مدیریت و رهبری

مدیریت تسهیلات Facility Management

Facility-Management

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت تسهیلات Facility Management”

مدیریت تسهیلات Facility Management

اسلاید 1: مدیریت تسهیلاتFacility Management

اسلاید 2: عنوانمدیریت تسهیلاتنوعمدلمراحل استفادهطراحی / اجراموضوعتغییرات و سازمانسطحسازمانی پیچیدگیکم

اسلاید 3: مدیریت تسهیلاتFM)) اصلاحی با گستره‌ای وسیع برای شاخه بین‌رشته‌ای فرایندها (یا فعالیت‌های) مدیریت، هماهنگی و یکپارچه‌سازی درون یک سازمان به منظور حفظ و توسعه خدمات توافق‌شده برای حمایت و بهبود اثربخشی فرآیندهای اصلی سازمانی است.FM با فرآیندهای ثانویه یا پشتیبانی زنجیره ارزش پورتر سروکار دارد.با توجه به استاندارد اروپایی EN15221، حوزه FM، یکپارچه‌سازی فرآیندهای درون یک سازمان برای حفظ و توسعه خدمات توافق‌شده برای حمایت و بهبود اثربخشی فرآیندهای اصلی سازمانی است.این اصطلاح غالبا در شرایط برون‌سپاری استفاده می‌شود، که در آن چنین خدماتی بوسیله یک ارائه‌دهنده خدمات خارجی فراهم می‌شود. اما شرکت‌ها می‌توانند یک واحد FM داخلی نیز برای هماهنگی بسیاری از خدمات پشتیبانی داشته باشند.به یاد داشته باشید که بسته به سازمان، درک آنچه اولویت دارد و آن چه ندارد، ممکن است به طور قابل توجهی متفاوت باشد.انواع ارائه‌دهندگان مدیریت تسهیلاتبازار مدیریت تسهیلات می‌تواند به طور کلی به چهار حوزه جداگانه تقسیم شود:•واحدهای FM‌ داخلی•ارائه‌دهندگان خدمات منفرد (پذیرایی، امنیت، مبلمان، تمیز کردن، و غیره)•تامین‌کنندگان سبد خدمات (شرکت‌هایی که ترکیبی برخی از خدمات را ارائه می‌دهند.)•شرکت‌های مدیریت تسهیلات جامع (شرکت‌هایی که یک طیف وسیع از خدمات را ارائه می‌دهند.)

اسلاید 4: از یک چشم‌انداز باریک به چشم‌اندازی وسیع در مدیریت تسهیلاتاصطلاح «مدیریت تسهیلات رایانه‌ای» نخستین بار توسط راس پروت در موسسه EDS واقع در ایالات متحده ابداع شد. در سال 1993، EDS نخستین قرارداد بلندمدت خود را به منظور آماده‌سازی مدیریت تسهیلات برای ارائه خدمات متنوع فناوری اطلاعات با یک شرکت سیستم‌های رایانه‌ای بزرگ (ابررایانه‌ها) به امضا رساند. EDS نخستین شرکتی بود که با ارائه قراردادهایی با قیمت ثابت بصورت بلندمدت پنج ساله، تقریبا تمام آنچه برای راه‌اندازی و اجرای سیستم‌های رایانه‌ای یک شرکت مورد نیاز بود، پوشش می‌داد. کمی بعد در همان زمان این اصطلاح همچنین برای نشان‌دادن خدمات پشتیانی در حوزه‌های بهره‌برداری از خدمات مبلمان، فضای اداری، امنیت و خدمات بهداشتی مورد استفاده قرار گرفت.با گذشت زمان این اصطلاح گستره وسیعی را در بر گرفت که می‌توانست به صورت بالقوه شامل طیف بسیار گسترده‌ای از خدمات پشتیبانی شود:نگرش محدود نسبت به مدیریت تسهیلات•عملکرد اولیه ساختمان•خدمات پذیرایی و فروش•خدمات نظافتی•مبلمان•مدیریت هتل‌داری (مانند مثال پذیرش)•تسهیلات اداری (مانند اتاق جلسات)•تجهیزات ادارای•خدمات پارکینگ•خدمات حمل و نقل عمومی•مدیریت املاک•خدمات امنیتی•مدیریت فضای کار (دستگاه‌های کپی و فکس)

اسلاید 5: نگرش وسیع نسبت به مدیریت تسهیلات•خدمات مشاوره املاک و مستغلات شرکتی•خدمات طراحی و ساخت و ساز•مدیریت اسناد•مدیریت انرژی•مدیریت رویداد•مدیریت ناوگان•بهداشت و محیط زیست•محوطه‌سازی•مدیریت اجاره و کرایه فضا•لجستیک (موجودی، حمل و نقل، و غیره)•نگهداری•کنترل آفات•بهینه‌سازی سبد سهام•تدارکات•خدمات جابجایی (داخلی)•گزارش‌نویسی•ایمنی•خدمات مسافرتی•خدمات رفاهیفراگیرترین دیدگاه‌ها در مورد مدیریت تسهیلات•حسابداری، کنترل•خدمات مخابراتی•پایداری شرکتی•مدیریت منابع انسانی•خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات•سیاست‌های حقوقی و قراردادها•بازاریابی

اسلاید 6: دسته‌بندی مدیریت تسهیلاتحوزه‌های بالا می‌تواند بصورت زیر دسته‌بندی شود:1-فضا و زیرساخت؛ تمرکز این دسته خدمات عبارت اند از:•فضا/ اسکان (خدماتی از قبیل برنامه‌ریزی، طراحی و استفاده از فضا، و همچنین اجرا و مدیریت فضا و دسترسی آن)•فضای کاری (خدماتی مرتبط با محیط‌های داخلی و خارجی، تناسب مبلمان، تجهیزات و استفاده‌کنندگان)•زیرساخت فنی (خدمات مبتنی بر دمای آسایش، روشنایی و غیره)•تمیزکردن (خدماتی که یک محیط کاری مناسب را حفظ کرده و کمک می‌کند که اموال و دارایی‌ها در وضعیت مناسبی باشند.)•دیگر فضا‌ها و زیرساخت‌ها2-مردم و سازمان؛ تمرکز این دسته‌بندی‌ها بر موراد زیر است:•بهداشت، ایمنی و امنیت (خدماتی که از مخاطرات بیرونی یا خطرات درونی و همچنین سلامت و خوب‌بودن افراد محافظت می‌کند. )•هتل‌داری (خدماتی که یک محیط کاری خوشایند را ارائه می‌دهد و در افراد احساس راحتی و لذت‌بخشی ایجاد می‌کند.)•خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات (خدماتی که اطلاعات و فناوری‌های از راه دور را ارائه می‌دهد.)•لجستیک (خدمات مرتبط با حمل و نقل و انبار کالاها و اطلاعات و بهبود فرآیندهای مرتبط با آن.)•دیگر خدمات پشتیبانی کسب و کار (خدماتی از قبیل مدیریت منابع انسانی، حسابداری، تدارکات.)

اسلاید 7: ابزارهای مرتبطپایداری سازمانی Corporate Sustainabilityچهار اصل آمیخته ی بازاریابی Four Principles Of The Marketing Mix مدل زنجیره ارزش Value Chainمزایابه صورت کلی، همه سازمان‌ها، چه دولتی چه خصوصی، از ساختمان، دارایی‌ها و خدمات (تسهیلات) برای پشتیبانی از فعالیت‌های اساسی خود استفاده می‌کنند. با هماهنگ‌کردن این دارایی‌ها و خدمات پشتیبانی، استفاده از مهارات‌های مدیریتی و رسیدگی به بسیاری از تغییرات در محیط سازمانی، مدیریت تسهیلات ممکن است توانمندی سازمانی را برای اجرای فرآیندهای اصلی خود، در یک راه بهینه افزایش دهد. یک دلیل مهم دیگر برای مدیریت تسهیلات، بهینه‌سازی هزینه‌ها و کارایی دارایی‌ها و خدمات است. دیگر مزایایی که می‌توان در ارتباط با مدیریت تسهیلات در نظر گرفت، عبارت اند از:ارتباط روشن و شفاف میان سمت عرضه و سمت تقاضا با تخصیص افرادی به عنوان نقاط جداگانه‌ای برای ارتباط با همه خدماتی که در مدیریت تسهیلات تعریف شده اند.موثرترین استفاده از هم‌افزایی میان خدمات مختلف، که به بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های یک سازمان کمک خواهد کرد.مفهوم ساده و قابل کنترل مسئولیت‌های درونی و بیرونی برای خدمات، برپایه تصمیمات راهبردی، که منجر به فرآیندهای درون‌سپاری یا برون‌سپاری سیستماتیک می‌گردد.کاهش تعارضات میان ارائه‌دهندگان خدمات داخلی و خارجی.یکپارچه‌سازی و هماهنگی همه خدمات پشتیبانی مورد نیازدانش و اطلاعات حمل و نقل در راستای سطوح و هزینه‌های خدماتی، که می‌تواند به طور شفاف به مصرف‌کننده نهایی اعلام شود.بهبود پایداری یک سازمان با پیاده‌سازی تحلیل چرخه عمر برای تسهیلات.

اسلاید 8: معایبکاربردهابه صورت کلی، همه سازمان‌ها، چه دولتی چه خصوصی، از ساختمان، دارایی‌ها و خدمات (تسهیلات) برای پشتیبانی از فعالیت‌های اساسی خود استفاده می‌کنند.

اسلاید 9: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 10: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

دانلود رایگان