سایر گزارش‌های دولتی

فرآیند جدید بازدید از مراکز درمان سوء مصرف مواد

farayande_bazdid_va_arzeshyabie_marakeze_darmane_sooe_masrafe_mavad

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فرآیند جدید بازدید از مراکز درمان سوء مصرف مواد”

فرآیند جدید بازدید از مراکز درمان سوء مصرف مواد

اسلاید 1: فرآیند جدید بازدید از مراکز درمان سوء مصرف مواددانشکده علوم پزشکی آبادان

اسلاید 2: درمان اختلال مصرف مواد افیونی با استفاده از دارو های آگونیست اپیوئیدی ( متادون ، بوپرنورفین و تنتوراپیوم) شایع ترین شیوه درمان سرپایی به شمار می آیدمهمترین مزایا :کاهش قابل توجه مصرف مواد مخدر به طور کلیکاهش قابل توجه مصرف تزریقی مواد مخدرکاهش قابل توجه بروز / شیوع اچ آی ویکاهش قابل توجه مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدرکاهش قابل توجه جرم وجنایت مرتبط با اعتیادتسهیل بازگشت فرد به سطح طبیعی کارکرد در حوزه های خانوادگی و اجتماعی مقدمه

اسلاید 3: با توجه به ضرورت نظارت و اطمینان از عملکرد این مراکز در چارچوب ضوابط و حفظ کیفیت خدمات درمانی وزارت بهداشت اقدام به برونسپاری نظارت بر مراکز درمان سوء مصرف مواد کرده و تفاهم نامه ای با سازمان بسیج جامعه پزشکی منعقد نموده است .ارزیابی و رتبه بندی مراکز درمان سوء مصرف مواد

اسلاید 4: ارتقای کیفیت خدمات درمان اعتیاد کمک به شناسایی موارد تخلف شدید و برخورد قانونی مناسب با آنها کاهش تخلفات مراکز درمان وابستگی به مواد مخدر با داروهای آگونیستبهبود و ارتقای فرایند بازدیدف ارزیابی ، نظارت و اعتبار بخشی مراکز درمان در سطح ملی و استانی ارتقای رضایت مراجعان و خانواده های آناناهداف برونسپاری ارزیابی و رتبه بندی مراکز درمان سوء مصرف مواد

اسلاید 5: تشکیل کمیته کشوری ( سه ماهه)تشکیل کمیته استانی ( ماهانه) جهت ساماندهی مراکز درمانی با حضور معاون درمان دانشگاه و بسیج جامعه پزشکیبازدید کارشناسان کمیته های استانی بسیج جامعه پزشکی از مراکز درمانیگزارش بازدید انجام شده توسط بسیج جامعه پزشکی ظرف 48 ساعت در سامانه وزارت بهداشت ثبت می شودموارد بحرانی و مراکز چراغ قرمز ظرف 48 ساعت ابلاغ می شودحداکثر نمره ارزیابی 100 می باشد . (80الی 100) ( 60 الی 80) و پایین تر از 60 چارچوب اجرای طرح :

اسلاید 6: شامل 104 مورد که در 6 حوزه می باشد . که 22 مورد بحرانی در این فهرست وجود دارند.مجوزهای قانونی و بخش نامه هافضای فیزیکی پرسنلپذیرش بیمارانمداخلات غیرداروییمداخلات پرستاریفهرست یادآور ( چک لیست نظارتی)

اسلاید 7: تابلو ( نام و عنوان مطابق پروانه تاسیس ، شماره پروانه تاسیس و ابعاد حداکثر 70*100 اجباری است) بر اساس مقررات نظام پزشکیمهر مرکز ( نام و نام خانوادگی با پیشوند دکتر ، شماره نظام پزشکی ، و یکی از عناوین مرتبط با درمان اعتیاد) نام موسسه اختیاری است . بر اساس مقررات نظام پزشکیسرنسخه ( حداقل 10*15) و حداکثر(20*30) بر اساس مقررات نظام پزشکیپروانه ها و مجوزها ( پروانه فعالیت ، پروانه مسئول فنی، مجوز آگونیست ) با تاریخ معتبرراهنمای مراجعان ( راهنمای پذیرش و مراحل درمان – خلاصه پروتکل)تعرفهساعات فعالیت مرکز ( حداقل 4 ساعت ) به معاونت درمان اعلام شودسوابق و پرونده ها ( فرم پرونده های جدید )مجوزهای قانونی و بخش نامه ها

اسلاید 8: 1.اتاق پزشک ( روشنایی ، تهویه ، بهداشت ، روشویی یا مایع ضدعفونی کننده ، وسایل معاینه) 8 متر2. اتاق روانشناس ( روشنایی ، حریم شخصی ، تهویه و بهداشت مناسب)8 متر3. اتاق توزیع دارو( تخت احیا ، وسایل احیا ، داروهای اورژانسبا تاریخ معتبر ، بهداشت مناسب)8 متر4. سیستم سرمایش و گرمایش5. بهداشت محیط و نظم و ترتیب مرکز ، دیوارها و سقف و کف صاف و غیر متخلخل6. سرویس بهداشتی مناسب 0 7. آبسردکن و لیوان یکبار مصرف ، وسایل اندازه گیری دارو ، ظرف تیره با قفل کودک ، برچسب هشدار) 8. اتاق انتظار مناسب ( تابلو ممنوعیت استعمال دخانیات نصب شود) 16 متر9. اطفاء حریق10 . فضای انبار داروهای آگونیست ( تهویه ، امنیت ، گاوصندوق )11. اتاق پزشک و اتاق روانشناس دوربین مدار بسته نداشته باشدفضای فیزیکی

اسلاید 9: حضور مسئول فنی بدون تاخیرحضور مسئول دارو ( پرستار ، بهیار ، ماما ، تکنیسین هوشبری، تکنیسین فوریتهای پزشکی ، تکنیسین اتاق عمل )حضور روانشناس دوره دیدهکارت شناسایی جهت تمام پرسنل تابلو معرفی کارکنان در اتاقها یا روی میز کار آنانپرسنل

اسلاید 10: 1.تابلو ساعت فعالیت مرکز در بیرون ورودی و در داخل مرکز نصب شود2. عدم پذیرش بیمار غیر مرتبط ، تبلیغات غیر مرتبط ، خدمات درمانی برای افراد غیر مرتبط ممنوع 3.است ، استفاده از فضای مرکز برای سایر فعالیتهای درمانی ممنوع است4.نحوه معرفی مرکز و قوانین درمان به بیمار جدید و نحوه تشکیل پرونده و شروع درمان5.انجام و ثبت ویزیت پزشک ( برای بیماران قدیمی حداقل ماهی یکبار)6.انجام و ثبت مشاوره روانشناس( پرسش از بیماران در خصوص زمان آخرین ویزیت و وفواصل زمانی) ، نصب تابلو روزهای انجام گروه درمانی و خانواده درمانیپذیرش بیماران

اسلاید 11: 7. رعایت میزان دوز اولیه در مرحله القا ( حداکثر 50 میلی گرم در سه روز 30+10+10)8. دوز منزل نباید از 6 دوز برای 6 روز بیشتر باشد مگر در موارد خاص ودوز هر روز در بطری یا پاکت جداگانه ریخته شود.9. مداخلات روانشناسی در شش ماه اول هفته ای یکبار می باشد.10 . تست ادرار حداقل ماهی یکبار11.کارت ملی یا شناسنامه جهت دریافت دوز منزل الزامی است12. آزمایشات روتین و آزمایشات کبدی در همه پرونده ها وجود داشته باشند.13. ثبت علت خروج بیمار از درمان و پیگیریهای انجام شده در پرونده بیماران الزامی است14. ثبت آزمایشات برای گروههای پرخطر ( اچ آی وی و هپاتیت الزامی است15. ثبت فرم ارزیابی پایه و ارزیابی دوره ای الزامی است – 1-3 6-9-12 سپس هر 6 ماه16. ثبت امضای بیمار در فرم تحویل دارو الزامی استپذیرش بیماران

اسلاید 12: 17. رعایت دوز منزل ( ماه اول فقط روزانه) ، ( ماه دوم یک روز در هفته – جمعه و ایام تعطیل) ( ماه سوم دو روز در هفته) ، ( ماه چهارم سه روز در هفته) ، ( ماه پنجم چهار روز در هفته ) ( ماه ششم و پس از آن بصورت هفتگی )پذیرش بیماران

اسلاید 13: نصب تابلو روزهای خانواده درمانی و گروه درمانیشرح مشاوره روانشناسی بیمارانثبت فرم ارزیابی پایه و ارزیابی دوره ای1-3 6-9-12 سپس هر 6 ماهپیگیری مراجعات بیمار ( تلفنی – حضوری ) و ثبت در پرونده بیمارپیگیری مددکاری شغلی و خانوادگی شرح وضعیت ، بیمه و شرایط مالی بیمارمداخلات غیر دارویی

اسلاید 14: تحویل داروی آگونیست توسط پرستار واجد شرایط به بیمار انجام شود و دوز مربوط به روز تحویل در حضور پرستار مصرف گرددامضا و اثر انگشت در هنگام تحویل دوز دارویی مصرفی در فرم مخصوص از بیماران اخذ گرددانجام و ثبت آزمایش ادرار مورفین و امفتامین و سایر مخدر هاتطبیق دفتر ثبت دارو با پرونده بیماران و به روز بودن دفاتر و سامانهتطبیق داروهای موجود و مصرفی با دفتر ثبت داروهای مخدروجود بایگانی مکاتبات ، آیین نامه ها و مقررات ، آمار ماهانه و سه ماهه مرکز مداخلات پرستاری

اسلاید 15: 1.داروهای مورد نیاز در ترالی اورژانس موجود است ( بر اساس لیست جدید و به تعداد ذکر شده)2.حداقل یک پزشک دوره دیده ( مسئول فنی) بدون تاخیر در مرکز حضور دارد . مشاهده کارت شناسایی و تطبیق آن با پروانه مسئول فنی3.عدم پذیرش بیماران غیر مرتبط با درمان اختلالات مصرف مواد ، عدم وجود تبلیغات غیر مرتبط ، استفاده از فضای مرکز برای سایر فعالیتهای درمانی ممنوع است4.بار مراجعه ، مشاهده بار مراجعه مرکز در طول دوره زمانی بازدید و بررسی بار مراجعه از نظر ویزیت پزشک و دریافت داروی آگونیست5.ویزیت پزشک ، بررسی علت مراجعه بیمار ، زمان اولین مراجعه ، فواصل مراجعه ، میزان داروی دریافتی و تطابق مرحله القا با پروتکل ، نحوه تحویل دارو ، معاینات و ارزیابی های دوره ای ، وجود وسایل معاینه در اتاق پزشک ، بررسی آگاهی پزشک از مفاد آیین نامه ها و دستورالعمل هل و پروتکل ها6.مداخلات روانشناسی ، فاصله زمانی انجام مشاوره ها ، انجام مشاوره هایفردی و گروهی و خانوادگی موارد بحرانی

اسلاید 16: 7.عرضه دارو به بیمار توسط پرستار : بررسی میزان و نحوه مصرف دارو توسط بیماران ، مصرف دوز روز تحویل دارو در حضور پرستار ، بسته بندی جداگانه دوز روزهای ارائه شده ، شیشه با قفل کودک و برچسب هشدار و آموزش اتیاطات لازم 8.همکاری پرسنل مرکز با کارشناسان تیم نظارتی ، دسترسی به فضاها ، داروها ، پرونده ها و بیماران9.ارائه کارت ملی یا شناسنامه برای دریافت دوز منزل توسط بیماران الزامی است10.ثبت تحویل داروی آگونیست به خود بیمار ، مصرف دارو در حضور پرستار ، تجویز دوزمنزل در بسته ها و شیشه های جداگانه برای بیمار11.تطبیق دفتر ثبت داروهای مخدر با پرونده بیماران 12.تطبیق داروهای موجود و داروهای مصرفی با دفتر ثبت داروهای مخدر 13.ساعت کاری مرکز مطابق با پروتکل و ساعت کاری اعلام شده موارد بحرانی

اسلاید 17: 14.عدم وجود فرمهای سفید امضا و عدم وجود فرم پرستار ( تحویل دارو به بیمار) – فرمهای مربوط به یک یا دوماه قبل نباید در پرونده بیماران وجود داشته باشند .15.عدم وجود دوربین در اتاق روانشناس و اتاق پزشک16.حضور روانشناس و پرستار با تاخیر17.تجویز دارو توسط غیرپزشک مسئول فنی 18.عدم وجود پرونده مربوط به مراکز دیگر19.قید کردن قطع درمان در پرونده های فعال که بیمار آنها درمان را قطع کرده است20.فروش دارو به غیر بیمار و بدون هویت ( فروش آزاد دارو – فروش دارو بیش از دوز تعیین شده به بیماران خود مرکز)21.همخوانی پرونده های دارویی با نوع داروی تحویلی22.امکان برقرای تماس تلفنی با حداقل هشتاد درصد از بیماران مرکزموارد بحرانی

اسلاید 18: با تشکر از حسن توجه شما

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید