علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

مدلسازی مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی با رویکرد پویایی شناسی سیستم

modelsaziye_modiriyate_zanjireye_tamin_elekteroniki_ba_roykarde_pooyaee_shenasi_sistem

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدلسازی مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی با رویکرد پویایی شناسی سیستم”

مدلسازی مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی با رویکرد پویایی شناسی سیستم

اسلاید 1: مدلسازی مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی با رویکرد پویایی شناسی سیستمسید عبدالله حیدریه1، علی شهابی21-عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد سمنان و دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی2-دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی و عضو باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد سمنان

اسلاید 2: چکیدهسازمان های امروزی در عرصه ملی و جهانی به منظور کسبجایگاهی مناسب و حفظ آن، نیازمند بهره گیری از الگویی مناسب همچون مدیریت زنجیره تامین در راستای تحقق مزیت رقابتی و انتظارات مشتریان هستند. مشتريان در سازمانهاي امروز در توليد کالا و ارائه خدمت، رويه هاي انجام امور و فرايندها ، توسعه دانش و توان رقابتي، همراه و همگام اعضاي سازمان می باشند .

اسلاید 3: در این مقاله نشان داده شده است که حفظ ارتباطات با دیگر شرکا و مشتریان ، بهره مندی از اطلاعاتی دقیق و به موقع، حداکثر کردن عملکرد زنجیره ای و چابک سازی مدیریت زنجیره تامین ، تنها با بکارگیری یک سیستم اطلاعاتی در بستر اینترنتی مقدور است. سپس به منظور شناخت بهتر متغییر های تاثیرگذار بر این رابطه و درک دینامیزم های موجود، با استفاده از رویکرد مدلسازی پویایی سیستم و ترسیم نمودارهای علی حلقویCLD)) مدل مفهومی مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی طراحی شده است که نشان دهنده متغییرها و دینامیزم های موجود در این عرصه می باشد.

اسلاید 4: مباحت به کارگیری و اثرات اینترنت در مدیریت زنجیره تامین از سال 2000 به طور گسترده ای در مجلات علمی معتبر در سطح جهان مطرح گردید.جانسون و وانگ در تحقیق خود در سال 2000 ، مجموعه مقالاتی که در زمینه به کارگیری اینترنت در سازمان ها و مدیریت زنجیره تامین انجام شده است را در سه گروه تجارت الکترونیک، تهیه و تولید الکترونیک و همکاری های الکترونیک ، طبقه بندی می کنند.

اسلاید 5: تحقیقات انجام شده در زمینه E-SCMاسماراس و همکاران (2000)، کروکس تن و همکاران (2001) ، بویر و همکاران (2002) ، در تحقیق خود، تاثیر مثبت و مهم به کارگیری اینترنت در فرایند مدیریت ارتباط با مشتریان از درک نیاز های آن ها تا ارائه محصولات و خدمات را نشان می دهند .رائه اسمیت و الینگر(2002)، الینگر و همکاران (2003)، پاپا تانسیو و همکاران (2003)، در تحقیقات خود به مطالعه به کارگیری اینترنت با تمرکز بر اشتراک و تبادل اطلاعات پرداختند .ویلیامسون(2004)، در مقاله خود توسعه سیستم های اطلاعاتی در زنجیره تامین را مورد مطالعه قرار داده است .

اسلاید 6: دهنینگ(2007)، نیز به بررسی تاثیرات اجرا و عملکرد مالی سیستم های مدیریتی زنجیره عرضه بر پایه IT در شرکت های ساخت و تولید پرداخته است.گوناسکاران (2008)، در تحقیق خود بیان می کند، معماری مطلوب زنجیره تامین با توجه به یکپارچه سازی زنجیره عرضه، باعث افزایش سرعت و انعطاف پذیری می گردد .

اسلاید 7: وو و چانگ (2009)، مدلی مفهومی برای درک پذیرش و انتشار مدیریت رنجیره تامین الکترونیکی در مراحل مختلف بین شرکای تجاری ارائه می نمایند. بیان می کنند ساختار تکنولوژی، ساختار شراکت، نوع صنعت و اندازه سازمان از عوامل موثر در این زمینه می باشند.

اسلاید 8: الظوبی (2010)، به استفاده از مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی با به کارگیری سیستم های کامپیوتری و نرم افزار را مورد مطالعه قرار می دهد.

اسلاید 9: اغلب تحقیقات انجام شده در مورد مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی در سطوح تاکتیکی، عملیاتی و لجستیکی شکل گرفته و خلل یک نگاه چند جانبه در سطح استراتژیک و به منظور رسیدن به رقابت پذیری در راستای تحقق انتظارات مشتریان تقریبا مغفول مانده است. لازم به ذکر است اثرات اینترنت در SCMو مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی موضوعی است که هنوز در ابتدای راه بوده و نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

اسلاید 10: از این رو در این مقاله، ضمن مرور تعدادی از تحقیقات پیشین، به تحلیل اثرات مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی با رویکرد پویای شناسی سیستم ها پرداخته و به منظور درک روابط ودینامیزم های موجود مدل تحلیلی ارائه می شود.

اسلاید 11: زنجیره تامین الکترونیکیمدیریت زنجیره تامین الکترونیکی، همان مفاهيم مديريت زنجيره تأمين است كه توسط فنآوري اطلاعات و به ويژه اينترنت توانمند شده است.زنجيره تأمين الكترونيكي به يك شبكه توليدي اطلاق مي شود كه مشتريان و عرضه كنندگان را به بهترين حالت به هم مرتبط مي سازد که نتيجه اين شبكه توليدي افزايش ارزش افزوده فعاليت هاي توليدي مي باشد.

اسلاید 12: اگرچه زنجیره های تامین فعلی در اصل ایستا می باشند، اما با تکیه بر روابط بلند مدت میان شرکای تجاری کلیدی ، انعطاف پذیری بیشتر و شیوه های پویا، به سوی زنجیره تامین پویا پیش می رویم.

اسلاید 13: مدلسازی مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی با رویکرد پویایی شناسی سیستم به منظور مدلسازی زنجیره تامین روش های گوناگونی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. اما در این تحقیق رویکرد مدلسازی پویایی سیستم به دلیل ارائه تصویری دقیق و جامع تر از واقعیت مورد استفاده قرار می گیرد .در مسائلی که با رویکرد مدلسازی پویایی سیستم بررسی می شوند، حلقه های علت و معلولی روابط پویای موجود در مسأله را مشخص می کنند.

اسلاید 14: در مورد مدلسازی مدیریت زنجیره تامین تحقیقاتی انجام شده است که از این جمله می توان به: فارستر (1961) ، کتابی تحت عنوان صنعت پویا ارائه نمود. مدل فارستر شامل متغییرهایی مثل فروشندگان، تامین کنندگان، تولید کنندگان و خرده فروش ها به همراه جریان تبدیل ورودی به خروجی و نهایتا ذخیره سازی می باشد. فارستر در تحقیق دیگری در سال 1971 کتابی تحت عنوان اصول سیستم ها را ارائه نمود.

اسلاید 15: ریدالز و همکاران (2000) ، در تحقیق خود به این نتیجه رسیدند که رفتار جهانی یک زنجیره تامین را تنها با رویکرد سیستم داینامیکز می نوان مدلسازی و شبیه سازی نمود .استرمن(2006) ، نشان می دهند که یک شبکه زنجیره تامین شبکه ای پویا و بسیار پیچیده بوده می باشد و شامل زنجیره های مختلفی از کسب و کار می باشد .رابلو و همکاران (2008) ، با استفاده از رویکرد مدلسازی پویای سیستم و شبکه های عصبی روش جدیدی برای پیش بینی تغییرات رفتاری در زنجیره تامین ارائه نمودند.

اسلاید 16: مدل های تحقیق با رویکرد پویایی شناسی سیستم ها

اسلاید 17: حلقه های علت و معلولیE-scm و کنترل موجودی

اسلاید 18: حلقه های علت و معلولی E-SCM و تقاضای مشتریان

اسلاید 19: حلقه های علت و معلولی E-SCM و پایگاه داده(اینترنت)

اسلاید 20: وجود پایگاه های داده و به خصوص اینترنت ، مزیتی پایدار برای تمام زنجیره های ارزش درگیر در یک بازار رقابتی محسوب می شود.

اسلاید 21: نتیجه این مشتریان هستند که نقطه آغاز و پایان فعالیت های سازمان را مشخص می نمایند. از طریق آگاهی بهنگام از نیازهای مشتریان، می توان به طور مستمر و بر اساس خواست آن ها ، الزامات محصول را به صورت لحظه به لحظه شناسایی نمود. این چرخه پویا می تواند، بر اساس بازخور به هنگام از نظرات مشتریان و از طریق انعطاف پذیری و تجدید ساختار که از جمله اثرات مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی، به طور مداوم بهبود یابد. تحقیق حاضر می تواند بستری را برای تحقیقات آینده، از اثرات تعاملی E- scm بر زنجیره ارزش و کسب مزیت رقابتی به وجودآورد.

اسلاید 22: امیدواریم تحقیق حاضر بتواند برای سایر محققین و پژوهشگرانی که تلاش دارند به بررسی ویژگی ها و اثرات مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی در راستای چشم انداز مشتریان بپردازند، مفید واقع شود. مدل ارائه شده می تواند بر اساس داده های واقعی شبیه سازی شده و نتایج آن مورد بررسی قرار بگیرد.

اسلاید 23: Heydariyeh_s@yahoo.comShahabi_63@yahoo.com

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید