مدلهای کارآفرینی
اسلاید 1: نام استاد: دانشجو: Human resources slide 1
اسلاید 2: مدل های کارآفرینیانواع مدل های کار آفرینیHuman resources slide 2مدل رویدادی آلبرت شاپیرو (1975)مدل فرآیندی جفری تیمونز و دیگران (1985)مدل چند بُعدی ویلیام گارتنز (1985)مدل فرای (1993)مدل رویدادی ویلیام بای گریو (1994)الگوی گزینه های تأثیر گذار بر کارآفرینی
اسلاید 3: Human resources slide 3 «انواع مدلهای کارآفرینی»مدل رویدادی آلبرت شاپیرو (۱۹۷۵): شاپیرو پیشنهاد داد که بیش از آن که بر فرد کارآفرین تمرکز صورت گیرد، باید به (رویداد کارآفرین) توجه نشان داد. رویداد کارآفرینی شامل موارد زیر است:ابتکار: یک فرد یا گروه ابتکاری انجام میدهد.سازمان: منابع در سازمان موجود شناسایی میشود.مدیریت اجرایی: کسانی که ابتکار را در دست دارند.استقلال نسبی: مبتکران به آزادی نسبی نیاز دارند.مخاطرهپذیری: مدیران در موفقیت یا عدم موفقیت سازمان سهیم هستند.
اسلاید 4: Human resources slide 6مدل رویدادی آلبرت شاپیرو (۱۹۷۵): تاسیسشرکتاستنباط از مطلوبيتهافرهنگخانواده الگوی نقش تجربه کاریتغییر مسیر زندگیجابه جایی های منفیمهاجرتآتش سوزیتوهینعصبانیتخستگی بحران دوره های میانسالی طلاقخروج از نظام خروج از مدرسه خروج از زندان حوادث مثبتشریک سرمایه گذاراستنباط از امکان پذیر بودنحمایت مالی دیگر حمایتهاالگوی نقشافراد بزرگشرکاء
اسلاید 5: مدل فرآیندی جیمز تیمونز و دیگران (۱۹۸۵): وی در مدل خود، محیط ویژگیهای شخصیتی، انگیزههای رفتار و اهداف و نتایج را در نظر میگیرد و بر توانایی سرمایه گذاری در فرصتها تکیه مینماید و کارآفرین را فردی میپندارد که دارای مهارتهای چندگانه است. (شکل ۵-۲).
اسلاید 6: Human resources slide 6مدل فرآیندی جیمز تیمونز و دیگران (۱۹۸۵)نتایجموفقیت/ شکستخلق نوآوریابتکاررشد کاریویژگی های شخیصتیتعهد قاطعیت، پشتکار، عزم یکپارچگی اعتمادعناصر شناختیحل مشکل، هدفگرایی، بصیرت، قدرت درک، هوشمندی، فراست شغلیقدرت انگیزشکاملاً رقابتی در انجام کار، توافیق کلیانتظار موفقیتاعتماد به نفس، متکی به خود خودآگاه مهارت ها تشکیل تیم، توانایی انگیزش، یادگیری از اشتباهات، سرمایه گذاری در فرصت ها ابتکارقبول مسئولیت شخصیجستو برای بازخوردشخصیکنترل عملکردتحمل ابهاماستفاده از منابع مالی به عنوان معیار اولویت به کارمحیط فرصت ها عدم قطعیت، ابهام
اسلاید 7: Human resources slide 6مدل چند بعدی ویلیام گارتنر (۱۹۸۵): وی چهار عنصر فرد، محیط، سازمان و فرایند را در ایجاد یک شرکت مؤثر دخیل میداند و آنها را با هم مرتبط میکند (شکل ۵-۳)محیطقابلیت دسترسی به سرمایهحضور کارآفرینان مجربنیروی کار ماهر از لحاظ فنی قابلیت دسترسی به عرضه کنند گان تأثیرو دولت و نزدیکی دانشگاههاقابلیت دسترسی به تسهیلات قابلیت دسترسی به حمل و نقلطرز تفکر مردم منطقه قابلیت دسترسی به خدمات حمایتیشرایط زندگی تفکیک شغلی و معنی زیاد درصد بالای مهاجران جدید در جمعیتزمینه معنی وسیع قابلیت دسترسی به منابعموانع ورودسازمانرهبریتمایزتمرکز کالا یا خدمات جدیدرقابت موازی استفاده از فرصت انتقال جغرافیاییکسری عرضه استفاده از منابع هدر رفتهقرارداد با مشتری تبدیل شدن به منبع دوم عرضه سرمایه گذاری مشترکاخذ پروانه فروش سهام بخش خرید مطلوب توسط دولتتغییر قوانین و مقرراتافرادمخاطره پذیریتوفیق طلبیمرکز کنترلرضایت شغلیسابقهوالدینتحصیلاتسنفرآیندفرصت کسب و کار را تعیین می کندمنابع را جمع آوری می کند برای کالاها و خلعات بازاریابی می کندسازمان را به وجود می آورد به دولت و جامعه واکنش نشان می دهد
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.