کسب و کار فروش و بازاریابی

جهت‌گیری تأییدی – Confirmation Bias

53-Confirmation-Bias

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “جهت‌گیری تأییدی – Confirmation Bias”

جهت‌گیری تأییدی – Confirmation Bias

اسلاید 1: جهت‌گیری تأییدیConfirmation BiasMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانجهت‌گیری تأییدینوعنظریهمراحل استفادهاجراموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحگروهی / سازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: برخی از آزمایش‌های انجام شده در دهه 60 نشان داد که مردم به صورت غریزی در تصمیم‌گیری‌ها به سمت باورهای خود می‌روند, یعنی با تمرکز بر یک امکان, جایگزین‌های دیگر آن را نتیجه می‌گیرند. این گرایش می‌تواند نتیجه تعصب مردم باشد. مردم معمولا اطلاعات یکسان را به اشکال گوناگون درک و تفسیر می‌کنند. آن‌طور که روانشناسان می‌گویند، ما با یافته‌هایی که مغزمان تمایل بیشتری به باور آن‌ها دارد راحت‌تر هستیم. این بخشی از پدیده‌ای است که با نام «جهت‌گیری تاییدی» شناخته می‌شود. «جهت‌گیری تاییدی » در واقع تمایل زیاد به قبول و باور اطلاعاتی است که انتظارات قبلی ما را برآورده می‌کنند. جهت‌گیری تاییدی گرایش به جستجو در اطلاعات یا تعبیر کردن آن به نحوی است که باورها یا فرضیه‌های خود شخص را تأیید کند. افراد هنگام جمع‌آوری یا یادآوری گزینشی اطلاعات، یا هنگامی که آن را به نحوی جهت‌گیرانه تعبیر می‌کنند، این جهت‌گیری را از خود نشان می‌دهند. این اثر در خصوص موضوعات هیجان برانگیز و برای باورهای شدیداً عمیق شدیدتر است. افراد تمایل دارند شواهد مبهم را به عنوان تأییدی بر موضع موجودشان تعبیر کنند. جهت گیری تاییدی فراگیرترین نوع جهت‌گیری شناختی و یک محرک قدرتمند در باور نظریه‌های توطئه است. همه‌ی ما دارای تمایل طبیعی به پذیرفتن شواهدی هستیم که با باورهای قبلی ما درباره‌ی آن موضوع همخوانی دارد. بعلاوه شواهدی که باورهای ما را نقض می‌کنند را نادیده می‌گیریم. ما معمولا درباره‌ی اتفاقاتی که فهم دلیل آن‌ها برایمان پیچیده و نامفهوم است، نظریه‌ی توطئه‌ می‌دهیم. جهت‌گیری تائیدی در پردازش اطلاعات تاثیرگذار است. آنها از آنچه که گاهی اوقات به نام اثر تائید رفتار , و معمولا به عنوان پیشگویی شناخته شده است, که در آن تحت تاثیر رفتار یک فرد قرار میگیرند, نتایج مورد انتظار متفاوتی را بدست آورده اند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطسوگیری شناختی Cognitive Bias جهت‌گیری لنگر انداختن Anchoring Bias (Tversky Kahneman) مزایایکی از مزیت‌های جهت‌گیری تائیدی تصمیم‌گیری بدون شک و تردید است, یک فرد در حین تصمیم‌گیری ها اغلب دجار شک و تردید می‌شود, اما با جهت‌گیری تائیدی به دنبال باورهای خود می‌رود.معایبتعصب‌داشتن در تصمیم‌گیری‌ها و عدم تحقیق و آگاهی کافی گاهی منجر به اشتباه و خسارت‌های غیرقابل جبران می‌شود.این ویژگی بیشتر با استراتژیستها و بازاریابان مرتبط است. از این طریق می‌توان به ذهنیات طرف مقابل نزدیک شد.کاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان