علوم انسانی و علوم اجتماعی

فنون و روش های راهنمایی و مشاوره

fonun_va_ravesh_haye_moshavereh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فنون و روش های راهنمایی و مشاوره”

فنون و روش های راهنمایی و مشاوره

اسلاید 1: منابع: دیوید گلدارد .مفاهیم بنیادین مشاوره.(2001Monique manhal)مسائل کاربردی،اخلاقی و قانونی در درمان اینترنتیبهمن 1392علی خواجه نژادیان – دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره خانوادهفنون و روش های راهنمایی و مشاوره (ویژه ی مراکز مشاوره غیرحضوری )به نام خدا

اسلاید 2: در زبان فارسی، واژه های راهنمایی و مشاوره دربیان معانی تقریبا یکسانی استفاده می شود.راهنمایی = هدایت و ارشاد مشاوره = رأی دیگری را در انجام کاری خواستنراهنمایی فرآیند یاری دهنده ای است که بصیرت فرد را در زمینه ای افزایش می دهد و موجب شناخت و بالا رفتن کمال و معرفت فرد می گردد. پند و اندرز، مطالعه کتاب، حل جدول و گوش دادن به یک سخنرانی هم می تواند نوعی راهنمایی باشد.مشاوره یک رابطه یاری دهنده است بین مراجع و مشاور. مراجع با کمک مشاور به بررسی و تجزیه و تحلیل مشکل خود اقدام می کند و از موارد ناشناخته آگاه می شود و زندگی مطلوب تری برای خود رقم می زند. راهنمایی جنبه پیشگیری و مشاوره جنبه درمانی داردمفهوم راهنمایی و مشاوره

اسلاید 3: انواع ارتباطاتمراجع و مشاور معمولا ترکیبی از ارتباطات کلامی و غیر کلامی را با هم برقرار می کنندانواع ارتباط) گفتگوی رو در رو،تلفن،ایمیل،نامه و ...)Verbal کلامی (تن صدا،حالت چهره،تماس چشمی، لمس،سکوت...) non verbal غیرکلامی

اسلاید 4: انواع دیگری از ارتباطات غیر کلامی سکوت،فضای شخصی،وضعیت ظاهر،وضعیت بدن،body languageو...

اسلاید 5: اجزای یک ارتباطرابطه یاری دهندهفرستندهگیرندهپیام از طریق کانالبازخوردارتباط یک فرآیند تعاملی و برگشت ناپذیر است که اطلاعات، احساسات و افکار در آن تبادل می شود

اسلاید 6: ارتباط یاری گرانه ارتباطی است که بین مشاور و مراجع به منظور شناخت، تغییر رفتار، افزایش سازگاری و حل مشکل مراجع برقرار می شود.خصوصیات ارتباط یاری گرانهپایه های یک ارتباط یاریگرانهپذیرش بدون قید و شرطهمدلیاعتمادخلوصراز داری

اسلاید 7: دنیا را از چشم مراجع دیدن و با او در باغچه تجربیاتش قدم زدنباورهای اورا پذیرفتنمشاور و مراجع همسفر هستندباید مراجع به اینجا برسد که بگوید : ”این دقیقا همان چیزی است که من منظورم هست“همدلی با همدردی متفاوت استهمدلی

اسلاید 8: مراجع را به عنوان یک انسان بپذیریماز داوری کردن بپرهیزیماجازه دهید بدون ترس از انتقاد شما، فرآیندهای درونیش را برون ریزی کندپذیرش بدون قید و شرط

اسلاید 9: نقش بازی نکردن و شعار ندادنهمخوانی و یکپارچگی شخصیتآنچه در توان داشتن را عرضه کردنخلوص

اسلاید 10: تا زمانی که مراجع به مشاور اعتماد نکند گفتگوها بی ارزش است.نود ثانیه ی اول در ایجاد اعتماد بسیار مؤثر است.در نتیجه همدلی فنی و خالصانه و پذیرش بی قید و شرط، مراجع به خودش جرأت میدهد در مورد خصوصی ترین مسائلش با شما صحبت کند.اعتماد

اسلاید 11: مشکلات مراجع، نقل و نبات مجلس شما نیستیادداشت برداری ها در جایی محرمانه نگهداری شودبایگانی ها امنیت داشته باشدعدم بیان راز مراجع حتی برای همسر و دوست صمیمی کد گذاری بهتر از درج مشخصات استرازداری

اسلاید 12: موانع یک ارتباط یاورانه

اسلاید 13: فرآیند رشد و بالندگی مشاور

اسلاید 14: نکته مهمنقش مشاور این نیست که مسیری را که مراجع باید در آن حرکت کند انتخاب کند، بلکه باید محیطی را فراهم کند که مراجع بتواند به بهترین شکل تصمیم بگیرد که در کدام جهت حرکت کند

اسلاید 15: نگاهی مهندسی به یک فرآیند مشاوره ای مطلوب

اسلاید 16: انواع مشاوره های غیر حضوری مبتنی بر ابزار دیجیتالمعایبمزایاعنوان ابزارارتباط غیر کلامی ضعیف – ارتباط غیر همزمان ...عمومی و قابل دسترس تر- امن - به مراجع فرصت تفکر و خودکاوی می دهد – امکان تبادل فایل وجود دارد – مراجع هر ساعت از روز که بخواهد با مشاور مکاتبه می کند...ایمیل- ارتباط غیر همزمان -امنیت پائین - ارتباط غیر کلامی متوسط...کم هزینه و قابل دسترس - به مراجع فرصت تفکر و خودکاوی می دهد...تالار گفتگوبرای افرادی که سرعت تایپ پایین دارند نا مناسب - ارتباط غیر کلامی متوسط - لازم است مشاور و مراجع همزمان آنلاین باشند... کم هزینه - ارتباط همزامان...چتهزینه بالا...ارتباط همزامان- امکان ارتباط غیر کلامی خوب صوتی تصویری - امنیت بالا-...ویدئو کنفرانسدسترسی عمومی هنوز فراهم نشده... ارتباط همزامان- هزینه پائین...مکالمه صوتی مبتنی بروب Voip ارتباط غیر کلامی متوسط... ارتباط همزامان مراجع و مشاور- دسترسی عمومی و آسان - کم هزینه - امن ... تلفن

اسلاید 17: بزرگترین مزیت مشاوره تلفنی غیر حضوری بودن آن و بزرگترین عیب آن نیز غیرحضوری بودن است

اسلاید 18: نوع ارتباط با مراجعابزارموضوعآیا تلفن به تنهایی ظرفیت برقراری ارتباط مشاوره ای را دارد؟!کتابی که مطالعه آن منجر به ایجاد شناخت جدید و تغییر رفتار و زندگی مطلوب تر شود!

اسلاید 19: شماره تماس مدت انتظارموزیک انتظارویژگی های فنی خط تماسسکوت اعتماد افزا در محیطابزار در دسترس مشاور باشدمشخص بودن آدرس و مکان مرکزمشخص بودن کد و نام و تخصص مشاورمشخص بودن جایگاه حقوقی مرکزامکان مستند سازی منظممشخص بودن فرایند مشاوره شرایط مطلوب فضای مشاوره تلفنی

اسلاید 20: گوش دادن فعالسؤال کردن باز و بستهروشن سازیانعکاس محتوا و احساسپاسخ های کوتاهسکوتمواجهه و رویاروییقاب گیری مجدد(پس فرزند شما بیش فعال نیست، شما اندکی کم حوصله شده اید)سازمان دادن و رهبری مکالماتخلاصه سازیمواجهه با مقاومتآغاز و پایانتشویق و هشدارمهارتهای لازم برای یک مشاورمشاور باید برای هر مراجع، روشی جدید خلق کند. راههای رسیدن به خدا به تعداد انسانهاست.

اسلاید 21:

اسلاید 22: بدون کسب اجازه از مراجع ، اجازه ندارید اطلاعات او را بر روی سایت یا نرم افزار و در دسترس عموم قرار دهید.باید مراجع را از محدودیتهای مشاوره های غیرحضوری و نواقص آن مطلع کنیدباید امکانات مکملی را برای مراجعینی که بدلیل نواقص موجود در مشاوره غیرحضوری، پیام شما را درک نمی کنند در دسترس قرار دهیدفقط در حیطه صلاحیت و تخصص خودتان مشاوره بدهیدکد شناسایی و تخصص و سابقه ی خودتان را از مراجع پنهان نکنیددر مورد مراجعین خاص(معلولین،کودکان و ...)، کسب رضایت اولیاء لازم است.برخی قوانین و ضوابط اخلاقی

اسلاید 23: مراجع عصبانیمشاوره فقدان و سوگمراجع خودکشی (تأخیر- تعویق - ارجاع)ایدز و بیماری های واگیردارمنحرفین اخلاقی و بزهکاراننخبگانکودکان و افراد نابالغاختلالات روانی،پزشکی،تغذیه...........مراجعین خاصارجاع - ارجاع - ارجاع

اسلاید 24: خداوند به يكى از پيامبرانش اين‌چنين وحى فرمود:«أَلَمْ يَعْلَمْ [أَنَّ] مَنْ طَرَقَتْهُ نائِبَةٌ مِنْ نَوائِبى أَنَّهُ لا يَمْلِكُ كَشْفَها اَحَدٌ غَيْرى اِلاّ مِنْ بَعْدِ اِذْنى»آيا (كسى كه به غير من اميدوار است) نمى‌داند كه اگر براى او حادثه‌اى پيش آيد، جز به اذن من كسى نمى‌تواند آنرا برطرف سازد؟تفسير الميزان، ذيل آيه 186 سوره بقرهاعتماد به نفس یا اعتماد به مالک نفس تفاوت فهم اومانیستی و فهم الوهی

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید