صفحه 1:

صفحه 2:
‎we. ee‏ کسي است که سکوت ۰دیگران ‎eo. 1 ۱ ‎۳ ۲ ‎

صفحه 3:
طبقه بندی کودکان و نوجوانان استثنایی کلی ترین طبقه بندی , که مورد قبول اکثریت متخصصان می باشد عبارت است از تقسیم اين افراد به سه دسته بزرگ : 1. کودکان و نوجوانان که به علت اختلافات هوشی و فعالیتهای ذهنی از کودکان عادی متمایزند . در اين دسته کودکان و نوجوانان عقب مانده ذهنی و افراد تیز هوش قرار دارند . 2 کودکان و نوجوانانی که به علت اختلالات و ضایعات مغزی یا اختلالات عملی مبتلا به اختلالات رفتاری هستند . در این دسته کودکان و توجوانان ناسازگار يا دشوار قرار دارند . 3 کودکان و رو "ختلالات و نقایص حسی و حرکتی و تابینایان و همچنین مبتلایان به استنکترها و ناتوانیهای حرکتی قرار

صفحه 4:
طبقه بندی کودکان و نوجوانان استثنایی گروه اول بعضواز افراد مبتلا به نارسائیرشد قولءذهنیو ‏ کمبود فعالتهای‌ذهنی‌هستند لذا نمیتولنند در شرلیط عادعبا محیط خانوادگی تحصیلی اجتماعی شغلی‌سازش‌ن مایند و عدم ای بر عکس‌به علتداشتن‌هوش‌سرشار و فعالتهای‌زهنی‌عا ات وسط افراد عادعدرکن می‌شوند و در نتیجه مسائلو مشکلاتیدر سازش .آنها با محیط بیش‌ممآید دستم دوم را افرادعت شکیل‌می‌دهند کم دچار اختلا لتشخصیتی « آشفتگیهایعاطفی و اخلاقی‌هستند و بمه همین‌علتقادر به سازگاری بامحیط خود نیستند . در لین‌دستم فعالتهایذهنی‌در حد طبیعیی | استب یشتر از حد طبیعیی اشد . « گروم سوم لفرادءهستند > عاماختلا لاتم : قایص‌حسیو حرکتیی | اختلا_لتی ‎a=.‏ 71 حروم هستند . در طبقه بندعف وا . توجه کرد اختلا [رفتاری

صفحه 5:

صفحه 6:
اختلالات روانی در نوجوانی در نوجوانی مساله بیماری روانی در آسیب شناسی نوجوانی حائز اهمیت زیادی است. مهمترین اختلالات روانی رایج عبارتند از: 1 واکنشهای سازگاری 2 روان رنجوری , شامل انواع اختلالات خلقی , مثل اقسردگی , اضطراب 3. اختلالات روان _ فیزیولوژیک , مثل بی‌اشتهایی روانی 4. اختلالات شخصیت , مثل اختلال شخصیت هیستریک 5. اختلالات سایکوتیک که اسکیزوفرنی عمومی‌ترین 2

صفحه 7:

صفحه 8:

صفحه 9:
روانی کودک و نوجوان مهم اختلالات اختلال رفتاری اولیه در این سن کودک رفتارهایی را از خود نشان می دهد که با سن عاطفی و روانی وی متناسب نمی باشد.بلکه با مراحل قبلی رشد وی تطابق دارد.رشد روانی بدین ترتیب متوقف شده و کودک با وجود آنکه سنش بالا می رود قادر به تطبیق خود با محیط اطراف نیست و با وجود رشد سنی رفتار کودک غیر قابل تغییر می ماند و به عبارت دیگر در مراحل پایین رشد متوقف می شود اختلال رفتاری ثانویه در این حالت کودک رشد طبیعی دارد ولی بعدا دست به یک سلسله رفتارهایی می زند که شایسته مراحل قبلی رشد وی است. به عبارت دیگر از نظر رفتاری به مراحل پائین رشد , برگشت یا عقب نشینی می کند. در کلیه کودکانی که دچار فشارهای زندگی اعمم از اینکه عامل فشار , روانی پا چسمانی باشد اینگونه اختلالات رفتاری دیده می شود. گویی کودک به علت بیماری یا عدم شود و به ناچار الگوهای رفتاری بچه است . دوره هابی که در آن وا: ها ء طرف بچه ننه است یا ژیگوا

صفحه 10:

بهت ر ي ن م ت ر ج م ک س ي ا س ت ک ه سکوت . د ي گ ر ا ن ر ا ت رجمه کند طبقه بندی کودکان و نوجوانان استثنایی کلی ترین طبقه بندی ،که مورد قبول اکثریت متخصصان می باشد عبارت است از تقسیم این افراد به سه دسته بزرگ : .1کودکان و نوجوانان که به علت اختالفات هوشی و فعالیتهای ذهنی از کودکان عادی متمایزند .در این دسته کودکان و نوجوانان عقب مانده ذهنی و افراد تیز هوش قرار دارند . .2کودکان و نوجوانانی که به علت اختالالت و ضایعات مغزی یا اختالالت عملی مبتال به اختالالت رفتاری هستند .در این دسته کودکان و نوجوانان ناسازگار یا دشوار قرار دارند . .3کودکان و نوجوانان مبتال به اختالالت و نقایص حسی و حرکتی و اختالالت عملی رشد ،در این دسته نابینایان و همچنین مبتالیان به اختالالت تکلمی ،اختالالت کنترل استنکترها و ناتوانیهای حرکتی قرار .دارند طبقه بندی کودکان و نوجوانان استثنایی گJJروه Jاول ،بJJJعضیاز اJفراد مJبتال بJJه JنJJارJسائJیرJشد قJواJیذJهنیو × کJJمبود فJJعJا JلیتهJایذJهنیهستند لJJذا نJJمیتJJواJنJند در شJJراJیJط عادJیبJJا مJحیط خانوادJگی ،تJJحصیلی ،اJجتماعی ،شJJغلیسJJازJشنJJمایJند و عده JاJی بJJر عکسبJJه JعلتداJشJتنهوشسJJرشار و فJJعJا JلیتهJایذJهنیعاJJلیتJJوسJط اJفراد عادJیدرJکنJJمیشJJوند و در نJJتیجه JمJسائJلو مJشکالتJیدر سJJازJش .آJنJهJا بJJا مJحیط پJJJیشمJیآJید دJسJته Jدوم را اJفرادJیتJJJشکیلمJیدJهند کJJه JدJچار اJختالJJالتشJJخصیتی× ، آJشJفتگیهJایعاطJفیو اJخالقJیهستند و بJJJه JهمینعلتقJادر بJJJه JسJJازJگارJی بJJا مJحیط خود نJJیستند .در اJیJندJسJته JفJJعJا JلیتهJایذJهنیدر حد طJبیعییJJا حتیمJمکناJسJتبJJJیشتر از حد طJبیعیبJJاشد . × گJJروه JسJJوم اJفرادJیهستند کJJه JبJJJه JعلتاJختالJJالتو نJJقایJصحسیو حرکتییJJا اJختالJJالتعملیرJشد از سJJازJگارJیعادJیبJJا مJحیط مJحروم هستند . رJفJتارJی در طJبقه JبJJJندیفJJوق بJJاید بJJJه JشJJدتو اJهمیتعالئJم و نJJوع اJختالJJل .تJJوجه JکJJرد منابع بیرونی ناکامی طبیعی فرهنگی و اقتصادی اجتماعی اختالالت روانی در نوجوانی در نوجوانی مساله بیماری روانی در آسیب شناسی نوجوانی حائز اهمیت زیادی است .مهمترین اختالالت روانی رایج عبارتند از: .1واکنشهای سازگاری . 2روان رنجوری ،شامل انواع اختالالت خلقی ،مثل افسردگی ،اضطراب .3اختالالت روان _ فیزیولوژیک ،مثل بی‌اشتهایی روانی .4اختالالت شخصیت ،مثل اختالل شخصیت هیستریک .5اختالالت سایکوتیک که اسکیزوفرنی عمومی‌ترین آنهاست. انواع اختالالت روانی کودک و نوجوان اختالل نافرمانی-تحریک ‏ اختالل کم‌توجهی -بیش‌فعا لی اختالالت سازگاری درخودماندگی عقب‌ماندگی ذهنی نشانگان آسپرگر هرزه‌خواری روانی کودک و نوجوان مهم اختالالت اختالل رفتاری اولیه در این سن کودک رفتارهایی را از خود نشان می دهد که با سن عاطفی و روانی وی متناسب نمی باشد.بلکه با مراحل قبلی رشد وی تطابق دارد.رشد روانی بدین ترتیب متوقف شده و کودک با وجود آنکه سنش باال می رود قادر به تطبیق خود با محیط اطراف نیست و با وجود رشد سنی رفتار کودک غیر قابل تغییر می ماند و به عبارت دیگر در مراحل پایین رشد متوقف می شود. اختالل رفتاری ثانویه در این حالت کودک رشد طبیعی دارد ولی بعدا دست به یک سلسله رفتارهایی می زند که شایسته مراحل قبلی رشد وی است .به عبارت دیگر از نظر رفتاری به مراحل پائین رشد ، برگشت یا عقب نشینی می کند .در کلیه کودکانی که دچار فشارهای زندگی اعمم از اینکه عامل فشار ،روانی یا جسمانی باشد اینگونه اختالالت رفتاری دیده می شود .گویی کودک به علت بیماری یا عدم توانائی در مقابله با فشار روانی بیش از بیش وابسته می شود و به ناچار الگوهای رفتاری بچه گانه ای اتخاذ می کند که متناسب با دوره های قبلی رشد است .دوره هایی که در آن وابستگی بیشتری به پدر و مادر به چشم می خورد به قول ما بچه ها ،طرف بچه ننه است یا ژیگول Jاست یا جوجو پایا

51,000 تومان