مدل کسب و کار IDEA
اسلاید 1: مدل کسب و کارIDEAIDEAMGTools.ir
اسلاید 2: عنوانمدل کسب و کارIDEAنوعمدلمراحل استفاده تجزیه و تحلیل / طراحی / اجراموضوعمالی و سرمایه گذاری / بازاریابی، فروش و تبلیغات / استراتژیسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط
اسلاید 3: مدل کسب کار IDEA برگرفته از سرواژه چهار کلمه ) Identifyشناسایی) Design(طراحی) Evaluated (ارزیابی ) Aggregated (جمع آوری ) میباشد. این مدل از دو بعد زنجیره ارزش و مالکیت بررسی شده است و متشکل از چهار مرحله به شکل زیر میباشد : مرحلة 1 : ازIdentify گرفته شده اسـت. فنـاوري جديـد شناسـايي و تحليـل مـيشـود تـا مدلهاي جديد بر اساس آن طراحي شود. مدلها براساس مفروضات سازوكارهاي صنعت ساخته ميشوند و تا اين مفروضات تغيير نكنند، نيـازي بـه تغييرمـدلهـا نيسـت. بنـابراين اولـين گـام، شناسايي نوآوري در فناوري صنعت و انجام كار پس از تغيير مفروضات است. مرحلة 2 :D از Design گرفته شده و براي استفاده از قابليتهاي بالقوه تغييرات و نوآوري در فناوري، مدلهاي متناسب با صنعت طراحي ميشوند. تمركز اصلي ايـن مرحلـه، تعيـين ابعـاد و گزينه هاي هر بعد مدل و درنهايت مرتبط كردن آنها به هم است. بـراي جلـوگيري از سـردرگمي، بايد به عوامل تأثيرگذار بر ابعاد مدل توجه ويژه شود. مرحلة3 : E ازEvaluated گرفته شده است. مدلهاي طراحـي شـده ارزيـابي مـيشـوند تـا احتمال موفقيت آنها در بازار بررسي شود سپس مدلهاي طراحي شده با توجه به عملكردشان در سناريوهاي فرض شده بازار درجه بندي ميشوند. براي منطبق كردن مدلها با سناريوهاي بازار و سازوكار درجه بندي، مدنظر قراردادن تمام ابعاد و انتخاب و تجزيه و تحليل مدلهايي كـه احتمـال موفقيت دارند، الزامي است. مرحلة 4 :A از Aggregated گرفته شده است. در اين مرحله، مدلهاي كسـب وكـار زنجيـرة ارزش جمع آوري و يكپارچه ميشوند. مبناي قرار گرفتن مدلها در زنجيره، ارزشي است كه ايجاد ميكنند. چهار مرحلة فرایند مدل بايد همواره تكرار شود تا صنعت جديد و زنجيره ارزش آن بهتـر درك شود. اين چارچوب به دنبال جستوجوي يك راه حل ايده ال يا حل يـك مشـكل واقعـي نيسـت، بلكه بركشف فضاي جديـد نوآورانـه بـراي طراحـي مـدلهـايي تمركـز دارد كـه بـه پيـروي از فناوريهاي جديد ايجاد ميشود. هر صنعت و مدلهاي آن، براساس مفروضات خاصي كه درباره سازوكارهاي آن صنعت وجود دارد، ساخته ميشود و درنتيجه تا تغيير نكنند، نيازي به پياده سـازي مدلهاي جديد نيست
اسلاید 4: ابزارهای مرتبطمدل کسب و کار VISOR VISOR Business Model Framework مزایا-توجه به مالکیت مبتنی بر ارزش -توجه به فازهای طراحی مدل کسب و کار -توجه به تغییرات و قابلیت های بالقوه فناوری -توانایی شناسایی و مقایسه مدل های کسب و کارمعایب-عدم توجه جامع به عناصر و ابعاد طراحی مدل کسب و کار -عدم توجه جامع به عوامل تاثیر گذار محیطی در طراحی مدلچهار مرحله فرایند مدل بايد همواره تكرار شود تا صنعت جديد و زنجيرة ارزش آن بهتـر درك شود. اين چارچوب به دنبال جستجوي يك راه حل ايده ال يا حل يـك مشـكل واقعـي نيسـت، بلكه بركشف فضاي جديـد نوآورانـه بـراي طراحـي مـدلهـايي تمركـز دارد كـه بـه پيـروي از فناوريهاي جديد ايجاد ميشود. هر صنعت و مدلهاي آن، براساس مفروضات خاصي كه دربارة سازوكارهاي آن صنعت وجود دارد، ساخته ميشود و درنتيجه تا تغيير نكنند، نيازي به پياده سـازي مدلهاي جديد نيست.کاربردها
اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت امجیتولز مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.