علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

مدل تکامل قابلیت – Capability Maturity Model – CMM

Capability-Maturity-Model-CMM

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدل تکامل قابلیت – Capability Maturity Model – CMM”

مدل تکامل قابلیت – Capability Maturity Model – CMM

اسلاید 1: مدل تکامل قابلیتCapability Maturity Model CMMMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانمدل تکامل قابلیتنوعمدلمراحل استفادهطراحیموضوعتغییرات و سازمانسطحفردیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: مدل رشديافتگي انجمن مهندسي نرم‌افزار، CMM ، چارچوبي است كه عناصر تشكيل‌دهنده فرايند موثر توليد نرم‌افزار را تشريح مي‌كند. اين چارچوب در واقع يك چارچوب تكاملي است كه بلوغ فرايند توسعه نرم‌افزار را از يك فرايند رشد نيافته تا يك فرايند منظم و رشد يافته به تصوير مي‌كشد. چارچوب CMM، الگويي شناخته شده براي رشديافتگي فرايند توسعه نرم‌افزار به شمار مي‌رود. اين الگو به ابزاري مشهور براي ارزيابي رشديافتگي و بلوغ فرايند توسعه نرم افزار در دامنه‌هاي گوناگون تبديل شده است. از سوي ديگر RUP كه روشي براي ايجاد فرايند يكپارچه توسعه نرم‌افزار به شمار مي‌رود، توانايي پشتيباني از سطوح 2 و3 ، چارچوب CMM را دارا است و توانايي اين فرايند در پوشش حوزه‌هاي كليدي مرتبط با سطوح مذكور قابل اثبات است. مدل تکامل قابلیت یک مدل سازمانی است که 5 مرحله (سطح) تکاملی را که در آن فرایندها در یک سازمان مدیریت شده‌اند، توصیف می‌نماید. 5 سطح این مدل به شرح ذیل می‌باشد: در سطح اولیه، فرایندها بی‌نظم و حتی پر هرج و مرج می‌باشند. موفقیت احتمالاً به خلاقیت‌ها، ایده‌ها و تلاش‌های فردی وابسته و قابل تکرار در نظر گرفته نشده است، زیرا فرایند به اندازه کافی تعریف و مستندسازی نشده تا به آن‌ها اجازه دهد تا تکرار شوند. در سطح قابل تکرار، شیوه‌های پایه‌ای مدیریت پروژه به کار گرفته شده و فرایند حداقل به اندازه کافی مستندسازی شده به طوریکه موفقیت می‌تواند تکرار شود. در سطح تعریف شده، یک سازمان فرایند استاندارد نرم‌افزاری خود را بواسطه توجه بیشتر به مستندسازی، متعارف‌سازی و ادغام توسعه داده است. در سطح مدیریت شده، یک سازمان فرایند خود را از طریق جمع‌آوری داده‌ها و تحلیل آن‌ها کنترل می‌کند. در سطح بهینه‌سازی، فرایندها به طور مدام از طریق کنترل بازخورد فرایند فعلی و معرفی فرایندهای نورآورانه بهبود می‌یابد تا نیازهای مخصوص سازمان را بهتر پاسخگو باشد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطمدلسازی فرایندهای کسب و کار Modeling business processesمدل بهبود تطبیقی Benchmarkingمزایامدل بلوغ یک مدل بسیار قابل فهم و ساده می‌باشد که نه تنها می‌تواند به دلیل قابلیت‌هایی همچون تجزیه و تحلیل، ارزیابی سازمان و کاربرد نرم‌افزاری‌اش مورد استفاده قرار می‌گیرد بلکه بعنوان پایه‌ای برای توسعه سازمانی نیز به کار گرفته شود.کاربردهااين مدل بارويكردی سيستمی و فراگير، سازمان را در جهت بهبود فرآيندها و رسيدن به اهداف كسب‌وكار به پيش می‌برد.معایب

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان