مهندسی صنایع و مواد

قابلیت‌های اختصاصی کی Kay’s distinctive capabilities

Kays-distinctive-capabilities

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “قابلیت‌های اختصاصی کی Kay’s distinctive capabilities”

قابلیت‌های اختصاصی کی Kay’s distinctive capabilities

اسلاید 1: قابلیت‌های اختصاصی کیKay’s distinctive capabilities

اسلاید 2: عنوانقابلیت های اختصاصی کینوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / اجراموضوعزنجیره تامینسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: در یک بازار کارآمد، قیمت همواره ارزش واقعی یک کالا یا خدمت را منعکس می‌نماید. پس چرا برخی شرکتها می‌توانند قیمتهای بالاتری را به محصولات ظاهرا مشابه اختصاص دهند؟ و چرا برخی از شرکتها قادر به تحویل موثرتر کالا هستند یا به عبارت دیگر از نظر مشتریان تامین‌کنندگان بهتری می‌باشند؟ John kay چنین استدلال می‌نماید که اعمال خلاقیت و مدیریت در قراردادها و روابط درون یا پیرامون بنگاه، اغلب منجر به ایجاد ارزش افزوده خواهد شد. به این ترتیب kay به سه قابلیت ارتباطی که باعث می‌شوند شرکتها به مزیت رقابتی دست یابند، اشاره می‌نماید. معماری سازمان، اعتبار و نوآوری از جمله مزایای رقابتی است، البته ممکن است شرکتی مزیت رقابتی خود را به واسطه تسلط بر دارایی‌های استراتژیک بدست آورد.معماری سازمان، شبکه‌ای از قراردادهای ارتباطی در درون سازمان یا پیرامون سازمان از جمله با؛ کارکنان داخلی، تامین‌کنندگان و مشتریان(خارجی) می‌باشد. معماری سازمان می‌تواند بوسیله جریان‌های عادی کار، دانش سازمانی، پاسخ منعطف در برابر تغییر و تبادل آسان و بازاطلاعات، ارزش افزوده ایجاد کند.اعتبار و شهرت مهمترین مکانیسم تجاری جهت انتقال اطلاعات به مشتریان چگونگی شروع و حفظ یک ارتباط تجاری می‌باشد. زمانی که خریداران کالاها را بررسی و مورد استفاده قرار می‌دهند، فروشنده سعی می‌کند کیفیت آن کالا را برجسته نماید، بدین منظور با خریدار وارد سلسله مذاکراتی می‌شود و این آغاز یک رابطه است.نوآوری سومین قابلیت کلیدی و دست یافتنی این مدل به شمار می‌آید. تبدیل نوآوری به مزیت رقابتی اغلب با عدم موفقیت ریشه در سه موضوع دارد که عبارتند از:1- هزینه‌ها و عدم اطمینان از فرایند نوآوری2- مدیریت نوآوری3- تخصیص مناسب پاداشهافرآیند نواوری اغلب هزینه‌بر و مخاطره‌آمیز است زیرا تقاضای یک محصول همواره با عدم اطمینانی رو به رو است و با این احتمال وجود دارد که رقابت سختی به وجود آید. لذا شرکت‌های نوآور با نوعی بلاتکلیفی مواجه می‌شوند. دو نوع بازی در حیطه نوآوری وجود دارد که هر دو متغیرهایی از گرفتاری بلاتکلیفی می‌باشند: بازی جوجه و بازی استانداردها

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطمزیت رقابتی پورتر Competitive Advantagنظریه بازی ها Game Theoryمزایاتشخیص قابلیتهای اختصاصی به وسیله چارچوب kay به مدیریت اجازه می‌دهد تا موفقیتها و شکستها را در طول عمر شرکت، بهتر درک نمایند. همچنین می‌تواند به درک ارزشهای جاری در مقابل ارزشهایی که برای افزایش رقابتها مطلوب به نظر می‌رسند، کمک قابل توجهی ارائه نماید.کاربردهاروشی مطلق و دائمی برای استفاده از این مدل وجود ندارد. kay بمنظور تشریح مباحث اصولی به قابلیتهای اختصاصی، مثالهای متعدد و تئوری بازی را مورد استفاده قرار داده است. به‌کارگیری مثالها و آموزش‌ها در زمینه تئوری بازی به عنوان گامهایی اساسی در محدود نمودن تعریف مزیت رقابتی به شمار می‌آیند.معایبمشکل عمده در چارچوب kayاینست که مدل به اندازه قابلیتهای اختصاصی که سعی در تشریح آنها دارد، غیرعملی و خشک بنظر می‌رسد.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان