مدیریت تغییر Change Management Iceberg
اسلاید 1: مدیریت تغییرChange Management Iceberg
اسلاید 2: عنوانمدیریت تغییرنوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیل/ طراحی / اجراموضوعتغییرات و سازمانسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط
اسلاید 3: مدیریت تغییر کوه یخ کروگر یکی از تصورات و درک های توانا و قوی از ماهیت تغییر در سازمان ها برای مواجهه با موانع است که بسیار قابل بحث می باشد.نقطه ی بالایی (خارج از سطح آب) کوه یخ مطابق با کروگر بسیاری از مدیران تغییر تنها نقطه ی بالایی کوه یخ را در نظر می گیرند که شامل موارد زیر می شود: هزینه، کیفیت، زمان.نقطه ی پایینی (پایین سطح آب) کوه یخ نقاط پایینی کوه یخ در بر گیرنده ی بیش از دو بعد ار مدیریت تغییر و پیاده سازی می باشد. -مدیریت درک ها و استنباط ها و باورها -مدیریت قدرت و سیاستنوع موانعی که ایجاد می شود و نوع مدیریت پیاده سازی متعاقبا مورد نیاز می باشد، بستگی به موارد زیر دارد:1.نوع تغییر-موارد سخت تنها (سیستم های اطلاعاتی، فرآیندها) تنها در سطح خراش ایجاد می کند.-موارد نرم (ارزش ها، ذهنیت ها و توانایی ها) به موارد عمیق تر نیز راه می یابند.2. استراتژی تغییر کاربدی- تغییرات انقلابی و عمده مثلا در مهندسی دوباره ی فرآیندهای کسب و کار- تغییرات تکاملی و افزایشی مانن کایزن
اسلاید 4: افراد درگیر در تغییرمخالفان. این افراد در بردارنده ی رویکرد و رفتار منفی نسبت به تغییر عمومی یا تغییر خاص شخصی سازمان هستند. این افراد نیاز دارند که با استفاده از مدیریت درک ها و باورهایشان جهت تغییر تفکرشان ، تحت کنترل قرار گیرند.ترویج دهندگان. در طرف مقابل و بر خلاف مورد قبل دربردارنده ی رویکرد و رفتار مثبت نسبت به تغییر عمومی یا تغییر خاص شخصی سازمان هستند. این افراد از تغییر سود خواهند برد و از آن حمایت خواهند کرد.مخالفان پنهان. این افراد در بردارنده ی رویکرد و رفتار منفی نسبت به تغییر عمومی یا تغییر خاص شخصی سازمان هستند در حالیکه به ظاهر حمایت کننده ی تغییر به نظر می آیند. در رابطه با این افراد نیز مدیریت درک ها و باورهایشان، جهت تغییر تفکرشان، ضروری به نظر می رسد.ترویج دهندگان پنهان. این افراد دربردانده ی رویکرد مثبتی نسبت به تغییر هستند اما بنا به دلایلی هنوز در مورد آن متقاعد نشده اند. در این مورد مدیریت قدرت و سیاست مناسب خواهد بود.تعامل با تغییرکروگر می گوید که مدیریت عمومی یک کار و چالش دائمی جهت تعامل با تغییر است. مقوله ی مدیریت سطحی تنها قادر است که در یک سطح ثابت با پذیرشی که پایین سطح رویه قرار دارد، به نتایجی دست پیدا کند. پایه و اساس مدیریت تغییر در هر دو بعد شخصی و رفتاری ، بعد هنجاری و فرهنگی وجود دارد و شامل مدیریت قدرت و سیاست و مدیریت درک ها و باورها می شود.
اسلاید 5: ابزارهای مرتبطرویکرد های تغییر Change Approaches Kotterمدل تغییر 8 مرحله ای کاتر Kotter’s 8-Step Change Model مزایامدل کوه یخ، برای فهمیدن اهمیت نگرش و ارتباط آن با دانش و مهارت نقش خوبی را ایفا میکند.کاربردهامدیریت تغییر کوه یخ کروگر یکی از تصورات و درک های توانا و قوی از ماهیت تغییر در سازمان ها برای مواجهه با موانع است.معایب
اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت امجیتولز مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.