علوم مهندسی معماری و عمران

شهرسازی ارزش گرا و جایگاه سیما و منظر شهری در منطقه ۴

@maghalatememari شهرسازي ارزش‌گرا

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شهرسازی ارزش گرا و جایگاه سیما و منظر شهری در منطقه ۴”

شهرسازی ارزش گرا و جایگاه سیما و منظر شهری در منطقه ۴

اسلاید 1: شهرسازي ارزش‌گراو جايگاه سيما و منظر شهريدر منطقه 4ناصر مشهديزاده دهاقانيشهرداري منطقه 4

اسلاید 2: 1- شهرسازي ارزش‌گرا و سيما و منظر شهري

اسلاید 3: اينجا مركز جهان است.

اسلاید 4: برنامه‌ريزي فرآيند تفكري است كه هدف آن (به طور عمده) بهبود رفاه جامعه است.برنامه ريزي؛ تعريف

اسلاید 5: ويژگي‌هاي يك حركت برنامه‌ريزي :هدف‌مندقانون‌مندنظام‌مندنهادمندتوان‌مندارزشمندبرنامه‌ريزي؛ ويژگي ها

اسلاید 6: قانونمنديقراردادهاي اجتماعي و اخلاقيشرع مقدسقوانين باستانيقوانين مصوب (مجلس و ... )آيين‌نامه‌ها و مصوبات

اسلاید 7: نهادمندينهادينه شدننهاد و ساختار دولتينهادسازي مردميتقويت و تجهيز و هدايت نهادهاي سنتي

اسلاید 8: شهر هنر زيستن انسان‌ها در كنار يكديگر است.محمدالعل سيناسور

اسلاید 9: آرمانشهر

اسلاید 10: كمال‌گراييخوب انديشيدنخوب ساختنخوب زيستنخوب پرستيدن

اسلاید 11: شهرسازي ارزشگرا، ضرورت و هدف

اسلاید 12: مدل انعكاس و تبادل ارزش‌هاتبادل ارزش‌هابافت قديمبافت جديدبازار توليد در حوزه فرهنگبازسازي نظام ارزشي بر اساس تغييرات و نيازهاحركت در جهت همگون سازي دوره‌هاي تاريخيتبادل ارزش‌هاي قديم و جديدرفع نيازها با توجه به امكانات و قابليت‌هاي اجزاء قديم و جديدتبادل ارزش‌هانسل قديمنسل جديد

اسلاید 13: ارزش آفرينيارزش مداريارزش‌گذاريارزش‌گرايي

اسلاید 14: شهرسازي ارزش‌گرا

اسلاید 15: مثلث عقلمعقولتعقلعاقل

اسلاید 16: رويكرد شهرسازانهرفتار شهروند مدارنهمديريت خردمندانهشهر دانايي محور

اسلاید 17: احترامبه مردمبه محيطبه معماريبه ميراث فرهنگيبه ...

اسلاید 18: دانشتجربهداناييمثلث دانايي

اسلاید 19: دانايي از نگاه شاهنامهتوانــا بـود هـر کـه دانــا بـودزدانش دل پیـــر برنـا بـود***کنـون ای خردمند وصف خردبدین جایـگه گفتن اندر خوردبگـو تا چه داری بیـار از خـردکه گوش نیـوشنده زو برخوردخرد بهتر از هر چه ایزدت دادستـایش خــرد را به از راه دادخـرد افســر شهــریـاران بـودخــرد زیـور نامـــداران بــودخـرد زنده جــاودانی شنــاسخـرد مایـه زندگـانی شنــاسخـرد رهنمــای و خرد دلگشایخرد دست گیـرد بهر دو سرای...خردچشم جانست چون بنگریتوبی‌چشم شادان جهان نسپرینسخت آفرینش خـرد را شنـاسنگهبان جانست و آن را سه‌پاسسه‌پاس‌تو‌گوش‌است‌وچشم‌و زبانکزینت رسد نیک و بد بی‌گمان ... حکیم ابوالقاسم فردوسی

اسلاید 20: جسمروحجاناجزاي سه‌گانه انسان

اسلاید 21:

اسلاید 22: ارزش‌ها شرح اجتماعی شخصیت‌های مهم علمی یا اجتماعی یا فرهنگی یا دینی، آداب و رسوم، آیین ویژه، نقش مذهبی ویژه در هر زمان فرهنگی فرهنگ خاص پوشش گویش، نژاد و در کل ساختار اجتماعی فرهنگی محیطی طبیعی رویش، اقلیم، خاک، رودخانه، کوه و ... یا ساختار طبیعی کالبدی ساختار کالبدی و سازمان فضایی منطقه ساختار کالبدی و سازمان فضایی شهر نقطه یا مکان با ارزش تاریخی و فرهنگی، اماکن مقدس محور: بازار، محور فرهنگی تاریخی شهر یا محور فرهنگی تاریخی محله پهنه یا مجموعه با ارزش فرهنگی تاریخی محله یا مجموعه فرهنگی تاریخی مذهبی واحد همسایگی اقتصادی مبادله کالای ویژه، تولیدات ویژه سرمایه‌گذاران و سرمایه‌داران مهم، ساختار اقتصادی، روابط اقتصادی تاریخی فرازهای تاریخی، شخصیت‌های تاریخ‌ساز، ویژگی‌های تاریخی پایتخت بودن، مرکز بودن، شهر شدن به سبب ایجاد مسجد جامع و ... در کل ساختار تاریخی ارتباطی راه تاریخی، موقعیت ارتباطی مناسب، ساختار ارتباطی جغرافیايي موقعیت جغرافیایی ویژه مثل قرارگیری در محل تقاطع راه‌های ارتباطی یا در یک فضای جغرافیای ویژه مثل دره یا کوهپایه یا کنار رودخانه یا در کویر، جنگل و ... ارزش‌هاي ديني (مقدس)قرآن، نهج‌البلاغه، احاديث و روايات و كتاب‌هاي مقدس و ...ارزش‌های گوناگون نهفته یا جاری (پنهان یا آشکار) در جامعه

اسلاید 23: ارزش‌هاي محله امامزاده عبدالله مذهبي اعتقادي فرهنگي مهارت‌ها روابط اجتماعي خوب سالخوردگان‌و‌با‌تجربه‌هاي محل آموزشامام زاده عبدا... جشن نيمه شعبان كتابخانه مراكز آموزش فني روابط همسايگي بازنشسته‌ها مدارس محلهمسجد امام حسن عسگري جشن عيد فطر كانون آموزش فرهنگي تريكو بافي‌ها روابط بين كسبه محل قديمي‌ها دانش آموزان‌و‌دانشجويان محلهمسجد اميرالمؤمنين جشن عيد قربان مراكز فرهنگي محله خياطي‌ها روابط سالخوردگان و بازنشستگان محلهسالخوردگان ديران و مربيان مدارسمسجد حضرت ابوالفضلجشن عيد غدير خانه سلامت كارگاه آموزش نقاشي روابط معتمدين با اهالي محلهكسبه قديمي مراكز آموزشيمسجد امام زمان جشن ‌هاي ولادت پيامبر و ائمه اطهار تحصيل كرده‌هامسجد امام حسين(ع) مراسم نذري پزي و پخش نذريحسينيه‌ها مراسم افطاريتكيه هامسير دسته‌هاي عزاداري

اسلاید 24: تثبيت (سنت‌پذيري) وضع موجودتغيير (سنت‌شكني) يا ايجاد شرايط مطلوبتعديل (سنت‌سازي) يا بهبود وضع موجود

اسلاید 25: حقيقتطريقتشريعت

اسلاید 26: فرهنگ محصول تعامل فكري و تجربي انسان با محيط پيرامون است و منظومه‌اي است از ارزش‌ها، عقايد و باورها، سنت‌ها، آداب و رسوم آييني، ملي و مذهبي كه موجب پديدار شدن شكل خاص از كيفيت ويژه زندگي فردي و اجتماعي در جامعه مي‌شود.ماخذ:- شركت توسعه فضاهاي فرهنگي: طرح جامع توسعه فضاهاي فرهنگي شهر تهران

اسلاید 27: قلمرو فرهنگيفرهنگمحيطانسانجغرافياي فرهنگي

اسلاید 28: قلمرو فرهنگيمنظر فرهنگيساختار فرهنگي-تاريخي-طبيعيساختار كالبدي شهرساختار كالبدي پيشنهادي

اسلاید 29: اجزاي سه‌گانه شهرنقش (شخصيت)مزيتهويت

اسلاید 30: هويت: آنچه انسان جرات عرضه به غير را دارد.هويت هم مربوط به گذشته است و هم معاصر.هويت هم مادي است و هم معنوي.

اسلاید 31: هويت

اسلاید 32: شرايط حاكم بر معماريشرايط مكاني و محيطيشرايط فرهنگيشرايط زماني (فن‌آوري، اقتصاد، حكومت)

اسلاید 33: سه ويژگي معماري ايرانيحريمانرژيفضااستفاده از توانمندي‌هاي محيطياستفاده از توانمندي‌هاي محيطيتحليل توان‌هاي زيستي و سكونتي

اسلاید 34: معماري(ارزش‌ها)ساختمان(آيين‌نامه‌ها)سرپناه(نيازهاي ابتدايي)

اسلاید 35: ميراث فرهنگيسرمايه مليسرمايه مليميراث فرهنگيميراث فرهنگي و سرمايه ملي

اسلاید 36: اصل سلسله مراتباصل كثرتاصل وحدتاصل تمركزاصل عدم تمركزاصل تجمعاصل تبايناصل اتصالاصل توازناصل تناسباصل تداوماصل قلمرواصل سادگياصل پيچيدگياصل تركيباصل استقراراصل ايجازاصول مكتب شهرسازي اصفهان

اسلاید 37: 5 نظمنظم آب نظم بادنظم خاكنظم گياهنظم مقدس

اسلاید 38: اين جهان تمثيلي از بهشت است.حكيم جهانگيرخان قشقاييباغ زميني تمثيلي از بهشت آسماني آنگاه كه ” آدم“ از بهشت بيرون شد ، تلاش انسان براي بازگشت دوباره به بهشت آغاز شد ، چراكه بهشت را جايگاه واقعي خود مي‌دانست. بهشت آسماني رؤياي ديرين انسان شد. پيامبران‌الهي به انسان، بهشت را در ازاي خداپرستي و شكيبايي و نيكوكاري وعده دادند و دوباره بهشت نزد انسان تقدس دوباره خود را يافت. با گسترش زندگي در پهنه زمين، انسان عاشق باغي زميني ساخت تا تداعي‌گر بهشت‌الهي باشد و در انتظار رسيدن به آن رؤياهايش را مرور كند و به اصلاح خويشتن بپردازد. بهشت‌الهي زوال ناپذير بود و در باغ زميني، با فرارسيدن پائيز باد برگهاي درختانش را مي‌برد، همچنانكه رؤياهاي انسانها را و سرماي زمستان قدرت رويش را از درخت مي‌گرفت. و بدين‌سان باغ و گل و درخت و سبزه و جويبار به زندگي انسان راه يافت، به فرش هزار رنگ هزار نقش نشست- كه همه را از طبيعت گرفته بود- و در گچبري و منبت‌كاري و پارچه‌بافي و سنگ‌تراشي تبلور پيدا كرد تا همواره به ياد داشته باشد اين انسان خاكي، كه بهشت خواهي در ذات او نهفته است و بهشت جايگاه واقعي اوست.انسان خاكي باغ را ساخت تا از مواهب آن بهره برد، بر لب جويي بنشيند و گذر عمر را تماشا كند و دمي را در سايه درختانش بياسايد و انديشه كند كهاز كجا آمده‌ام، آمدنم بهر چه بود به كجا مي‌روم آخر ننمائي وطنم

اسلاید 39: آسماني فكر كنيم، زميني عمل كنيم.

اسلاید 40: نورهنگامي‌كه زرتشت به پيامبري رسيد از نور سخن گفت. معجزه زرتشت در كلامش بود. پيروان آيين ميترا از او خواستند كه خدايش را برايشان بيان و معني كند. زرتشت گفت: خداي من شيدان شيد (نور همه نورها) است. پس همه به او ايمان آوردند.اين معني با مبعوث شدن محمد(ص) به پيامبري و نزول قرآن متعالي‌تر بيان شد: الله نور السماوات و الارض (خداوند نور آسمان‌ها و زمين است). در دعا مي‌خوانيم: يا قبل كل نور، يا فوق كل نور يا كل كل نورفيزيك‌دانان معتقدند كه هر شي يا جسمي كه نور به آن بتابد، ديده مي‌شود. فلاسفه اعتقاد دارند كه هر ذره‌اي پرتوي از ذات مقدس باري تعالي است. هر چه هست از اوست پس به سوي اوست. انالله و انااليه راجعون.

اسلاید 41: سند چشم‌اندازنوسازي بافت فرسودهبافت تاريخيطرح جامع و تفصيليمحيط زيستترافيكمعماري

اسلاید 42: برنامه‌ريزي شهري به دنبال اهداف زير است:شهر روانشهر سـالمشهر شادابشهر سبزشهـر زيبـاشهـر مقـاومشهر با هويت شهر دانايي برنامه‌ريزي؛ اهداف

اسلاید 43: در شكل مقابل چهار عنصر اقدامي- با دنبال كردن تفسير پاتريك گدس، تفكيك كلاسيك و جهاني واقعيت‌هاي دروني و بروني و حالت‌هاي فعال و غيرفعال وجودي، تفاوتهاي ذاتي و مكمل‌هاي عناصر عملي مشخص مي‌شوند. معمولي‌ترين تعارض، امروزه بين مسائل كلي و مشكلات جزئي وجود دارد. هنگامي كه مسائل و مشكلات عملكردهاي مشابهي داشته باشند به تعميم‌هاي بيهوده يا ناديده گرفتن تجربيات ديگران منجر مي‌گردند. آنگاه كه اصل و روش با هم اشتباه شوند، اقدام نيز در ردون برنامه‌هاي صلب و خشك محصور مي‌شود يا به تجربه‌اي غيرمتجانس تبديل مي‌گردد. روش‌هامشكلاتاصولمسائلجهان برونيجهان درونيغيرفعال (مجهول)فعال (معلوم)Paffard Keating Clay and John F. C. Turner, The Geddes Diagrams: Their Contribution Towards a Synthetic Form of Though, Patric Geddes, 2nd ed. 1949, op. cit. Ch. 2

اسلاید 44: خورشيد توسعه

اسلاید 45: فرآيند برنامه‌ريزي راهبردي توسعه شهر

اسلاید 46: تنگناهاتهديدهاآسيب‌هاموانعتحليل حوزه‌هاي منفي

اسلاید 47: قابليت‌هامزيت‌هافرصت‌هاامكاناتتحليل حوزه‌هاي مثبت

اسلاید 48: برنامه پيشنهادي:راهبردسياست اجراييبرآوردها و پيش‌بينياقدامات و فعاليت‌هااولويت‌بندي

اسلاید 49: شهر و ساكنين:شهرگراشهرنشينيشهروند

اسلاید 50: مديريت شهريبرنامه ريزي شهريمديريت توسعه شهريتوسعه مديريت شهريرشد و توسعه شهريتعاريف شهري

اسلاید 51: 2- اصول و مباني زيباسازي و منظر شهري

اسلاید 52:

اسلاید 53: برنامه راهبردي

اسلاید 54: اقدامات ضوابط عموميفرممحتوا

اسلاید 55:

اسلاید 56: نظام محيطي

اسلاید 57: نظام منظر شهري

اسلاید 58: نظام فضايي-ادراكي

اسلاید 59: نظام كالبدي

اسلاید 60: نظام عملكرد و فعاليتمكان‌هاي فرهنگي مانند نمايشگاه‌ها و موزه‌ها، كتابخانه‌ها، فرهنگسراها

اسلاید 61: نظام دسترسي و حركت

اسلاید 62:

اسلاید 63: نظام مديريتي

اسلاید 64: نظام حقوقي و قانوني

اسلاید 65: نظام اقتصادي

اسلاید 66: نظام اجتماعي- فرهنگي و جمعيتي

اسلاید 67: نظام كالبدي

اسلاید 68: نظام طبيعي-زيست محيطي

اسلاید 69: نظام گردشگري

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید