کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت مهندسی

modiriyate_mohandesi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت مهندسی”

مدیریت مهندسی

اسلاید 1: دانشگاه پيام نوردانشکده مهندسيگروه مهندسي صنايعمديريت مهندسيتعداد واحد درسي: 3منبع: حيدري، ابراهيم، مديريت مهندسي، دانشگاه پيام نور، 1385تهيه کننده: سيد سپهر قاضي نوري

اسلاید 2: بسم الله الرحمن الرحيم

اسلاید 3: فهرستبخش اول: سازمان و مديريتاصول مديريت عموميتئوري و ساختار سازمانمديريت منابع انسانيبخش دوم: حوزه هاي دانش مديريت کسب و کارمديريت بازاريابيمديريت فناوري مديريت پروژه

اسلاید 4: برنامه ريزي پروژهمديريت خريد و تدارکات مديريت کيفيتسيستمهاي اطلاعات مديريتبخش سوم: دانش تکميلي مديريت مهندسيبهره ورياخلاق در مهندسيارگونوميمقررات قراردادهاي مهندسي

اسلاید 5: اهداف درسدر اين درس برخي از مهم‌ترين مباحث مديريتي که در فعاليت‌هاي مهندسي کاربرد دارند به شکل فشرده مرور مي‌شوند:تئوري سازمان و طراحي ساختاراصول مديريت، مديريت منابع انساني، مديريت فناوري، مديريت بازاريابي و فروش، مديريت کيفيت و استانداردهامديريت پروژه، کنترل پروژه، بودجه‌ريزي پروژه‌هاسيستم‌هاي اطلاعاتي مديريتبهره‌وريارگونومياخلاق مهندسي و حقوق و مقررات مهندسي(کار، ماليات و ...)

اسلاید 6: جايگاه درس در رشته هاي مهندسييک مهندس در دوره عمر حرفه اي خود، درهر رده اي از سازمان، تا اندازه اي به دانش مديريت نياز دارد و بدون چنين دانشي در بهره برداري کامل از توانائيهاي خود ناکام مي ماند.امروزه حداقل داشن مديريتي براي عملکرد بهتر و ارتباط موثرتر مهندسان در سازمانها از ضروريات است.مديريت مهندسي جهت آموزش مهارتهاي مديريتي به مهندسان طراحي شده است.

اسلاید 7: فصل اولاصول مديريت عمومي

اسلاید 8: تعريف مديريت مديريت عملي است که به صورت آگاهانه و مستمر انجام مي شود و به سازمان شکل مي دهداصول مديريت عمومي

اسلاید 9: اهميت مطالعه مديريت و سازمانسازمان ها در زندگي انسان نقش مهمي ايفا مي کنندسازمان ها در جهت ساختن آينده اي مطلوب گام برمي دارندسازمان ها افراد را با گذشته خود مرتبط مي سازند اصول مديريت عمومي

اسلاید 10: کارايي و اثربخشيکارايي يعني انجام دادن کارها به نحو شايسته و درستاثر بخشي يعني انجام دادن کارهاي درست و مناسباصول مديريت عمومي

اسلاید 11: وظايف اصلي مديرانبرنامه ريزيسازمان دهي رهبريکنترلاصول مديريت عمومي

اسلاید 12: دلايل لزوم برنامه ريزيتعيين مسيرکاهش تأثير تغييراتبه حداقل رساندن ضايعات و اضافاتايجاد استانداردهايي براي تسهيل کنترل اصول مديريت عمومي

اسلاید 13: برنامه ريزيبرنامه ريزي دو چيز را مشخص مي کند: اهداف (آنچه که بايد انجام بگيرد) ابزار (چگونه بايد به هدف رسيد)اصول مديريت عمومي

اسلاید 14: سازماندهي تنظيم و تخصيص دادن کارها، اختيارات سازماني و منابع بين اعضا، به گونه اي که آنها بتوانند به هدف هاي سازمان دست يابنداصول مديريت عمومي

اسلاید 15: رهبريراهنمايي کارکناناعمال نفوذ در سازمانايجاد انگيزه در کارکناناصول مديريت عمومي

اسلاید 16: سبک هاي رهبريشيوه مستبدانهشيوه مردم سالارانه مشاوره اي مشارکتي شيوه آزادمنشانه اصول مديريت عمومي

اسلاید 17: کنترل فرايند بازبيني فعاليت ها براي کسب اطمينان از انجام فعاليت ها بر طبق برنامه اصول مديريت عمومي

اسلاید 18: ارکان کنترلتعيين استانداردهايي براي عملکرد تعيين شيوه اي براي اندازه گيري عملکردهاي جاريمقايسه عملکردها با استانداردهاي مشخص انجام دادن اقدامات اصلاحي اصول مديريت عمومي

اسلاید 19: فرايند مديريت در مرحله عمل برنامه ريزي، سازمان دهي، رهبري و کنترل به صورت عمليات همزمان و مرتبط با يکديگر به اجرا در مي آيند اصول مديريت عمومي

اسلاید 20: نقش هاي مديرنقشهاي ارتباطي نقشهاي اطلاعاتي نقشهاي تصميم گيرياصول مديريت عمومي

اسلاید 21: نقشهاي ارتباطي نقش تشريفاتينقش رهبرينقش رابطاصول مديريت عمومي

اسلاید 22: نقشهاي اطلاعاتينقش ارزيابنقش توزيع کنندهنقش سخنگواصول مديريت عمومي

اسلاید 23: نقشهاي تصميم گيرينقش نوآورنقش آشوب زدايينقش تخصيص دهنده منابعنقش مذاکره کنندهاصول مديريت عمومي

اسلاید 24: سطوح مديريتمديران رده پايينمديران ميانيمديران ارشداصول مديريت عمومي

اسلاید 25: سطوح مديريت ومهارت هاي مديراناصول مديريت عمومي

اسلاید 26: فصل دومتئوري و ساختار سازمان

اسلاید 27: سازمان چيست؟سازمان يک نهاد اجتماعي است که:هدف داردساختار آن به صورتي آگاهانه طرح ريزي شده استداراي سيستم هاي فعال و هماهنگ استبا محيط خارجي ارتباط دارد تئوري و ساختار سازمان

اسلاید 28: سازمان به عنوان يک سيستمسازمان يک سيستم باز است که:اقلام مورد نياز را از محيط مي گيردآنها را به محصول تبديل مي کندبه محيط خارجي مي دهد تئوري و ساختار سازمان

اسلاید 29: زيرسيستم هاي سازماني مرزگستريتوليدنگهداريتطبيق با محيطمديريتتئوري و ساختار سازمان

اسلاید 30: ابعاد طرح سازمانابعاد طرح سازمان بيان کننده ويژگي هاي خاص سازمان هستند و به دو گروه طبقه بندي مي شوند:ابعاد محتواييابعاد ساختاريتئوري و ساختار سازمان

اسلاید 31: ابعاد ساختاريرسمي بودنتخصصي بودنداشتن استانداردسلسله مراتب اختياراتپيچيدگيمتمرکز بودنحرفه اي بودننسبت هاي پرسنلي ابعاد ساختاري بيان کننده ويژگي هاي دروني يک سازمان هستند:تئوري و ساختار سازمان

اسلاید 32: ابعاد محتوايياندازهفناوريمحيطاهداف و استراتژيفرهنگ ابعاد محتوايي معرف کل سازمان هستند:تئوري و ساختار سازمان

اسلاید 33: تعامل ابعاد ساختاري و محتوايي سازمان فرهنگمحيطاهداف و استراتژياندازهفناوريساختار 1- رسمي بودن 2- تخصصي بودن ، تقسيم کار 3- داشتن استاندارد4- سلسله مراتب اختيارات 5- پيچيدگي 6- حرفه اي بودن 7- نسبت هاي پرسنلي سازمانتئوري و ساختار سازمان

اسلاید 34: نتايج تعيين ساختار سازمانتعيين روابط رسمي گزارشگري در سازمانگروه بندي يا تقسيم بندي دواير سازمانطرح سيستم هايي که فعاليت هاي همه دواير را هماهنگ مي کنند تئوري و ساختار سازمان

اسلاید 35: طراحي ساختار سازمانيدر طراحي ساختار سه چيز بايد تعيين شود: کارهايي که بايد انجام شود زنجيره فرماندهيطبقه بندي دوايرتئوري و ساختار سازمان

اسلاید 36: انواع گروه بندي واحدهاي سازمانيبرحسب نوع وظيفهبرحسب محصولبرحسب منطقه جغرافياييگروه بندي چند محوريتئوري و ساختار سازمان

اسلاید 37: ساختارهاي سازمانيساختار وظيفه ايساختار مبتني بر محصولساختار جغرافياييساختار پيونديساختار ماتريسي تئوري و ساختار سازمان

اسلاید 38: ساختار مبتني بر نوع وظيفهويژگي ها:محيط : با ثباتفناوري : معمولي و يکنواختاندازه يا بزرگي : کوچک تا متوسط هدف ها : کارايي درون سازماني، کيفيت بالاي فني تئوري و ساختار سازمان

اسلاید 39: ساختار مبتني بر نوع وظيفهنقاط قوت:صرف جويي به مقياسافزايش مهارت کارکنان تأمين هدف هاي تخصصي سازمانتئوري و ساختار سازمان

اسلاید 40: ساختار مبتني بر نوع محصولويژگي ها:فناوري : پيچيدهمحيط : در حال تغيير اندازه يا بزرگي : بزرگ هدف ها : رضايت مشتري ، سازش با محيط، اثربخشي در خارج از سازمان تئوري و ساختار سازمان

اسلاید 41: ساختار مبتني بر نوع محصولنقاط قوتمناسب محيط متغير و بي ثباتهماهنگي دواير سازمانيتصميم گيري به صورت غيرمتمرکزتئوري و ساختار سازمان

اسلاید 42: ساختار مبتني بر نوع جغرافياييتوجه نمودن به مصرف کنندگان يا مشتريان محصولات سازمان تئوري و ساختار سازمان

اسلاید 43: ساختار پيوندي سازمان ها با بهره گيري از ويژگي هاي دو ساختار متفاوت (محصول و وظيفه) مي کوشند تا از نقاط قوت هر دو ساختار بهره مند شوند ولي از نقاط ضعف آنها اجتناب کنند تئوري و ساختار سازمان

اسلاید 44: ساختار ماتريسيشرايط مناسب ساختار ماتريسي:منابع به همه واحدها به اندازه کافي نمي رسدسازمان بايد چند هدف ضدونقيض را تأمين کندمحيط سازمان پيچيده و نامطمئن استتئوري و ساختار سازمان

اسلاید 45: فصل سوممديريت منابع انساني

اسلاید 46: مديريت منابع انسانيسياست ها و اقدامات مورد نياز براي اجراي بخشي از وظيفه مديريت است که به امور کارکنان مربوط استمديريت منابع انساني

اسلاید 47: فرايند مديريت منابع انسانيمديريت منابع انساني

اسلاید 48: برنامه ريزي منابع انسانيتأمين نيازهاي آينده شرکتحفظ تعادل و توازن در آينده جذب داوطلبان يا کم کردن کارکنان آموزش و توسعه کارکنانمديريت منابع انساني

اسلاید 49: تجزيه و تحليل شغلشرح شغل (شرح وظايف) (آنچه را که شغل مورد نظر نياز دارد) ويژگي هاي شغل (شرايط احراز شغل) (چه نوع افرادي را بايد براي شغل مورد نظر استخدام کرد)مديريت منابع انساني

اسلاید 50: روش هاي پيش بيني نيروي کارتعميم روندهاي استخدامي گذشتهاستفاده از نسبت هايي علّي مانند حجم فروش يا ميزان سرمايه گذاريمديريت منابع انساني

اسلاید 51: فرايند گزينشپرکردن برگ درخواست کارمصاحبه اوليهآزمونبررسي سوابق فردمصاحبه عميقمعاينه جسميگماردن فرد در پست مورد نظرمديريت منابع انساني

اسلاید 52: معيارهاي سنجش آزموناعتبار: « آيا اين آزمون آنچه را که قرار است اندازه گيري کند، اندازه گيري مي کند؟»روايي يا قابل اعتماد بودن: ثبات رويه آزمونمديريت منابع انساني

اسلاید 53: انواع آزمون هابررسي توانايي هاي شناختي (ذهني)شناخت توانايي هاي فيزيکي و حرکتيسنجش شخصيت و ميزان علاقه فردآزمون پيشرفتمديريت منابع انساني

اسلاید 54: انواع مصاحبهموقعيتي: توانايي هاي داوطلب را مي سنجدرفتاري: رفتارهاي گذشته را بررسي مي کندتنظيم شده: سوالات و پاسخها از پيش تعيين شده تنظيم نشده: بدون ساختارمديريت منابع انساني

اسلاید 55: توجيه کارکنانسياست هاي اداريعمليات واحد، و سازمانقوانين و مقررات ايمني ساعت کارشيوه ارزيابي عملکردهاحقوق و مرخصيمزاياي کارکناندر فرايند توجيه اطلاعات زيربه کارکنان داده مي شود:مديريت منابع انساني

اسلاید 56: برنامه آموزش و توسعهتجزيه و تحليل نيازهاطراحي آموزش هامعتبر بودن مطالب آموزشياجراارزيابي نتيجه ها و پيگيري برنامه مديريت منابع انساني

اسلاید 57: روش هاي ارزيابي عملکردثبت وقايع حساسمقياس رتبه بندي رفتاريمديريت برمبناي هدف مقياس رتبه بندي ترسيميرتبه بندي ترتيبيمقايسه دوبه دوتوزيع اجباريمديريت منابع انساني

اسلاید 58: مراحل تعيين ميزان پرداختتحقيق پيمايشي در مورد حقوقارزيابي شغل مورد نظردسته بندي مشاغل مشابه در گروه هاي حقوقيقيمت گذاري هر گروهتعيين دامنه مزد هر گروه شغلي مديريت منابع انساني

اسلاید 59: فصل چهارممديريت بازاريابي

اسلاید 60: تعريف بازاريابيفعاليتي انساني در جهت ارضاي نيازها و خواسته ها از طريق فرآيند مبادلهمديريت بازاريابي

اسلاید 61: مديريت بازاريابي تجزيه و تحليل، طرح ريزي، اجرا و کنترل برنامه هاي تعيين شده براي فراهم آوردن مبادلات مطلوب با بازارهاي مورد نظر براي دستيابي به هدفهاي سازمانمديريت بازاريابي

اسلاید 62: فلسفه هاي مديريت بازاريابيگرايش توليدگرايش محصولگرايش فروشگرايش بازاريابيگرايش بازاريابي اجتماعيمديريت بازاريابي

اسلاید 63: فرآيند بازاريابيتجزيه و تحليل فرصتهاي بازاريابيجستجو و انتخاب بازارهاي هدفطراحي استراتژي هاي بازاريابيبرنامه ريزي براي برنامه هاي بازاريابيسازماندهي، اجرا، وکنترل کليه فعاليتهاي بازاريابي مديريت بازاريابي

اسلاید 64: تجزيه و تحليل موقعيت هاي بازاربررسي موقعيت محصول در بازارمطالعه نيازهاي مصرف کنندگانشناسايي و بررسي وضعيت رقبامطالعه محيط پيرامونيشناخت بازار مصرف کنندگان محصولمديريت بازاريابي

اسلاید 65: معيارهاي اندازه گيري جذابيت بازارتخمين اندازه بازارسودآوري بازارميزان رشد بازارمديريت بازاريابي

اسلاید 66: آميخته بازاريابيمجموعه اي از ابزارهاي بازاريابي است که شرکت با استفاده از آنها سعي در تحقق اهداف خود در بازار هدف دارد مديريت بازاريابي

اسلاید 67: عناصر آميخته بازاريابيمحصول: تنوع محصول، کيفيت، طرح، نام تجاري، ...قيمت: تخفيف، ليست قيمت، اعتبارات، ...ترفيع: تبليغ، فروش حضوري، پيشبرد فروش، ...توزيع: کانالهاي توزيع، پوشش بازار، موجودي محصول، ...مديريت بازاريابي

اسلاید 68: مهمترين عنصر موجود درآميخته بازاريابي، محصول است حساسترين عنصر آميخته بازاريابي، قيمت است آميخته بازاريابيمديريت بازاريابي

اسلاید 69: کنترل هاي بازاريابيکنترل برنامه ساليانهکنترل سودآوريکنترل استراتژيک مديريت بازاريابي

اسلاید 70: تحقيقات بازاريابيفعاليتهايي که ارتباطات لازم را بين مصرف کنندگان، خريداران، عامه مردم و مديران بازاريابي از طريق تبادل اطلاعات برقرار مي کند مديريت بازاريابي

اسلاید 71: اهداف تقسيم بندي بازارانتخاب بازارهايي که سازمان مي خواهد يا مي تواند محصولات و خدماتش را به آن عرضه کندطراحي محصولات و برنامه هاي بازاريابي براي پاسخگويي به احتياجات خريداران مورد نظر مديريت بازاريابي

اسلاید 72: متغيرهاي تقسيم بندي بازارمتغيرهاي جغرافيايي مانند کشورها و استانها متغيرهاي جمعيت شناختي همچون سن و جنسعوامل روانشناختي مانند سبک زندگي و شخصيت عوامل رفتاري همچون ميزان استفاده و وفاداري مديريت بازاريابي

اسلاید 73: پيش بيني فروشروش هاي کمي: متکي بر اطلاعاتروش هاي کيفي: متکي بر قضاوت و تجربهمديريت بازاريابي

اسلاید 74: مديريت محصولفرآيند برنامه ريزي، تصميم گيري و کنترل يک محصول در مراحل مختلف چرخه عمر آنمديريت بازاريابي

اسلاید 75: فرايند مديريت محصولموضع يابي محصولتعيين آميخته محصولمديريت محصول جديد مديريت بازاريابي

اسلاید 76: راه هاي تشخيص محصول جديدکارکرد متفاوت و جديد يک محصولنوآوري کامل در محصولتأثير بر نوع مصرفمديريت بازاريابي

اسلاید 77: نگرش هاي قيمت گذاري محصولاتنگرش قيمت تمام شدهنگرش خريدار محورينگرش رقابت محوريمديريت بازاريابي

اسلاید 78: فصل پنجممديريت فناوري

اسلاید 79: تعريف فناوري تمام دانش، محصولات، فرايندها، ابزارها، روش ها و سيستم هايي که در جهت خلق و ساخت کالاها و ارائه خدمات به کار گرفته مي شوند مديريت فناوري

اسلاید 80: اجزاي فناوريسخت افزارنرم افزارمغزافزاردانش فنيمديريت فناوري

اسلاید 81: طبقه بندي فناوري هافناوري هاي نوظهورفناوري هاي پيشرفتهفناوري هاي بسيطفناوري هاي متوسط مديريت فناوري

اسلاید 82: مديريت فناوري مديريت فناوري يک حوزه تخصصي ميان رشته اي است که علوم، مهندسي و دانش و هنر مديريت را تلفيق و يکپارچه مي کند مديريت فناوري

اسلاید 83: عوامل موثر در خلق ثروتفناوري (عنصر اساسي در خلق ثروت)بازارسرمايهنيروي کارمنابع طبيعيسياست هاي عمومي مديريت فناوري

اسلاید 84: مسائل مورد بررسي در مديريت فناوريشيوه خلق فناوريشيوه بهره برداري از فناوريشيوه يکپارچه کردن استراتژي فناوري با استراتژي تجاريمديريت فناوري

اسلاید 85: اختراع و نوآورياختراع عبارت است از مفهوم يا خلق يک فناوري جديدنوآوري شامل خلق کالا، خدمت يا فرايندي است که براي يک سازمان جديد باشد مديريت فناوري

اسلاید 86: اختراع و نوآورييک اختراع را مي توان يک رويداد در نظرگرفت، درحالي که يک نوآوري را مي توان يک فرايند قلمداد کرد يک اختراع معمولاً سرآغاز چند نوآوري است مديريت فناوري

اسلاید 87: چرخه فناوريمديريت فناوري

اسلاید 88: انواع نوآورينوآوري هاي بنيادي يا انقلابينوآوري هاي تدريجي يا تکامليمديريت فناوري

اسلاید 89: نوآوري هاي بنياديمعمولاً بر پايه يک اختراع استوارندصنايع جديدي مي سازندنادرندبيرون از مرزها و محدوده هاي سازمان رخ مي دهندمثل ترانزيستورمديريت فناوري

اسلاید 90: نوآوري هاي تدريجيکوچک اند، اما نقش مهمي در بهبود يک کالا، فرايند يا خدمت دارندرايج انددرون شرکت ها يا يک صنعت خلق مي شوندمثل کامپيوتر قابل حمل مديريت فناوري

اسلاید 91: رابطه شکاف فناوري با قيمتشکاف فناوري با قيمت رابطه مستقيم داردهرچه شکاف دانش شرکت با مشتري بيشتر باشد قيمت فناوري بالاتر خواهد بودمديريت فناوري

اسلاید 92: چرخه حيات فناوريدوره نوآوري جديددوره بهبود فناوريدوره بلوغ فناوري مديريت فناوري

اسلاید 93: منحني S شکل پيشرفت فناوريمديريت فناوري

اسلاید 94: فرايند نوآوري فناوريتوليدبازاريابيگسترشتقويت فناوريتحقيقات پايهتحقيقات کاربرديتوسعه فناورياجراي فناوريمديريت فناوري

اسلاید 95: برنامه ريزي فناوري شامل طراحي برنامه ها و طرح هايي است براي دستيابي به فناوري هايي که بر قدرت رقابتي يک شرکت اثر خواهد گذاشت مديريت فناوري

اسلاید 96: روش هاي دستيابي به فناورياستفاده از تحقيق و توسعه داخليمشارکت در فعاليت هاي مشترکواگذاري کار تحقيق و توسعه به پيمانکار خارج شرکتکسب مجوز بهره برداري از فناوريخريداري فناوري مديريت فناوري

اسلاید 97: فصل ششممديريت پروژه

اسلاید 98: پروژه چيست؟ تلاشي موقت است که ساختن محصول، ارائه خدمت يا رسيدن به نتيجه اي يکتا را برعهده مي گيرد مديريت پروژه

اسلاید 99: تفاوت پروژه ها با کار عملياتي عمليات ها با مجموعه جديدي از اهداف و کار پيوسته انطباق پيدا ميکنند پروژه پس از دستيابي به اهداف اش پايان مي يابدمديريت پروژه

اسلاید 100: مديريت پروژه کاربرد دانش، مهارت ها، ابزارها و تکنيک ها در انجام فعاليت هاي پروژه براي رسيدن به نيازمندي هاي پروژهمديريت پروژه

اسلاید 101: اداره کردن پروژهمشخص کردن نيازمندي ها تعيين اهداف دست يافتني و روشن ايجاد تعادل بين کيفيت، محدوده، زمان و هزينه انطباق برنامه ها و نزديک شدن به انتظارات ذينفعانمديريت پروژه

اسلاید 102: چرخه حيات پروژهمديريت پروژه

اسلاید 103: ذينفعان پروژه افراد و سازمان هايي هستند که به طور فعال درگير پروژه اند يا منافع ايشان تحت تأثير نتيجه اجراي پروژه يا تکميل پروژه قرار مي گيرد مديريت پروژه

اسلاید 104: ذينفعان کليدي در پروژهمدير پروژهمشتري/ کاربرسازمان اجراکنندهاعضاي تيم پروژهحامي ماليبانفوذهامديريت پروژه

اسلاید 105: فرايندهاي مديريت پروژهفرايند آغازينفرايند برنامه ريزيفرايند اجرافرايند نظارت و کنترلفرايند اختتاميمديريت پروژه

اسلاید 106: فرايند آغازين فرايندهاي مورد نياز براي کسب اجازه رسمي براي شروع هر پروژه جديد مديريت پروژه

اسلاید 107: فرايند برنامه ريزي فرايندهايي که محدوده پروژه را تعيين، برنامه مديريت پروژه را ايجاد و فعاليت هايي را که در پروژه قرار مي گيرند مشخص و زمان بندي مي کنند مديريت پروژه

اسلاید 108: فرايند اجرافرايندهايي که براي تکميل کار تعيين شده در برنامه مديريت پروژه جهت دستيابي به اهداف پروژه نياز است مديريت پروژه

اسلاید 109: فرايند نظارت و کنترلفرايندهايي که براي نظارت بر اجراي پروژه لازم است بطوري که در موقع لزوم بتوان اقدامات اصلاحي را به عمل آورد مديريت پروژه

اسلاید 110: فرايند اختتاميفرايند هاي مورد نياز براي پايان دادن رسمي تمامي فعاليت هاي هر پروژه مديريت پروژه

اسلاید 111: حوزه هاي دانش مديريت پروژهمديريت منابع انساني پروژهمديريت ارتباطات پروژهمديريت مخاطره پروژهمديريت تدارکات پروژه مديريت يکپارچگي پروژهمديريت محدوده پروژهمديريت زمان پروژهمديريت هزينه پروژهمديريت کيفيت پروژهمديريت پروژه

اسلاید 112: مديريت يکپارچگي پروژهايجاد منشور پروژهايجاد بيانيه محدوده پروژهايجاد برنامه مديريت پروژههدايت و اداره اجراي پروژهنظارت و کنترل بر کار پروژهکنترل يکپارچه تغييربستن پروژهمديريت پروژه

اسلاید 113: مديريت محدوده پروژه برنامه ريزي محدودهتعيين محدودهايجاد دبليو بي اسبازبيني محدودهکنترل محدودهمديريت پروژه

اسلاید 114: مديريت زمان پروژهتعيين فعاليت هاترتيب گذاري فعاليتتخمين منابع فعاليتتخمين مدت زمان فعاليتايجاد برنامه زمانبنديکنترل برنامه زمانبنديمديريت پروژه

اسلاید 115: مديريت هزينه پروژهتخمين هزينهبودجه بندي هزينهکنترل هزينهمديريت پروژه

اسلاید 116: مديريت کيفيت پروژهبرنامه ريزي کيفيتانجام تضمين کيفيتاجراي کنترل کيفيتمديريت پروژه

اسلاید 117: مديريت منابع انساني پروژهبرنامه ريزي منابع انسانيپيدا کردن تيم پروژهايجاد تيم پروژهمديريت تيم پروژهمديريت پروژه

اسلاید 118: مديريت ارتباطات پروژهبرنامه ريزي ارتباطاتتوزيع اطلاعاتگزارش دهي عملکردمديريت ذينفعانمديريت پروژه

اسلاید 119: مديريت مخاطره پروژهبرنامه ريزي مديريت مخاطرهتشخيص مخاطرهتحليل کيفي مخاطرهتحليل کمي مخاطرهبرنامه ريزي پاسخ به مخاطرهنظارت و کنترل بر مخاطرهمديريت پروژه

اسلاید 120: مديريت تدارکات پروژهخريدها و اکتسابات برنامهقراردادبندي برنامهپاسخ ها به درخواست فروشندهانتخاب فروشندگانمديريت قراردادخاتمه قراردادمديريت پروژه

اسلاید 121: فصل هفتمبرنامه ريزي پروژه

اسلاید 122: ساختار شکست کار (WBS) ابزاري در مديريت پروژه است که محدودۀ کار پروژه را براي تعيين اقلام قابل تحويل و دستاوردهاي پروژه تعريف مي کند برنامه ريزي پروژه

اسلاید 123: کارکردهاي اصلي WBSتعيين خروجي هاي پروژهتعيين نيازمندي هاي منابعتخصيص مسئوليت هاي پروژهايجاد برنامه پروژهايجاد دستورالعمل هاي نظارتي پروژه برنامه ريزي پروژه

اسلاید 124: شيوه ايجاد WBSفهرست کردن اقلام تحويلي و دستاوردهاي اصلي فهرست کردن اقلام تحويلي فرعي براي هر قلم تحويلي اصلي ايجاد يک طرح کلي يا نمودار که روابط آنها را نشان دهدبازبيني ساختار شکست کار برنامه ريزي پروژه

اسلاید 125: نکاتي که در برآورد زمان بايد به آنها توجه کرد فعاليت ها اشتراک زماني نداشته باشددقت برآورد با توجه به ماهيت فعاليت ها و هدف پروژه صورت مي گيردافراد مجرب برآورد زمان را انجام دهند برنامه ريزي پروژه

اسلاید 126: انواع نمودارهاي شبکه ايفعاليت روي بردار (AOA)فعاليت روي گره (AON)برنامه ريزي پروژه

اسلاید 127: نمودار شبکه اي رسم اين نمودار تنها به دو نوع اطلاعات نياز دارد:فهرست فعاليت هاوابستگي منطقي يا روابط منطقي بين فعاليت ها برنامه ريزي پروژه

اسلاید 128: خطاها در رسم شبکهايجاد حلقه در شبکهدنباله روي منطقيرابطه پيشنيازي زائد برنامه ريزي پروژه

اسلاید 129: مراحل روش مسير بحراني (CPM)رسم نمودار شبکه ايمشخص کردن طول زمان هر فعاليتبه وجود آوردن يک تقويم کاري برنامه ريزي پروژه

اسلاید 130: مستطيل فعاليتزودترين تاريخ خاتمه  زودترين تاريخ شروع طول مدت شماره فعاليت وتوضيح شناوري ديرترين تاريخ خاتمه  ديرترين تاريخ شروع برنامه ريزي پروژه

اسلاید 131: مسير پيشرومحاسبه براي تمام فعاليت ها: زودترين زمان شروع (ES) زودترين زمان خاتمه (EF)برنامه ريزي پروژه

اسلاید 132: محاسبه زودترين زمان شروع و خاتمه1 - طول فعاليت + EF=ESES=EF(فعاليت قبل) + 1برنامه ريزي پروژه

اسلاید 133: مسير پسرومحاسبه براي تمام فعاليت ها: ديرترين زمان شروع (LS)ديرترين زمان خاتمه (LF)برنامه ريزي پروژه

اسلاید 134: محاسبه ديرترين زمان شروع و خاتمه1 - طول فعاليت + LF=LSLS=LF(فعاليت قبل) + 1برنامه ريزي پروژه

اسلاید 135: شناوري فعاليتزودترين زمان شروع – ديرترين زمان شروع = شناوريزودترين زمان خاتمه – ديرترين زمان خاتمه = شناوريبرنامه ريزي پروژه

اسلاید 136: نمودار گانت ابزار موثر ارائه اطلاعات پروژهبرنامه ريزي پروژه

اسلاید 137: گزارشات جدوليارتباط ميان تحليل زماني CPM و نمودار ميله اي را فراهم مي سازندساختاري عالي براي ذخيره و ارائه اطلاعات پروژه فراهم مي کنند برنامه ريزي پروژه

اسلاید 138: نمونه گزارش جدوليشماره ي فعاليتمدترودترين زمان شروعزودترين زمان خاتمهديرترين زمان شروعديرترين زمان خاتمهشناوريمسئوليتA100212120حسنA200234340عليA300133663عليA400458580عليA500245783حسنA60029109100حسنبرنامه ريزي پروژه

اسلاید 139: نقاط قوت نمودار گانتدرک و دريافت آسان اطلاعات از طريق نمايش نمودار گانتنمايش روشن و ساده پيشرفت فعاليت هاتشخيص ساده تر شناوري فعاليت ها را از روي نمودار گانت برنامه ريزي پروژه

اسلاید 140: نقاط ضعف نمودار گانتعدم شفافيت چگونگي نشان دادن وابستگي فعاليت ها نسبت به همديگر امکان پذير نبودن گروه بندي فعاليت هاي مرتبط با هم و فعاليت هايي که همگي يک خروجي را ايجاد مي کنند برنامه ريزي پروژه

اسلاید 141: فصل هشتممديريت خريد و تدارکات

اسلاید 142: اهداف بخش خريدحمايت از بخشهاي عملياتي سازمانبرقراري ارتباطي مناسب با فروشندگان و تأمين کنندگانشناسايي و تعيين جايگزين هايي مطمئن براي کالاهاانجام خريد عاقلانه و رقابتيمديريت خريد و تدارکات

اسلاید 143: اصول خريد رقابتيکيفيت مناسبمقدار مناسبقيمت مناسبمنابع مناسبزمان مناسبمديريت خريد و تدارکات

اسلاید 144: اطلاعات مرتبط با بخش خريداطلاعاتي که از بيرون سازمان به بخش خريد مي رسداطلاعاتي که از بخش هاي ديگر سازمان به بخش خريد مي رسداطلاعاتي که از بخش خريد به ساير بخشهاي سازمان ارائه مي شودمديريت خريد و تدارکات

اسلاید 145: وظايف بخش خريدنمايندگي سازمان در خصوص تهيه نيازمنديهاي آنبررسي و کسب اطلاعاتي جامع در خصوص تأمين منابعنمايندگي شرکت در مذاکرات و انعقاد قرار دادها و رفع دعواها مديريت خريد و تدارکات

اسلاید 146: مراحل کلي خريدبررسي خصوصيات کالابررسي قيمت و ارزش کالا بررسي منابع تأمين کننده کالامذاکره با فروشندگان کالا مديريت خريد و تدارکات

اسلاید 147: مراحل کلي خريدانجام تشريفات خريد و عقد قرار دادبررسي و تضمين کيفيت کالاحمل و تحويل کالا مديريت خريد و تدارکات

اسلاید 148: انواع سيستم هاي خريدخريدهاي برنامه ريزي شده و خريدهاي اضطراريخريدهاي متمرکز و غيرمتمرکزخريدهاي جزيي، خريدهاي متوسط و خريدهاي عمده مديريت خريد و تدارکات

اسلاید 149: وظيفه تدارکات تدارکات در پي برآورده ساختن نيازهاي مشتريان دروني سازمان مي باشد مديريت خريد و تدارکات

اسلاید 150: وظايف بخش خريد و تدارکاتسياست گذاري خريد: تعيين قواعد اجراي وظايف خريد منبع يابي خريد: يافتن عرضه کنندگانخريد: تعيين بهترين سيستم خريدمديريت خريد و تدارکات

اسلاید 151: روش شناخت منابع عرضه کالامراجعه به سفارتخانه يا اتاق بازرگاني کشورهاي خارجيبررسي سوابق موجود در شرکتاتاق بازرگانيمراکز تهيه و توزيعرسانه هاي جمعي مديريت خريد و تدارکات

اسلاید 152: انواع مناقصهمناقصه عموميمناقصه محدودمناقصه اختياريمديريت خريد و تدارکات

اسلاید 153: معاملات نيازمند مذاکرهزماني که فرآيند توليد عرضه کننده طولاني باشدگنجاندن متغيرهايي نظير خدمات، کيفيت و قيمت در شرايط خريدبراي خريد کالاهاي صنعتي با قيمت بالا و کالاهاي موضوع قرارداد دولتيمديريت خريد و تدارکات

اسلاید 154: ارکان مذاکرههدف مذاکرهروشهاي برگزاري مذاکرهافراد و ويژگي ها و توانمندي هاي مذاکره کنندهاطلاعات لازم جهت برگزاري مذاکرات موفق مديريت خريد و تدارکات

اسلاید 155: انواع مذاکراتمذاکرات هزينه ايمذاکرات قيمتيمديريت خريد و تدارکات

اسلاید 156: قرارداد خريد متن توافق است که پس از انجام مذاکره ميان خريدار و فروشنده منعقد مي گردد و وظايف و مسئوليتها و ريسک طرفين را مشخص مي کند مديريت خريد و تدارکات

اسلاید 157: مفاد قراردادضمانتنامهفورس ماژوردموراژبازرسيحمل مجددمشخصات طرفين قراردادمبلغمبدأ و مقصد کالاتحويل کالاشرايط پرداختمديريت خريد و تدارکات

اسلاید 158: انواع ضمانت نامهضمانت نامه پيش پرداختضمانت نامه حسن انجام کارمديريت خريد و تدارکات

اسلاید 159: معاملات ارزي به عمليات پرداخت بهاي کالا يا خدمات از طريق سيستم بانکي بين المللي و مبادله اسناد مربوطه «معاملات ارزي» مي گويند مديريت خريد و تدارکات

اسلاید 160: شيوه معاملات ارزياعتبار اسناديبروات ارزيحواله هاي ارزيمديريت خريد و تدارکات

اسلاید 161: فصل نهممديريت کيفيت

اسلاید 162: تعريف کيفيت مجموعه خصوصيات و ويژگي هاي يک محصول يا خدمت که در برگيرنده توانايي آن در برآوردن نيازهاي تلويحي و معين باشد مديريت کيفيت

اسلاید 163: ابعاد کيفيتدوام خدمات جوابگويي و پاسخدهي زيبايي شناسيعملکرد خصوصيت تطابق قابليت اطمينان مديريت کيفيت

اسلاید 164: انواع مشخصه هاي کيفيفيزيکي مانند طول و وزنحسي مانند رنگ و بوزماني مانند قابليت اطمينان و قابليت نگهداريمديريت کيفيت

اسلاید 165: طراحي آزمايش ها دستکاري سيستماتيک تعدادي از متغيرهاست که در آن، تاثير اين دستکاري ها ارزيابي مي گردد و از روي آنها نتيجه گيري مي شود مديريت کيفيت

اسلاید 166: ابزارهاي کنترل آماري فرايندنمودار پارتونمودار جريان فرايندنمودار علت و معلولبرگه هاي کنترلنمودار ستونينمودارهاي کنترلنمودارهاي پراکندگيمديريت کيفيت

اسلاید 167: استانداردهاي ايزو 9000 روش هايي هستند براي اطمينان از اين که سطح کيفيت يک محصول يا خدمت همواره حفظ مي شود مديريت کيفيت

اسلاید 168: شعار ايزوآنچه را انجام مي دهيم، مستند کنيم و آنچه را مستند کرده ايم، هميشه دقيقاً انجام دهيم مديريت کيفيت

اسلاید 169: مستندسازي در ايزومستندسازي در ايزو شامل چهار سطح مي شود:خط مشي کيفيتروش هاي اجراييدستور العمل هاي کاريسوابقمديريت کيفيت

اسلاید 170: مديريت کيفيت فراگير (TQM) کاربرد روش هاي کمي و نيروي انساني براي بهبود تمامي فرايندها در سازمان و پيشي گرفتن از نيازهاي مشتري، چه در زمان حال و چه در آينده است مديريت کيفيت

اسلاید 171: عوامل موفقيت در TQMکار و تلاش به منظور افزايش بازدهي داخلي (معمولاً در ارتباط با هزينه) کار و تلاش به منظور اصلاح و بهبود در اجراي امور داخلي (معمولاً در ارتباط با مشتري) مديريت کيفيت

اسلاید 172: اصول پياده سازي TQMمديريتي متعهد و شريک در کارتمرکز پايدار بر مشتريان داخلي و خارجياستفاده مؤثر و فراگير از نيروي کار مديريت کيفيت

اسلاید 173: اصول پياده سازي TQMبهبود مستمر در کار و فرايندهاي توليدرفتار با تأمين کنندگان همانند رفتار با شرکاءاستقرار سيستم سنجش عملکرد فعاليت هامديريت کيفيت

اسلاید 174: اصول دمينگ1-تعيين اهداف سازمان براي بهبود محصولات و خدمات2- پذيرفتن فلسفه جديد3- درک هدف بازرسي4- پايان دادن به پاداش هاي بازاريابي صرفاً براساس قيمتمديريت کيفيت

اسلاید 175: اصول دمينگ5- بهبود مستمر و مداوم سيستم6- نهادينه کردن آموزش7- تعليم رهبري8- برطرف کردن ترس و ايجاد اعتماد و فضاي نوآوريمديريت کيفيت

اسلاید 176: اصول دمينگ9- بهينه سازي فعاليت هاي گروه ها و محيط هاي ستادي10- حذف شعارها ، نصيحت ها و هدف هاي توخالي11- الف – حذف سهميه هاي کمي براي نيروي کار11- ب – حذف مديريت بر مبناي هدفمديريت کيفيت

اسلاید 177: اصول دمينگ12- حذف سدهايي که مانع از افتخار کارکنان به مهارتشان مي شود13- تشويق و گسترش آموزش14- اقدام درجهت ايجاد شرايط براي انجام دگرگوني و تحولمديريت کيفيت

اسلاید 178: گسترش کارکردهاي کيفيت (QFD) يک ابزار برنامه ريزي است که براي تشخيص انتظارات مشتري به کار گرفته مي شود و روشي دقيق براي طراحي، توليد و ارزيابي محصول به شمار مي رود مديريت کيفيت

اسلاید 179: مزاياي بکارگيري QFDمشتري مداريتشويق و گسترش کار تيمي کاهش زمان آماده سازيايجاد مستند سازي مديريت کيفيت

اسلاید 180: فصل دهمسيستم هاي اطلاعات مديريت

اسلاید 181: سيستم اطلاعات مديريت (MIS) سيستمي است جامع و يکپارچه، کامپيوتري، کاربر ماشين، که نتيجه عملکرد آن ارائه اطلاعات جهت پشتيباني مديران در سازمان است سيستمهاي اطلاعات مديريت

اسلاید 182: اطلاعات و داده هاداده ها اعداد و ارقام خام، تجزيه و تحليل نشده استاطلاعات محصول تحليل يا تنظيم داده ها استسيستمهاي اطلاعات مديريت

اسلاید 183: طبقه بندي سيستم هاي اطلاعات مديريت1- براساس عناصر فيزيکي آن2- براساس سطوح مديريت3- براساس نوع تصميماتسيستمهاي اطلاعات مديريت

اسلاید 184: عناصر فيزيکي سيستم هاي اطلاعاتسخت افزارنرم افزارمستنداتکادر پشتيباني (يا کارشناسان اطلاعات) سيستمهاي اطلاعات مديريت

اسلاید 185: کارشناسان اطلاعاتتحليلگر سيستممديران پايگاه داده هامتخصصين شبکهبرنامه نويسان فنياپراتورها سيستمهاي اطلاعات مديريت

اسلاید 186: زنجيره ارتباطي کارشناسان اطلاعات کاربرمدير پايگاه داده هاتحليلگر سيستمبرنامه نويساپراتورکارشناس شبکهکامپيوترسيستمهاي اطلاعات مديريت

اسلاید 187: اثر سطوح مديريت بر MISسيستمهاي اطلاعات مديريت

اسلاید 188: انواع تصميماتتصميمات ساخت يافته: برنامه ريزي شده تصميمات ساخت نايافته: برنامه ريزي نشده و فوق العاده تصميمات نيمه ساخت يافته: داراي ابهام سيستمهاي اطلاعات مديريت

اسلاید 189: انواع سيستم هاي اطلاعات مديريتسيستم پردازش عملياتسيستم گزارشات مديريتسيستم پشتيبان تصميم گيري سيستمهاي اطلاعات مديريت

اسلاید 190: سيستم پردازش عمليات (TPS) مجموعه اي از افراد، دستورالعمل ها، حافظه و تجهيزات است که به جمع آوري، پردازش و ثبت عمليات سازمان مي پردازد سيستمهاي اطلاعات مديريت

اسلاید 191: يک TPS نمونهسيستمهاي اطلاعات مديريت

اسلاید 192: ساختار يک TPS کاربرديسيستمهاي اطلاعات مديريت

اسلاید 193: مثال: سيستم پردازش عمليات حسابداري پردازش سفارشات فروشتهيه صورت حسابوجوه دريافتيدفتر کلگزارشات ماليحسابهاي دريافتنيتجزيه و تحليل فروشحسابهاي پرداختنيپرداخت وجوه نقدخريدپردازش انبارحقوق و دستمزدزمان کارکرد افرادسيستم پردازش عمليات فروشسيستمهاي اطلاعات مديريت

اسلاید 194: سيستم گزارشات مديريت (MRS) مجموعه اي نظام يافته از افراد، دستورالعمل ها، پايگاه داده ها و تجهيزات است که گزارشات روزمره مورد نياز مديران را جهت تصميم گيري ارائه مي کند سيستمهاي اطلاعات مديريت

اسلاید 195: ساختار يک MRS کاربرديسيستمهاي اطلاعات مديريت

اسلاید 196: سيستم هاي پشتيبان تصميم (DSS) سيستم اطلاعاتي است تعاملي، متکي به ابزارهاي نرم افزاري و سخت افزاري که با تهيه و ارائه اطلاعات، مديران را در تصميم گيري پشتيباني مي کند سيستمهاي اطلاعات مديريت

اسلاید 197: مقايسه انواع MISTPS عمليات روزمره سازمان را پشتيباني مي کندMRS گزارشات ادواري و برنامه ريزي شده ارائه مي کندDSS مسائل ساخت نيافته را حل مي کندسيستمهاي اطلاعات مديريت

اسلاید 198: فرايند توسعه سيستم هاي اطلاعاتتشخيص نيازشناخت فرصت ها و محدوديت هاانتخاب راه حلطراحي و استقرار سيستم ها سيستمهاي اطلاعات مديريت

اسلاید 199: فصل يازدهمبهره وري

اسلاید 200: تعاريف بهره ورياگريکولا: قدرت توليدآلبرت آنتالين: رابطه بين حجم توليدي که در مدت معين به دست آمده به حجم عواملي که درجريان آن توليد مصرف شده بهره وري

اسلاید 201: تعاريف بهره ورياشنايدر: معيار عملکرد و توان موجود توليدياستدفيلد: نسبت بازده سيستم به مقدار عوامل توليددايره المعارف بريتانيکا: نسبت آنچه که توليد مي شود به آنچه که براي توليد نياز استبهره وري

اسلاید 202: مفاهيم جايگزين بهره وريEfficiency يا کارايي: سرعت عمل در استفاده از ظرفيت توليديProfitability يا قابليت سوددهي: نسبت فروش به هزينهEffectiveness يا اثربخشي: کيفيت و مفيد بودنبهره وري

اسلاید 203: نسبت هاي رايج بهره وريبهره وري

اسلاید 204: نسبت هاي رايج بهره وريبهره وري

اسلاید 205: بهره وري از ديد سازمان هاي بين المللي مرکز بهره وري ژاپن : به حداکثر رساندن استفاده از منابع، نيروي انساني، تسهيلات و ...، به نحو علمي دفتر بين المللي کار (ILO) : رابطه بازده توليد با يکي از عوامل آنبهره وري

اسلاید 206: بهره وري از ديد سازمان هاي بين الملليسازمان همکاري و توسعه اقتصادي (OECD) : نسبت خروجي (ميزان توليد ) به يکي از عوامل توليد آژانس بهره وري اروپا (EPA) : درجه استفاده مؤثر از هر يک از عوامل توليدبهره وري

اسلاید 207: بهره وري از ديد گروه هاي اجتماعي بهره وري از ديد مصرف کنندگان عبارت است از: دسترسي به کالاي ارزان، فراوان ومرغوببهره وري

اسلاید 208: بهره وري از ديد گروه هاي اجتماعي بهره وري از ديد توليد کنندگان عبارت است از: بهره وري در سرمايه گذاري مناسب و توليد بيشتر، رقابت در عرضه بهتر محصولات، کيفيت مرغوب تر، و سودآوري بالاتر بهره وري

اسلاید 209: بهره وري از ديد گروه هاي اجتماعي بهره وري از ديد ملتها عبارتست از: رفاه و آسايش و زندگي بهتر، فرصتهاي شغلي مناسب، و امکان دسترسي به کالاها و خدمات ارزان بهره وري

اسلاید 210: مزاياي بهره وريرقابت پذيري بين المللي کالاهاي توليدي و درنتيجه تحقق سريعتر توسعه اقتصادي و پيشرفت اجتماعيارتقاي سطح زندگيبهبود موازنه پرداختهاتقليل هزينه ها و قيمت هاکنترل تورمبهره وري

اسلاید 211: عوامل موثر بر بهره وريعوامل خارجي: شامل سيستمهايي که براي جامعه طراحي مي شوند و ارزشهاي ملي، فرهنگي، اجتماعي و جهت گيري هاي سياسي جامعه بهره وري

اسلاید 212: عوامل موثر بر بهره وريعوامل داخلي: شامل ابزارها، فناوري ها، ماشينها، مواد، طراحي، آموزش، ارتباطات و ... که همه بطور مضاعف برروي هم تأثير مي گذارند تا بهره وري افزايش يابد بهره وري

اسلاید 213: بهره وري عوامل توليدنيروي کارفناوري (ماشين آلات ، دانش فني و اطلاعات )مواد اوليهسرمايهانرژيمديريت و سازماندهي منابع و فرايند توليدي بهره وري

اسلاید 214: طرح ايمپروشر ايمپروشر يکي از روشهاي ژاپني در اندازه گيري بهره وري و يک سيستم اندازه گيري کلان است که ميزان بهره وري را مي سنجد بهره وري

اسلاید 215: معيار سنجش طرح ايمپروشر مقايسه ارزش ساعتي دستمزد توليد تکميلي (با توجه به استانداردهاي زماني توليد محصول) با مجموع ساعاتي که صرف تکميل محصول مزبور شده بهره وري

اسلاید 216: فصل دوازدهماخلاق در مهندسي

اسلاید 217: مسئوليت حرفه ايمهندسان به دليل حرفه اي بودن خود مسئوليتهاي اخلاقي خاصي دارند اخلاق در مهندسي

اسلاید 218: سه الگوي مسئوليت الگوي آسان گيريالگوي دقت معقولالگوي خيرخواهي اخلاق در مهندسي

اسلاید 219: موانع مسئوليت حرفه اينفع شخصيخودفريبيضعف ارادهخود محوريجزيي نگريتبعيت کورکورانهاخلاق در مهندسي

اسلاید 220: تجزيه و تحليل مسائل اخلاقيمسائل اخلاقي را مي توان به سه جزء تقسيم کرد: امور واقعامور مربوط به معاني الفاظامور اخلاقي اخلاق در مهندسي

اسلاید 221: امور اخلاقيامور اخلاقي معمولاً از دو مقوله اند: تعارضمرزبندياخلاق در مهندسي

اسلاید 222: تعارضوجود تعهدهاي اخلاقي متقابل و متعارض در يک مسئله(انجام همه اين تعهدهاي متقابل اگر غير ممکن نباشد لااقل دشوار است)اخلاق در مهندسي

اسلاید 223: راه هاي روبه رو شدن با تعارضگزينش آسان: يکي از تعهدها از بقيه مهم تر استراههاي خلاقانه بينابيني: پيدا کردن يک راه حل متعادل بين تعهدهاي مختلفگزينش دشوار: مواجه شدن با تعهدات با اهميت يکساناخلاق در مهندسي

اسلاید 224: حالت خاص تعارض گاهي بين گزينه اي که بيشترين منفعت را براي افراد در بردارد و گزينه اي که بازتاب ميل ما به عدالت و انصاف در ميان افراد است تعارض وجود دارد اخلاق در مهندسي

اسلاید 225: مسائل مرزبنديمرزبندي بين شيوه هاي قابل قبول و شيوه هاي غيرقابل قبول در مسائل اخلاقياخلاق در مهندسي

اسلاید 226: مسائل مرزبندي ؟ ؟حالت مورد نظرحالت نمونه منفيحالت واسطهحالت واسطهحالت نمونه مثبتدر کجا جاي ميگيرد؟اخلاق در مهندسي

اسلاید 227: مخاطرهحاصلضرب احتمال يک رويداد و زيان (عددي) ناشي از آن رويداد اخلاق در مهندسي

اسلاید 228: تعيين مخاطره قابل قبول از ديد کارشناسانمخاطره قابل قبول مخاطره اي است که ميان مخاطره محصول و هزينه محصول، تعادل بهينه برقرار کند اخلاق در مهندسي

اسلاید 229: تعيين مخاطره قابل قبول از ديد عموممخاطره قابل قبول مخاطره اي است که معيارهاي زير در آن رعايت شده باشد:رضايت آزادانه و آگاهانه مصرف کنندهتوزيع عادلانه مخاطراتاخلاق در مهندسي

اسلاید 230: مسئوليت حرفه اي و مخاطره قابل قبول مهندسان بايد بر اهميت مخاطره در کار خود واقف باشندمهندسان بايد معيارهاي عموم را در طراحي هاي خود درنظر بگيرندمهندسان بايد بکوشند اطلاعات عموم را در مورد مخاطره افزايش دهند اخلاق در مهندسي

اسلاید 231: تفاوت مديران با مهندسانمهندسان پايبندي هاي فراتر از سازمان دارندمديران در تصميم گيري ها بايد عوامل بيشتري را در نظر بگيرندمديران بيش از مهندسان به جنبه هاي تجاري توجه دارنداخلاق در مهندسي

اسلاید 232: ويژگي تصميمات مهندسانمهندسان بايد تصميم هايي بگيرند که: متضمن سلامت و ايمني جامعه يا کيفيت فني باشدمتضمن معيارهاي اخلاقي اين حرفه باشد اخلاق در مهندسي

اسلاید 233: ويژگي تصميمات مديرانمديران بايد تصميمهايي بگيرند که: بربهبود وضع سازمان تأثير بگذارد، مانند هزينه و فروشمعيارهاي فني يا اخلاقي مهندسان را نقض نکنداخلاق در مهندسي

اسلاید 234: فصل سيزدهمارگونومي

اسلاید 235: تعريف ارگونوميارگونومي عبارت است از تطابق علمي کار و محيط کار با مشخصات فيزيکي و رواني انسان ارگونومي

اسلاید 236: عوامل موثر در طراحي ارگونوميکيوضعيت و حرکات بدنعوامل محيطياطلاعات و عملياتکنترل هاوظايف و مشاغلارگونومي

اسلاید 237: علوم پايه اي دانش ارکونوميمهندسي مکانيکطراحي صنعتيفناوري ارتباطاتمديريت صنعتيآنتروپومتريبيومکانيکفيزيولوژيروان شناسيسم شناسيارگونومي

اسلاید 238: اهميت ارگونومي در هنگام طراحي کار و محيط زندگي روزانه، مي توان با توجه بيشتر به توانايي ها و محدوديت هاي انساني، احتمال وقوع حوادث را کاهش داد ارگونومي

اسلاید 239: علوم مطرح در ارگونومي وضعيت و حرکات بدنبيومکانيک: بررسي قوانين فيزيکي سازوکار بدنفيزيولوژي: تخمين ميزان انرژي در قلب و ريه هاآنتروپومتري: بررسي اندازه هاي بدن انسانارگونومي

اسلاید 240: قوانين منتج از بيومکانيک درباره حرکات بدنمفاصل نبايد به جهتي خاص متمايل باشندهنگام حمل يک جسم، بايد آن را به بدن نزديک کردبايد از خم کردن بدن به جلو خودداري کردارگونومي

اسلاید 241: قوانين منتج از فيزيولوژي درباره وضعيت بدنمقدار مصرف انرژي را بايد محدود کرداستراحت پس از انجام کارهاي سنگين ضروري استاستراحت بايد بين ساعات کار تقسيم شودارگونومي

اسلاید 242: اصول ارگونومي درباره نشستننشستن معمولاً مطلوب تر از ايستادن استارتفاع نشيمنگاه و پشتي صندلي بايد قابل تنظيم باشدمهم ترين عمليات و فعاليت ها بايد در شعاع تقريبي 50 سانتيمتري بدن انجام گيرندارگونومي

اسلاید 243: ويژگي اطلاعات در يک نمايشگر خوبسرعت مناسبدقت مناسبحساسيت مناسبارگونومي

اسلاید 244: انواع اطلاعات انتقالي از نمايشگرهااطلاعات تصويرياطلاعات شناسايياطلاعات سمبليک و الفبايياطلاعات زماني مرحله اي اطلاعات کمياطلاعات کيفياطلاعات حالتياطلاعات اخباري و اضطراريارگونومي

اسلاید 245: انواع نمايشگرها بسته به نوع دريافت اطلاعات بوسيله انسان نمايشگرها به دو گروه تقسيم مي شوند:سمعيبصري ارگونومي

اسلاید 246: معيارهاي انتخاب سيستم هاي سمعي يا بصري براي نمايشگر انتخاب سيستم بصريانتخاب سيستم سمعياگر پيام پيچيده باشداگر پيام عکس العمل فوري نياز نداشته باشداگر نتوان مطلب را با يک زبان مشخص منتقل کرداگر پيام ساده باشد اگر نياز به عکس العمل فوري وسريع باشداگربتوان مطلب را بايک زبان مشخص منتقل کرد ارگونومي

اسلاید 247: انواع نمايشگرهاي بصريديالانديکاتورابزارهاي اخطاريشمارشگرارگونومي

اسلاید 248: انواع نمايشگرهاي بصري از نظر نوع اطلاع رساني نمايشگرهاي بصري به سه نوع تقسيم مي شوند:نمايشگرهاي کمينمايشگرهاي کيفينمايشگرهاي تصويريارگونومي

اسلاید 249: انواع مختلف کنترل ها و کاربردهاي آنها نوع کنترل کارانداختن تنظيم منقطع تنظيم و کنترل مداومورود اطلاعاتدکمه فشار دستي×دکمه فشارپاپي×سوئيچ ميله اي××سوئيچ چرخان×دکمه پيچي××هندل××فرمان××اهرم××ارگونومي

اسلاید 250: قواعد انتخاب کنترل هابايد طوري توزيع شوند که اعضاي مختلف بدن آنها را بکار گيرددر انتخاب کنترل بايد نيروي مورد نياز براي اعمال کنترل را درنظر گرفتکنترل ها بايد به آساني شناسايي شوندارگونومي

اسلاید 251: اصول ارگونومي درباره روشناييديوار، ميزکار و ...، نبايد با رنگهاي مات رنگ شوندآنچه اطراف ماشين يا ميزکار را احاطه مي کند بايد داراي رنگهاي خنثي و آرامش بخش باشدشدت نور روشنايي موضعي بايد قابل تنظيم باشدارگونومي

اسلاید 252: اصول ارگونومي درباره سروصداتراز صدا در محيط کار بايد بين 30 تا 80 دسي بل باشددر هنگام انتخاب روش معين جهت انجام يک کار، ميزان صداي حاصل از آن نيز بايد مورد توجه قرار گيردارگونومي

اسلاید 253: روش هاي کنترل سروصدااقدامات فنياستفاده از جاذب هاي صدا در ديوارها و سقف کارگاهاقدامات ساختمانياستفاده از وسايل ايمني شخصيارگونومي

اسلاید 254: فصل چهاردهممقررات قراردادهاي مهندسي

اسلاید 255: قرارداد سندي است که مشخص مي کند کار چيست و نحوه پرداخت هزينه آن چگونه استمقررات قراردادهاي مهندسي

اسلاید 256: کارفرما شخصيت حقيقي يا حقوقي که يک طرف امضا کننده قرارداد بوده و اجراي عمليات موضوع قرارداد را به پيمانکار يا مشاور واگذار مي کند مقررات قراردادهاي مهندسي

اسلاید 257: پيمانکارشخصيت حقوقي که طرف ديگر امضا کننده موافقتنامه بوده و اجراي عمليات موضوع آن را به عهده گرفته استروابط کارفرما و پيمانکار و حدود تعهدات و اختيارات آنها را شرايط عمومي پيمان مشخص مي کند مقررات قراردادهاي مهندسي

اسلاید 258: مشاور مجموعه اي حقيقي يا حقوقي که کار مطالعه، طراحي و نظارت يک طرح يا پروژه عمراني را با عقد قرارداد از طرف کارفرما به عهده مي گيرد مقررات قراردادهاي مهندسي

اسلاید 259: وظايف کارفرما6- رسيدگي به صورت وضعيت موقت و قطعي کار7- تحويل موقت و قطعي کار8- پرداخت صورتحساب قطعي پيمان 1- پرداخت هزينه ها2- انتخاب مهندسين مشاور3- تصويب کار مشاور4- انتخاب پيمانکار5- تحويل زمينمقررات قراردادهاي مهندسي

اسلاید 260: اختيارات کارفرما5- تعليق کار6- خاتمه دادن به پيمان7- کسر جرائم تاخير8- فسخ پيمان (خلع يد)1- موافقت با پيش پرداخت2- تغيير مقادير کار3- تغيير مدت پيمان4- ابلاغ کارهاي جديدمقررات قراردادهاي مهندسي

اسلاید 261: وظايف کارفرماتهيه و حمل مصالح و نصب تجهيزاتتامين نيروي انساني ماهر به تعداد مورد نيازانجام صحيح و نظارت دقيق در عمليات اجرايي مقررات قراردادهاي مهندسي

اسلاید 262: وظايف مشاور1- مطالعات مقدماتي2- تهيه طرح و نقشه هاي اجرايي3- انجام مناقصه و نظارت مقررات قراردادهاي مهندسي

اسلاید 263: فرايند انجام طرح هاالف) مرحله برنامه ريزي و تأمين اعتبارب) مرحله طراحيج) مرحله ساختد) مرحله بهره برداريمقررات قراردادهاي مهندسي

اسلاید 264: روش هاي انتخاب پيمانکارمناقصه آزادمناقصه محدودترک تشريفات مقررات قراردادهاي مهندسي

اسلاید 265: مراحل برگزاري مناقصه1- تنظيم اسناد مناقصه2- آگهي در چند نوبت3- تحويل و فروش اسناد به متقاضيان4- کميسيون مناقصه و رسيدگي به اسناد و قيمتهاي ارائه شده5- انتخاب پيمانکارمقررات قراردادهاي مهندسي

اسلاید 266: مدارک قرارداداسناد مناقصهنامه ها و مدارک توضيحيموافقتنامهنقشه هاي موافقتنامهدفترچه مشخصاتدفترچه فهرست بهاشرايط عمومي پيمانمقررات قراردادهاي مهندسي

اسلاید 267: مراحل انعقاد قرارداد4- انتخاب پيمانکار5- انعقاد قرارداد با پيمانکار6- دريافت ضمانتنامه انجام تعهدات 1- تکثير اسناد مناقصه2- دعوت از پيمانکاران براي شرکت در مناقصه3- تسليم اسناد مناقصه توسط پيمانکارمقررات قراردادهاي مهندسي

اسلاید 268: مراحل انجام کار توسط پيمانکار5- تامين نيروي انساني6- اجراي عمليات وتنظيم صورت وضعيت 7- برچيدن کارگاه8- تحويل قطعي1- معرفي رئيس کارگاه2- تنظيم برنامه زمان بندي اجرا3- تجهيز کارگاه4- تامين مصالح لازممقررات قراردادهاي مهندسي

اسلاید 269: قراردادهاي مهندسيروش قرارداد بر اساس فهرست بهاروش قرارداد براساس برآورد کلي يا قيمت ثابتروش قرارداد کليد در دست مقررات قراردادهاي مهندسي

اسلاید 270: بيمه هاي تمام خطر مهندسيبيمه تمام خطر مقاطعه کاريبيمه تمام خطر نصببيمه ماشين آلات صنعتيمقررات قراردادهاي مهندسي

اسلاید 271: انواع بيمه هاي مسئوليتمسئوليت حرفه اي مسئوليت حقوقي کارفرما در مقابل پيمانکار و بالعکسبيمه هاي اعتباري و تضمينيبيمه مسئوليت کالاي توليد شده مقررات قراردادهاي مهندسي

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید