صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
صفحه 4:
تحليلى بر شكل كيرىءاهداف وعملكرد بهائيت:
۱
محمدی(ص) توطئه مذهب سازی و فرقه سازی را به شکل موزیانهای دنبال کرده اند»
Sica ا iS) RECS Boe ۱
شکاف و انحراف در جهان اسلام جعل تمودند. در درون مذهب تشیع نیز فتنه تشکیل بابیت و
ا ا اال ل 0
بررسىء عناصر ضعيف النفسء بىايمان» جاهطلب و سادهلوح را شناسايى و به طرز ماهرانهاى
تحریک نمودند تا منافع استعماری خویش را بدینوسیله تضمین کنند. فرقه ضاله بهائیت یکی از
دست يروردههاى استعمار اسث كه ظمواره ثهاتنها كر ی یا Bhs
قرار دارد و در طول قرن اخير شاهد برخورد كوبنده علماى شيعه و نيز علماى اهل سنت با اين
فرقه بوددايم .
صفحه 5:
پيشینه وشکل گیری فرقه ی بهائیت:
lice ا ا ae رز
ی - فرقه
ات فلسفی قدیم متأثر از آثر سهروردی با واات اهل
لا
بيت (ع) است.
* يس از شيخ احمد احسايى موسس اين مذهبء شاكردش سيد كاظم رشتى متوفاى ١785 ه .كه بالغ بر
ا |
eye NP Os ا 5010
همدان). ثقه الاسلامیه (در آذربایجان)» حجت الاسلامی (در تبریز», عمید الاسلامی (در تبریز)» احقاقیه
ا ل
یکی از شاگردان سید کاظم رشتی همان سید علی محمد باب است که فرقه بابیه را پایهگذاری کرد. شیخیه
اصول دین را منحصر در چهار اصل: توحید. تبوت, امامت. شناختن شیعه کامل میدانند که آن شیعه کامل
همان مبلع و ناطق اول است و واسطه در بين شيعيان و امام غائب مىباشد و احكام را بلاواسطه از امام
0 ا Sait
صفحه 6:
را زا
BS ae ES aed RE Te oY eel
دالكوركى» كول و جاسوس روسنيه در ايران بل از سالها بررسى و تجلسس لذو ببق أو
rer ere cs Pee yea alee a en 1۱
سيس ادعاى مهدويت مناسب تشخيص داد. سيد على محمد شيرازى ابتدا ادعاى (باب)
و ی یر
ار ی ی ی
۳
علمه البيان»وى كفت انسان همان على محمد باب و بيان كتاب آسمانى اوست. و قرآن
و اسلام را منسوخ کرد و حتی ادعای خدایی نمود.
صفحه 7:
۴ بابیه می گوید باید هر ۲۰۰ سال یک مرتبه تمام کتب پیشین را از بين ببرند و
ق ری ۱ ام(
غیر بابی ها را بکشد. مردگان را باید در سنگ مرمر دفن کنند و انگشترهای عقیق در
دستشان کنند.
ااا ا 7
لي لل ا ال كن
noes oe م ل ا 21000
توسط امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار و استبداد در شعبان ۱۲۶۶ق در تبریز اعدام
و شورش با بیان سرکوب گردید.
صفحه 8:
Tea Sl اكت
پس از اعدام علی محمدباب به دستور امپرکبیر . میرزا یحیی نوری ادعای جانشینی باب را
a ee nee ۳
توضیح می داد . علی محمد باب در پاسخ به این نامه ها وصیت نامه ای برای یحیی فرستاد
و او را وصی و جانشین خود اعلام کرده بود . پس از باب عموم بابیه به جانشینی میرزا یحیی
Bee ee Senne cron See Sel Se 1
at een ey ا ا Scere ene a en
تسليم او شد . لما يب از مد رقابتايا و ی ای
psec
«من یظهر- اللهی» که در سخنان باب آمده بود کرد و به تدریج بر ادعاهای خود افزود تا به
ا OE ON ee Ronse Reon
a ا م ا اا ا
خارجى - به خصوص روس * يا ضراحت از برادرش حمايت مق كرد و ذولت را از لديم
شديد عليه آنها تهديد مى كردند . سرانجام با فشار علماى اسلامى و مسلمانان . حكومت
وقت مجبور شد در سال ۱۲۶۹ ه-. ق آن دو « میرزا یحیی و میرزا حسینعلی» را باجمعی
5
صفحه 9:
۱
Stee ee ee Ree kee ل ل ل
PCr Fee eer ver Scone nD Pek eargy Ren E=T er Pes ye angen e ESC CR Proeeee
اکثر بهانیان از محمدعلی پیروی کردند اما در نهایت عباس افندی غالب شد . عبدالبهاء ادعایی جز پیروی از پدر
hence Pel ane ۱
oe ae RS Biagd ا tee ieee CS oe a
آیین جدید بپرهیزند . وی نیز کتابهایی نوشت که نشانه ی ذهن فلج و کم مایگی و مایه ی بی آبرویی پیروان
tae See ae kee vee a ۱
Rea es eae TL De aed ۱
Boece ree eee es eee ete en ied
RICE cee Se TU CS ea hae LE ۱
شیعیان ارائه می کردند . مهمترین متن احکام آنان نیز از حیث صورت با متون فقهی اسلامی تشابه داشت . اما
فاصله گرفتن رهبران بهانی از ایران و مهاجرت به استانبول و بغداد و فلسطین و در نهایت ارتباط با غرب . عملاً
سمت و سوى اين آيين را تغيير داد و آن را از صورت آشناى ديتهاى شناخته شده به ويزه أسلام دور كرد .
ooo ل |
و مدرنسيم و اومانسيم POS lead
صفحه 10:
پس از مرگ عبدالبهاء در سال ۱۹۲۱ شوقی افندی ملقب به شوقی ربانی فرزند ارشد
دختر عبدالبهاء پنا به وصیت عبدالبهاء جانشین وی گردید . این جانشینی تیز با منازعات
همراه بود زیرا بر طبق وصیت بهاء الّه پس از عبدالبهاء باید برادرش محمدعلی افندی به
او را كنار زد و شوقى افندى را به جانشينى نصب
کرد و مقرر ا بهائیان پس از شوقی در فرزندان ذکور او ادامه یاید
برخی از بهائیان ریاست شوقی را نپذیرفتند و شوقی به بدگویی و ناسزاگویی نسبت یه
پا
|
a aD Eee ae aT koe ard ل
قرار گرفت - اين آیین بودو اين فرایند به ویژه در دهه شصت میلادی در اروپا و امریکا
سرعت بیشتری گرفت و ساختمان معبدهای قاره ای بهائی مرسوم به مشرق الاذکر به
ا 9
بعد از تسل بالقب ولی امرالله باید رهبری بهائیان را برعهده میگرفتند.
صفحه 11:
صفحه 12:
صفحه 13:
اسم
1200 ener eae
مى كليم
ا-اصل قهری ا سرا
دين است يعنى قطع كردن ارتباط متدينين ب علما
0 ل ا
ا ل ala
دین باید طایق عقل باشد. ۳
0
سال از بيدايش بهائيت هنوز ود أنها به لين 18٠ علنزيان و خط بين المللى بايد بأشد (اقبته امروز با كذتشت *
اصل عمل تكردتد و زبان و خط بين المللى ندارند . در اصل توانايى چنین کاری را ندارند
۷-تساوی حقوق زن و مرد
Boi i ea 2220 1 اميل مميعت مر و
رک تعصبات ۴
۱۳ Neran
52200503
ا 31000
* *1-عالم انساتى محتاج به نفسات روح القدس است . (ما محتاجيم براى اينكه به خدا برسيم خدا به ماكمك كند.
صفحه 14:
* لا لا
بده ربط 00
ا ROR ee Sree er
بيامبر ظهور مى كند و هركس قبل از آن هزار سال بيايد و ادعاى بيامبر كند بر بها
واجب است که sell
Boe | Desiree ayy eo ECO PU coe er re pee eee TO
؟-على محمد ابتدا ادعاى سيدبودن كرد سيس خود را باب ناميد بعد امام زمان و سيس *
ادعای پیامبری کرد و در آخر خود را رب نامید
ee eee ee ها ی و
Sm on eres treccomrrnca ny
ع-تمام ابنیه و بتاع و ساختمان هایی را که به نام دین احداث شده است (کلیسا » د
مساجد) را باید تخریب کرد +
/اسخانه شيراز (محل تولد على محمدشيرازى) كعبه بهائيهاست و بر مردان بهايى واجب است
که در آنجا طواف کنند عدم رعایت تساوی حقوق زن و مرد - اصل ۷ بهائیت)
صفحه 15:
مسف و تا
٩نماز و روزه خاص یعنی نماز ٩ رکعت در صبح و شام را واجب و بقیه را بر شما عفو
۱ ee ot aed
. کار بردن چنین اصطلاحی جایز نیست)
١٠-قبله جايكاه جسد بهاء ... در عكا (اسرائيل) است
۱ ie eres preerea)
11 eae
لذا بهائت می توانند با حواهر و مادر و - ازدواج کنند
ا سا در اراس
پس مجموع آن ۲۴۱ روز می شود و ۵ روز باقی مانده را که قبل ( حول ما روزه 4
0(
Dene را
و
هجمه قرار گرفته است و بهائیان برای رفع چنین مشکلی دستور زبان را از آن پیامبران می
دانئد و معتقدند تمامى جملات به كار برده بيامبران صحيح است
000000 ا Ce OE HIRy UPS AP career hg
BCC S NN اا ees Re
صفحه 16:
ا 1
بار دوم هم زنا كرد باز هم 3 مثقال طلا به بيت العدل بدهد . البته حكمى براى بار
ad ا ا ا ا ل ل ين
زنا برای سوم و چهارم اين چنین آمده : اين شخص فاقد روح انسانی است
۱
نشده ان ۱
cicero a ل ل
00 ee heer rs roy ep ean
Set USE a placed Py et همذمال پرداشم وا موه ات که
Ene Ss ae eee aes
14-حرام است كه مسلمين در راهها و بازار راه يردند و دهان خود را تكان بدهند
9-سكوال كردن بر شما حرام لست اما خداوند شما را عفو كرد تا هر جه رأ تدى دانيك
۳0
۳۱ تا tn res cs 2
۱ eecr ear ESR WNC teenie epeeay tyres
حداقل 15 مثقال و حداكثر 18 مثقال طلا است.
صفحه 17:
۴ ۲۲ستعمال دارو مطلقاً حرام است و در همین بخش (ص ۲۱۳ کتاب بیان) اشاره
شده است كه مراجع ees cry ی ی
aap ene sae name te شا
ee eS ait ee ah BN nee
با حنا رنگ کند ( ص ۲۸۶ کتاب بیان)
صفحه 18:
0
ا ا ا ل Reco ope Kenn kel ome
معنی که تر و خشکی نیست که در قرآن نباشد مطمئن می شویم که حتماً راجع به
كروهى كه تحت عنوان بهائيت مسلمانان را 6“ داده و برای خود تشکیلات راه انداخته
ا ل ۱
ا 10
بهائیت از آیات قرآن دارد . می توان پی به نگرش منفعت طلبانه آنان از آیات قرآن برد.
ال ل ا ا 0 ل 00
ترجمه (لوح دهنده است به مردم . بر اوست عدد نوزده) اين آيات بلافاصله بعد از آيات
۱
Pefes ار
داد الواح نامیه لواحه یعنی لوح دهنده بوده است و از همه مهمتر اینکه عدد نوزده عدد
00
ntg ل ene ences
ee eC NY) arene eS oeN eRe) ۳
صفحه 19:
صفحه 20:
وهابیت
* گفتاراول: خاستگاه فکری و
یخچه مذاهب اربعه
* بديهى است كرايشهاى اسلامى در عرصه علم كلام را معتزله و اشاعره و تشيع تشكيل مىدهند ودر ابعاد فقهى بنج
كرايش حنفى. مالكى. حتبلى. شافعى و شيعه اماميه در جهان اسلام را شامل مىشوند. آنجه مسلم است اينكه
حیات علمی پیشوایان مذاهب چهارگانه اهل سنت, یکصد سال از حیات پیامبر اسلام (ص) فاصله زمانی دارنده از
POPS OE eee or erat toon cree
* حنفى: نعمان بن ثايت معروف به ابوحتيفه در سال 8١ هجرى در كوفه به دنيا آمدء وى ابتدا به تجارت اشتغال
داشت و سيس به تحضيل علم برداخته مدت 14 سال نزد ماد و لبراهيم نتخدى , شدرى فق و عديت [موخت و
بس از مرك حماد. ابوحنيفه به طور مستقل عهدهدار تدريس شد و در ترويج عقايدش متكى به قرآن كريم و سنت
نبوی و اجماع و قیاس و استحسان بود.سرانجام بوحتیفه مقضوب متصور خلیفه عباسی شد و بر ثر شکنجه در
سال ۱۵۰ هجری در زندان درگذشت.
| ene
| eee eer oc ery ogee SPs Oe eae ee Pere ee ee
قیاس استفاده میکرد. مالک در سال ۱۷۹ هجری در مدینه وفات یافت.
eas ae veer OUR aR ل [RRP em ere vag en oe
در فلسطین تولد یافت, وی بر اثرعلاقه شدید به قرآن در سن ۷ سالگی قرآن را حفظ کرد و سپس نزد مسلم ین
FO yes eee re elas Po ineyye verre Oe nr Serpe ere es
POE Va ar ere Farrar yee a Donen een Pe grean yr reer earye ee Sew Pk (3
سال ۲۰۴ هجری در قاهره چشم از جهان فرویست.
صفحه 21:
۴ حنبلی: احمد بن حنبل در سال 164 هجری در بغداد
متولد ری ال را سر
سن 16 سالگی نزد محدثان و فقهای زیادی حدیث و
ات که مر الا لام او
ابويوسف قاضى بودند. ابن حنبل از روى حديث فتوا
کر بر رت ار وت د ساد
درگذشت و همانجا مدفون گشت.
صفحه 22:
مراحل به قدرت رسیدن وهابیان:
Fu SP Fis Coma Wear err ean AION | RIRCSOUN FIC FC ct ee CWRU
از دنی رفت. وی در نجد وارد حوزه علمیه حنبلی شد و پس از فراگیری فقه حنیلی برای ادامه ۱۲۰۶
تحصيل به مدينه منوره رفت و از آنجا سفرهایی را به كشورهاى عراق بالاخص بصره و بغداد. ايران به ويزه
کردستان و همدان و اصفهان و قم کرد. وی سپس به عربستان بازگشت پس از هشت ماه اعتکاف در خانه
۷ ene Pere reese Iter ee eet ees
آینده او میترسیدند به لحاظ اینکه بسیاری از مقدسات و مسلمات اسلامی را انکار و در آنها تشکیک
00
۱ ern re
Pea even Veer Fy FCN Fee WR Yorn opr Veer ae Pam rear Cee FP eae Re
درعیه و جد آل سعود ملاقات کرد قرار شد محمدین سعود او را یاری کند و در عوض, او نیز حکومتش را
تاد و مشروعیت ببخشد و لشکرکشی و کشتار مسلمنان و نامنی و ترویج اختلاف از ینجاآغاز شد و
سوی دیگر به قدرت رسیدن خاندان آل سعود نيز از اين مقطع كسترش يافت.
* منشأ افكار وهابيت در منايع و متون اسلامى جهار جيز عنوان شده است
* الف) بدذاتی و انحراف فکری محمدین عبدالوهاب: وی از کودکی به تخریب و تحقیر آداب و سنن اسلامی و
و 1
۴ ب) تقلید همه جانبه از افکار این تیمیه: افکار ان تیمیه در واقع خاستگاه اصلی و ریشه اندیشههای وهابیت
به شمارمیرود و عبدالوهاب بیمحاامروج و مبلغ افکارخرافی و انحرافی وی بود
صفحه 23:
* ج) شيطنت و توطئه استعمار انكليس
ا |
نسبت به مبانی اعتقادی اسلام از سوی دیگر.
* محمد بن عبدالوهاب وقتى مطرود خانواده. بستكان و مسلمانان كرديد به درعيه فرار
كرد و با محمدين سعود بجد آل سعود وارد معاملة شدء محمدين سعود در قيال
مشروعیت دادن حکومتش از عبدالوهاب و عقاید او دفاع کرد. این دو لشکررکشی خود
SCS Isla nere an eco ee cer ae ا 1۱
حملهور شدند. آنان تمام برج و باروی شهر کربلا و نجف را خراب کردند و بیشتر مردم
yee eters libel alo ert Jy)
به غارت بردند آتكاه خمس اموال عارت شد را خود محمد بن سقو برداشت و مابقى
رت SS لد
ei ood he ire eee i
Pee nce Rn Sie ne wo Sneed
Se Te ee OE eT eae nace Teed
ی را ی تا علما و مفتيان مكة
را به آيين خويش دعوت كردند.
صفحه 24:
و(
ی ی دای سکس اس ی ی ی ره ابر
مکه واجب دانستند که به مقابله با آنان بشتابد و بدین صورت آل سعود بر شبه جزیره
عربستان حاکمیت يافتند.
اع ی
ape Se ee ees Ula clay eels es Jeticety 5 5541) lop la>
SO nee ec ene Oa
Re TOC eC Soe Rea Be oS Se welds
استراتژیک منطقه, وهابیان و سعودیها توانستند ایدههای خود را در سراسر جهان
گسترش دهند. و یکی پس از دیگری سلطنت و پادشاهی را به صورت موروثی دست
۱
نژادی و همکاری با استعمارگران غربی ادامه میدهند.
صفحه 25:
|
(i Pe ee eke Pog es Rn enone et ا Renn EST
معنوی مسلمانان را با سخیفترین اهانتها مورد تخریب قرار داده و با عملیاتهای خشونتطلبانه
و قهرآمیز منهدم میساختند. در اين نوشتار به لحاظ مراعات اختصار به برخی از عناوین آنها
اشاره میکنيم
۱- صدور حکم تکفیر و انکار توسل: محمدینعبدالوهاب همه مسلمانان را اعم از شیعه و سنی
Fee er ek (Ooo > epee ee aero eset c ye eee Ee cee
قبوراولیای خود گنبد و بارگاه میسازند.
00 Tiny gor Peal FS MEIER DN ERO YS Que we psc ooe Pag Coe
Per ee ro Fen Pel Pe pe CCC car Be gece ES See
Pea ا ا ا ee germane
Te at a STS coal Dee) ca aa aad
و
قرار میدادند.
۳- انهدام میراث فرهنگی: مظاهر تمدن و میراث فرهنگی و سرمایههای معنوی جهان اسلام را
منهدم ساختند.
؟- آتش زدن كتابخانههاى بزرك
صفحه 26:
- تخریب آثاربژرگان مدینه؛ آلسعود در سال ۱۳۴۴ ۰: ق که تسلط کامل پر حجاز پیدا کردهتمام آثار صحایه را در مدینه نبود کرد
مانند زادكاه امام حسن (ع) و امام حسين(ع) در مدينه. قبور شهداى بدر. باركاه المه بقيعء
ا 01100
en eae
۰
000
2
و تتمير قبور آنان
-١ حرمت و شرك ذانستن صدازدن انبياء و اولياء بعد از مرك و استفائه به آنها
eee Pore ben eee 00
۳- حرمت شفاعت خواستن از وبا و شرک دافستن,آن
ney Seg gems و تا
۱۰-حرمت و شرک داقستی تبرک بذ آفر یاه و اولیا
۵-حرمت قسم دادن به خنا به سین با ول
1 خرمت نفر براى ببامبر يا ولى
ا 0
۸- حرمت چراغ روشن کردن بر سر قبور
-٩ حرمت امه عا و مجالس فاتجه
ene ieee سا
-1١ مبارزه و مقابله بى رحمانه با كتابها و آثار و افكار شيعيان
او ا
اديت الت و 01
|
تالاحزان که امام علی (ع) آثرا رای حضرء
صفحه 27:
5- عمل به ظواهر آيات و انكار تاويل و توجيه و قائل شدن به جسم براى خدا
hes
(aye Lee pe ا CIE
۱ NR ACS YO SC Cnr RCE TOs Dy
ee IS Oo eencen gy
۹- تکذیب و جعلی دانستن حدیث سد ابواب. و حدیث مدینه العلم
۰ اعتراض به حزن حضرت زهرا (س). و نیز به شکوههای آن حضرت
۱- اعتراض به قهر حضرت فاطمه (س) با ابویکره اعتراض به وصیت به دفن
EW