مدیریت و رهبری

مبانی شایستگی انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA Competence Baseline (ICB

IPMA-Competence-Baseline-ICB

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مبانی شایستگی انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA Competence Baseline (ICB”

مبانی شایستگی انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA Competence Baseline (ICB

اسلاید 1: مبانی شایستگی انجمن بین‌المللی مدیریت پروژهIPMA Competence Baseline (ICB)

اسلاید 2: عنوانمبانی شایستگی انجمن بین‌المللی مدیریت پروژهنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعمدیریت پروژهسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: كنترل پروژه فرایندی است در جهت حفظ مسیر پروژه برای دستیابی به یك تعادل اقتصادی موجه بین سه عامل هزینه ، زمان و كیفیت در حین اجرای پروژه ، كه از ابزار و تكنیك‌های خاص خود در انجام این مهم كمك می‌گیرد . هر جا پیشرفت، رشد و توسعه نیاز باشد، نیاز به مدیریت پروژه بیشتر و بیشتر می شود. در کشورهای در حال توسعه ای چون ایران، که حجم پروژه های در حال اجرا قابل ملاحظه است، اهمیت مدیریت پروژه حرفه ای فزونی می یابد.در طی سالیان گذشته، مؤسسات مدیریت پروژه بسیاری در دنیا، سعی کردند با کمک نخبگان این حرفه، مفاهیم، اصول و دانش مدیریت پروژه را در قالب راهنماها و استانداردهای مدیریت پروژه به دست اندرکاران این حرفه ارائه دهند. یکی از این مؤسسات معتبر و به نام این امر، انجمن بین المللی مدیریت پروژه IPMAاست که مبانی شایستگی مورد نظر این انجمن را برای مدیران پروژه ها، طرح ها و سبد پروژه ها، به دنیا عرضه نموده است.ویرایش سوم مبانی شایستگی انجمن بین المللی مدیریت پروژه در ژوئن سال 2006 منتشر گردید. این استاندارد شایستگی های یک مدیر پروژه، طرح و یا سبد پروژه را از سه منظر شایستگی های فنی، رفتاری و محیطی-ساختاری و در قالب 46 عنصر شایستگی بیان نموده و شایستگی آن ها را بر اساس این معیارها مورد ارزیابی قرار می دهد.با تاسیس انجمن مدیریت پروژه ایران در سال 84 و اخذ نمایندگی از انجمن بین المللی مدیریت پروژه IPMA این استاندارد در کنار استاندارد راهنمای گستره دانش مدیریت پروژه PMBOK که توسط مؤسسه مدیریت پروژه آمریکا PMIانتشار یافته، مورد توجه خاص قرار گرفته و به یکی از راهنماها و ابزارهای مفید در این زمینه تبدیل شده است.توجه به لزوم ترویج دانش و آموزش های حرفه ای مدیریت پروژه و وجود علاقمندان این حوزه برای یادگیری و اخذ مدارک حرفه ای در سطوح مختلف، مترجمین را بر آن داشت تا ترجمه ای از این استاندارد ارزشمند، در اختیار افراد قرار دهند.

اسلاید 4: هر سطح صدور گواهینامه شامل یک فرآیند 3 مرحله است:مرحله 1: کاربردها، رزومه حرفه ای، خود ارزیابی و زیر لیست پروژه سطح و مراجع.مرحله 2: آزمون کتبی (سطح پایین)، یک کارگاه اختیاری، سمینارها و گزارش پروژه (سطوح بالاتر).مرحله 3: مصاحبه.مدت اعتبار از صدور گواهینامه 5 سال است. لازمه هر سطح عبارتند از: سطح A: سن بیشتر از 35، 3تا7 سال تجربه (زیر سطح دیپلم) با نمونه کارها پروژه و یا تمرین برنامه است.سطح B: سن بیشتر از 30، 3تا7 سال تجربه پروژه های پیچیده در 2 سال گذشته را تمرین کنید.سطح C: سن بیشتر از 25، 3تا5 سال تجربه پروژه های در 2 سال گذشته را تمرین کنید.سطح D: سن بیشتر از 20، 1 سال تجربه و حتی تا حدودی حضور در پروژه های عملی بدون مسئولیت فرضیات : برای گواهی کردن سطح توانایی مدیران پروژه قابل استفاده بوده که به شناخت مهارت ها مستقل از مسئولیتی که شرکت در حال حاضر از آن ها میخواهند، منجر میشود .

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطاستاندارد مدیریت کیفیت Quality Management-ISO 9000 (ISO 9000)مدیریت پروژه تعریف شده Project Management Definedمزایاشرکت در برنامه های اخذ گواهینامه، انگیزشی است برای مدیران پروژه ها و طرح ها، سبد پروژه ها جهت:-توسعه و بهبود دانش و تجربیات،- بهبود کیفیت مدیریت پروژه،-استمرار تحصیلات و آموزش،-آخری ولی نه کمترین - دستیابی موثرتر اهداف پروژهمزایای برنامه های اخذ گواهینامه عبارتند از:-برای کارکنان پروژه اخذ: یک گواهینامه بین المللی شناخته شده که شایستگی آن ها را در مدیریت پروژه تصدیق می کند.-برای تامین کنندگان خدمات مدیریت پروژه: اثبات شایستگی های حرفه ای کارکنانشان در مدیریت پروژه-برای مشتریان: افزایش اطمینان آن ها نسبت به اینکه بهترین خدمات را از یک مدیر پروژه دریافت می کنند. کاربردهامبانی شایستگی انجمن بین المللی مدیریت پروژه، بیشتر برای افراد و ارزیابانی که قصد ارزیابی شایستگی ها را دارند، مورد استفاده قرار می . گیرد اما، این استاندارد می تواند به عنوان راهنمایی برای تهیه مطالب آموزشی، اهداف پژوهشی و به عنوان مرجع عمومی برای کسب اطلاعات کاربردی مدیریت پروژه مورد استفاده چشم شایستگی نمایانگر یکپارچگی تمام عناصر مدیریت پروژه از دید مدیر پروژه به هنگام ارزیابی وضعیت های مختلف پروژه است. این چشم، ھمچنین نشان دھنده بصیرت می باشد. پس از پردازش اطلاعات دریافت شده، فرد حرفهای، شایسته و مسئول در مدیریت پروژه اقدامات مناسب قرار گیرد .معایب

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان