علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

مدیریت استراتژیک در سازمان های ورزشی

modiriate_strategic_dar_sazmanhaye_varzeshi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت استراتژیک در سازمان های ورزشی”

مدیریت استراتژیک در سازمان های ورزشی

اسلاید 1: مدیریت استراتژیک در سازمان های ورزشی برنامه ریزی با استنباط از ( تجزیه و تحلیل Swot) فاطمه انتشاری

اسلاید 2: خوئل روزز سازمان بدون استراتژی همانند کشتی بدون ناخداست

اسلاید 3: مدیریت استراتژیک شامل « مجموعه تصمیم ها و اقدامات مدیریتی است که عملکرد بلندمدت سازمان را از طریق فرآیند بررسی محیطی، تدوین استراتژی، اجرای استراتژی و ارزیابی و کنترل تعیین می کند». (هانگرو وین)

اسلاید 4: مزایای مدیریت استراتژیک:امکان خلاقیت و نوآوری را برای سازمان فراهم می کند.به سازمان کمک می کند استراتژی مناسبی را تدوین کند.باعث می شود سازمان از تهدیدات واقع در محیط خارجی آگاه شده و تمهیدات لازم را پیش بینی کند. باعث می شود کارکنان درک بهتری از رابطه بین عملکرد و پاداش داشته باشند.چهارچوب مناسبی برای ایجاد هماهنگی و کنترل بر فعالیتهای سازمان ارایه کند.

اسلاید 5: مدلهای برنامه ریزی استراتژیک در سازمان های غیرورزشیمدل استوفر و فریمنمدل براسیونمدل دیویدمدل DISM مدل Goal-Based ( مسئله محور- چشم انداز محور)مدل تایلور

اسلاید 6: مدلهای برنامه ریزی استراتژیک در سازمان های ورزشیمدل اسلک ( Slaak)مدل کمیسیون ورزش استرالیامدل اسکات چاپمن ( Scott chapman)مدل (Strategic planning programming) SPPمدل هرنانرزمدل اوستر (1995)مدل گوداشتاین و همکاران ( 1992)

اسلاید 7: تحلیل SWOT بررسی و تحلیل محیطی سازمان (بررسی درون و برون سازمان)

اسلاید 8: تحلیل SWOT شامل شناخت قوتها و ضعفهای درونی و فرصتها و تهدیدهای بیرونی سازمان می باشد. تجزیه و تحلیل SWOT اولین مرحله برنامه ریزی است و تأکید بر موضوعات کلیدی دارد.

اسلاید 9: سرواژه های SWOTS: Strenghts قوت ها، مواردی که سازمان در آنها به خوبی عمل می کند ( مزایای سازمان).W: Weaknesses صفت ها، مواردی که سازمان عملکرد خوبی ندارد و یا نابعی در اختیار ندارد. O: Opportunities فرصت ها، عوامل مثبتی که خارج از کنترل سازمان هستند اما سازمان می تواند از آنها بهره ببرد. T: Threats تهدیدها، عوامل منفی که خارج از کنترل سازمان هستند و باید از طریق مدیریت استراتژیک به حداقل برسند.

اسلاید 10: روش بررسی عوامل محیطی با استفاده از تحلیل SWOTاستفاده از این شیوه اگر باعث و تبادل نظر یا ذی نفعان باش، بسیار مؤثر است. زیرا طیف موضوعات بیشتری را شامل می شود. (طوفان مغزی، گروه های کاری و فکری، نظرسنجی و ....)

اسلاید 11: هر یک از عوامل اثرگذار درونی و بیرونی بر عملکرد سازمان را می توان در ماتریس 2×2 طبقه بندی کرد:تحلیل درونیقوت هاضعفهاتحلیل درونی1-2-3-...1-2-3-...تحلیل بیرونیفرصت هاتهدیدهاتحلیل بیرونی1-2-3-...

اسلاید 12: مثال: ماتریس Swot برای یک فدراسیون ملی قوت هاضعف ها1- حمایت ذی نفعان 2- مشارکت مناسب داوطلبان 3- وجهه عمومی مناسب 4- رضایت حامیان مالی5- کارمندان حقوق بگیر که نقش زیادی در موفقیت سازمان دارند.6- ارتباط خوب با دولت7- وضعیت فیزیکی فضاهای اداری8- استراتژی مناسب توسعه 9- استفاده از روشهای مناسب برای اصلاح مدیریت10- ارتباط عالی1- نداشتن نمودار سازمانی2- تدوین ضعیف شرح شغل داوطلبان و کارکنان حقوق بگیر3- سطح پایین آموزش تخصصی 4- وجود جو نکوهش و سرزنش بین کارکنان5- نبود کارگروهی 6- پنهان کاری برخی از مدیرانفرصت هاتهدیدها1- برنامه سرمایه گذاری دولت 2- افزایش آگاهی از مزایای ورزش 3- تغییرات در شیوه زندگی برای ارتقای تندرستی 4- وجهه مناسب برای ارایه خدمات5- سرمایه گذاری در بخت آزمایی 6- نبود رقبای جدی در حال حاضر1- تغییرات در دولت2- تضعیف تربیت بدنی در مدارس3- دوپینگ در ورزش4- فرهنگ دعوی قضایی/دادخواهی/مرافعه5- افزایش رقابت

اسلاید 13: ماتریس Swot برای یک شرکت بازاریابی قوت هاضعفها1- تخصص مسئولان شرکت در امر بازاریابی 2- محصولات و خدمات ابتکاری و جدید3- وضعیت محصول در جامعه (وجود تقاضا)4- کیفیت مرغوب تولید5- ...1- فقدان تخصص در بازاریابی2- عدم تنوع در محصولات و خدمات3- وضعیت محصول و تولیدات (عدم تقاضا) 4- کیفیت ضعیف کالا و خدماتفرصت هاتهدیدها1- در دسترس بودن بازارهای مدرن اینترنتی2- حرکت و انتقال به بازارهای جدید و سودمند3- وجود بازار بین المللی4- وجود موقعیت بدون رقبای کارآمد1- وجود یک بازار جدید در کنار بازار شما2- جنگ قیمت ها3- رقبائی با محصولات متنوع و جدید4- مالیات

اسلاید 14: تحلیل Swot در توسعه علمی و پژوهشی ورزشی کشور (سند ملی)قوت هاوجود مراکز متعدد پژوهشی ورزشی (هرچند به طور پراکنده)وجود ردیف بودجه ویژه تحقیقات ورزشضعف هافقدان ارتباط نظام مند بین مراکز تحقیقاتی ورزشی داخل و خارج از کشورکمبود نیروی انسانی متخصص برای پژوهش در ورزشفقدان مراکز پژوهشی ورزشی خصوصیعدم هماهنگی بین عرضه و تقاضای پژوهش در ورزش کشورعدم ارتباط بین مراکز پژوهشی و سازمان های ورزشی ضعف امکانات و تجهیزات مراکز پژوهشی ورزشیاندک بودن پژوهش های انجام شده در برخی از زمینه های ورزشاندک بودن تعداد مجلات علمی در ورزش کشورکاستی های تألیف کتب علمی در زمینه ورزشکاستی های کمی و کیفی سمینارها و کنفرانس های علمی در زمینه ورزشفقدان نوآوری در پایان نامه ها و تحقیقات در ورزش

اسلاید 15: فرصت ها:تهدیدهاعنوانناکافی بودن میزان اعتبارات بخش پژوهش در کشور کمبود نیروی انسانی متخصص در کشورنقصان امکانات و تجهیزاتشفاف نبودن استراتژی صنعتی کشورفقدان ساختار منسجم پژوهشی در کشورضعف سیستم های اطلاعاتی در کشورضعف فرهنگ پژوهش در جامعهتوجه ناکافی به تربیت پژوهشگر در آموزش عالی کشور

اسلاید 16: قوانین مسأاله ای برای موفقیت در تجزیه و تحلیل SWOT 1- نقاط ضعف و قوت را به درستی بیان کنید و معرفی آنها صادق باشید. 2- نقاط ضعف و قوت را واقعی باشند. 3- وضعیت حال و آینده سازمان خود را بررسی کنید. 4- تجزیه و تحلیل شما روشن و واضح باشد. 5- تجزیه و تحلیل SWOT را برای رقبا نیز استفاده کنید. 6- عبارات مورد استفاده در تجزیه و تحلیل را ساده و کوتاه بیان کنید و از پیچیده کردن آنها بپرهیزید.

اسلاید 17: (1999)Menon و هیل و وست برگ (1997) معتقدند ممکن است SWOT به عملکرد زیان برساند. و سایر روشهای تجزیه و تحلیل مانند ماتریکس ( Growth-share) باید به عنوان مکمل استفاده شوند.

اسلاید 18: انواع استراتژی بر مبنای تحلیل TOWS این نوع استراتژی بر مبنای تحلیل TOWS و استفاده از ماتریس TOWS تدوین می شود. 1- استراتژی SO: وقتی سازمان بتواند از تمامی نقاط مثبت و مزیتهای خود برای به حداکثر رساندن موقعیت ها و تقاضاها و فرصت ها استفاده کند. 2- استراتژی ST: حداکثر بهره برداری از نقاط قوت درونی سازمان برای رویاروئی با تهدیدها و مواد آسیب زننده محیطی و به حداقل رساندن آنها. 3- استراتژی WO: کاستن و به حداقل رساندن نقاط ضعف و به حداکثر رساندن فرصتها و موقعیتها و تقاضاهاست.4- استراتژی WT: کاستن نقاط ضعف سازمان و تهدیدها و تنگناهای بیرونی

اسلاید 19: تحلیل عوامل درونی و بیرونی براساس ماتریساگر سازمانی در منطقه SO باشد: استراتژی تهاجمی یا رشد و توسعهاگر سازمانی در منطقه ST باشد: استراتژی رقابتی شامل نگهداری و حمایت درونی.اگر سازمانی در منطقه WO باشد: استراتژی محافظه کارانه شامل نگهداری و حمایت درونی.اگر سازمانی در منطقه WT باشد: استراتژی تدافعی شامل برداشت، واگذاری، کاهش و انحلال

اسلاید 20: نمره نهائی ماتریس ارزیابی عوامل داخلینمره نهائی ماتریس ارزیابی عوامل خارجیماتریس عوامل داخلی و خارجی15/245/2قوت ها: رتبه 4 یا 3ضعف ها: رتبه 2 یا 1 فرصت ها: رتبه 4 یا 2تهدیدها: رتبه 2 یا 1

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید