارها و نمايشگاه ها به منظور آشنایی با آخرین دستاوردهای مرتبط با تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی روز دنیا21

اسلاید 22: معاونت بهداشت22

اسلاید 23: الزامات تشکیل مرکز بهداشت کار شهرداری تهران مهم ترین مستندات قانونی تأسیس و فعالیت مرکز بهداشت کار شهرداری 23

اسلاید 24: 24ماموریت مرکز بهداشت کار شهرداری تهران24

اسلاید 25: آزمایشگاههاپایگاههای بهداشت25

اسلاید 26: نتایج برنامه های نظارتی کنترلی مرکز بهداشت کار در سال 1393ردیفعنوان برنامهدوره های انجام در سالمتوسط حجم عملیاتامتیاز کسب شده(درصد)وضعیت ارزشیابی 1ارزیابی ضوابط بهداشت وایمنی محلهای اسکان کارگری2ارزیابی 131 محل در هر دوره (برای 7862 نفر کارگر مقیم) 62متوسط 2بهداشت عملیات رفت وروب (مکانیزه)249 مورد ارزیابی اکیپ ـ درهر دوره68متوسط 3بهداشت عملیات رفت وروب (غیر مکانیزه)2ارزیابی 1502 نفر کارگرـ درهر دوره 71متوسط 4بهداشت عملیات جمع آوری و انتقال زباله (مکانیزه)2375 مورد ارزیابی اکیپ (شامل 760 کارگر) ـ درهر دوره72متوسطمتوسط5بهداشت عملیات جمع آوری و انتقال زباله (غیر مکانیزه)296 مورد ارزیابی اکیپ (شامل 190 کارگر) ـ درهر دوره68متوسطمتوسط6بهداشت لباس کار و لوازم حفاظت فردی (خدمات شهری)2ارزیابی 2648 نفر کارگر ـ درهر دوره71متوسطمتوسط7بهداشت لباس کار و لوازم حفاظت فردی (فضای سبز)2ارزیابی 2416 نفر کارگرـ درهر دوره 74متوسطمتوسط8کنترل ضوابط بهداشت ایستگاههای خدمات شهری2ارزیابی 11 ایستگاه ـ درهر دوره72متوسطمتوسط9ارزیابی ضوابط بهداشتی ساختارعمومی وتجهیزات خدمات شهری پارکها2ارزیابی 532 پارک ـ درهر دوره84متوسطمتوسط10نظارت بهداشتی بر سرویس های بهداشتی پارکهاومعابر2ارزیابی 580 مورد سرویس ـ درهر دوره84متوسطمتوسط11ارزیابی تابلوهای آب پارکها2ارزیابی 776 پارک ـ درهر دوره74نامناسبنامناسب12ارزیابی روشنایی پارکهای شهر تهران (درشب)1ارزیابی 151 پارک ـ درهر دوره73نامناسب 13بهداشت لباس کار و لوازم حفاظت فردی (اکیپ های مبارزه با موش)1ارزیابی 281 نفر کارگر ـ درهر دوره82متوسطمتوسط14تشکیل کمیته های حفاظت فنی وبهداشت کارمستمرتشکیل 27 جلسهتشکیل 27 جلسهتشکیل 27 جلسهتشکیل 27 جلسه15آموزش بهداشتمستمرتشکیل 64 جلسه (برای 2467 نفر کارگر)تشکیل 64 جلسه (برای 2467 نفر کارگر)تشکیل 64 جلسه (برای 2467 نفر کارگر)تشکیل 64 جلسه (برای 2467 نفر کارگر)16ثبت وپیگیری حوادث ناشی از کارمستمر49 مورد49 مورد49 مورد49 مورد17تشکیل شناسنامه سلامتی وتکمیل پرونده بهداشتیمستمرانجام فرایند معاینات سلامت شغلی 19751 نفرانجام فرایند معاینات سلامت شغلی 19751 نفرانجام فرایند معاینات سلامت شغلی 19751 نفرانجام فرایند معاینات سلامت شغلی 19751 نفر18پایش سلامت آب3496 مورد نمونه برداری در هر دوره (مجموعاً 1487 مورد)496 مورد نمونه برداری در هر دوره (مجموعاً 1487 مورد)496 مورد نمونه برداری در هر دوره (مجموعاً 1487 مورد)496 مورد نمونه برداری در هر دوره (مجموعاً 1487 مورد)26

اسلاید 27: 27خلاصه فعاليت هاي مرکز بهداشت کاردر سال های 94-90شرح فعالیتسال90سال91سال92سال93سال94درصد تغییر نسبت به سال 93معاینات سلامت شغلی کارگران شرکت پيمانکاري خدمات شهري و فضاي سبز( نفر)706961153847808885275معاینات سلامت شغلی کارمندان رسمي و کارکنان سازمان ها و شرکت هاي طرف قرارداد( نفر)33315429730411663733837-معاینات سلامت شغلی (سایر موارد)00000ـتعداد برنامه های بهداشت و ایمنی در دستور کار191918212310

اسلاید 28: 281. گروه بهداشت و ایمنیفعالیت های گروه بهداشت و ایمنی شامل:1-1. ارزيابي وضعيت لباس کار و لوازم حفاظت فردي مجريان عمليات مبارزه با موش و کارگران شرکت‌‌هاي پيمانکاري خدمات شهري و فضاي سبز.1-2. نظارت بهداشتي و ايمني بر عمليات جمع‌‌آوري مكانيزه و غيرمکانيزه زباله.1-3. کنترل بهداشت و ايمني عمليات مكانيزه و غيرمکانيزه رفت و روب.1-4. تشکيل و راهبري کميته‌‌هاي حفاظت فني و بهداشت کار، در واحدهاي سازماني شهرداري و پيگيري اجراي مصوبات هر کميته.1-5. ثبت و پيگيري حوادث ناشي از کار.

اسلاید 29: 29عنوانسال90سال91سال92سال93سال94درصد تغییر نسبت به سال 93تعداد برنامه‌‌هاي انجام ‌‌پذيرفته ( برنامه)91091010ـبازرسي‌‌هاي صورت ‌‌گرفته ( مورد)10533586623132724334022.6تعداد آيتم‌‌هاي ارزيابي‌‌ شده ( آيتم)4460402633072847862712622822534.1تعداد گزارش‌‌هاي ارسال ‌‌شده (مکاتبه)77335736236441614.3خلاصه نتايج فعاليت‌‌هاي انجام‌‌گرفته گروه بهداشت و ایمنی در سال های 94-90

اسلاید 30: 302. گروه بهداشت و محیطفعالیت های گروه بهداشت و محیط شامل:2-1 پايش سلامت آب آشاميدني مورد استفاده در پارک‌‌ها و فضاي سبز و ارزيابي تابلوهاي مربوطه در پارک‌‌هاي شهر تهران.2-2 ارزيابي ضوابط بهداشت و ايمني ساختار عمومي و تجهيزات خدمات شهري در پارك‌‌ها.و سرويس‌‌هاي بهداشتي عمومي واقع در پارک‌‌ها و معابر شهر تهران.2-3 نظارت بهداشتي بر عمليات سمپاشي پارک‌‌ها و فضاي سبز، ايستگاه‌‌هاي خدمات شهري (محل جمع‌‌آوري موقت زباله‌‌هاي شهري)، بهداشت و ايمني محل‌‌هاي نگهداري حيوانات واقع در اماکن وابسته به شهرداري تهران2-4 بازرسي بهداشتي و ايمني از محل سکونت کارگران شرکت‌‌هاي طرف قرارداد شهرداري تهران.2-5 برنامه نظارت بهداشتی و ایمنی آبدارخانه ها در ساختمانهای شهرداری تهران و محل های پخت و توزیع مواد غذایی در اماکن وابسته به شهرداري تهران

اسلاید 31: 31نتايج فعاليت‌‌هاي انجام‌‌گرفته گروه بهداشت محیط در سال های 94-90عنوانسال90سال91سال92سال93سال94درصد تغییر نسبت به سال 93تعداد برنامه‌‌هاي انجام‌‌پذيرفته ( برنامه)998101220مجموع بازرسي‌‌هاي صورت‌‌گرفته( مورد بازرسي)6350394128633570307814-تعداد آيتم‌‌هاي ارزيابي‌‌شده( مورد)23886613333315911017770219745011تعداد گزارش‌‌هاي ارسال‌‌شده( مورد)24555106235946103تعداد کل نمونه‌‌برداري از آب پارک‌‌ها( مورد)2214239217631487105229-تعداد موارد سنجش( پارامتر)234902631219390163571052036-

اسلاید 32: 323. گروه طب کار3-1 مراقبت از سلامتي کارکنان شهرداري تهران از طريق تشکيل شناسنامه سلامتي، انجام معاينات و آزمايش‌‌هاي تشخيص پزشکي، در واحدهاي طب کار پلي‌‌کلينيک و مراکز بهداشت و درمان مناطق، تکميل پرونده بهداشتي و پيگيري‌‌هاي لازم جهت کنترل نشانگان، عوارض و بيماري‌‌هاي يافته3-2 تشکيل پرونده بهداشتي و صدور کارت تناسب با کار محوله کارگران شرکت‌‌هاي طرف قررداد شهرداري تهران.3-3 برنامه جامع واکسیناسیون کارگران حوزه خدمات شهری و فضای سبز بر علیه بیماری هپاتیت ب

اسلاید 33: 33نتايج فعاليت‌‌هاي انجام‌‌گرفته گروه در سال های 94-90عنوانسال90سال91سال92سال93سال94درصد تغییر نسبت به سال 93تعداد کل افراد که چکاپ شده‌‌اند( نفر)104001154511151197511586520-کارگران شرکت‌‌هاي پيمانکاري خدمات شهري و فضاي سبز (نفر)706961153847808885275کارمندان رسمي و کارکنان سازمان‌‌ها و شرکت‌‌هاي طرف قرارداد( نفر)33315429730411663733837-معاینات سلامت شغلی (سایر موارد)00000ـتعداد کل کارت تناسب صادرشده( فقره)556954543607721475364

اسلاید 34: معاونت درمان34

اسلاید 35: ساختار معاونت درمان3535

اسلاید 36: درمان غیرمستقیم (بیمه درمانی کارکنان رسمی شهرداری تهران) 1574 مرکز طرف قرارداد36 درمان مستقیم درمانگاه های شهرداری تهران36فعالیت های حوزه درمان

اسلاید 37: درمان مستقیم - ماموریت1- ارائه و ارتقاء خدمات سلامت با هدف فراهم نمودن زمینه گسترش عدالت در نظام سلامت شهرداری تهران با رویکرد ارائه خدمات سلامت در قالب سطح بندی به کارکنان شهرداری تهران و افراد تحت تکفل.2- نظارت بر عملکرد 20 مرکز درمانی3- احداث، تقویت، تجهیز و راه اندازی مراکز درمانی با رویکرد حداقل هر منطقه یک مرکز درمانی4- ارتقاء سطح خدمات کلینیکی و پارا کلینیکی(از نظر کیفی و کمی)5-جذب و بکارگیری نیروهای انسانی متخصص(پزشک، دندان پزشک و کارشناسان حوزه درمان)

اسلاید 38: 38 احداث اولین مرکز دیالیز در منطقه 22 با همکاری بخش خصوصی آغاز بکار فعالیت مراکز تخصصی دندانپزشکی 15 و درمانگاه اتوبوسرانی با 35 یونیت بهره برداری از مرکز تخصصی MRI و CT scan منطقه 5 توسعه مراکز درمانی به ازای هر منطقه یک درمانگاه38

اسلاید 39: مرکز 20 سال 1369مرکز 1 سال 1370مرکز 3سال 1370مرکز 8 سال1371کلینیک دندانپزشکی 15(1389)مرکز 13 سال 1371مرکز 17 سال 1371مرکز 6سال 1371مرکز 12 سال 1373مرکز 19 سال 1373مرکز10(سال 1387)مرکزشهدای اتوبوسرانی(سال1390)مرکز14(سال1392 )مرکز4(سال 1388)مرکزشهدای19(سال 1391)مرکز22(سال 1391)مرکز7(در مرحله اخذ موافقت اصولی)مرکز21(سال1393 )مرکز18در مرحله عملیات آماده سازی مرکز5(سال 1378)مرکزتصویربرداری 5(سال1389 )مرکز16(درمرحله عملیات آماده سازی)مرکزدیالیز(سال1394 )مراکز بهداشتی درمانی شرکت شهر سالم3939

اسلاید 40: بخشهای پاراکلینیک مراکز درمانی در سال 1385 و سال 1394آزمایشگاهرادیولوژیداروخانهفیزیوتراپیمرکز ترک اعتیاد138563680139413513102در صد رشد133%166%133%38%200%

اسلاید 41: تعداد پزشکان و دندانپزشکان همکار در مراکز درمانی پزشک عمومیپزشک متخصص دندانپزشک عمومیدندانپزشک متخصصکل پزشکان1385372535159400139493399184131670در صد رشد151%58%260%122%68%

اسلاید 42: درمان غیر مستقیم

اسلاید 43: ماموریت درمان غیر مستقیمارائه کلیه خدمات تشخیصی و درمانی در چارچوب ضوابط و مقررات رسمی کشور ،آئین نامه درمانی شهرداری تهران و مصوبات شورای درمان به کلیه بیمه شد گان دارای دفترچه بیمه درمانی کارکنان رسمی شهرداری تهران اعم از شاغلین و بازنشستگان سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در قالب خرید خدمات پزشکی ، دندان پزشکی و پارا کلینیکی از مراکز درمانی شهرداری و سایر مراکز

اسلاید 44: سطح پوشش خدمات درمانی بیمه درمانی کارکنان رسمی

اسلاید 45: نحوه ارائه خدمات خرید خدمت از مراکز درمانی گوناگون درمانگاههای شرکت شهر سالم: ارائه خدمات تشخیصی و درمانی در این مراکز درچارچوب ضوابط بدون دریافت فرانشیز از بیمه شدگان شهرداری. خدمات بستری : ارائه خدمات درمانی نیازمند بستری در بیمارستانها و مراکز جراحی محدود در چارچوب ضوابط و مصوبات خدمات سرپایی در مراکز طرف قرارداد : ارائه خدمات پزشکی، دندانپزشکی ، پاراکلینیکی و دارویی در مراکز طرف قرارداد در چارچوب ضوابط و مصوبات مراجعات به مراکز غیر طرف قرار داد هزینه ویزیتهای تخصصی و فوق تخصصی و دریافت خدمات پزشکی و دندانپزشکی در مراکز غیر طرف قرارداد در صورت ارائه مستندات و مدارک قابل قبول

اسلاید 46: بیماران خاص46درحال حاضر 750 بیمار خاص با دفترچه بیمه شهرداری و 406 بیمار خاص با دفاتر بیمه درمانی دیگر از این مساعدتها استفاده می نمایند. 46

اسلاید 47: 47خدمات درمانی قابل ارائه به ایثارگران دارای دفترچه بیمه شهرداری47

اسلاید 48: تعداد بیمه شدگان به تفکیک وضعیت اشتغال و ارتباط سازمانی4848وابسته شاغلوابسته (بازنشستگان )مستقل جمع کلاصلی 60957759611019964تبعی12267177941095741018جمع کل18362255531706760982

اسلاید 49: 4949تعداد بیمه شدگان به تفکیک وضعیت اشتغال و وضعیت پوشش بیمه

اسلاید 50: نمودار مقايسه هزينه های درمان کارکنان شهرداری تهران و شرکت ها و سازمانهای تابعه از سال 1384 الی 1394

اسلاید 51: موارد موثر در رشد هزینه های درمانی درصد افزایش تعرفه های درمانی که بنابر هر سال متفاوت بوده است تغییر تعداد بیمه شد گان در هر سال (استخدام های جدید ، استفاده و یا قطع استفاده برخی سازمانهای مستقل از بیمه درمانی )افزایش قابل توجه هزینه های دارویی و تجهیزات ورود روز افزون فناوریهای نوین تشخیصی پزشکی روند رو به رشد افزایش سن بیمه شدگان (بالغ بر 60%هزینه های درمانی مربوط به اقشار بازنشسته است )روند رو به رشد بیماران خاص و صعب العلاج (و پوشش کامل هزینه های انان )ارائه خدمات ویژه به ایثارگران

اسلاید 52: آمار مقايسه اي معرفينامه هاي صادره سال1384 تا 1394معرفينامه صادرهسال94سال 93سال92سال91سال90سال89سال88سال87سال 86سال 85تعدادکل معرفينامه صادره46861444283673134981329263547738695313823061333825تعدا کل معرفينامه بستري صادره7637710160176339610662916418643364876279تعداد کل معرفينامه سرپايي صادره39224373453071428642268202918632277249492412627546تعداد موارد بستري در بيمارستانهاي خصوصي6772610452905541529454445558567857755548تعداد موارد بستري در بيمارستانهاي دولتي865997727808812847860755712731مجموع روزهاي بستري در بخش خصوصي و دولتي20934201071901719535185641996018587214332307921373مجموع روزهاي بستري در بيمارستانهاي خصوصي17676168461618716267153441682015587181991972618090مجموع روزهاي بستري در بيمارستانهاي دولتي3258326128303268322031403000323433533281متوسط روزهاي بستري در بخش خصوصي و دولتي2.742.833.163/0763/043/172،893.333.653.40متوسط روزهاي بستري در بخش خصوصي2.62.753.052/9352/893/082،803.23.43.26متوسط روزهاي بستري در بخش دولتي3.763.273.894/0443/963/073،484.284.74.48

اسلاید 53: معاونت مالی و اداری53

اسلاید 54: گزارش هزینه درآمدردیفمراکز درآمدیدرآمدهزینهمازاد/کسری1مرکز درمانی منطقه 156,986,972,64753,124,166,2413,862,806,4062مرکز درمانی منطقه 372,865,885,24957,008,780,61515,857,104,6343مرکز درمانی منطقه 415,906,585,19018,976,415,174-3,069,829,9844مرکز درمانی منطقه 5142,979,181,101127,709,937,50015,269,243,6015مرکز درمانی منطقه 6115,853,573,64997,810,499,73318,043,073,9166مرکز درمانی منطقه 842,691,036,86939,362,146,5953,328,890,2747مرکز درمانی منطقه 1015,100,231,55814,438,292,430661,939,1288مرکز درمانی منطقه 1223,949,698,21119,960,470,0703,989,228,1419مرکز درمانی منطقه 1321,790,066,90720,286,085,1661,503,981,74110مرکز درمانی منطقه 1417,423,322,60518,443,859,322-1,020,536,71711مرکز درمانی منطقه 1510,397,800,6085,660,348,8524,737,451,75612مرکز درمانی منطقه 1710,804,278,62413,012,869,780-2,208,591,156

اسلاید 55: 55گزارش هزینه درآمدردیفمراکز درآمدیدرآمدهزینهمازاد/کسری13مرکز درمانی منطقه 1924,747,429,17123,789,833,644957,595,52714مرکز درمانی منطقه 205,760,930,4188,743,720,445-2,982,790,02715مرکز درمانی منطقه 21748,564,7871,933,362,828-1,184,798,04116مرکز درمانی منطقه 22776,806,8356,947,868,178-6,171,061,34317درمانگاه شهدای اتوبوسرانی14,848,305,35512,267,557,8902,580,747,46518مرکز تصویر برداری منطقه 5109,414,142,20247,284,361,59862,129,780,60419درمانگاه شهدای منطقه 1903,770,002,315-3,770,002,31520بهداشتکار30,475,229,18918,069,469,78012,405,759,40921معاونت درمان037,766,658,552-37,766,658,55222اورژانس7,176,246,36320,182,627,042-13,006,380,67923دفتر مرکزی33,680,564,26699,087,844,281-65,407,280,01524HSE07,510,867,133-7,510,867,13325مرکز 160-34,321,02534,321,025

اسلاید 56: 56درآمدهزینهمازاد/کسری774,376,851,804773,113,724,1391,263,127,665گزارش هزینه درآمدمجموع

اسلاید 57: 1- وضعیت پرسنلی از حیث تعداد57

اسلاید 58: 582- وضعیت استخدامی کارکنان بر اساس نوع قرارداد58

اسلاید 59: 3- وضعیت تحصیلی کارکنان (کارمندان)59

اسلاید 60: 4- وضعیت تحصیلی کارکنان (کارگران)

اسلاید 61: 616- وضعیت کارکنان شرکت از حیث فعالیت در صف و ستاد61

اسلاید 62: 62وضعیت استخدامی کارکنان

اسلاید 63: ردیفتاریختاریخمناسبتهانوع کمک های غیر نقدیمبالغ به ریال به جزءمبالغ به ریال به جزءجمع مبالغردیفتاریختاریخمناسبتهانوع کمک های غیر نقدی(برای هر مناسبت)(برای هر مناسبت)به ریال1شارژکارت غیرنقدیبرای بانوانبرای آقایان3.300.000121/1/94روز زن- تولد حضرت فاطمه (س)روز زن- تولد حضرت فاطمه (س)شارژکارت غیرنقدی25000008000003.300.000112/02/1994روز مرد- تولدحضرت علی(ع)روز مرد- تولدحضرت علی(ع)شارژکارت غیرنقدی80000025000003.300.000227/4/94عید فطرعید فطرشارژکارت غیرنقدی2.000.0002.000.0005.000.0002اوایل مهر ماهدهه ولایت (اعیاد قربان و غدیر)دهه ولایت (اعیاد قربان و غدیر)شارژکارت غیرنقدی2.000.0002.000.0005.000.000205/09/1994هفته بسیجهفته بسیجشارژکارت غیرنقدی1.000.0001.000.0005.000.000316/3/94سبد کالای ماه مبارک رمضانسبد کالای ماه مبارک رمضانسبد کالا3.500.0003.500.0007.000.0003اسفندماهسبد عیدانه پایان سالسبد عیدانه پایان سالسبد کالا3.500.0003.500.0007.000.0004اواخر اردیبهشتاعیاد مبعث و شعبانیه (هدایای غیر نقدی سه ماهه اول)اعیاد مبعث و شعبانیه (هدایای غیر نقدی سه ماهه اول)کالابرگ کالاهای اساسی (روغن، برنج،گوشت و مواد لبنی)3.000.0003.000.00012.000.000404/06/1994ولادت امام رضا(ع) (هدایا غیر نقدی سه ماهه دوم)ولادت امام رضا(ع) (هدایا غیر نقدی سه ماهه دوم)کالابرگ کالاهای اساسی (روغن، برنج،گوشت و مواد لبنی)3.000.0003.000.00012.000.000428/8/94ولادت امام موسی کاظم (ع) (هدایای غیر نقدی سه ماهه سوم)ولادت امام موسی کاظم (ع) (هدایای غیر نقدی سه ماهه سوم)کالابرگ کالاهای اساسی (روغن، برنج،گوشت و مواد لبنی)3.000.0003.000.00012.000.000422/11/94ایام دهه فجر (هدایای غیر نقدی سه ماهه چهارم)ایام دهه فجر (هدایای غیر نقدی سه ماهه چهارم)کالابرگ کالاهای اساسی (روغن، برنج،گوشت و مواد لبنی)3.000.0003.000.00012.000.000508/10/1994میلاد حضرت رسول(ص)میلاد حضرت رسول(ص)پرداخت هزینه لباس3.000.0003.000.0003.000.000جمع کل مبلغ تخصیصی جهت هر یک از کارکنان محترم واحدهای غیر مستقلجمع کل مبلغ تخصیصی جهت هر یک از کارکنان محترم واحدهای غیر مستقلجمع کل مبلغ تخصیصی جهت هر یک از کارکنان محترم واحدهای غیر مستقلجمع کل مبلغ تخصیصی جهت هر یک از کارکنان محترم واحدهای غیر مستقلجمع کل مبلغ تخصیصی جهت هر یک از کارکنان محترم واحدهای غیر مستقلجمع کل مبلغ تخصیصی جهت هر یک از کارکنان محترم واحدهای غیر مستقلجمع کل مبلغ تخصیصی جهت هر یک از کارکنان محترم واحدهای غیر مستقل30.300.000جدول کمک های غیر نقدی مصوب سال 1394

اسلاید 64: فعالیت های واحد آموزش و پژوهش در سال 94نام دوره آموزشیتعداد فراگیرانساعت آموزشیتعداد نفر ساعتاسپیرومتری 208160HIS1058840ICDL1 غیرحضوری 6040560ICDL2 غیرحضوری34451530ICDL2 حضوری31451395Icdl3حضوری30451350مشتری مداری 94508400مبارزه با آفات گیاهان 3016480قوانین و مقررات اداری 4016640تکمیل چرخه مدیریت 40301200مدیریت بحران در مراکز درمانی و فوریت ها 408320تدوین پیش نویس لوایح 23264نگهداری از مواد و تجهیزات دندانپزشکی 850400اصول بازرسی و نظارت فنی و کنترل کیفی بر مراکز درمانی 830240آمار حیاتی 2430720روانشناسی بیمار1260720ICDL3 غیرحضوری4516720آموزش و توسعه کارکنان ( جایزه تعالی ) 11616همایش جایزه تعالی آموزش 11616همایش پزشک خانواده 36361296مجموع61157513067

اسلاید 65: روابط عمومی

اسلاید 66: ردیفشرح فعالیت1برگزاری افتتاحیه مرکز دیالیز منطقه 22 شهرداری تهران2همایش HSE سالمندان و معلولین در دانشگاه علوم تحقیقات3همایش آنچه درباره سرطان باید بدانبم با کمک انجمن سرطان ایران4همایش ملی نقش کودک و نوجوان در توسعه پایدار با رویکرد HSE – دانشگاه تهران5نمایشگاه فن بازار تخصصی شهرداری تهران6نمایشگاه و همایش ملی مهندسی ایمنی و مدیریت HSE- دانشگاه صنعتی شریف7بازسازی کامل سایت شهرسالم مطابق با هویت سازمانی و نیاز بیمه شدگان شهرداری 8راه اندازی و بازسازی سایت HSE9راه اندازی سامانه جستجوی مراکز طرف قرارداد با بیمه شهرداری تهران10برگزاری مراسم های مناسبتی در طول سالبرگزاری افتتاحیه ها، همایشها، شرکت در نمایشگاه ها و فعالیت های بهینه سازی وب سایت شرکت

اسلاید 67: پوشش خبری و تصویری، برگزاری جلسات و مراسم های مناسبتی و سایر فعالیت هاردیفشرح فعالیتتعداد خبر1ماموریت های معاونت درمان48 مورد2ماموریتهای واحد اورژانس شهرسالم25 مورد3ماموریتهای معاونت بهداشت49 مورد4ماموریتهای سامانه مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE43 مورد5معاونت مالی و اداری10 مورد6مراسم اربعین حسینی10 مورد7سایر (فرهنگی، بسیج، آموزش، انفورماتیک، تودیع و معارفه)30 مورد8برگزاری جلسه نظارت ستادییک جلسه9برگزاری جلسه دورنگاه ارتباطات شهر شهرداری تهران با حضور مدیران روابط عمومی شهرداری120 نفر10برگزاری مراسم روز پزشک (اهداء هدیه، گل و تقدیرنامه) + ضیافت شام250 نفر11برگزاری مراسم روز پرستار ( اهداء هدیه، گل و تقدیرنامه)80 نفر12یرگزاری مراسم تقدیر از نیروهای پزشکی اعزامی به اربعین حسینی80 نفر13برقراری ارتباط سامانه 1842 با معاونت درمان و مراکز درمانی شهرسالم80 شماره14ایجاد هویت سازمانی و رنگ سازمانی در تمامی تابلو ها، سایت و انتشارات شهرسالم-15ارتباط تلفنی با پزشک و دندانپزشک طرف قراداد بیمه شهرداری جهت بروز رسانی اطلاعات ایشان60016راه اندازی شبکه های اجتماعی شرکت و فعالیت مستمر-17برگزاری مسابقات ورزشی ویژه دهه مبارک فجر جهت پرسنل شهرسالم4 مسابقه18چاپ بروشور خدمات و سامانه های شهرسالم جهت پکیج های نوروزی بازنشستگان شهرداری10.000 عدد

اسلاید 68: سامانه مدیریت HSE

اسلاید 69: بخش دوم فصل سیزدهم : ایمنی و مدیریت مخاطراتماده 120 :به منظور پیشگیری از بروز حوادث در محیط های کار شهری بخصوص کارگاه های ساختمانی و تأمین بهداشت و ایمنی کارگران کلیه خدمات شهری، شهرداری تهران موظف است حداکثر پس از شش ماه از تصویب این مصوبه طرح جامع مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) با همکاری سازمانها و نهادهای ذیربط را تدوین و با ابلاغ شهردار به مرحله اجرا درآورد.

اسلاید 70:

اسلاید 71: بخشنامه ها و اسناد بالادستی ابلاغيه «خط مشي سيستم مديريت بهداشت، ايمني و محيط زيست (HSE-MS) شهرداري تهران به شماره 512312/8710 مورخ 17/12/1387 ، بر این اساس شهرداری تهران مکلف به تخصيص منابع مالي، انساني و سازماني مورد نيازجهت استقرار اثر بخش ، كارامد و پايدار سيستم مديريت HSE و همچنین ايجاد و ارتقا فرهنگ HSE و تدارك فضاي ارتباطي مناسب و سازنده بين مديران و كاركنان و ذينفعان شهرداري تهران گردیده است. ابلاغيه « راهنماي استقرار و توسعه سامانه مديريت بهداشت، ايمني و محيط زيست(HSE-MS) به شماره 770497/8810 مورخ 26/10/1388 بر این اساس شهرداری تهران موظف گردیده است نسبت به موارد ذیل اقدامات لازم را به عمل آورد 1- يكپارچه سازي سيستم هاي موجود مرتبط با بهداشت، ايمني و محيط زيست، جلوگيري از موازي كاري ها و كاهش هزينه هاي حاصل از نگهداري سيستم هاي جداگانه در شهرداري تهران 2- تامين منابع مالي، تخصيص نيروي انساني متخصص و تجهيزات مورد نيازدر جهت استقرار و توسعه سامانه مديريت HSE3- تلاش جهت افزايش تعاملات درون سازماني و ايجاد ارتباطات موثر در كليه سطوح سازماني به منظور افزايش بهره وري و عملكرد موثر سامانه مديريت HSE بخشنامه شماره 1438884/10 مورخ 9/12/91 شهردار محترم تهران در خصوص« سامانه مديريت بهداشت، ايمني و محيط زيست(HSE-MS)» بر این اساس شهرداران محترم مناطق 22 گانه نسبت به اجرای موارد زیر مکلف گردیده اند :1- استقرار، نگهداري و توسعه اثر بخش سامانه مديريت بهداشت، ايمني و محيط زيست در منطقه و يكپارچه سازي فعاليت هاي و امكانات سازماني در راستاي تحقق سند چشم انداز بيست ساله جمهوري اسلامي ايران در افق 1404 و دستيابي به شهر پايدار2- يكپارچه سازي سيستم هاي موجود مرتبط با بهداشت ، ايمني و محيط زيست ، جلوگيري از موازي كاري ها و كاهش هزينه ها ي حاصل از نگهداري سيستم هاي جداگانه در شهرداري تهران3- اولويت دهي به HSE به عنوان يك الزام سازماني، يك حق انساني و يك مسئوليت اجتماعي

اسلاید 72: مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مربوط به شركت شهر سالم7272

اسلاید 73: بندهای مصوبه 1392/3/11 شورای اسلامی شهر تهران مربوط به شركت شهر سالم7373

اسلاید 74: محور پنجم: شهر پاکهدف: شهری بهره‌مند از محیط‌زیست مطلوب راهبردها: صیانت از منابع و سرمایه‌های طبیعی شهر ارتقای کیفیت محیط‌زیست و توان اکولوژیکی شهر تهران استقرار نظام بازرسی زیست‌محیطی و استانداردهای HSE در اجرای پروژه‌ها تدارک سازوکارها و حمایت‌های لازم جهت کاهش مؤثر عوامل آلاینده محیط‌زیست توسعه یکپارچه و متوازن فضای سبز شهری و پیراشهری وارد کردن رویکرد محیط‌زیستی در برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت کلانشهر افزایش هزینه‌های استفاده از وسایل نقلیه شخصی و کاهش هزینه‌های اجتماعی و زیست‌محیطی آن برای شهر و شهروندان.

اسلاید 75: مفاد ماده 76 برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران

اسلاید 76: بخشنامه الزامات مديريتي HSEپيمانكاران شهرداري تهرانباتوجه به بخشنامه شماره 1391931 مورخ 1/12/91 در خصوص «مديريت HSE پيمانكاران شهرداري تهران» و ابلاغيه مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران به شماره 3901/1753/160 مورخ 1/3/92 مبني بر«الزام شهرداري تهران به استقرار سامانه مديريت بهداشت، ايمني و محيط زيست» و در راستاي تحقق تكاليف مرتبط، با بند ت ماده 76 برنامه پنج ساله دوم شهرداري، مراتب ذيل جهت اجرا ابلاغ مي‌گردد: 1. هريك از معاونت‌هاي شهرداري تهران موظفند از تاريخ ابلاغ اين بخشنامه، پيمانكاران حوزه‌هاي اجرايي ذيربط را ملزم به الحاق HSE-plan به پيمان خود نموده و در اين خصوص برقراري هماهنگي و تعامل موثر و سازنده با سامانه مديريت HSE شهرداري تهران مورد تأكيد مي‌باشد. 2. هريك از معاونت‌هاي شهرداري تهران موظفند حداكثر ظرف مدت يك ماه الزامات HSE را به عنوان يكي از معيارهاي ارزيابي پيمانكاران در مرحله ارزيابي كيفي مناقصات منظور نموده و نسبت به جاري سازي آن اقدام نمايند. اين ارزيابي نبايد هيچ‌گونه هزينه اضافي را به شهرداري تهران تحميل نمايد. 3. اداره كل تدوين قوانين و مقررات شهرداري تهران مكلف است با همكاري سامانه HSE شهرداري تهران ( شركت شهر سالم) ضمن اقدام براي اصلاح و تصويب قوانين مربوطه در مراجع ذيصلاح، نسبت به تهيه الحاقيه HSE براي پروژه‌هاي حوزه‌هاي اجرايي اقدام نمايد. 4. هريك از معاونت‌هاي شهرداري تهران موظفند در آناليز قيمت هريك از پيمان‌ها هزينه‌هاي HSE مورد نياز را برآورد و در قيمت نهايي لحاظ نمايند.

اسلاید 77: HSE عموم شهروندانHSE شهروندان حاضر در تاسیسات شهرداری تهران HSE کارکنان شهرداری تهرانHSE پیمانکاران شهرداری تهراندامنه استقرار و توسعه سامانه مدیریت HSE در کلانشهر تهران

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید