کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت استراتژیک (مفاهیم و مورد‌کاوی‌ها)

Modiriyate_sazmani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت استراتژیک (مفاهیم و مورد‌کاوی‌ها)”

مدیریت استراتژیک (مفاهیم و مورد‌کاوی‌ها)

اسلاید 1: Strategic ManagementConcept and Casesمديريت استراتژيك( مفاهيم و موردكاوي ها)تامسون / استريكلند

اسلاید 2: نويسندگان كتابآرتور تامسون : ليسانس و دكتراي دانشگاه تنسي – رشته اقتصاد 1965-1961 24 سال كار در زمينه مشاوره 1972 و 1982 علاوه بر كارهاي ديگر ، زمان زيادي را صرف مطالعه و تحقيق نمود . تخصص ويژه تامسون استراتژي هاي كسب و كار ، بررسي رقابت پذيري و تجزيه و تحليل امور بازار و اقتصاد كسب و كار است . 30 مقاله در 25 حوزه مختلف نوشته است . 5 جلد كتاب و 4 مدل شبيه سازي طراحي نموده است . سخنراني هاي پياپي در موضوعات استراتژيك داشته است . 39 سال زندگي مشترك ، 2 دختر ، 2 نوه و 2 سگ دارد.

اسلاید 3: استريكلند : ليسانس رياضيات و فيزيك و فوق ليسانس مديريت صنعتي دكترا در رشته مديريت استراتژيك 1959 تجارب اجرايي و مشاوره اي در زمينه مديريت استراتژيك در شركت هاي بزرگ دنيا تجارب كار در كشورهاي مختلف جهان در زمينه شبيه‌سازي، تصميم‌گيري و ... 15 جلد كتاب و مقاله و 2 دهه موفقيت چشمگير

اسلاید 4: منابع مركز آموزش الكترونيكي از طريق سايت راهنماي مفهوميراهنماي Case كتابخانه مجازي راهنماي مطالعه فصول مناتبع اضافيراهنماي آناليز Caseبرقراري ارتباط شبكه اي Caseمورد كاوي هاي تعاملي

اسلاید 5: آشنايي با كتابكتاب مشتمل بر دو بخش است : بخش اول 13 فصل متن آموزشي فرآيند مديريت استراتژيك بخش دوم 27 مورد كاوي جالب (در 5 سرفصل كلي) 31 مورد كاوي در كتابخانه مجازي راهنماي آموزش مفهومي و آزمون هاي خودارزيابي راهنماي مورد كاوي سايت مركز آموزش ساير موارد آموزشي است .

اسلاید 6: فهرست مطالببخش اول فرآيند مديريت استراتژيك تعيين امتداد حركت شركت تجزيه و تحليل صنعت و رقابت آناليز منابع سازماني و قابليت‌هاي رقابتي استراتژي و مزيت رقابتي استراتژي‌هاي رقابت‌مندي در بازارهاي جهاني مدل هاي جديد كسب و كار و استراتژي‌هايي براي كسب و كار اينترنتي تعيين كردن استراتژي‌ مناسب با صنعت و موقعيت شركت استراتژي و مزيت رقابتي در شركت هاي مختلف ارزيابي استراتژي‌هاي شركت‌هاي مختلف قوت بخشيدن به منابع و قابليت هاي سازماني مديريت كردن داخل سازمان به منظور اجرايي نمودن بهتر استراتژي فرهنگ مشترك و رهبري – كليدهاي اثربخشي اجراي استراتژي

اسلاید 7: مديريت استراتژيك بر خلاف ساير اجزاي كسب و كار مانند مالي ، بازاريابي ، توليد ، مهندسي و ... ديدي وسيع بر كل سازمان دارد و مركز توجه آن كل شركت ، صنعت و محيط رقابتي با چشم‌اندازي روشن در يك گستره زماني طولاني مدت .... منابع و قابليت هاي رقابتي را جهت موفقيت هدايت مي‌نمايد . قرار نهادن اجزاي مختلف سازمان مانند جدول و برقراري تعامل سازنده آن ها توسط مديريت استراتژيك امكان‌پذير است .مفاهيم كليدي و اساسي در مديريت استراتژيككاري كه انجام مي‌دهيم چيست ؟ چگونه مي‌توان سازماني موفق ايجاد نمود ؟پاسخ اين سوالات درونمايه اصلي مديريت استراتژيك و انجام درست مديرت است . مواجه شدن با پديده هاي مختلف از قبيل نحوه حركت شركت ، موقعيت بازار ، توانمند شدن در برابر رقبا و راه هاي تشخيص دادن روش هاي بهبود ، تركيب آن ها و چگونگي رفتار با هر يك در قالب مفاهيم مديريت استراتژيك قابل درك و پيگيري است .والدو امرسون :تجارت يك نوع بازي مهارت ها است كه مردم انجام مي دهند ، چه كساني بهتر بازي مي‌كنند ، آن هاييكه توانايي پوشش كليه اجزا را داشته و داراي اهداف صريح مي‌باشند ، بكوشيد بازيگري توانا و زيرك شويد .

اسلاید 8: فصل اول فرآيند مديريت استراتژيك“ آليس : لطفاٌ مي‌توانيد به من بگوييد ، كه راه رفتن از كدام طرف است ؟ ““ گربه : بستگي دارد كه كجا مي‌خواهي بروي “لويي كارول“ بدون استراتژي سازمان به مثابه كشتي بدون رادار است ”ژول رز و مايكل كامي“ مديريت استراتژيك يك جعبه شعبده بازي يا مجموعه اي از تكنيك ها ، تفكري تحليلي و مسئوليت‌پذيري منابع براي اقدامات است . “پيتر دراكر“ در عصر اينترنت مضامين سرعت اينترنت ، اختلاف مكان و احساس بزرگتر ضروري است ، بروشني ما نياز داريم به چيزي نيرو بخشيم . “كارلي فيورينا

اسلاید 9: مديريت استراتژيك بنا بر 2 دليل عمده بالاترين اولويت اقدامات مديريتي تهيه و تدوين استراتژي و اجراي آن است : 1- لزوم آينده نگري و چگونگي هدايت و رهبري كسب و كار بدون شركت از يك وضعيت به وضعيت بالاتر بدون تصوري از كسب و كار و نقشه راه رقابتي امكان پذير نيست و تهيه طرح و نقشه بازي به منظور خشنودي سازي مشتريان و دستيابي به عملكرد مطلوب از طريق تدوين استراتژي راهي است ميان بر .2- ضرورت توجه به هارموني و هماهنگينيازهاي ضروري روزمره و آتي ، سازگاري و هماهنگي جهت ماندگاري سازمان و حمايت بخش هاي مختلف آن در زمان بلوغ ، جلوگيري از اتلاف منابع و تمركز بخشيدن به اقدامات از راه تدوين استراتژي ميسر مي‌گردد .

اسلاید 10: استراتژي ها نقطه كانوني حركت هاي سازماني بوده و الهام‌بخش مديران مي‌باشند . استراتژي يك شركت طرح بازري مديريت در كسب موقعيت بازار، هدايت عمليات، خشنودسازي مشتريان، موفقيت در عرصه رقابت و دستيابي به اهداف سازماني است ؛ و موجبات زير را فراهم مي‌آورد : حركت اثربخش در امتداد مسير شركت تمركز بر روي بازارها و نيازمندي هاي مشتريانانتخاب رويكرد رقابتي و راه هاي عمليات مناسب ايجاد حس و انگيزه‌اي كه عامل رشد و سودآوري است باريكتر شدن و تمركز يافتن بر موضوعات اصلي كسب و كاراستراتژي‌ هر سازمان وابسته به تعاريف رقابت و رقابت‌پذيري و رويكردهايي است كه آن سازمان اتخاذ نموده است .نكته – استراتژي شركت تركيبي از اقدامات رقابتي و رويكردهايي است كه كاركنان را در جهت خشنودسازي مشتريان به رقابت موفقيت آميز و دستيابي ببه اهداف سازماني مديريت مي‌كند.

اسلاید 11: ويژگي‌هاي مديريت خوبروش عملياتي مديران در اجراي موفقيت‌آميز استراتژي هاي تدوين شده ، مهم ترين عامل شناسايي مديريت كارآمد و اثربخش مي‌باشد . و در كنار آن چيدن و تدارك تيم مورد نياز ضروري است . يك استراتژي خو.ب و اجراي خوب آن مططمئن ترين علايم تشخيص مديريت خوب مي‌باشند . صرف طراحي عالي يك استراتژي توفيق به همراه ندارد ؛ بلكه مكمل آن اجراي موفقيت‌آميز است ؛ و از سوي ديگر يك استراتژي ضعيف و متوسط شايستگي لازم براي اجرا نداشته و كاركنان را در جهت تحقق آن برنمي انگيزد .تنها در سايه تجارب اجرايي و توان بالاي مديران است كه مي‌توان اميدوار بود تا استراتژي‌ها بخوبي اجرا شوند ؛ و اين اقدام در سايه تامل و زمان طولاني متناسب با ضعف ميسر است .منطق كاربرد مفهوم تهيه و تدوين استراتژي مططلوب و اجراي مطلوب آن بصورت دوقلو ، از ابتدا مديريت و تعيين شرايط سازمان به شكلي درست و كارآمد است .عصاره تهيه و تدوين استراتژي خوب :به حد كافي ساختن موقعيت قوي در بازار و به قدر كافي توانمندسازي سازمان به منظور دستيابي به عملكرد موفقيت آميز عليرغم اتفاقات ، تاخيرات و هزينه هاي غير منتظره .

اسلاید 12: پنج گام فرآيند مديريت استراتژيك1- تدوين چشم‌انداز و قرار دادن آن در راس سازمان به منظور ترسيم مسير طولاني مدت حركت سازمان و ترويج آن در درون سازمان .2- تدوين اهداف و تبديل چشم‌انداز به پيامدهاي عملياتي ويژه براي دستيابي به اهداف سازماني 3- تدوين استراتژي جهت رسيدن به نتايج تعيين شده 4- اقدام و اجراي كارا و اثربخش استراتژي هاي منتخب 5- ارزيابي عملكرد و بازخورد اقدامات صورت گرفته به منظور بازنگري استراتژي ها ، اهداف ، اجرا و بهره گيري از ايده ها و فرصت هاي جديد

اسلاید 13: تهيه و تدوين چشم‌انداز و ماموريتهدف‌گذاريتهيه و تدوين استراتژيجهت دستيابي به اهدافاقدام و اجراي استراتژيارزيابي عملكرد و پايش و بازنگري و تصميم امور انجام شده گام اولگام سومگام چهارمگام پنجمگام دومبازنگري در صورت نيازبازنگري در صورت نيازبهبود و تغيير در صورت نيازبهبود و تغيير در صورت نيازچرخه 1 و 2 و 3و درصورت نياز 4

اسلاید 14: چشم‌انداز استراتژيك Vision ٌWhere we are going ? نقشه راه آينده سازمان ، دورنماي همه جانبه و گسترده سازمان است . تمركز ما در مورد آينده تكنولوژي ، محصول ، مشتريان و امور مهم چه خواهد بود ؟ شركت در كجا قرار خواهد گرفت ؟ تصويري است از آينده سازمان

اسلاید 15: ماموريت MissionWho we are and what we do ? چه كاري را انجام مي‌دهيم و فلسفه وجودي ما چيست ؟ وضعيت حاضر كسب و كار شركت را تشريح مي‌كند . عمدتاٌ بر روي قابليت هاي حاضر ، مشتريان و فعاليت ها تمركز دارند .نكته : Vision و Mission عصاره جهت گيري‌هاي سازمان هستند و چشم‌انداز بر آينده و ماموريت به حال حاضر شركت تمركز دارد .

اسلاید 16: اهميت چشم‌انداز ضرورت انديشيدن به وضعيتي وراي حال حاضر و آثار آن تفكر استراتژيك در مورد تكنولوژي هاي جديد ، نيازهاي مشتريان ، پذيرش تغييرات ، اقدامات رقبا شناسايي فرصت ها ، پيشي گرفتن از رقبا و بررسي كليه عوامل داخلي و خارجي مهيا شدن براي آينده بدون داشتن چشم‌انداز پنداشت كسب و كار فاقد كارايي و اثربخشي لازم است . مديريت را براي تحصيص منابع ، تدوين استراتژي و تمركز فعاليت‌ها كمك مي‌كند .

اسلاید 17: هدف‌گذاري فرآيند تبديل بيانيه‌هاي چشم‌انداز و ماموريت به اهداف ، عملكردي ويژه است كه به دو دسته عمده تقسيم مي‌شود : 1) مالي 2) استراتژيك در جهت شناخت فواصل و شكاف‌ها بين وضعيت موجود و موقعيت هدف نشان‌دهنده پيشرفت سازمان تمركز بيشتر در جهت انجام اقدامات و اجراي بهبودهاي ضروري در عملكرد مالي و موقعيت كسب و كار سازماندهي كسب و كار و ساخت ديوار دفاعي در مقابل عملكردهاي نارسا ايجاد همگرايي در دستيابي به چشم‌انداز و ماموريت قابل حسابرسي براي مديران رده بالا عاملي است جهت جلوگيري از سردرگمي و بهره‌گيري بهتر از مهارت ها جلب توجه مديران در اهداف كوتاه مدت با در نظر گرفتن چشم‌انداز بلند مدت توجه تنها به اهداف مالي كفايت نمي‌كند و بايد به اهداف استراتژيك نيز به همان اندازه توجه شود .

اسلاید 18: تهيه و تدوين استراتژياستراتژي سازماني فراهم آورنده پاسخ هاي برخي سوالات اساسي مديران در مواجهه با كسب و كار است ، از قبيل : ميزان تمركز روي ساختن يك و يا گروهي از كسب و كارهاي متنوع عوامل موثر در بخش بندي مشتريان و جداسازي محدوده هاي مورد نظر بازار شرايط حضور در بازارهاي رقابتي بر پايه قابليت‌هاي سازماني چگونگي تغيير منابع خريد تعيين ميزان و چگونگي پوشش جغرافيايي بازار و شرايط رقابت رشد شركت در بلند مدت و تحقق چشم اندازطراحي و تهيه استراتژي سازمان در مديريت كردن بحران ها و دستيابي به نتايج اهداف سازماني مشخص شده در آينده توانمند مي‌سازد .” اهداف پايان استراتژي‌ها و استراتژي‌ها معناي دستيابي به اهداف هستند . “

اسلاید 19: ملاحضات تهيه و تدوين استراتژي1- سنجيدگي و سودمندي2- واكنش هاي مناسب سازمان 3- انتخاب آموزش هاي مناسب سازمان 4- بهره گيري از تجارب اكتسابي و توسعه قابليت‌هاي رقابتي - طرح‌ريزي استراتژي توسعه يك مسير استراتژيك به منظور هماهنگي با اتفاقات غير عادي ، همبستگي رويكردهاي استراتژيك شركت ، اقدامات و تعاريف رقابتي ، رقابت مندي و قابليت ها مي‌باشد

اسلاید 20: اشكال مختلف استراتژي‌هاي جسورانه - تعاريف جديد + انواع استراتژي‌هاي پيش برنده - ادامه اولويت دوره هافرآيند واقعي تهيه و تدوين استراتژيطرح‌ريزي استراتژي واكنش هاي هماهنگ و به‌هنگام با تغييراتواكنش استراتژيتجارب شركت ، دانش فني ، قوت ها و ضعف ها و قابليت‌هاي رقابتياستراتژي‌ واقعي شركت

اسلاید 21: اعمال و اجزاي استراتژيكمك به تصميم‌گيري‌هاي مختلف شركت در زمينه هاي : رشد كسب و كار رضايت مشتريان رقابت با رقبا توسعه و بهبود قابليت هاي سازماني اهداف مالي موقعيت شركت شرايط بازار تنوع تمركز رهبري هزينه هاي حاكم

اسلاید 22: تعريف استراتژي :الگوي اقدامات و رويكردهاي كسب و كار شركتاقدامات طرح ريزي شده و رقبا و تعريف رقابتحساسيت نشان دادن و اقدامات واكنشي در برابر تغيير شرايط داخلياقدامات هوشيارانه پوشش دهنده نواحي جغرافياييچگونگي ادغام شركت و قوي شدن شركت در مقايسه با رقباچگونگي انجام مشاركتچگونگي سرمايه‌گذاري روي فرصت‌ها يا دفاع در برابر تهديدها و عملكرد بهترچگونگي مديريت عمليات كليدي شركت و واحدهاي سازمانيچگونگي اقدام به قوي نمودن منابع شركت و قابليت هاي رقابتيچگونگي اقدام به ايجاد تنوع درآمدهاي شركت و ورود صنايع و كسب و كارهاي جديد

اسلاید 23: استراتژي و كارآفرينيتدوين استراتژي بخشي از تجارب هيجان انگيزي است كه در مسيرهاي جديد و تغييرات محيطي كسب و كار و بحراني‌تر شدن آن موقعيتي را براي مديران كارآفرين ايجاد مي كند كه نقطه نظرات و استراتژي‌هاي خود را به موقع تنظيم نمايند . مديران مي‌بايست همواره به وقايع محيط داخلي و فرصت ها و تهديدهاي محيطي پيرامون كسب و كار خود توجه داشته باشند . توجه به تغييرات ، گوش دادن به مشتريان و مشاركت دادن آن‌ها در رفع نيازهايشان و پذيرش آن‌ها ، توسعه تكنولوژيك ، معرفي محصولات جديد ، پيگيري راه‌هاي تقويت قابليت‌هاي رقابتي و طراحي استراتژي خوب كارآفريني در كسب و كار را بدنبال دارد . تطبيق سريع با شرايط متغير بازار ، جستجوي فرصت هاي جديد ، نوآوري در عرصه رقابت اقداماتي است كه بهبود دهنده عملكرد سازمان بوده و عملكرد آن را موفقيت‌آميز مي‌نمايد ؛ اين‌ها اقداماتي است كه در تدوين استراتژي و كارآفريني حايز اهميت است .

اسلاید 24: چرا استراتژي همواره بايد تكامل يابد ؟وقوع اتفاقات متفاوتي كه سازگاري استراتژي و به‌روزسازي آن‌را ضروري مي‌سازد از جمله موارد عمده ذيل اين ضرورت را تبيين مي‌نمايد : تغيير وضعيت صنعت و رقابت توسعه و گسترش نيازمندي‌ها و احتياجات خريداران تلاش رقبا جهت كسب سهم بيشتري از بازار ظهور فرصت‌ها و يا تهديدهاي جديدپيشرفت تكنولوژيكبدين منظور رويكردهاي متفاوتي در تدوين استراتژي وجود دراد كه در جدول ذيل آورده شده است :

اسلاید 25: تدوين استراتژي‌هاي جسورانه و هوشيارانه ساختن امواج و هدايت تغييراتشناخت به منظور جلوگيري از عقب افتادن و غوطه ور شدن در امواج تغييراتپيش‌بيني و آغاز اقدامات استراتژيك براي سوار شدن بر قله امواج تغييراتبازنگري استراتژي( با اميد به موقع بودن )به منظور جبران عقب‌ماندگي از امواجرويكرد شركترهبري آينده‌نگردنباله رو / واكنشيتغييرات انقلابي سريعشرايط آينده بازارتغييرات تكاملي تدريجي

اسلاید 26: استراتژي و طرح ريزي استراتژيكتوسعه چشم‌انداز و ماموريت شركت ، هدف‌گذاري و تصميم‌گيري بر روي استراتژي‌ها امتداد يا راستاي فعاليت شركت را تعيين مي‌كنند و نقشه از بالاي سازمان را به منظور تدوين اهداف عملكردي كوتاه مدت و بلند مدت ، اقدامات رقابتي و رويكردهايي براي انجام اعمال داخلي سازمان را در جهت دستيابي به اهداف كسب و كار و سود ، ارائه مي‌نمايند .طرح استراتژيك سازمان از مدارك مستند ، استراتژي هاي اقتصادي ، عوامل كليدي موفقيت ، راهبران تغييرات بر گرفته مي‌شود و بسته به نظر مدير ارشد سازمان اين موضوع در تيم هاي مديران و يا افراد منتخب مدير ارشد در دستور كار قرار مي‌گيرد ؛ كه البته طي دوره هاي زماني مشخص حداقل سسالانه مورد بازنگري قرار مي‌گيرد .

اسلاید 27: ارزيابي عملكرد پايشبا توجه به اقدامات داخلي و تغييرات بيروني مديران مي‌بايستي عملكرد و پيشرفت سازماني مورد ارزيابي و پايش قرار دهند ؛ اين پايش اطمينان مي‌بخشد كه آيا اهداف تدوين شده اجرا شده و پيش مي‌رود و در صورت نياز به اصلاح بازنگري‌هاي لازم در خصوص بودجه ها ، تغيير سياست ها ، سازماندهي مجدد ، تغييرات پرسنلي ، ايجاد قابليت‌ها و شايستگي هاي جديد ، تغيير فعاليت ها و فرآيندهاي كاري ، تغييرات فرهنگي اثر بخش صورت پذيرد . نكته 1) درك به موقع تغييرات ، پيشرفت‌هاي روزافزون ، عدم پيشرفت مطابق برنامه ، مسايل مبهم ، موضوعات عاجل و ضرورت ارزيابي مستمر ، تغييرات بازار و مشتريان و سازگاري با آن‌ها ايجاب مي‌نمايد تا مديريت استراتژيك به عنوان يك فرآيند مستمر و بي‌پايان ادامه يابد .نكته 2) اقدامات فرآيند مديريت استراتژيك ( 5 مرحله‌اي) قابل تفكيك و تقسيم‌بندي نبوده و به دليل ماهيت خود داراي فعاليت هاي متعدد وابسته مي‌باشند كه نيازمندد همگرايي و هماهنگي و مداومت و پشتكار مي‌باشند . اين اقدامات مي‌بايستي از فعاليت‌هاي جاري و روزمره سازمان جدا شوند .

اسلاید 28: اجرا و انجام استراتژياجراي خوب استراتژي‌ها مستلزم ايجاد هماهنگي بين امور مختلف است . مهارت ها و امكانات مورد نياز مديريت كردن و اجراي استراتژي عبارتند از : توانمند سازي سازمان به منظور هدايت موفقيت‌آميز استراتژي تخصيص بهينه كليه منابع و استفاده از بهترين تجارب و برنامه ها تعيين سياست هاي پشتيباني و روش‌هاي عملياتي استراتژي جايگذاري به موقع استراتژي هاي برگزيده و جديد ايجاد سيستم‌هاي انگيزشي انساني و پاداش دادن به ميزان دستيابي به اهداف ايجاد فضا و فرهنگ كاري و سازماني مفيد جهت اجرا و انجام موفق استراتژي ايجاد سيستم‌هاي اطلاعاتي و ارتباطي و عملياتي توانمند به منظور هدايت اثربخش پرسنل

اسلاید 29: رويكردهاي مختلف طراحي و تدوين استراتژي1- رويكرد معماري توسط رئيس ارشد سازمان هدايت و هماهنگي كل فرآيند استراتژيك را به عهده دارد ؛ البته نه به اين معنا كه ديگران مشاركت نمي‌كنند بلكه مسئول هدايت و راهنمايي و پيگيري و ... به عهده مديريت ارشد خواهد بود . مانند شركت هاي دل – مايكرو سافت ضعف : تاكيد روي خلاقيت و قضاوت هاي استراتژيك يك نفره است .2- رويكرد تفويض اختيار و واگذاريمسئوليت بخش اعظم فعاليت تهيه و تدوين استراتژي را به افراد متبوع و قابل اعتماد و مديران رده پايين در بخش هاي كليدي كسب و كار واگذار مي‌نمايد كه از توانايي هاي ساير پرسنل كه استعداد لازم را دارند جهت فرآيند استراتژيك نيز استفاده مي‌نمايد و به ندرت از مشاوران مجرب و كارآزموده جهت توسعه مفاهيم استراتژيك نيز استفاده مي‌شود .ضعف : واگذاري فعاليت‌هاي محوري و كليدي به افراد رده پايين به دليل ضعف نگرش استراتژيك آنان است و ممكن است علايم ناصحيح جهت تصميم‌گيري توسط آنان ارسال شود .

اسلاید 30: 3- رويكرد تيمي يا مشاركتياين رويكرد بينابين رويكرد اول و دوم است و طي آن مديران ارشد با مشاركت دادن افراد كليدي و مهم از بين سطوح استراتژيك سازمان ( معاونين ) و بكارگيري مشاور كارآزموده و با تصويري دقيق و جامع با اتفاق نظر فرآيند استراتژي را دنبال مي‌كند ؛ افراد خلاق و كهنه كار و دست چين و از بين لايه‌هاي مختلف در اين جمع حضور دارند . طبيعتاٌ اين اقدام مشاركتي، پايبندي و تعهد به اجرا را افزايش مي‌دهد . و ديگر كسي نخواهد گفت كه : “ اين ايده من نبود كه نمي‌خواهيم پرواز كنيم .“ 4- رويكرد كارآفريني مشتركدر اين رويكرد با تاكيد بر نگاه خلاقانه امور استراتژيك به گروه ها ، تيم ها و يا بخش هاي مختلف بصورت مجزا واگذار مي‌شود و هر يك از آن‌ها از منظري خاص موضوع را مورد بررسي و تجزيه و تحليل قرار مي‌دهد و سپس از گردآوري آراء و نظرات و ايده هاي آنان و جمع بندي نهايي ، استراتژي هاي منتخب شركت بدست مي‌آيد رويكرد مناسب چيست ؟ هر يك از رويكردهاي فوق قوت ها و ضعف هايي دارند كه بسته به اندازه شركت ، كسب و كار ، نحوه مديريت ، فرهنگ سازماني و قضاوت‌هاي مورد نياز كسب و كار انتخاب مي‌شوند .

اسلاید 31: نقش هيات مديره در تهيه و اجراي استراتژي مراقبت از سود ، دادخواهي و دعاوي حقوقي سهامداران نظارت بر اقدامات استراتژيك و جلوگيري از افزايش هزينه ها و بررسي مسيرهاي استراتژيك پشتيباني منتقدانه و هماهنگي‌هاي اختيارات ملاقات هاي ماهانه يا شش ماه براي بررسي موضوعات استراتژيك و توافق نظر اندازه گيري و پايش عملكرد جاري سازمان و CEO به منظور پيشبرد اهداف

اسلاید 32: ضرورت رويكرد استراتژيك جهت مديريت كردن اداره خوب سازماني مستلزم تفكر استراتژيك به صورت ذاتي بوده و مديران اجبار دارند تا درباره موقعيت شركت و آثار شرايط متغير بر روي آن ، پايش محيط خارجي و قابليت‌هاي سازماني و واكنش مقتضي در برابر آن‌ها بصورت استراتژيك بيانديشند . مزاياي آن عبارتند از : ارائه راهنمايي براي آنچه كه تلاش مي‌كنيم ، انجام دهيم . هوشيار نمودن سازمان و اعضاي آن از فرصت ها و تهديدهاي جديد كمك به سازماندهي و ايجاد شرايط مطلوب براي موفقيت سازماني آماده سازي مديران براي نيازهاي رقابتي و خلق وضعيت آينده نگران در آنان

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید