کمیته اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل
اسلاید 1: كميته اجرايي طرح طبقه بندي مشاغل: در اجراي ماده 12 آيين نامه اجرايي طرح طبقه بندي مشاغل و با عنايت به ماده 21 آئين نامه اجرائي قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان، در كليه دستگاههاي مشمول، كميته اي با عنوان كميته اجرايي طرح طبقه بندي مشاغل تشكيل گرديد. وظايف اين كميته به شرح ذيل پيش بيني شده است.
اسلاید 2: طبقه بندی مشاغل:عبارت است از گروبندی مشاغل بر اساس نوع وظایف ، سطح مسئولیت و شرایط احراز شغل ( تحصیل ، مهارت و تجربه )و نیز انتخاب عنوان مناسب برای آنها طرح طبقه بندی مشاغل:طرح طبقه بندی مشاغل اصطلاحی است که برای یک نظام متحد الشکل در زمینه طبقه بندی مشاغل پستهای سازمانی در وزارتخانه ها وموسسات دولتی بکار می رود و شامل مشخصات رشته های شغلی هر رسته و همچنین مقررات و دستورالعملها و آئین نامه اجرائی مربوط به آن می باشد.
اسلاید 3: - بررسي و اتخاذ تصميم در مورد كليه پيشنهادات واصله از واحدهاي تابعه در خصوص طرح طبقه بندي مشاغل بر اساس مصوبات ملاك عمل؛ - نظارت و كنترل مدارك ارائه شده به كميته بر اساس مستندات و مقررات مندرج در حیطه وظایف کارشناسان واحد طبقه بندی مشاغل خواهد بود.وظايف اين كميته به شرح ذيل پيش بيني شده است.
اسلاید 4: پس در کمیته اصلی طبقه بندی مشاغل موارد زیر تصمیم گیری می شود: انتصاب و تغيير عنوان اعمال مدرك تحصيلي احتساب سوابق خدمتی (خصوصی ودولتی) احتساب سوابق مشاغل سخت و زیان آور اعطاي طبقه استحقاقی اعطای طبقه تشویقی كميته ارتقاء به رتبه هاي خبره و عالي كميته فرعي ارتقاء طبقه (ستاد / معاونت ها / واحدها ) كميته فرعي ارتقاء رتبه (ستاد / معاونت ها / واحدها )
اسلاید 5: اصول کلی در تهیه فرم خلاصه سوابق خدمتی: - عاری بودن از خطا - محدوده زمانی ثبت داده ها - وجود کلیه داده های لازم - مفید ومناسب برای مقصود - روزآمد بودن داده ها - عناصر اطلاعاتی برای همه دارای یک معنا باشد - قابل اعتماد بودن - منعکس کننده کلیه امور مربوطه - امضاء ،مهرونام و نام خانوادگی امضا کنندگان قید شود
اسلاید 6: شغل: مجموعه ای از وظایف و مسئولیتهای مستمر و مرتبط و مشخص است که از لحاظ نوع و سطح کار مشابه و مساوی اند و به عنوان کا ر واحد شناخته می شوند. به عبارت دیگر شغل تعدادی پست یا مجموعه ای از وظایف است که از نظر ماهیت و شرایط کار متشابه اند.
اسلاید 7: واحد سازمانی: جایی است که فرد ردیف سازمانی خود را از آنجا دریافت کرده است.واحد محل خدمت : مکانی که فرد در آن انجام وظیفه می نماید.واحد سازمانی ، عنوان پست ، شماره پست ، رسته و رشته /عنوان شغل فرد توسط واحد تشکیلات در ابتدای خدمت تعیین می شود.
اسلاید 8: پست سازمانی:هنگامی که تجمع وظایف به حدی باشد که بکار گماردن یک فرد انسانی برای انجام آن وظایف قابل توجیه باشد. محلی در سازمان وزارتخانه ها و موسسات دولتی بنام پست سازمانی ایجاد می شود.بنابراین یک پست مجموعه ای از وظایف مسئولیتهای مرتبطی است که انجام وظایف مذکورخدمات یک فرد را ایجاب می کند.
اسلاید 9: رسته :مجموع رشته های شغلی است که از لحاظ فعالیت و نوع کار و حرفه وابستگی نزدیک دارند و با همدیگر کادر وسیع حرفه ای را تشکیل می دهند . مانند : رسته بهداشتی و درمانی رشته شغلی:عبارت است از یک یا چند طبقه شغلی که از لحاظ نوع کار یکسان و مشابه بوده لکن از نظر ارزش و اهمیت و صعوبت انجام کار دارای سطوح و مراتب مختلفی است.
اسلاید 10: 1- مشخصات فردی: درسیستم جامع پرسنلی اطلاعات شناسنامه ای فرد بدون دخل و تصرفی ثبت می شود که هنگام دریافت فرم خلاصه سوابق خدمتی قابل مشاهده خواهد بود مانند: نام - نام خانوادگی - نام پدر- کد ملی - شماره شناسنامه - تاریخ تولد - محل تولد
اسلاید 11: طبقه شغلی:عبارت است از یک یا چند پست که از نظر وظایف و مسئولیتها ودشواری کار با یکدیگر مشابه باشند به نحوی که :1- به همه آنها بتوان عنوان واحدی داد.2- شرایط احراز و تصدی همه آنها از نظر تحصیلات و تجربه یکسان باشد.3- از لحاظ ارزش بتوان برای همه آنها حقوق یکسان در نظر گرفت و همه آنها را به گروه حقوقی واحدی تخصیص داد.
اسلاید 12: مدرک تحصیلیطبقه ورودیمدت زمان ارتقاحداکثر طبقهپنجم ابتدایی165سیکل156دیپلم257فوق دیپلم358کارشناسی4410کارشناسی ارشد5411دکتری حرفه ای6412پزشک متخصص+PHD7413جدول ارتقاء طبقه
اسلاید 13: جدول ارتقا گروهمدرک تحصیلیگروه ورودیمدت زمان ارتقاءحداکثرگروهتوضیحاتپنجم ابتدایی358 سیکل459 دیپلم6511 فوق دیپلم7512آخرین گروه امتیازیکارشناسی84143 گروه آخر امتیازیکارشناسی ارشد94153 گروه آخر امتیازیدکترا104163 گروه آخر امتیازی
اسلاید 14:
اسلاید 15: شرایط ارتقاء به رتبه پایه1- کسب حداقل 60 ٪ امتیاز از مجموع ارزشیابی سالیانه در طول ارتقا شغلی2- گذراندن 300 ساعت دوره آموزشی (براساس شناسنامه آموزشی)3- مشاغل تا سطح کاردانی با داشتن 8 سال سنوات تجربی 4- مشاغل سطح کارشناسی و بالاتر با داشتن 6 سال سنوات تجربی5- تایید توسط کمیته ارتقا رتبه
اسلاید 16: شرایط ارتقا به رتبه ارشد1- کسب حداقل 70٪ از میانگین مجموع ارزشیابی سالیانه در طول ارتقا شغلی2- گذراندن 250 ساعت دوره آموزشی ( بر اساس شناسنامه آموزشی)3- مشاغل تا سطح کاردانی با داشتن 20 سال سنوات تجربی4- مشاغل تا سطح کارشناسی و بالاتر با داشتن 12 سال سنوات تجربی5 – تایید توسط کمیته ارتقا رتبه
اسلاید 17: شرایط ارتقا به رتبه خبره1- کسب حداقل 80٪ از میانگین مجموع ارزشیابی سالیانه در طول ارتقا شغلی2- گذراندن 200 ساعت دوره آموزشی ( بر اساس شناسنامه آموزشی)3- مشاغل سطح کارشناسی و بالاتر با داشتن 18 سال سنوات تجربی4- مستند سازی تجربیات مدون شده5 – تایید توسط کمیته ارتقا رتبه
اسلاید 18: شرایط ارتقاء به رتبه عالی1- کسب حداقل 85٪ از میانگین مجموع ارزشیابی سالیانه در طول ارتقاءشغلی2- گذراندن 150 ساعت دوره آموزشی ( بر اساس شناسنامه آموزشی)3- کارشناسان با داشتن 24 سال سنوات تجربی4- مستند سازی تجربیات مدون شده 5 – تایید توسط کمیته ارتقاء رتبه +کارگروه مربوطه +تایید کمیسیون تحول اداری دانشگاه
اسلاید 19: تجربه و انواع آن : بر اساس مفاد ماده 14 آئين نامه اجرايي از تاريخ 1370/1/1 ، نحوه محاسبه قابل قبول مندرج در شرايط احراز رشته اي شغلي براساس تعاريف و ضوابط ذيل خواهد بود : الف ( تعريف تجربه: مراد از تجربه، آن بخش از خدمات دولتي و يا غير دولتي مستخدم است كه سبب افزايش مهارت مستخدم گردد و با توجه به موارد زير در تعيين گروه شغلي وي موثر باشد . ب) تجربه مربوط : عبارت از ان قسمت از خدمات مستخدم است كه در رشته مربوط به شغل مورد تصدي او باشد. ج ( تجربه مشابه : عبارت از آن بخش از خدمات مستخدم است كه در زمينه شغلي مورد تصدي او باشد (مانند تجربه كمك بهيار براي بهياري ، تجربه كارپردازي براي انبارداري
اسلاید 20: براي احتساب تجربه بخش غير دولتي ارائه مدارك زير الزامي است : ارائه ليست يا سياهه ريز حقوقي سنوات خدمت معتبر و تائيد به پرداخت كسور بازنشستگي يا سهم بيمه گواهي ثبت شركت يا موسسه يا ارائه جواز تاسيس از مراجع ذيربط. گواهي سابقه كار با قيد تاريخ شروع ،استمرار ،خاتمه و عنوان پست مورد تصدي.
اسلاید 21: اینجانب ................ با کد بیمه به شماره ......................... تحت عنوان ...................در قالب شرکتی / قراردادی خرید خدمت / روز مزد ..................به صورت تمام وقت از تاریخ .............. لغایت.................. در بیمارستان / کلینیک/ درمانگاه/ شرکت و ................. مشغول به کار بوده ام خواهشمند است نسبت به جمع آوری سوابق بیمه ای اینجانب دستور مساعدت صادر نمایید.نام و نام خانوادگی امضامدیریت محترم/ ریاست محترم................
اسلاید 22: کلیه کارمندان غیر هیات علمی و همچنین کارمندان دورکار مشمول اين دستور العمل ميگردند. برای گروه هدف دارا بودن حداقل 6 ماه اشتغال به کار، ملاک ارزیابی عملکرد و نعیین نمره ارزیابی کارمند در سال مورد ارزیابی می باشد. جانبازاني که در دوره ارزیابی در حالت اشتغال ميباشند وکارمندانی که در دوره ارزیابی در ماموریت آموزشی تمام وقت به سرمی برند مشمول این دستور العمل نمی گردند. در صورت مغایرت پست سازمانی و سمت افراد، ملاک تکمیل فرم ارزیابی، سمت و شغل مورد تصدی در سال ارزیابی می باشد . کارکنانی که طی سال ارزیابی بازنشسته می شوند و یا خدمت طرح آنان به پایان می رسد در صورت داشتن 6 ماه حضور و اشتغال به کار در سال مورد ارزیابی ،می بایست مورد ارزیابی قرار گیرند. عنوان پست سازمانی در فرم دقیقا مطابق با حکم کارگزینی قید شود. افرادی که در دو سمت یا پست مختلف در دو حوزه متفاوت زیر نظر دو مدیر فعالیت نموده اند، با شاخص های اختصاصی هر دو سمت یا پست مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و از مدیر واحدی که بیشترین زمان را در آنجا به انجام وظیفه مشغول مي باشند، تاییدیه دریافت مینمايند.
اسلاید 23: در تهیه هر فرم خلاصه سوابقی تمامی بندها با توجه به پرونده پرسنلی فرد مستخدم تهیه شده تا از احتمال هر گونه خطایی جلوگیری گردد.یک پیشنهاد دوستانه:
اسلاید 24:
اسلاید 25:
اسلاید 26:
اسلاید 27:
اسلاید 28:
اسلاید 29:
اسلاید 30:
اسلاید 31:
اسلاید 32:
اسلاید 33:
اسلاید 34:
اسلاید 35:
اسلاید 36:
اسلاید 37:
اسلاید 38:
اسلاید 39:
اسلاید 40: پایان
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.