Ferghehaye_enherafi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فرقه های انحرافی”

فرقه های انحرافی

اسلاید 1: گردآوری وتنظیم: بهزاد کاظمیاردیبهشت 1391فرقه های انحرافی

اسلاید 2:

اسلاید 3: استعمار و فرقه های انحرافی يكي از راهبردهايي كه استعمار در طول تاريخ براي مقابله با فرهنگ ها بویژه ادیان الهی بكار گرفته است، راهبرد ایجاد فرقه های انحرافی و بدل سازی بوده است.

اسلاید 4: همفر جاسوس معروف انگلیس می نویسد:آنچه وزارت مستعمرات انگلیس به هنگام اعزام به شرق به من توصیه نمود عبارت بوده از:• گسترش همه جانبه مراکز درویش پروری همانند خانقاه‌ها و تکثیر و انتشار رساله ها و کتابهایی که مردم عوام را به روی گرداندن از دنیا و مافیها، گوشه گیری و مردم گریزی سوق می دهد؛ مانند کتاب احیاء العلوم غزالی، مثنوی مولوی، و کتابهای محی الدین عربی.دستهاي ناپيدا- خاطرات مستر همفر صفحه 64 نشر گلستان کوثر

اسلاید 5: فرقه صوفیه در حدود اوایل قرن دوم هجری، در میان مسلمین فرقه‌ای به وجود آمد که خود را «زاهد» و «صوفی» می‌نامیدندصوفی عنوان عمومی هر یک از سلسله‏های اهل تصوف است. صوفی منسوب به صوف به معنی پشم است و اهل تصوف ظاهراً به سبب پشمینه پوشی از بابت زهد و پارسایی به این عنوان مشهور شده‏اند. فرقه صوفیه مدعی است انسان در خداشناسی باید به مرحله‏ای برسد که جز خدا نبیند، و برای رسیدن به این مقصد صدها آداب مخصوص در معاشرت‏ها و لباس پوشیدن‏ها و احیاناً در آرایش سر و صورت و سکونت در خانقاه‏ها اختراع کرده و بدعت‏ها ایجاد کرده‏اندآنان مدعی بودند که از نعمت‌های دنیا باید دوری جست، نباید جامه خوب پوشید، غذای مطبوع خورد یا در خانه‌ای مجلل نشست. زاهدان و صوفیان، کسانی را که از این مواهب استفاده می‌کردند، سخت تحقیر و ملامت می‌کردند و آنان را اهل دنیا و دور از خدا می‌خواندند. پیدایش صوفیه را در معاشرت مسلمانان با راهبان مسیحی می دانند.باتوجه به بدعت‏ها و خرافاتی که از طرف صوفیان ایجاد شد، از نظر علمای اسلام مردود شناخته شدند .

اسلاید 6: فرقه‌هاي صوفي فعال در ايرانفرقه‌هاي اهل سنت:قادريه (حسيني) (شيخ يحيي حسيني ، خانقاه مرکزي آنها در شهر بانه قرار دارد) کسنزاني (بنيانگذار سيد محمد کسنزاني و رهبر فعلي سيد نهرو کسنزاني، نجاريه (شيخ عبدالقادر نجار، الان ماموستا شيخ محمد نجار؛ در شهر پاوه)نقشبنديه (شمسيه (سيدعبدالله نقشبندي مجددي؛ مشهد، تايباد، ترتبت جام، سرخس، بجنورد، گنبدکاووس، آزاد شهر، بندرترکمن، ...)شاذليهفرقه‌هاي شيعي:نعمت‌اللهيه: (گناباديه (پرطرفدارترين فرقه در ايران؛ نورعلي تابنده)، مونس عليشاهيه (نورعليشاه: نوربخش)، صفي عليشاهيه، کوثرعليشاهيه)ذهبيه (احمديه (دزفولي‌ها: دکتر گنجويان)، مهدويه (محسني))خاکساريه ((1) جلالي غلامعليشاهي، (2) دوده معصومعليشاهي، (3) دوده نورائي، (4) دوده عجم) اويسيه (نادرعلي عنقا در آمريکا)کميليه

اسلاید 7: دراویش دراویش در اصطلاح صوفیان با صوفی مرادف است یعنی به هر فرد از صوفیان، صوفی و درویش گفته می شود. درایران، فرقه دراویش گنابادی از صوفیان فعالیت بسیاری دارد. سفر رهبراین فرقه از کشور انگلیس به استان ایلام وفتنه و ايجاد درگيري در حسينيه دراويش نعمت اللهي گنابادي درشهر قم درسال1384شمسی توسط این فرقه روی داد. اسامي ديگر فرقه گنابادي : طاووسيه ، نعمت اللهي سلطان عليشاهي است در سال 1293 ق محمد سلطان گنابادي به لقب طريقتيِ سلطان عليشاه ادعاي قطبيت کرد و رسماً فرقه نعمت اللهي گنابادي را پايه گذاري نمود. او اهل بيدخت گناباد بود و به همين دليل، اين فرقه به گناباديه مشهور شد.به دليل اينکه بازار صوفي گري بازار پر درآمد ي است هر روز به تعداد فرقه هاي صوفيه اضافه مي شود.فرقه هايي که خيلي از آنها در حد يک قطب ويک مريد بيشتر نيستند. نورعلی تابنده (مجذوب علیشاه) قطب دراویش گنابادی در انتخابات ریاست جمهوری دهم نیز در همراهی با فتنه گران فعال بود.دراویش فرقه ذهبیه احمدیه نیزدر دزفول فعالیت دارند.

اسلاید 8: عقاید و انحرافات صوفيهصلح کل(همه اديان و مذاهب يكسانند و هيچيك ترجيحي بر دیگری ندارند)اعتذار ابلیس یا حبّ شیطانبالا بردن مقام قطب تا حد امام معصوم و تقابل آن با ولایت فقها در زمان غیبتاباحه گري و فاصله گرفتن از شريعت تأويل قرآن و تطبيق عقايد و اعمال صوفيان با آيات و اخبارپذيرش گزينشي اسلام در مقابل اسلام جامع نگر و بی اعتنایی نسبت به احكام سياسي و اجتماعي و تقليد از مجتهد جامع الشرايط.ایجاد خانقاه به عنوان محل ذكر و عبادت به جای مسجدسماع ( شعرخوانی همراه با ساز و آواز و حرکات موزون بدنی )پرداخت عشریه به قطب به جای خمس وزکات لزوم تجسم صورت مرشد در عبادت 

اسلاید 9: آلت دست استعمار و جريانهاي طاغوتي قرار گرفتن تصوفتشرف یا پیوند. تلقیح .ازدواج لاهوتی(صوفی را تا قبل از تشرف طالب می دانند وبعد از چند سال طی مراسمی بنام تشرف صوفی رسمی می شود واز این به بعد فقیر نام دارد.)بدعت غسل های خاص: غسل اسلام-غسل زیارت-غسل حاجت-غسل توبه-غسل جمعه (حتی اگر دوشنبه مشرف شوی باید غسل جمعه بکنی)شعار هو121 (که به حروف ابجد هو یا علی است. 110 ودو حرف (ی) و(الف) نیز می شود 11 که جمع آنها 121 می شود.)بدعتی بنام اجازه نماز(شخص نمی تواند پشت سر غیر صوفیها نماز بخواند)گذاشتن سبیل بصورت افراطی  

اسلاید 10: 1- سيد علي محمد باب شيرازي متولد سال 1235 ه-ق در منطقه بيضاء شيراز 2- مباحث مقدماتي دروس حوزوي را از پدر خود فراگرفت و پس از فوت پدر به شغل تجارت دربوشهر نزد دايي خود روي آورد.3- در دوره جواني به رياضت غير شرعيه مي پرداخت4- سال 1258 جهت آشنايي بيشتر با مكتب شيخيه به كربلا رفت و در دروس اساتيد مكتب شيخيه حاضر مي شد.5- سفير روسيه «كنياز دالگورگي» با شناخت قبلي با لباس مبدل روحاني واسم مستعار شيخ عيسي لنکراني هم مباحثه او شد.6- بعد از آشنايي بيشتر سفير در چند مرحله به او عنوان ”يا صاحب الزمان ترحم علي انت صاحب الزمان قطعا“ جهت آمادگي مقدماتي به او تلقين نمود 7- اوضاع سياسي ايران درهنگام پادشاه پير و بيمار ايران ”محمد شاه قاجار“آبستن حوادث بود.8- بعد از فوت سيد كاظم رشتي چند نفر ادعاي جانشيني او را نمودند كه يكي از آنها ميرزا علي محمد باب در سن 25 سالگي بود9-با ادعائ وكيل ونائب امام زمان بودن در مراحل اوليه با جمله ”فادخلوا البيوت من ابوابها و انا باب و وكيل المهدي خودرا ركن رابع ونائب خاص امام زمان معرفي نمود10- بعد از اولين ادعا تعداد هيجده نفر به او ايمان آوردند و او آنها را گروه حي ناميد يعني هيجده به حروف ابجدآشنايي با فرقه بابيت

اسلاید 11: 11- ادعاي بعدي او ادعاي امام زماني =انا المهدي الذي كنتم بظهوره توعدون12- بعدها ادعای پيامبري و خداوند گاري نمود.13- ادعاي او جامعه آبستن حوادث در ايران را مشتنج واوضاع سياسي اجتماعي ايران را به هم ريخت.14- بعد از ادعاي خداوندگاري دين اسلام را منسوخ اعلام نمود.15- حق حيات را فقط براي پيروان خود جايز شمرد و خون ساير افراد را مباح اعلام نمود.16- خواندن كتاب هاي ديگر حتي كتب آسماني اديان را حرام و فقط كتاب خود (البيان ) را مجاز شمرد.17- حج خانه خدا را ملغي و زيارت خانه خود را به عنوان حج اعلام نمود.18- بعد از فوت محمد شاه قاجار ناصرالدين شاه برتخت نشست و ميرزا تقي خان امير كبير را بعنوان صدراعظم انتخاب نمود.19- امير كبير با درايت و تدبير باب را احضار و پس ار جلسه مناظره علمي بين اوو علماء و آشكار شدن عجز و ناتوانيش دستور محاكمه و سپس حكم اعدام او را صادر نمود20- باب شيرازي روز دوشنبه 27رمضان 1266 هجري به همراه محمد علي زنوزي درميدان مشق تبريز اعدام شد

اسلاید 12: جانشينان بابميرزا يحيي صبح ازلميرزا حسين علي نوري بهاءالله

اسلاید 13: ميرزا حسين علي نوری بهاءاللهحسين علي نوري ملقب به بـهاءالله که بهائيان شهرت خود را از وي گرفته اند و او را عنوان پيامبر آئين خود مي شمارند دوم محرم سال1233/ق/ ۱۸۱۷/م در خانه ميرزا عباس نوري از منشيان دربار قاجار درتهران متـولّـد شد.پس ‍ از ادعاى بابيت سيد على محمد شيرازى در شمار نخستين گروندگان به باب درآمد و به ترويج بابيگرى بويژه در نور و مازندارن پرداخت.بهاءالله در بغداد با عنوان پيشکاري صبح ازل به فعاليت ميان بابيان پرداخت و به استحکام جايگاه خود و تضعيف موقعيت يحيي ازل در ميان بابيان پرداخت. او ازل را به بهانه هاي امنيتي در خفا نگهداشته و خود زمام امور را بدست گرفت.

اسلاید 14: بهاءالله خود را موعود بیان اعلام کرد. وی 12 روز در باغ نجیبیه موسوم به رضوان بود و برخی یاران خود را موعود بیان اعلام کرد. این 12 روز جشن عید گل بهائیان است.بهاء در زندان تهران ادعای نبوت کرد و پس از ورود به ترکیه به عکا در فلسطین اشغالی تبعید شد. وی در نهايت خود را خداوند خواند تا آنجا كه حتي پيكر خودش را به عنوان قبله نماز بهائيان قرار داد .کتاب اقدس ام الکتاب بهائيت و شامل احکام و تعاليم اصلي بهائيت مي‌باشد.کتاب ايقان که در پاسخ به سوالات سيد خال (دائي باب) در مورد ظهور امام قائم عج و شبهات قرآن مي‌باشد.هفت وادي: (وادي طلب - وادي عشق - وادي معرفت - وادي توحيد - وادي استغنا - وادي حيرت - وادي فقر حقيقي و فناي اصلي )از ديگر آثار بهاءالله مکتوباتي است که براي پيروانش مي‌فرستاد و به « لوح» مشهورند . در بهائيت بيش از شانزده هزار لوح موجود مي‌باشد . ديگر آثار او: کلمات مکنونه مبين ،اشراقات ،اقتدارات ،جواهر الاسرار، چهار وادي ، الواح سلاطين

اسلاید 15: فرقـه بهائیت1- حسينعلي نوري مازندراني ريئس وموسسه فرقه بهائيه از شاگردان ومريدان علي محمد باب شيرازي است2- بعد از اعدام باب شيرازي حسينعلي نوري بقصد انتقام خون باب از امير كبير گروهي مسلح رابه تهران اعزام نمود وگروه خود را خون بهاي باب ناميد 3- بها در سال 1233 ه ق در تهران به دنيا امد وچون پدرش منشي قائم مقام فراهاني بود بعد از قتل قائم مقام به همراه پدر به نور رفت 4- با ادعاي بابيت باب به همراه برادرش ميرزا يحيي به او گرويدو ازفعالترين افرادبابيه شد5- پس از حركت ناموفق انتقام از باب به زندان افتاد و چند سالي در زندان بود 6- بعداز قتل امير كبير ميرزا اقا خان نوري كه از دوستان بها بود به صدر اعظمي رسيد وموجب ازادي بها گرديد كه پس از آزادي به روستاي افچه لواسان رفت 7- بعد از ترور ناموفق ناصرالدين شاه در دوشان تپه توسط چند نفر از بابيها دستور قلع وقمع بابي ها وبهايي ها صادر شد8-اعضائ فعال بهائيه پس از آن دستگير وتعدادي هم مانند خانم قره العين اعدام شدند ولي بها به سفارت روسيه پناهنده شدوسفارت هم از تحويل او امتناع نمود9- بعد از اخذ تضمين سفير از حكومت بهاء تحويل حكومت گرديد كه پس از چهار ماه زنداني به عراق تبعيد شد.10-بواسطه جشن اول محرم روز تولد باب و اعتراض شيعيان به حكومت، از عراق به تركيه تبعيد شد.

اسلاید 16: 11- در تركيه پس از درگيري وكشتار به دو گروه ازلي و بهايي تقسيم شدند پيروان ميرزا يحيي به ازلي يا صبح ازل و پيروان حسينعلي نوري به بهايي مشهور شدند12- دولت عثماني پس از درگيري آنها ازلي ها را به قبرس يونان و بهايي ها را به شهر عكا در فلسطين اشغالي تبعيد نمود.13- بهاء تا سن 76 سالگي 1309ق در شهر عكا اقامت نمود وآن شهر را قبله مسلمانان اعلام نمود.14- پس از مرگ بهاء و دفن او در شهر عكا ، روز ملي بهائيان هر سال در اين شهر برگزار مي شود.15- كتاب بهائيان را اقدس اعلام نمود و كتب اديان ديگر را نسخ نمود.16- نماز شيعه و اسلام را تغيير داد و به سه ركعت در صبح ظهر و شب تبديل نمود. 17- روزه را به 19 روز تغيير داد.18- بعد از سفر به اروپا نسبت به احكام ابلاغي اول بهائي تجديد نظر نمود و ازدواج با بيش از دو زن راكه قبلا حرام نموده بود اصلاح نمود چون بعدا خودش چهار زن گرفت19- بعد از مرگش ، پسرش عباس افندي و پس از او شوقي افندي نوه اش رئيس فرقه بهائيه شدند .20- اكنون بواسطه نبود مردي از دودمان بهاء يك كشيش امريكايي بنام چارلز ميسن ريمي رئيس بهائي ها مي باشد وگروهي ديگرهمسرآمريكايي او(ماكسول) را رهبرميدانند.

اسلاید 17: عقايد بهائيت: 1. اولين چيزي كه بر بندگان واجب شده است شناخت محل تابش وحي و طلوع امرالله است، يعني معرفت به ميرزا حسينعلي بهاء الله كه در اثر اين شناخت اعمال قبول مي شود.2. بهاء الله همان خداست و پس از او شوقي افندي خدا شد.3. بهاء مژده انبياء گذشته و باب است، يعني باب فقط مژده رسان بهاء الله بود و با آمدن او قيامت نزديك مي شود.4. اسماء، صفات و افعالي كه براي خداوند ذكر مي شود رموزي است براي اشخاصي كه آنها مظهر الله هستند(يعني خدا در آنها ظهور كرده است) و گرنه خداوند، اسماء و صفات و افعال ندارد.

اسلاید 18: 5. بهاء الله، احد و واحد است و شريكي در ملك براي او نيست، چرا كه خداوند در او ظهور كرده است و اين ظهور براي شناخت بيشتر خداوند است كه در حجاب غيب از نظرها پوشيده است.6. بهائيت از اديان گذشته بهتر است و اديان ديگر با ظهور بهاء تمام مي شوند.7. دين اسلام تا آمدن بهاء الله معتبر بود و قرآن هيچ گونه اعجازي ندارد و توسط باب نسخ شده است.8. بهاء الله يك معجزه است، زيرا بدون اينكه به مدرسه برود توانسته الواح مقدس فارسي و عربي را املاء نمايد.9. شريعت بهائي فقط پس از هزار سال قابل تغيير است يعني خداوند مي تواند بعد از هزار سال در شخص ديگري ظهور كند و دين بهائيت را نسخ كند، همچنانكه با ظهور خود در بهاء، دين اسلام را نسخ كرد.

اسلاید 19: در ديدگاه بهائي اگرچه به دنياي ديگر توجهي شده اما از معاد به مفهوم رستاخيز كه در اسلام مطرح است خبري نيست . دكتر اسلمنت مبلغ امريكائي بهائيت نظر باب را درباره معاد بيان مي نمايد: « قسمت مهمّي از تعاليم حضرت باب در تفسير و تشريح معاني قيامت و يوم الجزاء و بهشت و دوزخ است . بنا بگفته ايشان مقصود از قيامت ظهور مظهر جديد شمس حقيقت است . قيام اموات عبارت از بيداري و انتباه روحاني نفوسي است که در قبور جهل و ناداني و غفلت و ضلالت بخواب رفته‌اند. يوم الجزاء يوم ظهور مظهر جديد است که بسبب ايمان يا انکار آن اغنام از ساير بهائم جدا شوند زيرا اغنام حقيقي نداي شبان مهربان را ميشناسند و از پي او روان ميگردند . بهشت عبارت از فرح و مسرّت معرفة اللّه و محبّت اللّه است که در نتيجه ايمان به مظهر ظهور الهي حاصل مي‌گردد تا باين وسيله هر کس بقدر استعداد خود بمنتها درجهء کمال رسد و بعد از موت حيات جاوداني در ملکوت الهي يابد.

اسلاید 20: عوامل و بسترهاي پيدايش بابيت و بهائیتانحرافات شیخیه و تاثیرپذیری علی محمد باب ازآنهاویژگی ها و شرایط شخصیتی باب و بهاء نقش آفرینی عناصر بیگانه در ایجاد بابیت و استمرار آن در قالب بهائیتاهداف ایجاد بابيت و بهائیتبدل سازی از مذهب حقتفرقه و اختلاف در امت اسلامیمقابله با تفکر جهادی اسلام ناب علیه استکبار

اسلاید 21: بهائیت از کجا شروع شد؟ برخی براین باورند که علت ظهور بهائیت فقر و مشکلات اقتصادی بعد از جنگهای ایران و روس بود. اما علل سیاسی و فرهنگی عامل پیدایش بهائیت بوده و فقر و مشکلات اقتصادی تنها زمینه ساز آن بوده است. با جدا شدن روحانیت و ملت از دولت، دربار تحت سیطره روسها و رقیب دیرین آنان، انگلیسها، درآمد. اما ملت اقتدار خویش را حفظ نمود و با کشتن «گریبایدف وزیر مختار روس و پیگیر ترکمنچای و دریافت غرامت از ایران» با نظر مجتهدی به نام میرزا مسیح مجتهد، در ۲۲ بهمن ۱۲۰۷ شمسی (۱۱ فوریه ۱۸۲۹ میلادی) نشان داد که ترس و واهمه‌ای از روسها ندارد. از همین جا بود که روسها به فکر شکستن اقتدار ملت افتادند. به تشخیص درست آنان، نقطه قوت ملت ایران پیروی از نایب امام زمان (عج) بود. بنابراین اگر می‌توانستند در اعتقاد به آن امام همام شک و تردید ایجاد کنند می‌توانستند کمر ملت را بشکنند. از این رو با همکاری انگیسی‌ها به فکر فرقه سازی پیرامون اندیشه مهدویت افتادند. در آن شرایط با ضعیف شدن نقش حوزه، زمینه مناسبی به وجود آمد تا فرقه بهائیت که محصول انگلیس و روس است، شکل گیرد.

اسلاید 22: ميرزا حسين علي نوری بهاءالله

اسلاید 23: آرامگاه حسين علي نوری بهاءاللهاسرائیل

اسلاید 24: عباس افندي (عبدالبهاء)

اسلاید 25:

اسلاید 26: شوقی افندی

اسلاید 27: احكام بهائيت 1. نماز: صبح و ظهر و شام 9 ركعت به صورت فرادي نماز مي خوانند و قبله شان قبر ميرزا حسينعلي بهاء (خدايشان) درشهر عكا است. نماز آيات نسخ شده و كسي كه آب ندارد به جاي وضو ، پنج بار مي گويد: بسم الله الاطهر الاطهر.2. روزه: هر سال 19 ماه دارد و هر ماه نوزده روز پس روزه 19 روز در آخرين ماه سال واجب است كه عيد نوروز عيد فطرشان مي شود و فقط با امساک از2 مورد اکل وشرب تحقق مي يابد .3. حج: زيارت محل تولد باب در شيراز و خانه حسينعلي ميرزا در بغداد در همه ايام به جاي زيارت كعبه قرار داده شده است.4. ازدواج:، ازدواج با زن پدر حرام ولي با بقيه محارم مانند مادر، خواهر و .... حلال است.

اسلاید 28: 5. طهارت: همه اشياء روي دنيا پاك است مانند: بول، غائط، مني، سگ و ... و اين موهبت بهاء به بندگان اوست.6. مراكز اجتماع: «حظيرة القدس» در عشق آباد و «مشرق الاذكار» در نزديك شيكاگوي آمريكا از مراكثر اجتماع بهائيت به شمار مي آيند.7. تربيت اولاد: درس و ياد دادن احكام به فرزند بر عهده پدر است و اگر فقير باشد هزينه آن از بيت العدل داده مي شود.8. يك سوم از ديه كسي كه كشته شده است حق بيت العدل بهائيت است نه صاحب دم.9. زنا: حد زنا در مرحله اول 9 مثقال طلا و در مرحله بعد 18 مثقال به بيت العدل ريخته مي شود.10. مهماني: هر ماه يكبار مهماني بر همه واجب است هر چند با دادن آب خالي.

اسلاید 29:  11. بهداشت: هر هفته يك بار غسل و ناخن گرفتن واجب است.12. عيد: هر سال دو عيد هست: كه عبارت اند از روز بعثت باب(ادعاي بابيت) و روز ولادت ميرزا حسينعلي بهاء.13. دفن اموات: مرده ها بايد در بلور، سنگهاي قيمتي و چوب هاي محكم و لطيف و با انگشتر نقش دار به اسم بهاء، دفن شوند.14. آداب و معاشرت: با اديان ديگر با محبت و مسالمت رفتار شود تا بوي خوش رحمان(بهاء الله) را بيابند.15. ارث: سهم دختر و پسر مساوي است همچنان كه بلوغ هر دو در 15 سالگي است.16. اسباب منزل: هر نوزده سال يك بار، بايد اثاثيه منزل تغيير يابد.

اسلاید 30: بیت العدلمرکز اصلی بهائیان، بیت العدل در بندر حیفا در فلسطین اشغالی است. و متشکل از یک هیأت 9 نفره است که هر پنج سال، انتخاب می شوند و تحت حمایت های گسترده مالی و سیاسی رژیم جعلی اسرائیل و انگلیس هستند.بالاترين مرجع تصميمي گيري بيت العدل ، دار التبليغ بين المللي است. علاوه بر دار التبليغ واحدهاي دار الآثار، هيأت مهاجرين ، دفتر بين المللي بهائي زير نظر بيت العدل اداي وظيفه مي کنند .هيأتها ولجنه ها زير نظر محفل ملي و محلي ، و متناسب با نيازها و ضرورتهاي ملي و منطقه اي بهائيان تأسيس مي گردند .در واقع ملموس ترين واحد سازماني براي آحاد بهائي ، هيأتها ، لجنه ها و محافل محلي اند اين واحد ها بر کليه فعاليت هاي اجتماعي فردي و احوال شخصي بهائيان نظارت و اشراف کامل دارد

اسلاید 31: شرح وظایف بیت العدلعبدالبهاء مي‌گويد:هر امري که در آثار رهبران نخستين بهائي نباشد راجع به بيت العدل عمومي است و آنچه به اتفاق و يا به اکثريت آراءاعضاي بيت العدل تحقق يابد همان حق و مرادالله‌ است.تفسير متون‌ و آثار بهاءالله، عبدالبهاء و شوقي افندي و توضيح مسائل مبهمه.تشريع قوانين و احکام غير منصوصه به مقتضاي زمان.اداره امور جامعه بهائيان در سراسر دنيا.ايجاد موسسات تبليغي و اعلان و انتشار و تبليغ بهائيت و ترويج مصالح بهائيانسرکوب اختلافات به وجود آمده در جامعه بهائي

اسلاید 32: حمايت هاي بيگانگان از بهائیت1. حمايت روسيه: سابقه اشتغال تعدادي از نزديکان حسينعلي نوري (بهاءالله) در سفارت امپراطوري روسيه و اجازه به بهائيان براي ساخت اولين معبد (مشرق الاذکار )در خاک آن کشور و دخالت صريح دالگوركي سفير روسيه در تهران براي نجات بهاء الله از زندان.2. دولت انگلستان: بعد از انتقال رهبري بابيت و بهائيت به عراق و سپس فلسطين، رهبران اين فرقه خود را به تبعيت استعمار انگليس در آوردند .پس از جنگ جهاني اول عبدالبهاء طي مراسمي لقب سِر(Sir) و بزرگترين نشان خدمتگزاري، نايت هود(Knight Hood) را دريافت كرد.

اسلاید 33: 3. آمريكا: در اثر حمايت هاي آمريكا، بهائيگري به ستون پنجم و يكي از ابزارهاي استكباري آمريكا بعد از جنگ جهاني اول مبدّل شد.4. پادشاه عثماني: همه بابيان همراه بهاء تابعيت دولت عثماني را پذيرفتند تا از تعقيب مأموران و روحانيون ايراني درامان باشند. عبدالبهاءبراي قدرداني از حمايت هاي عثماني از بهائيت، لوحي براي او نازل كرده و از او تشكر نمود.5. دولت غاصب اسرائيل: بهائيت از اول پيدايش خود با يهود همكاري داشت، هيئت بين المللي حيفا در نامه اي به محفل روحاني ملي بهائيان ايران در اول ژوئيه 1952 رابطه شوقي افندي رابا حكومت اسرائيل اعلام داشت.

اسلاید 34: نظر مقام معظم رهبری درباره بهائیت ـ استفتاء ـاز آنجا که در شهرستان (...) استان فارس تعداد کمی از بهائیان به شغل مغازه داری مشغول شده اند و مردم روزانه با آنها معاشرت و به داد و ستد می پردازند لذا از محضر جنابعالی استدعا می رود به سوالات زیر پاسخ فرمائید. ۱- آیا بهائیان مسلمان هستند و یا کافر و نجس ؟ ۲- حکم سلام و دست دادن با آنها چگونه است؟ ۳- حکم خرید از مغازه آنها و فروش چیزی به آنها چگونه است ؟ ۴- آیا بر سر سفره ایشان می توان حاضر شد و از غذای این فرقه ضاله خورد ؟ جواب : جمیع افراد فرقه ضاله بهائی محکوم به کفر و نجاست هستند و از غذا و سایر چیزهایی که با رطوبت مسری در تماس با آنها بوده است باید اجتناب کرد و بر مومنین واجب است که با حیله و فسادگری این فرقه گمراه مقابله کنند .

اسلاید 35: اساسی ترین اقدامات تشکیلات بهائیت در ایران طی سالهای اخیر هدایت و حضور فعال در فتنه وحوادث عاشورای  حسینی 88 و هتک حرمت به ساحت مقدس امام حسین (ع) دستور بیت العدل برای ایجاد اغتشاش و نا امنی در ایران در دی ماه 88 فعال شدن در فضای مجازی برای ترویج شبهات علیه اسلام و فروپاشی نظام خانواده تخریب وجهه  نظام جمهوری اسلامی ایرانترویج فمنیسم با استفاده از ابزار نشر مانند کتب و برخی جرایدفعالیت در عرصه های هنری مانند هنر های تجسمی فعالیت علیه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی با حربه حقوق بشر تشکیل شرکت های هرمی و جلب منافع اقتصادی برای بهائیان و ترویج بهائیت

اسلاید 36: انجمن خيريه حجتيه مهدويهانجمن بعد از ترويج فرقه بهائيه در ايران و احساس خطر از اين جريان در سال 1331 بنام انجمن ضد بهائيت آغاز به كار كرد.درزمان پهلوي بالاخص پهلو ي دوم رشد بهائيت در ايران و نفوذ به دستگاههاي دولتي سه برابر شد به طوريكه رئيس راديو و تلويزيون وقت، وزير بهداري، وزير آموزش و پرورش و نخست وزير ، بهائي بودند. انجمن حجتيه در اين وضعيت با شعار اصلي صرفا مبارزه با بهائيت و منزوي نمودن بهائيان و دعوت به دين مبين اسلام ابراز وجود نمود.

اسلاید 37: *موسس انجمن حجتيه شيخ محمود ذاكر زاده تولايي معروف به شيخ محمود حلبي از اعضاي فعال انجمن تبليغات مشهد بود كه ماموريت يافت در باره فرقه بهائيت تحقيق كند.*اعضاي موسس واصلي حجتيه عبارتند از : شيخ محمود حلبي، سيد رضا آل رسول ، سيد محمد حسين عصار ، سيد حسين سجادي ، غلام حسين حاج و محمد تقي تاجر بودند.*تبصره 2 ماده دوم اساسنامه انجمن، شركت انجمن در امور سياسي را غير جايز اعلام نمود زيرا دخالت درسياست را زيبنده پيشوايان ديني نمي دانستند *انجمن حجتيه اعتقاد دارند كه جهت تعجيل در ظهور امام زمان (عج) بايد اجازه داد گناه و ستم و معصيت و ظلم و تجاوز در جامعه به اوج خود برسد

اسلاید 38: *از روشهاي انحرافي انجمن حجتيه قبل و بعد از انقلاب ، دامن زدن به اختلافات شيعه و سني مي باشد *اصول سه گانه انجمن حجتيه : 1- خودداري از تعرض به شاه 2- خودداري از تعرض به اسرائيل و آمريكا 3- خودداري از تعرض به مسائل سياسي *شيخ محمود حلبي در كلامي شاه را از سلاطين قبلي با عفت تر اعلام نمود و در سال 1357 كه مردم ايران كشته مي شدند انگشتري را كه در روي سطح آن نوشته بود ”يدا... فوق ايدهم“ براي سلامتي شاه ارسال نمود.*انجمن حجتيه پس از 26 تير ماه سال 1362 كه موضع گيري روشن امام (ره) را مشاهده نمود با اطلاعيه موسس آن تعطيل شد و هم اكنون به صورت غير رسمي تفكر خود را ترويج مي كنند.

اسلاید 39: مبانی و پایه های فکری و اعتقادی انجمن حجتیه 1- انتظار منفی و منفعلانه وخلاصه شدن اعتقاد به صاحب الزمان(ارواحنا فداه) در محبت و دوستی ایشان 2- اعتقاد نداشتن به تشکیل حکومت اسلامی پیش از ظهور و نفی هر گونه قیام و مبارزه در زمان غیبت 3- اعتقاد به عدم دخالت در سیاست 4- محدود دانستن ولایت فقیه در حد ولایت عامه مراجع، در حالی که در موارد اختلافی حکومتی ، نظر ولی فقیه، مقدم و اولی بر نظر مراجع است 5- دشمن شناسی ناقص انجمن و در اولویت قرار دادن مبارزه با بهائیت به جای مبارزه با رژیم ستمشاهی و استعمار و پیش گرفتن مبارزه با مارکسیسم بعد از پیروزی انقلاب به جای مبارزه با امپریالیسم آمریکا

اسلاید 40: حجتیه ای ها (عافیت طلبان اسلام گرا) بیشتر ترجیح می دهند با بهاییت و وهابیت مبارزه اعتقادی کنند و خود را درگیر عمل گرایی نکنند. آنها مخالف اقدامات خاص و حکومتی و جهاد برای فراهم کردن ظهورند و مخالف پیوند سیاست و دین هستند و بر همین مبنا با جمهوری اسلامی و روش و مشی آن مشکلات اعتقادی و مبنایی دارند.این گروه از کسانی بودند که در ترویج شایعه و شبهه افکنی ناصبی بودن اهالی غزه در تابستان ۱۳۹۳ نقش زیادی داشتند و اینکه نباید به اهالی غزه که دشمنان اهل بیت اند کمک کرد... موضوعی که دروغ بودن آن خیلی زود اشکار شد اما این گروه همواره بر این مورد اصرار ورزیده و از حمایت مظلوم دست شسته اند.

اسلاید 41: آشنايي با فرقه وهابيت*وهابيت گروهي متعصب است كه شفاعت و توسل و زیارت قبور و زیارت اولیاء و انبیاء الهی را حرام و شرک مي داند.  وهابيت فقط اعتقادات و افکار خود را حق دانسته و غير خود را محکوم و بعضاً تکفير مي نمايد .وهابيت ساخته انگلیس ومورد تائيد امريكا واسرئيل و بدعتي است که عملاً باعث اختلاف و تفرقه مسلمانان جهان گشته است.تفکر وهابیت مبتنی برانحرافات شدید ابن تیمیه در سال 698 ه .ق درمنطقه شام آغازگردیدکه با مخالفت صریح دانشمندان اسلامی روبروشد.ترویج مجدداین تفکرتوسط محمدبن عبدالوهاب درسرزمین عربستان با هماهنگی آل سعودوهدایت استعمارگران وجاسوسان انگلیسی درسال 1157ه.ق آغازشد.

اسلاید 42: * حدود 12 سال وهابیها گاه و بى گاه به شهر کربلا و نجف حمله مى آوردند که نخستین آن در سال 1215 و تا سال 1225 ادامه داشت.سال 1216 حاکمان طرفدار وهابیت در عربستان باسپاهي بزرگ به كربلا در روز غدیر که مردان براى زیارت قبر امام على (علیه السلام)به نجف اشرف رفته بودند، حمله نمودند وپس از كشتارساكنان به حرم امام حسين (ع ) هتاكي واموال آنجارابه غارت بردند. *گنبد زادگاه پيامبروگنبدزمزم رابه بهانه جلوگيري از بدعت وشرك تخريب نمودند. حرم مطهر ائمه بقیع نیز در هشتم شوال 1344 هجری قمری، با فتوای منسوب به علمای مدینه و با استناد به افکار منحرفابن تیمیه حرانی تخریب شد.*محمدبن عبدالوهاب رئيس فرقه وهابي متولد 1111 ه ق ازنجد عربستان است که در 1207 هجرى از دنیا رفت.

اسلاید 43: اندیشه ها ،عقاید وانحرافات وهابیان مبانی فکری این فرقه که مبتنی بر تکفیر وقتل مخالفان ، بی اعتبارسازی عنصرعقل واندیشه ومنطق وجایگزین کردن سلفی گری است وجه تمایز این فرقه با اهل سنت است. افتراق وهابیت با اهل تسنن در موارد زیر خلاصه می شوند:منع زیارت پیامبر(ص) وحرام دانستن آنحرام دانستن سفر برای زیارت قبور اولیاء و انبیا الهی فتاوای علمای وهابی در تخریب و عدم اعتقاد به اماکن مقدسه ائمه (ع)عدم اعتقاد به شفاعت و توسل ویران نمودن قبور مسلمین و عدم قراردادن سنگ قبررد فاتحه خوانی و دعا بر مردگان شرک دانستن استمداد از غیر خدا (انبیاء ، اولیاء و...)

اسلاید 44: * سلفیه (پیروان سلف و گذشتگان ( قرن 2 و 3 هـ .ق) نام فرقه‌ای است كه تمسك به دین اسلام جسته، خود را پیرو سلف صالح می‌دانند و در اعمال و اعتقادات خود ادعای تابعیت از پیامبر اسلام(ص)، صحابه و تابعین دارند. آنان معتقدند كه عقاید اسلامی باید به همان نحو بیان شود كه در عصر صحابه و تابعین مطرح بوده است، یعنی اسلوب‌های عقلی و منطقی جایگاهی ندارد و تنها نصوص قرآن، احادیث و نیز ادله مفهوم از نص قرآن برای آنان حجیت دارد. * وهابيون تفكرغير ازفرقه خود راباطل وريختن خون آنها را مباح ميدانند.*وهابيون بعد ازحمله آمريكا به افغانستان وعراق فعاليتهاي خود راگسترش دادند مانند برگزاري جلسات تبليغ، برگزاري دوره هاي آموزشي از پيش دانشگاهي تا مقاطع مختلف دانشگاهي،حتي عملياتهاي متعدد تروريستي

اسلاید 45: *ترجيح منطق سلاح وجنگ برمنطق عقل وتدبير ازمشخصه هاي وهابيون است . تبليغ اسلام هراسي غرب ازانتشارفعاليتهاي تروريستي اين گروه نشات ميگيرد * وهابیت در ۵۰ سال گذشته مذهب درباری سعودی بوده‌است، اما از این میان القاعده و سلفی‌های تکفیری (سلفی جهادی) ظهور نموده ‌اند.وهابيون درجهان اسلام معروف به گروه تكفيري هستند يعني غيرازخود همه را با هرتفكري خصوصا شيعه را كافر و ريختن خون آنها را مباح ميدانند گروههاي تكفيري انصارالسنه طالبان ،جنداله وفتح الاسلام فيلمهايي را توزيع كرده اند كه سربريدن شيعيان ازجمله يك پليس عراقي ،13كارگرشيعه عراقي،مراسم رقص الشيعه درقندهار با گردن زدن وبندآوردن خون گردن و بحركت درآمدن جسم بي سر وچند شيعه ديگر را پس از آغشته نمودن به بنزين به آتش كشيدند

اسلاید 46: وهابیون دهها كتاب در لعن و رد بزرگان اسلام چه شيعه باشد چه سني، اعم از «سيد محمد قطب»، «شيخ محمد غزالي»، «شيخ محمد عبده» «آيت‌الله خويي»، سيد جمال‌الدين اسدآبادي نوشته اند. اما در ميان كتب وهابيون كتابي در رد ماركسيست، بودائيسم، بهائيت و تفكرات اسراييلي و آمريكايي نمي‌بينيم .فتواي وهابيون ناشي از تاثيرات عناصر اسراييلي در ميان آنان استفتواي وهابيون در راستاي متوقف كردن حركت حزب‌الله لبنان و اخوان المسلمين است*آمريكا و اسرائيل نوعا از تفكر اسلامي وحشت دارنداما ازتفكر وهابي تائيدوحمايت مي كنند

اسلاید 47: مهمترين بدعتها و انحرافات وهابيتانحرافات اعتقادیانحراف در روش درک و فهم معارف قرآن و روایات با تعطیل کردن و اکتفای تنها به ظواهر قرآن و احادیث انحرافات سیاسی و مزدوری استکبار جهانی و فعالیت های تروریستی و ...

اسلاید 48: اهداف ایجاد وهابيت تفرقه و اختلاف در امت اسلامیمقابله با عقلانیت و تفکر منطقی مقابله با تفکر جهادی اسلام ناب علیه استکبار و خنثي كردن تعاليم جهاد و مبارزهبدعت گذاري در دين با تحريف حقايق و احكام اسلامي بي رنگ كردن وجهه سياسي و اجتماعي اسلامخلاصه كردن دين و دين باوري در نماز و ذكر و عبادت ناموجه جلوه دادن تجمع در اماكن مقدسه و زيارتگاهها بعنوان يكي از نمودها و پايگاههاي وحدت و قدرت سياسي مسلمانان و تخريب آنها بعنوان مظاهر شرك و گمراهي!

اسلاید 49: رفتار شناسی تبلیغ و عضوگیری فرقه های انحرافی 1. تماس و برقراری ارتباط همراه با بیان شبهات 2. ایجاد جذابیت های ظاهری ازجمله کمک مالی و دعوت فرد 3. متقاعد سازی با ارائه نمونه های مثبت و مفید و ادعاهای فراوان و پر مخاطب 4. پیشنهاد فعالیت 5. شروع فعالیت و تعهد 6. تعهدات بالاتر و برنامه کار دوگانه

اسلاید 50: راههای مقابله با فرقه های ضاله :1-نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و تبيين و تقويت باورها و اعتقادات ناب اسلامی بین مردم2- پاسخگویی منطقی ومستدل به شبهات3- افشای ماهیت پلید و به وجود آمدن فرقه های ضاله به وسیله دشمنان اسلام بالاخص انگلستان4-روشنگری در مورد عقاید باطل ، بدعت ها ،جنایت ها وخیانت های آنان

اسلاید 51: منابع عمده : جریان شناسی ضد فرهنگ ها، خسروپناه، عبدالحسین؛ (1390)آفتاب و سایه ها - محمد تقی فعالیادیان وفرق اسلامی- پژوهشکده تحقیقات اسلامی- نشرتحسین- پاییز82تاریخ تشیع- غلامحسن محرمی- مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی 84انشعاب در بهائيت پس از مرگ شوقي رباني، اسماعيل رائين.بهائيت در ايران، تهران، زاهد زاهداني.تاريخ جامع بهائيت، افراسيابي، بهرام، تهران، مهرفام، دهم، 1381 فرق و مذاهب كلامي، رباني گلپايگاني، علي؛ قم، امير، اول، 1377 جریان شناسی انجمن حجتیه، سیدضاءالدین علیانسب، سلمان علوی نیک، قم: زلال کوثر، 1385جریان ها و سازمان های مذهبی – سیاسی ایران , رسول جعفریان , تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامی , 1383

اسلاید 52: از مدرسه معارف تا انجمن حجتیه و مکتب تفکیک، محمدرضا ارشادی نیا، قم: دفتر تبلیغات حوزه علمیه، 1386لایه های پنهان انجمن حجتیه، فتاح غلامی، سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامیبازشناسی مبانی فکری انجمن حجتیه، مرتضی فیروزآبادی، سایت باشگاه اندیشه، 30/1/1384پایگاه های اینترنتی مختلف ازجمله: دایره المعارف بزرگ اسلامی www.cgie.org.irبهائی پژوهی www.bahairesearch.ir

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید