مدیریت و رهبری

شراکت استراتژیک Strategic partnership

Strategic-partnership

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شراکت استراتژیک Strategic partnership”

شراکت استراتژیک Strategic partnership

اسلاید 1: شراکت استراتژیکStrategic partnership

اسلاید 2: عنوانشراکت استراتژیکنوعابزارمراحل استفادهاجرا / طراحیموضوع سطحسازمانی / فراسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: شراكت‌‌های استراتژيك توافقات مشاركت جويانه داوطلبانه ميان سازماني است كه به منظور كسب مزيت رقابتي براي شركاء شكل می‌گيرد. گسترش فزاينده شراكت‌‌های استراتژيك در سال‌های اخير، نشان دهنده تغيير ماهوي مفهوم رقابت است؛ به اين معنی‌ كه امروزه رقابت به عنوان نوآوري مستمر تكنولوژي و ورود سريع به بازار‌های جديد تعريف می‌شود. نقش حياتي و مهمي كه در محاسبات رقابتي براي نوآوري‌های تكنولوژي و ورود سريع به بازار‌های جديد در نظر گرفته شده موجب به وجود آمدن اين برداشت می‌شود كه كليد موفقيت در سال‌های آتي، خلق مزيت مشاركتي به واسطه شراكت‌های استراتژيك نهفته است. شراكت‌‌های استراتژيك اثربخش را می‌توان به عنوان موتور محرك رشد و سودآوري در بازار‌های محلي و جهاني دانست. اين شراكت‌ها روز به روز عموميت بيشتري پيدا می‌كنند و نرخ شكل گيري آنها در سال‌های اخير به طور چشم گيري افزايش يافته است. شراكت‌‌های استراتژيك، نمودي از استراتژي‌های مشاركتي بين سازماني هستند كه متضمن تجميع مهارتها و منابع شركاء به منظور دستيابي به يك يا چند هدف مرتبط با اهداف استراتژيك آنها است. شراكت‌‌های استراتژيك توافقات و مراودات مستمر و مشاركتي بين سازمان‌ها بوده است و در برگيرنده جريانات و روابطي است كه طي آنها منابع و شيوه‌های مديريتي دو سازمان مستقل به منظور دستيابي مشترك به اهداف فردي مرتبط با مأموريت و استراتژي‌های هر كدام از سازمان‌های شريك به كار گرفته می‌شودمی‌توان دريافت كه اين تعاريف سه مشخصه كلي را براي شراكت‌‌های استراتژيك ذكر می‌كنند: (1) وجود يك هدف مشترك كه شراكت براي نيل به آن تشكيل شده و هر كدام از شركاء به تنهايي قادر به دستيابي به آن نيستند(2) انتقال و به اشتراك گذاشتن منابع ملموس و ناملموس ميان شركاء (3) وجود يك قرارداد يا مكانيسم كنش متقابل كه فعاليت‌های لازم الاجرا براي هر يك از اعضاي شراكت را مشخص می‌كنند.

اسلاید 4: آنچه كه يك شراكت را استراتژيك می‌سازد آن است كه اين شراكت‌ها بر اهداف درازمدت، منافع اقتصادي اصلي و مشخصه‌هايي كه منجر به تحكيم رابطه ميان شركاء می‌شوند، تمركز داشته و منجر به حفظ و يا خلق يك انتخاب استراتژيك براي شركت می‌گردند. شراكت‌ها اغلب از آن جهت استراتژيك هستند كه در راستاي پاسخ مستقيم به فرصتها و چالش‌های استراتژيك مهمي كه شركاء با آنها روبرو هستند شكل می‌گيرند. از سوي ديگر، شراكت‌ها بر اساس حوزه جغرافیايي خود به دو دسته داخلي و بين المللي تقسيم می‌شوند. به اين معنی كه با توجه به مليت هر يك از شرکاء و يا محدوده فعاليت شراكت می‌توانند به صورت محلي يا بين المللي فعاليت نمايند. در شراكت‌‌های بين المللي ممكن است دو شركت كه داراي مليت متفاوتي هستند براي فعاليت در بازار يكي از اين كشورها توافق نمايند (شراكت بين المللي بواسطه مليت متفاوت شركاء)؛ يا دو شركت با مليتي يكسان براي فعاليت در بازار بين المللي و يا بازار كشور ثالثي وارد شراكت شوند (شراكت بين المللي از نظر حوزه فعاليت) و يا اينكه دو شركت با مليت‌های متفاوت براي فعاليت در بازار ثالثي مشاركت نمايند. بنابراين، می‌توان نتيجه گرفت شراكت استراتژيك بين المللي عبارتست از توافق نسبتاً پايدار همكاري بين سازماني، به منظور دستيابي مشترك به اهداف فردي متناسب با مأموريت هر يك از شركاء؛ اين توافق، در بر گيرنده ارتباطات برون مرزي و جرياناتي است كه از منابع و يا ساختار‌های مديريتي سازمانهای مستقلي كه هر كدام در كشوري متفاوت قرار گرفته اند و يا مشتركاً در كشور سومي فعاليت می‌نمايند، استفاده می‌كنند.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطبرون سپاری Outsourcingمذاکرات برد- برد Win-Win Negotiation مدیریت روابط و بازاریابی مشتری And Relationship Management Customer Marketingمزایاشراكت‌ها از راههايي همچون كاهش هزينه‌های مبادله و عدم اطمينان بازار، روند كسب مزيت رقابتي را تسهيل نموده و منافعي همچون دسترسي به دانش نوين، منابع مكمل، فناوري‌ها و بازار‌های جديد را به ارمغان می‌آورند. اين راهبرد كه به طور روزافزوني مورد استفاده قرار می‌گيرد، منجر به افزايش توان يادگيري سازمان‌ها، برقراري امكان استفاده از صرفه جوئی ناشی از مقياس، برون سپاري فعاليتهای مختلف زنجيره ارزش و تسهيم ريسك می‌گردد. کاربردهاشراکت استراتژیک توافق مشتركي است ميان دو يا چند شركت كه به واسطه آن با مشاركت در منابع مادي و معنوي يكديگر، سعي در ارتقاء موقعيت رقابتي و عملكردي خود دارند. معایب

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان