مدیریت دانش
اسلاید 1: به نام خداموضوع:مدیریت دانشدانشجو:عرفان باوندپوراستاد:دکتر عسگریدانشگاه تهران-دانشکده مدیریت
اسلاید 2: پیش درآمدمفهوم دانشانواع دانش راهبرد ها و فرایند مدیریت دانشابعاد و الزامات ساختاری برای مدیریت موثر دانشساختارهای سازمانی مبتنی بر دانشزیر ساخت های مدیریت دانشفهرست مطالب
اسلاید 3: تخت تر،کمتر سلسله مراتبی و پویاساختاردانش،مهارت ها،تلاش های نیروی کارمنبع اصلی مزیت رقابتیبه صورت تیمی و با ازادی عمل زیادفرایند های کار دارای شایستگی زیاد نیروی کاربه صورت سفارشی محصولات خدماترقابتی و پویا و تمرکز بر کیفیت تا قیمتبازارهاویژگی سازمانهای دانش محورجنبه های یک کار دانشیخلاقیت: فرایند حل ریشه ای مسلهشکل دانش مورد استفاده: نظری زمینه ای نوع مهارت: فکری اجتماعی مبتنی بر عمل
اسلاید 4:
اسلاید 5: تعاریف مدیریت دانشفرایندی است که به سازمان کمک می کند تا مهمترین مهارت ها و اطلاعات مورد نیاز و ضروری را برای انجام فعالیت هایشان به وسیله انتخاب، سازمان دهی، توزیع و انتقال دانش کسب کنند_موجب فراهم شدن موضوعات حیاتی انطباق پذیری ،بقا،شایستگی سازمانی در رویارویی با تغییرات محیطی فزاینده و مستمر میشود و به شکل فزاینده ای نمایان میشود که بدنبال ترکیب و هم افزایی توانایی پردازش داده ها و اطلاعات به کمک فناوری های اطلاعاتی و ظرفیت خلاقانه و نوآورانه عامل انسانی است_فرایندی نظام مند وسازمان یافته برای کسب ،سازماندهی وانتقال دانش ضمنی و آشکار کارکنان به گونه ای که دیگر کارکنان بتوانند از آن استفاده کنند تا در انجام کارشان موثر تر و بهره ورتر باشند._واژه ی گسترده ای است که به هر تلاش هدفمندی برای مدیریت دانش کارکنان سازمان که از راه دامنه ی گسترده ای از روش ها مثل استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی یا روش های غیرمستقیمی مانند مدیریت فرآیندهای اجتماعی یا سازمان دهی سازمان با روش های ویژه یا از راه ترویج فرهنگی خاص یا اقدامات مدیریت افراد گفته می شود. نتیجهتعریف کلی وجود ندارد و شیوه های گوناگونی وجود که سازمان ها بوسیله آن تلاش میکنند دانش خود را مدیریت کنند.عده ای آن را به کارگیری و پیاده سازی گونه ای های ویژه ای از فناوری اطلاعات و ارتباطی و عده ای آن را مدیریت غیر مستقیم تر یعنی از طریق افراد می نامند.این یعنی شیوه ای که سازمان برای مدیریت کردن دانش درپیش میگیرد با شرایط مربوطه سازگار باشد
اسلاید 6: راهبردهای مدیریت دانش :ارائه شده توسط هانسن وهمکارانکدگذاریبیشتر به سازمان هایی مربوط میشود که مزیت رقابتی آنها از کاربرد دوباره دانش کدگذاری شده سرچشمه می گیرد و بر ایجاد مخازن قابل جستجو برای ذخیره سازی و بازیابی دانش کد گذاری شده تمرکز داردشخصی سازیبیشتر برای سازمان هایی موثر است که مزیت رقابتی آنها از فرآیندهای خلق دانش و ارئه محصولات/خدمات نوآورانه و سفارشی سرچشمه میگیرد راهبرد دانشی شخصی سازی فرض می کند بیشتر دانشی کلیدی افراد ضمنی است و نمیتواند کد گذاری شود واز این رو بر بهبود روش های چهره به چهره تسهیم دانش بین کارکنان نمرکز دارد.سازمان ها بین اقدامات منابع انسانی و راهبرد ها همراستایی ایجاد کنند و سیاست ها و اقدامات مدیریت منابع انسانی باید در جهت دستیابی به اهداف متفاوت هدایت شود.راهبرد کدگذاری بیشتر بر پایه فناوری اطلاعات استوار است و راهبرد شخصی سازی به اقدامات مدیریت منابع انسانی اتکای بیشتری دارد.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.